USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

qurqo
Rico Tubbs
Viestit: 1229
Liittynyt: Ma Syys 13, 2021 1:25 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja qurqo »

1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 9:43 am En löytänyt väitettäsi tukevia videoita tai kuvia pikaisella kvg:lla vaikka tuota tapahtuu jatkuvasti. Onkohan CIA poistanut ne?
Jatka etsimistä. Sokeankin kanan tiedetään löytävän satunnaisesti jyvän.

Korruptoitunut syyttäjä raivoissaan, kun palomiehet buuasi hänelle :mrgreen:



Avatar
Brass
Martin Beck
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 6:17 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Brass »

Rebuplikaanit eivät halunneet osallistua J6 komiteaan ja perustivat komitean tutkimaan J6:n työtä. Useat kongressin republikaanit kieltäytyivät todistamasta valaehtoisesti komitealle, mikä on tietysti mielenkiintoista sekin. Kuinka oleellinen juttu tuo Trumpin ohjauspyörään kiinni käyminen koko homman kannalta oli, riippuu kuulijasta. Mielestäni se oli lähinnä hauska yksityiskohta ja sopisi hyvin Trumpin typerään käytökseen, oli sitten liioiteltu tai ei. Vastaväittäjät eivät esiinny omalla nimellään. Tyypilliseen tapaan MAG-kultti huutaa, että tämä nyt kumoaa kaiken muunkin. Trump on viaton ja aina oikeassa, ei tarttunut rattiinkaan.

Hutchinsonin todistus on kuulopuhetta, mutta hän oli Mark Meadowsin avustaja ja joku noita juttuja oli kertonut hänelle, tuskin oli niin hölmö, että valaehtoisesti suoltaa muuten tuollaista asiaa. Meadows oli aluksi yhteistyöhaluinen J6 komitean kanssa, mutta kieltäytyi myöhemmin. Häneltä saatiin kommunikointitietoja valtavasti, jotka ovat todistusarvoltaan moninkertaisia johonkin rattiintarttumiseen verrattuna. Hommat varmaan selviävät rkosoikeudenkäynnissä, jos sinne asti päästään. Meadows ja höpöttäjä Peter Navarro varmaan kertovat perin juurin, miten asiat menivät. Navarro on jo paljon kertonutkin.

Tuolla uutisointia asiasta ja jälkimmäisessä linkissä lisää.

https://www.washingtonpost.com/national ... testimony/

https://www.nbcnews.com/politics/congre ... rcna142762
WW2 jälkeisen merisotahistorian suurimmat tappiot aiheuttaa maa, jolla ei ole edes kunnon laivastoa.
Hank Voight
Javier Pena
Viestit: 1897
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

qurqo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:28 am
Demokraatit tekee tuota jatkuvasti, niin kumma, että se ei sinulta ole närkästystä aiheuttanut :roll:
Kysyisin lähdeviitettä, mutta en kysy, koska et kuitenkaan vastaa. Sen verran vaan mainitsen, että yritä olla kykenevä tekemään eroa puolueen varainkeruutilaisuuden ja mielenosoituksen välillä. Nipsunapsunöpsö ainakaan ei osannut.

Enkä tiedä mihin vittuun edes viittaat, mutta mä en ainakaan ole kommentoinut sanallakaan. On sitten aivan mikä tahansa mihin viittaat.

Mööwöö!
#FreePlato
Paikalla
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8196
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Virdon »

OnyxPhoenix kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 9:15 am Ryssät ovat innoissaan kun Orban vahvisti Trumpin mahtavan nerokkaan suunnitelman Ukrainan sodan lopettamiseksi, eli se että lopetetaan kaikki apu Ukrainalle, eli annettaisiin Ukrainan romahtaa ja ryssän kävellä Kiovaan siinä samalla raiskaillen ja murhaillen siviilejä. Tosi mahtava "rauhansuunnitelma". :roll:
Joo, sieltäpä tuli taas selkeästi tältä kaksikolta esiin, että miksi venäläisten kannattaa toivoa ja odottaa että Trump pääsisi jälleen presidentiksi. Eipäs ollut tällä kaksikolla taaskaan mielessä mikään "pakotamme Venäjän lopettamaan hyökkäyksensä", vaan jälleen olivat vaan työntämässä Ukrainan mahdollisimman ahdinkoon Venäjän armoille.

No, sitähän Trump yrittää jo tälläkin hetkellä tehdä.
OnyxPhoenix kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 9:15 amVaikka tuo skenaario on äärimmäisen oksettava, teoriassa olisi mielenkiintoista nähdä miten historiallisen halveksittu Trumpista vielä tulisikaan ja miten USA menettäisi kansainvälisen uskottavuutensa ja kaikki siitä aiheutuvat seuraukset ja lieveilmiöt. En millään usko että tällaisesta "Amerikasta" tulisi jotenkin "great again" jos USA paskoo uskottavuutensa supervaltana samalla kun se antaa ryssän ja Kiinan voimistua. Epävakaus Euroopassa kasvaisi vielä paljon nykyistä suuremmaksi. Ja todennäköisesti ryssän seuraava kohde olisi Transnistria ja siitä sitten lähdettäisiin todennäköisesti uhkaamaan Baltiaa. Medvedevin sanoin Baltiakin kuuluu venäjälle.
Ehkä Trumpin tavoitteena on tehdä USA:sta mahtavan epäluotettava liittolainen ja sopimuskumppani? Moldova voisi olla Trumpin aikana hyvinkin seuraavia Venäjän kohteita. Ehkä hän jopa "rohkaisisi Venäjää tekemään sille mitä helvettiä haluaa", niin kuin hän töräytti ihan jopa USA:n liittolaisiinkin liittyen.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2073
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am Luulet, se kiteyttää asian hyvin. Luulo ei ole tiedon väärti.
...
Tämän kun muistaisit itse, katsotaanpa;
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am Sitten kun niitä kyselee, paikalle saapuu usein kaltaisesi syyttämään/luulemaan wöömöö kielellä biden faniksi,
Kuten missä ja miten? En ole sen haljaistua sanaa ottanut kantaa sinun mieltymyksiisi Bidenista, kerta näin luit, niin osoitatko minullekin missä ja miten?
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am rasistiksi tai
..
Saati rasismia en ole sitten millään vitun lailla tähän tuonut.
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am suvakiksi.
Tai suvakismia...mitä mitä vittua? :lol:
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am Vain sen takia että minua kiinnostaa kummankin puolen mielipiteet.
Jos näin, niin tuot sen erityisen omituisella tavalla ilmi, joka kuulostaa lähinnä siltä "wööö ja mööö Trump, Trump.."
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am Ilmeisesti se ei ole hyväksyttävää. Joko olet biden tai trump fani, ei tajuta mahdollisuutta että kumpikin ukko voi olla kyselijän mielestä idiootti ja liian vanha presidentiksi ( itsekkään en toivoisi kumpaakaan noista valtaan).
...
Kuka olisi sellainen parempi vaihtoehto mielestäsi ja miksi Jenkkikansa on siitä erimieltä kanssasi?
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am Minkä ikäluokan kieltä tuo "wöö möö" on, afrikasta kenties lainattua? Pitäisikö tuosta loukkaantua vai mitä yrität kertoa?
Ilmeisesti ei ainakaan El Jefe Bidenin ikäluokan kieltä? Eikö tuo ole suht rasistisesti ilmaistu?
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2073
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:27 am ..
Edit. On epäkohteliasta vastata pelkällä kysymyksellä. En minä ottanut edes kantaa, vaan kysyin että onko CIA poistanut kuvat ja videot joissa demokraatit lyö ja potkii bideen figuuria, kun sitä kuulemma tapahtuu jatkuvasti. Kiitos vastauksestasi vaikka qurqolta kysyinkin.
Ei vaan yritit kysyä, kuten itsekin asian totesit.
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 10:49 am Niin siis mä tarkotin kysyä että onkohan CIA poistanut ne kuvat ja videot missä demokraatit potkii ja lyö biden figuureja.
..
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2073
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Hank Voight kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 3:16 pm
qurqo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 11:28 am
Demokraatit tekee tuota jatkuvasti, niin kumma, että se ei sinulta ole närkästystä aiheuttanut :roll:
Kysyisin lähdeviitettä, mutta en kysy, koska et kuitenkaan vastaa. Sen verran vaan mainitsen, että yritä olla kykenevä tekemään eroa puolueen varainkeruutilaisuuden ja mielenosoituksen välillä. Nipsunapsunöpsö ainakaan ei osannut.
..
No voi dänkki-hänkki sentään, kysehän oli El Jefen turpaan vetämisessä, eikä siitä missä sitä vedetään turpaan :mrgreen:
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
Hank Voight
Javier Pena
Viestit: 1897
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Virdon kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 3:49 pm Ehkä hän jopa "rohkaisisi Venäjää tekemään sille mitä helvettiä haluaa", niin kuin hän töräytti ihan jopa USA:n liittolaisiinkin liittyen.
Tästä mä olen jopa samaa mieltä Trumpin kanssa, eli että kaikkien pitäisi kaivaa kuvetta sovitusti. Kyllä muakin vituttaa, että Suomi on aina se mallioppilas ja iso osa muista maista ei.

Hyvähän se, että tuollaisen epäkohdan ottaa esille. Ainut vaan ettei sitä nyt ihan noin olisi pitänyt töräyttää. Mutta kun Trump töräyttelee miten Trump töräyttelee.

Kyllä Trumpilla muitakin hyviä mielipiteitä ja näkemyksiä on tässä viimeisen vajaan kymnenen vuoden aikana ollut. Ainut vaan että ne pakkaa aina hukkumaan huonoon ulosantiin ja kaiken maailman älyttömiin töräytyksiin. Mööwöö.
#FreePlato
Hank Voight
Javier Pena
Viestit: 1897
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

nipsunapsu kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:09 pm No voi dänkki-hänkki sentään, kysehän oli El Jefen turpaan vetämisessä, eikä siitä missä sitä vedetään turpaan :mrgreen:
Ja kun nimenomaan oli. En mä ois viitannut kintaallakaan keissiin jos se ei olisi tapahtunut rebujen varainkeruutilaisuudessa.
#FreePlato
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2073
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

Hank Voight kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:10 pm ..
Kyllä Trumpilla muitakin hyviä mielipiteitä ja näkemyksiä on tässä viimeisen vajaan kymnenen vuoden aikana ollut.
Mitkä mielipiteet ja näkemykset ovat erityisesti jäänyt mieleesi? :)
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
1lpo
Martin Riggs
Viestit: 617
Liittynyt: Su Marras 14, 2021 2:48 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja 1lpo »

*poistettu pohdiskelua toisista kirjoittajista. Sellaisen paikka on Lautamiehissä*tm

Ei mulla ole mitään suosikkia siellä, omasta mielestä vain huonoja vaihtoehtoja. Koko amerikan kansa ei ole tästä eri mieltä kanssani. Luulen että sinä tiedät minua paremmin miksi kanssani eri mieltä ovat sitä eri mieltä.

Annan nyt vielä esimerkin epäkypsästä asenteesta.

"vittu sä vittu vihjailit että mä oon joku vitun rasisti vaikka vittu just sanoit että et oo vittu semmosta sanonut. Vittu onko susta heti vittu rassismia jos Suomalaisoletettu käyttää vittu wöömöö kieltä ja kysyn onko se afrikkalaista puhetta. Vittu oks afrikan mainitseminen rasismia, eks sitä sanaa saa vittu sanoo"

No ymmärrän kyllä mistä tuon rasismi vihjailusi poimit, eikä siinä. Myönnän olevani vähän rasisti, en mielestäni kuitenkaan pahimmasta päästä. Mutta jotta sinulle ei tule vahingossakaan mielipahaa niin vaihdan maata. Mitä tuo sinun wöömöö kielesi on, onko se Norjaa? Miksi noin yksinkertaiseenkin kysymykseen on vaikea olla vastaamatta selkeästi ja kerralla? Siksi että ketjuun saataisiin ennätysmäärä sivuja vai mikä tuo logiikka on?
Sikakoira: "Välillä on melkein itkua tihrustettu aamukuudelta kun on tullut väsy vastaan"
Hank Voight
Javier Pena
Viestit: 1897
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

nipsunapsu kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:18 pm Mitkä mielipiteet ja näkemykset ovat erityisesti jäänyt mieleesi? :)
No mainitaan vaikka Trumpin framille nostama rikollisten valuminen maahan, koronarokotteisiin panostaminen mut toisaalta koronasekoilun jarruttaminen, sekä tämä Naton vapaamatkustajien painostus. Jopa MAGA on käsitteenä sellainen, josta olisin tykännyt kovasti vielä vuonna 2016, jos olisin amerikkalainen.

MUTTA, kaikki nuo edellä mainitutkin on Trump vetänyt överiksi ja lujaa. Asiallisesti puhuttuna ja hoidettuna olisivat olleet ja olisivat yhä ihan solideja pointteja.

Kovin paljoa ei täällä Minfossa jaksa mielipiteitä jaella. Leimoja tulee oikealta ja vasemmalta kun johonkin ottaa kantaa. Ja aina joskus vaikkei edes ottaisi. Jos oikein tarkkaan seuraat mitä kirjoittelen, niin harvemmin tuon omia mielipiteitä kovin jyrkästi esille. Lähinnä kyselen perusteluja ja dissaan kurkon älyttömiä nostoja. Sekä joskus referoin jotain tapahtunutta ja/tai sanottua.
#FreePlato
Paikalla
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8196
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Hank Voight kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:10 pm Hyvähän se, että tuollaisen epäkohdan ottaa esille. Ainut vaan ettei sitä nyt ihan noin olisi pitänyt töräyttää. Mutta kun Trump töräyttelee miten Trump töräyttelee.
Siinä Trump on kyllä oikeassa kun vaatii natolaisia panostamaan enemmän omiin puolustuksiinsa. Mutta kun on kyseessä Trump, niin aivoista lähtevä hyvä idea tulee suusta typerinä möläytyksinä.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
nipsunapsu
Axel Foley
Viestit: 2073
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

*poistettu pohdiskelua toisista kirjoittajista. Sellaisen paikka on Lautamiehissä*tm
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:27 pm Minä käsitin että tuo sinun wöömöö mölötys tarkoittaa että olisin jotenkin henk koht trump vihaaja ja silloin leimataan biden faniksi.
Tämä on yksin ja ainoastaan sinun yksioikoinen ajattelutapa, minä olen tyystin syytön siihen.
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:27 pm Vittu sanan olet selvästi oppinut, hienoa.
Mä vaan kirjoitan mielellään kuten puhunkin, ja niitä vittuja kuluu jonkin verran. Uskoisin, että sullakin. Enkä usko, että olet aina vihainen kun suusta lipsahtaa vittu. Vai oletko?

Koskahan me ollaan evoluutiossa siinä vaiheessa, että ihmiset osaa tulkita paremmin muiden kirjoittamaa tekstiä? Tai vaikkei tulkitsemaan, niin ainakin lopettamaan ylitulkitsemisen. Vielä nykyäänhän tilanne on se, että jos joku käyttää kirosanoja, on automaattisesti olevinaan vihainen. Ja jos viljelee rivikaupalla nauruemojeita, niin sitten on rennon hilpeä kirjoittaja.
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:27 pm Rasisti ja suvakki hommat selitin jo ketjun yleisellä ilmapiirillä aikaisemmin sekä sivistymättömyydelläni wöömöö jutuista.
Ei pidä yleistää, silloihan meistä jokaisesta tulee joko Trump-fani tai Biden-fani.
1lpo kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 4:27 pm Annan nyt vielä esimerkin epäkypsästä asenteesta.

"vittu sä vittu vihjailit että mä oon joku vitun rasisti vaikka vittu just sanoit että et oo vittu semmosta sanonut. Vittu onko susta heti vittu rassismia jos Suomalaisoletettu käyttää vittu wöömöö kieltä ja kysyn onko se afrikkalaista puhetta. Vittu oks afrikan mainitseminen rasismia, eks sitä sanaa saa vittu sanoo"
Ilpo, Ilpo, sultahan kysyttiin ihan suoraan missä mä olen nuo mainitsemasi asiat tuonut esille? Vastausta tähän ei nähtävästi saa, ainoastaan tätä epäkypsää "wöö sitä möö tätä..." - kiitos nyt kumminkin yrityksestä. Harmi että tulkitset lukemasi miten tulkitset.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐
qurqo
Rico Tubbs
Viestit: 1229
Liittynyt: Ma Syys 13, 2021 1:25 pm

Re: USA:n presidentinvaalit, politiikka, Donald Trump

Viesti Kirjoittaja qurqo »

Haiti on taas hyvä esimerkki liberaalien aivotoimintaa haittaavasta TDS:stä. Trump heitti faktoja, miten paska maa Haiti on, niin kaikki mediat kilvan ylisti Haitia ja Conankin lensi sinne paikanpäälle turvalliseen lomakylään juomaan mohiittoja ja kehumaan, kuinka hyvä maa Haiti on :mrgreen:





Jenkkilä on Haitin tiellä. Jos Demokraatit saa jatkokauden, niin haitin kaltainen totaalinen romahdus on todellisuutta. Rikollisjengit ottaa nykymenolla vallan kaupungeissa, kuten jo monissa demokraattien johtamissa kaupungeissa on käynyt.
Vastaa Viestiin