24.7.2007 11:09 (Päivitetty 24.7.2007 11:42)
Isän ja tyttären välinen riita kärjistyi Vihdin Nummelassa siihen pisteeseen, että molemmat kiidätettiin puukonpistot kehossaan sairaalaan.
Komisario Rauli Pajuharju sanoo, ettei poliisi vielä tiedä, mistä tapahtumat Vanhansepäntien rivitaloasunnossa saivat maanantai-iltapäivällä alkunsa.
- Perheriidan vuoksi tilanne on ilmeisesti karannut käsistä, ja on menty äärimmäisyyksiin.
Tytär on vain 16-vuotias. Hän on päässyt jo pois sairaalasta ja on äitinsä seurassa. Tytölle on järjestetty kriisiapua.
Perheen isän vammat olivat tyttären haavoja vakavammat, ja hänet vietiin tapahtumapaikalta helikopterilla hoitoon. Isä on yhä sairaalassa ja hän oli ainakin vielä aamulla hengenvaarallisessa tilassa.
Pajuharjun mukaan tyttöä epäillään tapon yrityksestä ja vuonna 1949 syntynyttä isää törkeästä pahoinpitelystä.
- Pohdimme, pitäisikö tyttö ottaa kiinni, mutta päädyimme siihen, että se olisi kohtuutonta. Hän on hyvin nuori ja henkisesti hyvin huonossa kunnossa, sanoo Pajuharju.
Pajuharju sanoo, etteivät epäillyt olleet tämänhetkisten tietojen mukaan tapahtumahetkellä humalassa. Asunnossa ei ollut isän ja tyttären lisäksi muita ihmisiä paikalla riidan aikana.
Perheen taustalla ei ole aiempia väkivaltarikoksia.
Isä ja tytär puukottivat toisiaan Vihdissä
Isä ja tytär puukottivat toisiaan Vihdissä
iltalehti
Life sucks, then you die.
No onpahan juttu 
Mä veikkaan kanssa, että tytär on puukottanut ensin ja isä sitten huhtaissut puolustakseen itseään, tai pysäyttääkseen tytön. Tyttö ei oo varmaan päässyt laulaan karaokea pilvenhattaraan. Vai mikä lieneekään nykyinen karaoke paikka...
Mä veikkaan kanssa, että tytär on puukottanut ensin ja isä sitten huhtaissut puolustakseen itseään, tai pysäyttääkseen tytön. Tyttö ei oo varmaan päässyt laulaan karaokea pilvenhattaraan. Vai mikä lieneekään nykyinen karaoke paikka...
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
SecretService
- Lauri Hanhivaara
"Pohdimme, pitäisikö tyttö ottaa kiinni, mutta päädyimme siihen, että se olisi kohtuutonta. Hän on hyvin nuori ja henkisesti hyvin huonossa kunnossa, sanoo Pajuharju"
Seuraavaa tekoa odotellessa..?? Vihdissä voi näköjään olla vapaana rikoksesta, josta muualla (myös 16-vuotias) satavarmasti vangittaisiin.
Seuraavaa tekoa odotellessa..?? Vihdissä voi näköjään olla vapaana rikoksesta, josta muualla (myös 16-vuotias) satavarmasti vangittaisiin.
iltalehti:
isä taas heikommassa hapessa ja istut keskivartalossa joten luulisin tyttären pimahtaneen ja käyneen isänsä päälle.
samaa kertoo sekin että isä on 'juossut pihalla ja huutanut apua'' iltalehden/naapureiden mukaan eli isä on tarvinnut apua. jos isä olisi käynyt ensin päälle, olisi se tytär kun huutaisi pihalla apua
tästä voisi ehkä päätellä ettei isä ole halunnut välttämättä satuttaa tytärtä (=tyttären haavat käsissä)Tytär löi isäänsä keskivartaloon. Tytön pistohaavat olivat lähinnä käsissä
isä taas heikommassa hapessa ja istut keskivartalossa joten luulisin tyttären pimahtaneen ja käyneen isänsä päälle.
samaa kertoo sekin että isä on 'juossut pihalla ja huutanut apua'' iltalehden/naapureiden mukaan eli isä on tarvinnut apua. jos isä olisi käynyt ensin päälle, olisi se tytär kun huutaisi pihalla apua
Life sucks, then you die.
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
No nyt varmistui sekin. Tyttärellä ei edes ollut juuri mitään, ilmeisesti ainoastaan vammoja peukalossa. Poliisit epäilevät, että isä on varmaan yrittänyt suojata itseään ja ottaa puukkoa pois tytöltä, jolloin mahdolliset muut haavat käsiin ovat voineet syntyä. Tyttö taas on pistellyt isäänsä selkeästi, no, jos ei tappo- niin ainakin vakavassa vahingoittamistarkoituksessa suoraan mahaan ja olkapäähän. Eli kyllä nyt on alaikäinen tyttö pimahtanut isälleen.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
into his head.