Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti: Arvailen, että pureskelluksi tullut tenava on työntänyt naamansa (mahdollisesti vielä yläviistosta, esim. sohvalta käsin) lähelle koiran naamaa tai tehnyt saman lattialla istuen samalla kun on silitellyt sitä koiraa... Ei mikään hyvä yhdistelmä hoidossa olevan vahvasti dominoivan rodun kanssa.
Minä toivoisin kovasti, että näin herkkätunteisia koiria ei saisi pitää. Käyvät helposti vaarallisiksi tuollaiset herkät bullshitmastiffit.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Minä toivoisin kovasti, että näin herkkätunteisia koiria ei saisi pitää. Käyvät helposti vaarallisiksi tuollaiset herkät bullshitmastiffit.
Kumpi on turvallisemman tuntoinen perheenisä: Amfetamiinia käyttävä tapaväkivaltarikollinen joka elättää itsensä erillaisilla kupruilla, vai Ville Virtanen joka käy 8-1600 töissä ja ajaa muutaman vuoden vanhalla farmarilla?

Kummallekkin kumminkin tod.näk. löytyy ottaja.

Joillekkin sopii keltaisenlehdistön lanseerama tappajakoira, toisille taas joku räksyttävä puudeli. Loppu sitten riippuu sen koiran omistajasta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Minä toivoisin kovasti, että näin herkkätunteisia koiria ei saisi pitää. Käyvät helposti vaarallisiksi tuollaiset herkät bullshitmastiffit.
Kumpi on turvallisemman tuntoinen perheenisä: Amfetamiinia käyttävä tapaväkivaltarikollinen joka elättää itsensä erillaisilla kupruilla, vai Ville Virtanen joka käy 8-1600 töissä ja ajaa muutaman vuoden vanhalla farmarilla?

Kummallekkin kumminkin tod.näk. löytyy ottaja.

Joillekkin sopii keltaisenlehdistön lanseerama tappajakoira, toisille taas joku räksyttävä puudeli. Loppu sitten riippuu sen koiran omistajasta.
Ja siitä että tietyn rotuisten koirien hyökkäyksistä aiheutuu toisia rotuja enemmän vakavia vammoja.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Herkkäsieluista eläintä rääkätty taas:
Koira hyökkäsi pikkupojan kimppuun
Puri yllättäen reiteen
4.9.2008 18:49
Saksanpaimenkoira hyökkäsi yllättäen 11-vuotiaan pojan kimppuun Haukiputaalla, kertoo Kaleva-lehti.

Hyökkäys tapahtui, kun koiran omistaja oli ollut ulkoiluttamassa kahta hihnassa ollutta koiraa ja pikkupoika oli pyöräillyt tiellä heitä vastaan. Yllättäen toinen koirista hyökkäsi pojan kimppuun. Koira puri poikaa oikeaan reiteen ja pohkeeseen.

Pojan vanhemmat ja koiran omistaja sopivat keskenään tapahtuneen.

Välikohtaus tapahtui viime viikon perjantaina. Poliisi vahvisti hyökkäyksen Kalevalle keskiviikkona.
Mikä pakko on pyöräillä ärsyttävästi? Jokaisen pitäisi ymmärtää, että koirilla on herkät tunteet!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Sinä Marsalkka olet nyt takertunut ihan liikaa tuohon 'ärsyttävästi olemiseen'. Oletkohan mennyt ehkä hieman liian pitkälle?

Kun puhutaan provosoinnista ihmisen puolelta, tarkotamme yleensä esimerkiksi päähän taputtelua, kiusaamista tai yleistä riehumista. Jos joku YKSI koira on sitä mieltä, että sinä kävelet ärsyttävästi niin ei se tarkoita KAIKKIA koiria.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

serialist kirjoitti:Sinä Marsalkka olet nyt takertunut ihan liikaa tuohon 'ärsyttävästi olemiseen'. Oletkohan mennyt ehkä hieman liian pitkälle?
Mielestäni en. Ihmisten on otettava huomioon, että koirat ovat aivan äärettömän herkkäsieluisia olentoja. Niiden läsnäollessa ei tule kävellä, istua, juosta, pyöräillä tai tehdä ylipäätään mitään ärsyttävällä tavalla. Muuten saa syyttää itseään, jos koira hyökkää.

On törkeää, että koiria lopetetaan vain siksi, että ihmiset vaikkapa kävelyllään ärsyttävät koiria hyökkäämään kimppuunsa!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Meidän lähistössä asui koira, joka iski aina tilaisuuden tullen hampaansa muihin koiriin. Isäntä aina selitti, että ne muut koirat ärsyttää hänen koiraansa. Kyllä muuten muuttui ääni kellossa kun koira purikin sitten isäntäänsä. Koira jouduttiin lopettamaan. Se avattiin ja selvisi, että sillä oli vaikea synnynnäinen selkärankavaurio ja siitä oli ilmeisesti ollut sillä hirveät kivut. Se sitä oli ilmeisesti ärsyttänyt.

Pakko vielä sanoa OTnä, että aina kun näen tän otsikon luulen hetken, että nimimerkki Pitbull on tappanut naisen.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Marsalkka kirjoitti:
serialist kirjoitti:Sinä Marsalkka olet nyt takertunut ihan liikaa tuohon 'ärsyttävästi olemiseen'. Oletkohan mennyt ehkä hieman liian pitkälle?
Mielestäni en. Ihmisten on otettava huomioon, että koirat ovat aivan äärettömän herkkäsieluisia olentoja. Niiden läsnäollessa ei tule kävellä, istua, juosta, pyöräillä tai tehdä ylipäätään mitään ärsyttävällä tavalla. Muuten saa syyttää itseään, jos koira hyökkää.

On törkeää, että koiria lopetetaan vain siksi, että ihmiset vaikkapa kävelyllään ärsyttävät koiria hyökkäämään kimppuunsa!
Oletkohan nyt hieman ylidramaattinen? =)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Kyllä mä olisin ihan samoilla linjoilla Marsalkan kanssa. Rodusta riippumatta sellainen koira ei ole yhteiskuntakelpoinen, joka ärsyyntyy vääränlaisesta katseesta, pyöräilystä tai lasten leikeistä lähellään niin paljon, että puree.
Tietenkin koiriin tottuneet henkilöt osaavat toimia koiran lähellä oikein, mutta kyllä mun mielestä täällä pitää olla turvallista kulkea myös niillä, jotka eivät koirista ymmärrä yhtään mitään.
Vahinkoja tietysti sattuu ja diipadaa, mutta siitä huolimatta jonkinlaista koira (ja koiran omistaja-)kontrollia tarvittaisiin.
Ihmetyttää mikä vimma kaikenlaisia eksoottisia rakkeja on tänne pohjolaan edes raahata; ennenkin on pärjätty vain sakemanneilla ja rotikoilla, nyt pitää sitten raahata kaikki perkeleen Cane Corsot ja Napolinmastiffit ja karvattomat piffit ja puffit ja ties mitkä hyeenanmetsästäjät tänne. Samaan laivaan raiskaajaneekereiden kanssa vaan (ja omistajat perässä), terve ja moi. Määränpäänä esim. Afrikka voisi toimia.
Sarlent
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 4:51 pm

Viesti Kirjoittaja Sarlent »

Lähes samoille linjoilla Katsan kanssa. Koiria ei ihmisille jotka eivät saa pidettyä niitä hanskassa. Ison koiran omistajan täytyy myös saada koiransa kontrolliin jos ja kun se rupeaa puollustamaan / hyökkää uhkaa vastaan. Eli ei ihan mitä tahansa koiria kenelle tahansa. Kyllä nykypäivänä koiran tulisi olla yhteiskuntakelpoinen oli se minkä kokoinen tahansa, BH koe siis pakolliseksi kaikille!
It's only my psychosis.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

serialist kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
serialist kirjoitti:Sinä Marsalkka olet nyt takertunut ihan liikaa tuohon 'ärsyttävästi olemiseen'. Oletkohan mennyt ehkä hieman liian pitkälle?
Mielestäni en. Ihmisten on otettava huomioon, että koirat ovat aivan äärettömän herkkäsieluisia olentoja. Niiden läsnäollessa ei tule kävellä, istua, juosta, pyöräillä tai tehdä ylipäätään mitään ärsyttävällä tavalla. Muuten saa syyttää itseään, jos koira hyökkää.

On törkeää, että koiria lopetetaan vain siksi, että ihmiset vaikkapa kävelyllään ärsyttävät koiria hyökkäämään kimppuunsa!
Oletkohan nyt hieman ylidramaattinen? =)
En.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Katjushka kirjoitti:Meidän lähistössä asui koira, joka iski aina tilaisuuden tullen hampaansa muihin koiriin. Isäntä aina selitti, että ne muut koirat ärsyttää hänen koiraansa.
Tänään viimeksi kahvilla ollessani seurasin, kun joku nuori nainen talutti saksanpaimenta ja heitä vastaan tuli toinen koirakko, jolloin ko. sakemanni alkoi kiskoa tappelu mielessä toistaa koiraa kohti... Ensimmäinen kommentti tuon tapauksen jälkeen kaverilleni oli jotain tyyliin "-Tuolta vois ottaa koiran pois ja jos tuo olis minun koira, niin vittu, että tulis koiralle pataan siihen saakka, että ymmärtää olla rähisemättä" *

Koira ihmisenä tuollainen touhu (ja varsinkin sen sivusta seuraaminen) on niin helvetin ärsyttävää, että ei ole mitään rajaa, koska vituttaa kaikkien sen koiran kanssa tekemisiin joutuvien puolesta niin paljon, että verisuonet napsahtelee päässä...!

Jos joku rähisevä yksilö ampuis minun koiraan kiinni tuollaisessa pyörätie kohtaamistilanteessa, niin pistäisin sen varmaankin lihoiksi saman tien mitään kyselemättä, koska jos sen ohjaaja ei saa pysymään sitä lapasessa, niin ei se silloin sellaista koiraa tarttee.


* Pitää ymmärtää ero koiran lyömisen tms. ja sille annettavan pakotteen välillä ennen kuin tuollaiseen touhuun alkaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1587
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Mike Manner kirjoitti:Jos joku rähisevä yksilö ampuis minun koiraan kiinni tuollaisessa pyörätie kohtaamistilanteessa, niin pistäisin sen varmaankin lihoiksi saman tien mitään kyselemättä.
Ampuisitko samantien vai mitä tekisit? Olisi riski osua omaankin koiraan jos ne oikein mylläis menemään. Joka tapauksessa syyllityisit rikokseen jos tappaisit toisen ihmisen koiran, vaikkei se olekkaan omistajan hallinnassa.

Ei mulla sitä vastaan mitään ole, mielestäni kouluttamattomat piskit vois lopettaa kaikki. Koiran pitää olla omistajan hallinnassa oli ketjua tai ei. Sellainen joka ei ole hallinnassa, niin joutaa kuolla.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Minut on varmaan nyt ymmärretty aivan väärin. Olen täysin sitä mieltä, että peruskoulutus JOKAISELLE koiralle pitäisi olla pakollinen, laissa määritetty ja valvottu jos ei muuten (en tiedä miten se onnistuu, mutta kuitenkin). Mikäli koiran haluaa, täytyy ottaa sellainen johon rahkeet riittää ja jonka osaa kouluttaa turvalliseksi.

Nuo riehuvat sakemannit kyllä kummastuttaa.. Nehän ovat ymmärtääkseni nopeita oppimaan ja siitä hyviä, koska ne eivät kyseenalaista omistajan käskyjä, joten mikä niiden peruskoulutuksessa on niin vaikeaa ollut?

Jos rahkeet eivät syystä tai toisesta riitäkään, niin yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan tai tavalliseen kouluttajaan. Ei pidä kasvattaa koiraansa kuin pellossa, muuten tulee ongelmia.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

serialist kirjoitti:Minut on varmaan nyt ymmärretty aivan väärin. Olen täysin sitä mieltä, että peruskoulutus JOKAISELLE koiralle pitäisi olla pakollinen, laissa määritetty ja valvottu jos ei muuten (en tiedä miten se onnistuu, mutta kuitenkin). Mikäli koiran haluaa, täytyy ottaa sellainen johon rahkeet riittää ja jonka osaa kouluttaa turvalliseksi.

Nuo riehuvat sakemannit kyllä kummastuttaa.. Nehän ovat ymmärtääkseni nopeita oppimaan ja siitä hyviä, koska ne eivät kyseenalaista omistajan käskyjä, joten mikä niiden peruskoulutuksessa on niin vaikeaa ollut?

Jos rahkeet eivät syystä tai toisesta riitäkään, niin yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan tai tavalliseen kouluttajaan. Ei pidä kasvattaa koiraansa kuin pellossa, muuten tulee ongelmia.
Eikä sellaisia rotuja tarvita lainkaan, joiden hyökkäyksistä aiheutuu selvästi muita rotuja useammin vakavia vammoja. Vai mihin niitä tarvitaan?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vastaa Viestiin