Kiihkouskovaiset haastoivat huumoribändin oikeuteen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi

Kiihkouskovaiset haastoivat huumoribändin oikeuteen

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Surullisenkuuluisa ja legendaarinen pohjanmaalainen kiihkouskovaisseurakunta on tehnyt rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, tekijänoikeusrikkomuksesta ja uskonrauhan rikkomisesta Veriryhmä-nimistä huumoripoppoota vastaan.

Veriryhmä on ryhmä, joka on samplannut tämän kyseisen seurakunnan saarnoja uuteen uskoon niin, että sanoma totaalisesti muuttuu, ja lisännyt taustalle musiikit.

Jos tämä seurakunta ei ole entuudestaan tuttu, heidän saarnoihinsa voi tutustua osoitteessa http://www.sanajaylistys.org , ja heistä tehtyihin pilkkalauluihin osoitteessa http://www.veriryhma.org

Kiihkouskovaisia nyt ei voi kummemmin huumorintajusta syyttää.

Mutta mitäs luulette, mahtaako tuomioita ropista?
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Minun mielipiteeni on se että tollainen on mun mielestä mautonta. Tekis ite omat biisinsä! Ja eiköhän tuo jo jossain määrin mene kunnian/uskonnonloukkaamisen puolelle..Ja ku ei se ees kuulosta musiikillisesti hyvältä.

Tämä nyt siis minun mielipiteeni, joka pysyy!!!! :D
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Heh, voipi hyvinkin tulla, saihan Salamakin aikoinaan kirjastaan jumalanpilkka-syytteen joka lienee vieläkin mahdollista?

http://tampere.vapaa-ajattelijat.fi/pak ... pilkka.htm
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Noh mitä siitä jos pilalaulu tehdää? :E

Naurettavaa haastaa tuollaisesta oikeuteen jos tässä oikeuteen mennään.
What you do... Makes you who you are.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Ihan oikein, että nostivat jutun. Nuo sanoituksethan oli tehty selkeästi pilkkaamistarkoituksessa.
Michaelm
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Miksi joka asiasta pitää tehdä pilaa?
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Michaelm kirjoitti:Miksi joka asiasta pitää tehdä pilaa?
NIINPÄ! Onko ihmisten iotsetunto nykyään siitä kiinni että kuus-nolla vedätetään toisia?! Köyhää on ajatusmaailma...
Bombay
Adrian Monk

Noei kyllä minusta tämä ole sen vakavampaa (tosin Veriryhmä on kyllä pirun heikkoa huumoria, ei siinä :D) kuin monet muutkaan kotimaiset pilabiisit tai komediat, uskovaiset meinaa vaan olla herkempiä kuin esim. poliitikot.
Michaelm
Harjunpää

Mutta miksi ihmisten elämäntapaa pitää pilkata? Varsinkaan, kun se ei ole millään tavalla rikollista tai aiheuta kenellekään mitään harmia/vaaraa/vaivaa. Poliitikot ovat mielestäni eri asia, koska ovat kuitenkin näkyvästi julkisuudessa olevia henkilöitä, ja ottavat julkisesti kantaa asioihin. Tuo kyseinen seurakunta ei ole millään tavalla yrittänyt tulla julkisuuteen, mutta silti heitä pilkataan elämäntapansa ja uskonsa vuoksi.
Bombay
Adrian Monk

No kyllä se on aika julkista meininkiä jos vetää herätyskonsertteja sadoille ihmisille ja jakaa mm. videomateriaalia siitä. Ja videoita nähneenä ymmärrä kyllä miksi pilkataan. Ja suurin osa lähi-idän uskonnoista ikävä kyllä aiheuttaa muille vaivaa ja haittaa, vain yksi esimerkki siitä on lähetyskäsky, monia muitakin toki löytyy.
Michaelm
Harjunpää

Sitä en kiistä, etteikö kyseisellä srk:lla (tai lähinnä pastorilla) olisi jotain hauskoja letkautuksia, mutta silti ei mielestäni tarvisi pilailla hänen/heidän uskon kustannuksella.
Bombay
Adrian Monk

Ihminen vaan meinaa olla semmoinen eläin, että kaikkea normaalista poikkeavaa yleensä pilkataan.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Musiikista tuskin voi tässä tapauksessa edes puhua.
Tuli ällöttävä olo jo pelkän biisilistan lukemisesta saati kuuntelusta*laatta*
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Michaelm kirjoitti:Sitä en kiistä, etteikö kyseisellä srk:lla (tai lähinnä pastorilla) olisi jotain hauskoja letkautuksia, mutta silti ei mielestäni tarvisi pilailla hänen/heidän uskon kustannuksella.
Mun mielestä kaikesta voi tehdä pilaa. Poislukien sellaiset jotka eivät pysty siltä puolustautumaan. Esimerkiksi vammaisia en missään tapauksessa pilkkaisi.

Maailmassa on tehty pilaa kaikesta jo iät ja ajat, ei tuo sen kummempaa ole.
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

Tiina kirjoitti:Musiikista tuskin voi tässä tapauksessa edes puhua.
Tuli ällöttävä olo jo pelkän biisilistan lukemisesta saati kuuntelusta*laatta*
Itse olen ateisti (tai ehkä agnostikko) mutta kuule, olen kanssasi ihan samaa mieltä. Okei, mun huumorintajuun ei kyllä kuulu pilkkaus. Esim. Itsevaltiaat -piirrossarja on ihan hyvä esimerkki siitä, miten voidaan naureskella hyväntahtoisesti. Ei huumori ole keino kertoa mahdollisimman vähäisestä kunnioituksesta. mur. :evil:
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Vastaa Viestiin