Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

lammas1
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Sillee ne setämiehet lähtee ku täräyttää kunnon härkäpapu haisulin ilmoille. Ei tartte muuta kaasuu.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1635
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

No siis... ja haloo...
Vaikka oletusarvoiset "setämiehet" kuinka julkeasti tahansa yleisellä paikalla tai julkisissa tiloissa tuijottaisivat ja jopa kuola valuen möllöttäisivät kehenkä tahansa kohteen suuntaan, ei se siltikään rikkoisi Suomen lakia millän tavoin. Tuskipa ne "pahimmatkaan" tapaukset millään muotoa "ottaisivat opikseen", vaikka asian tiimoilta tehtäisiin mikä tahansa banderolli-flaieri-tolppailmoitus-manifesti-uutisointi-kampanja.

Sen sijaan toki, jos he yrittäisivät tarjota "yllätysseksiä", olisi asia aivan toinen, mutta sellaisen seksin tarjoaminen fyysisiä voimakeinoja käyttäen, tapahtuu valtaosin, tai lähes kokonaan, aivan muiden kuin "setämiesten" toimesta.
Monasti sellaisista tapauksista, kumma kyllä, ei useinkaan tehdä ilmiantoja, saatika julkistamista yleisölle kuin marginaalisissa määrissä, ja silloinkin vain erittäin törkeiden tapausten kohdalla, niiden tullessa julki oikeudenkäyntejä koskevien uutisten yhteydessä.

Uutisoinneilla puolestaan "kuolaavista setämiehistä" on aivan omat tarkoitusperänsä. Kukin saa keskenään arvella, että mitkäköhän ne olisivatkaan.
:?
Kurpa
Remington Steele
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 02, 2021 12:37 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Kurpa »

^ Siis yritätkö sanoa että joidenkin tekemät raiskaukset vaiettaisiin ja jätettäisiin jopa ilmoittamatta, mutta että sen sijaan keskittyttäisiin mediassa rummuttamaan tätä setämies-ilmiötä ikään kuin sumuverhona? Voisitko selventää millä tarkotusperillä valtava toimittajamäärä olisi tehnyt jonkinlaisen tällaisen yhteisen linjanvedon, ja miten siihen on saatu lähes jokainen mukaan?

Huvittavaa kun sanot että ne ovat jotain ihan muita kuin setämiehiä jotka raiskaavat. Itse näen asian päinvastoin. Joko kunnioitat naisia ja toimit sen mukaan, tai sitten et. Stereotyypin setämies ei kunniota naisia, ei usko heidän sanaansa, ei kunnioita heidän fyysistä koskemattomuuttaankaan, ja siten nimenomaisesti on se potentiaalinen raiskari jos joku.
Homie I'm the one with the shotgun in the closet
Next to the glad bags full of chronic
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja jmit »

Ennakoiva isku on paras. Jos näet setämiehen jossain, niin kaasusumuttimella vaan naamaan, sitten varmuuden varaksi pari kipakkaa potkua päähän, käsirautoihin ja sitten voi soittaa poliisin hakemaan setämiehen putkaan. Oppiipahan olemaan.
lonesjucca
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Kurpa kirjoitti: La Touko 18, 2024 7:15 pm Huvittavaa kun sanot että ne ovat jotain ihan muita kuin setämiehiä jotka raiskaavat. Itse näen asian päinvastoin. Joko kunnioitat naisia ja toimit sen mukaan, tai sitten et. Stereotyypin setämies ei kunniota naisia, ei usko heidän sanaansa, ei kunnioita heidän fyysistä koskemattomuuttaankaan, ja siten nimenomaisesti on se potentiaalinen raiskari jos joku.
Mitä uutisointia seurannut niin eipä siellä ole setämiehiä ollut syytettyinä raiskauksesta. Nuorempaa hokijätkää, potkupalloilijaa ja ulkomaalaisia on kyllä.

Nämä vanhemmat setämiehet sitten välillä tunkeutuvat lapsiin.



Mutta oletan, että esittelet näitä tapauksia, joissa setämies-baarituttu on päätynyt oikeuteen raiskarina?
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5297
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja meitzi »

jmit kirjoitti: La Touko 18, 2024 9:29 pmEnnakoiva isku on paras. Jos näet setämiehen jossain, niin kaasusumuttimella vaan naamaan, sitten varmuuden varaksi pari kipakkaa potkua päähän, käsirautoihin ja sitten voi soittaa poliisin hakemaan setämiehen putkaan. Oppiipahan olemaan.
Tuossa on perustavaa laatua oleva ongelma, kun ensin pitäisi kuitenkin saada setämiehet tarjoamaan ne illan drinksut. Ei silloin voi heti alkuunsa ryhtyä reagoimaan karkoittavasti.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Ryppypersikka
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Su Maalis 24, 2024 7:42 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Ryppypersikka »

Joku tuolla alussa kommentoi että muuttuu ääni naisilla kellossa kun ikää tulee ja ei saa enää huomiota..

Täällä eräs keski-ikää lähestyvä nainen ja nautin ikääntymisestä suuresti ja siitä että nykyään ei juuri miehet huomioi.

Siitä huomiosta on saanut "nauttia" jo 10 vuotiaasta lähtien. 13-vuotiaana häirintä (huutelu, lääppiminen) aikuisten miesten toimesta oli jo päivittäistä koulumatkoilla. Lenkillä kuljin avaimet rystysten välissä ja jatkuvasti parasta pakoreittiä pohtien, kahdesti lenkkipolulla olin tulla raiskatuksi. Kerran baarista kotiin tullessa. Baareissa en muutamaa kertaa pidempään viihtynytkään, itse halusin pitää hauskaa kavereiden kanssa, mutta juuri artikkelin kaltaista oli. Tuntemattomien setien käsiä hameen alla ymmärtämättä "ei"tä. Epämääräisiä runkkareita on tullut vastaan silloin tällöin, ensimmäisen kerran 10 vuotiaana, edellisestä on 2 vuotta kun runkkaava mies yritti saada autoonsa.

Elämän parasta aikaa on, kun kasvaa yli tuosta "lihanpala"-ajasta ja saa rauhan kulkea ja olla rauhassa.
lonesjucca
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Ryppypersikka kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:02 am Joku tuolla alussa kommentoi että muuttuu ääni naisilla kellossa kun ikää tulee ja ei saa enää huomiota..

Täällä eräs keski-ikää lähestyvä nainen ja nautin ikääntymisestä suuresti ja siitä että nykyään ei juuri miehet huomioi.

Siitä huomiosta on saanut "nauttia" jo 10 vuotiaasta lähtien. 13-vuotiaana häirintä (huutelu, lääppiminen) aikuisten miesten toimesta oli jo päivittäistä koulumatkoilla. Lenkillä kuljin avaimet rystysten välissä ja jatkuvasti parasta pakoreittiä pohtien, kahdesti lenkkipolulla olin tulla raiskatuksi. Kerran baarista kotiin tullessa. Baareissa en muutamaa kertaa pidempään viihtynytkään, itse halusin pitää hauskaa kavereiden kanssa, mutta juuri artikkelin kaltaista oli. Tuntemattomien setien käsiä hameen alla ymmärtämättä "ei"tä. Epämääräisiä runkkareita on tullut vastaan silloin tällöin, ensimmäisen kerran 10 vuotiaana, edellisestä on 2 vuotta kun runkkaava mies yritti saada autoonsa.

Elämän parasta aikaa on, kun kasvaa yli tuosta "lihanpala"-ajasta ja saa rauhan kulkea ja olla rauhassa.
Moikkuli Sipi!

Semmosta se on vanhemmiten, ei saa enää nuorilta miehiltä huomiota vaan vain setämiehiltä, jos niiltäkään.

Se on elämää, ei sen enempää!

Nautitaan siitä t: mamma 42v.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1635
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Ryppypersikka kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:02 am Siitä huomiosta on saanut "nauttia" jo 10 vuotiaasta lähtien. 13-vuotiaana häirintä (huutelu, lääppiminen) aikuisten miesten toimesta oli jo päivittäistä koulumatkoilla. Lenkillä kuljin avaimet rystysten välissä ja jatkuvasti parasta pakoreittiä pohtien, kahdesti lenkkipolulla olin tulla raiskatuksi. Kerran baarista kotiin tullessa. Baareissa en muutamaa kertaa pidempään viihtynytkään, itse halusin pitää hauskaa kavereiden kanssa, mutta juuri artikkelin kaltaista oli. Tuntemattomien setien käsiä hameen alla ymmärtämättä "ei"tä. Epämääräisiä runkkareita on tullut vastaan silloin tällöin, ensimmäisen kerran 10 vuotiaana, edellisestä on 2 vuotta kun runkkaava mies yritti saada autoonsa.
▪︎ Hmm...?
Kyllä väkisinkin nyt herää kysymys, että missä helvetin kasvuympäristössä olet varttunut ja viettänyt lapsuutesi, ja sen jälkeen elänyt nykyistä (2 vuotta sitten) aikuista elämääsi?

Ei nimittäin kuulosta kovinkaan normilta meiningiltä tällaisen "aivan tavallisen" helsinkiläisen korvissa.
Olen itse sentään joutunut varttumaan melkolailla kirjavissa ympäristöissä, joissa kuitenkin olisin kuullut, jos vaikkapa tuttavapiirissäni tai heidän läheisillään olisi ollut tuollaista. Siellä ei noista oltaisi vaiettu.

Voitko edes vihjaista että missä päin Suomea tuossa kertomassasi mennään?
Ryppypersikka
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Su Maalis 24, 2024 7:42 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Ryppypersikka »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:29 am
Ryppypersikka kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:02 am Siitä huomiosta on saanut "nauttia" jo 10 vuotiaasta lähtien. 13-vuotiaana häirintä (huutelu, lääppiminen) aikuisten miesten toimesta oli jo päivittäistä koulumatkoilla. Lenkillä kuljin avaimet rystysten välissä ja jatkuvasti parasta pakoreittiä pohtien, kahdesti lenkkipolulla olin tulla raiskatuksi. Kerran baarista kotiin tullessa. Baareissa en muutamaa kertaa pidempään viihtynytkään, itse halusin pitää hauskaa kavereiden kanssa, mutta juuri artikkelin kaltaista oli. Tuntemattomien setien käsiä hameen alla ymmärtämättä "ei"tä. Epämääräisiä runkkareita on tullut vastaan silloin tällöin, ensimmäisen kerran 10 vuotiaana, edellisestä on 2 vuotta kun runkkaava mies yritti saada autoonsa.
▪︎ Hmm...?
Kyllä väkisinkin nyt herää kysymys, että missä helvetin kasvuympäristössä olet varttunut ja viettänyt lapsuutesi, ja sen jälkeen elänyt nykyistä (2 vuotta sitten) aikuista elämääsi?

Ei nimittäin kuulosta kovinkaan normilta meiningiltä tällaisen "aivan tavallisen" helsinkiläisen korvissa.
Olen itse sentään joutunut varttumaan melkolailla kirjavissa ympäristöissä, joissa kuitenkin olisin kuullut, jos vaikkapa tuttavapiirissäni tai heidän läheisillään olisi ollut tuollaista. Siellä ei noista oltaisi vaiettu.

Voitko edes vihjaista että missä päin Suomea tuossa kertomassasi mennään?
Joskus jodelissa oli aiheesta pitkä ketju. Tuolloin naisten tarinat oli hyvin yhteneviä riippumatta missä asuivat tai minkä ikäisiä olivat (= millon ovat kokeneet häirintää).

Häirintää olen kokenut asuessani Pohjanmaalla, Uudellamaalla sekä Varsinais-Suomessa.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2544
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Mistä lähtien 30- vuotias mies luokitellaan vanhaksi setämieheksi?

Artikkelissa haastateltuin 18-20 vuotiaita..
Nuoret naiset kertovat: Tällaista vanhempien miesten lähestyminen on
Nuorten naisten mukaan on yleistä, että yli 10 vuotta vanhemmat miehet lähestyvät baarissa tai sosiaalisessa mediassa.


Luultavasti jotain Kallion lukion vasemmistolaisia kasvatteja, jotka tarvitsevat sisältövaroituksen miehiinkin
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Mestari68
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Heinä 10, 2023 7:25 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Mestari68 »

Gurney kirjoitti: Su Touko 19, 2024 9:18 am Mistä lähtien 30- vuotias mies luokitellaan vanhaksi setämieheksi?

Artikkelissa haastateltuin 18-20 vuotiaita..
Nuoret naiset kertovat: Tällaista vanhempien miesten lähestyminen on
Nuorten naisten mukaan on yleistä, että yli 10 vuotta vanhemmat miehet lähestyvät baarissa tai sosiaalisessa mediassa.


Luultavasti jotain Kallion lukion vasemmistolaisia kasvatteja, jotka tarvitsevat sisältövaroituksen miehiinkin
niin itse näin setämiehenä en alle 50v käyttäisi tuota nimitystä . 30v on ukivanha 18v mielestä mutta ei setämies. noista raiskauksista myös kyllä yli 50v raiskarit on lähes poikkeuksetta oman tai exän raiskaajia. " espoolaismiehet " on kovasti yliedustettuna.
Sipi
Rico Tubbs
Viestit: 1203
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Sipi »

lonesjucca kirjoitti: Su Touko 19, 2024 12:22 am

Moikkuli Sipi!

Semmosta se on vanhemmiten, ei saa enää nuorilta miehiltä huomiota vaan vain setämiehiltä, jos niiltäkään.

Se on elämää, ei sen enempää!

Nautitaan siitä t: mamma 42v.

Olipa hassu kommentti, kun lainasit jonkun muun tekstiä. Ei ollut siis minun kynästäni enkä oikein allekirjoita myöskään ajatteluasi, jolla vastasit. Mutta virheitä sattuu. Huomiota tulee edelleen, välillä toivottua ja välillä ei-toivottua, mutta iän tuomaa on se että niistä tilanteista selviää puhumalla. Ystävällisesti. Ei tarvitse jokaisen kohdalla vetää mitään "kaikki miehet" -yhteenvetoa ja ylireagoida.

Kaiken kaikkiaan on hiukan vaihtelua tässä setämiehen määritelmässä. Parikymppisten naisten mielestä ilmeisesti jokainen yli 35-vuotias mies on setämies.

Oman mielleyhtymäni mukaan setämies on harmiton, keskivartalopullea aviomies, joka työskentelee taloushallinnon parissa, harrastaa television katselua ja mökkeilee vaimonsa kanssa kesäisin. Ei mikään saalistaja.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3352
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

– Myöhemmin olen ymmärtänyt, että tuo on seksuaalista ahdistelua. Siihen aikaan en osannut sitä asiaa tuolla tavalla ajatella, tuntui vain todella ahdistavalta, kun ventovieras asiakas tekee noin, Schevelin-Repnau sanoo.

Samalla Pirjo yritti syventää suhdettaan kampaajaansa. Nainen lähetteli Whatsapp-viestejä ja pyysi Schevelin-Repnauta useita kertoja seuralaisekseen vapaa-ajanviettoon, mistä Schevelin-Repnau kerta toisensa jälkeen kieltäytyi.
Mikäli Tomi on hetero niin rantavalaan ulkonäkö ei vaan miellyttänyt, mutta se on jätetty kertomatta.
Yrjö Yrjönpoika
Christopher Lorenzo
Viestit: 1635
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Tunkeileva ja tuijottava suomalainen 'setämies' herättää inhoa - osa naisista turvautunut jopa kaasusumuttimiin

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Kurpa kirjoitti: La Touko 18, 2024 7:15 pm ^ Siis yritätkö sanoa että joidenkin tekemät raiskaukset vaiettaisiin ja jätettäisiin jopa ilmoittamatta, mutta että sen sijaan keskittyttäisiin mediassa rummuttamaan tätä setämies-ilmiötä ikään kuin sumuverhona? Voisitko selventää millä tarkotusperillä valtava toimittajamäärä olisi tehnyt jonkinlaisen tällaisen yhteisen linjanvedon, ja miten siihen on saatu lähes jokainen mukaan?

Huvittavaa kun sanot että ne ovat jotain ihan muita kuin setämiehiä jotka raiskaavat. Itse näen asian päinvastoin. Joko kunnioitat naisia ja toimit sen mukaan, tai sitten et. Stereotyypin setämies ei kunniota naisia, ei usko heidän sanaansa, ei kunnioita heidän fyysistä koskemattomuuttaankaan, ja siten nimenomaisesti on se potentiaalinen raiskari jos joku.
▪︎ Että sellaista..?
Kun kommenttisi, joka on varustettu eksponentti-nuolella ylöspäin, näyttää sijoittuvan minun kommenttini alle, niin oletan, että kommentoit minun kommenttiani.

Kommenteissani tarkoitan sitä mitä kirjoitan, ja kirjoitan sitä mitä tarkoitan, ellei kommentissani ole [sarcasm alert] -kylttiä. Eli siis en yritä sanoa mitään muuta kuin tarkoitan.

Toimittajien, yksittäisten ja yhteisten toimijoiden puolelta en ole saanut mitään suoraa virallista kautta tulevaa informaatiota heidän linjanvetonsa tarkoitusperistä, joten joudun niiden suhteen tyytymään vain omiin arvioihini, kuten joutuu myös jokainen kanssalukija. Kukin tekee oman arvionsa tykönään, ja itse olen omani tehnyt.

Huvittumisesta kommenttieni suhteen annan niiden satunnaisille lukijoille täyden vapauden huvittua mistä niistä tahansa ilman, että tuo mitenkään vaikuttaisi omaan hyvinvointiini.

Kaikista ihmislajeista /-tyypeistä lienee tehty stereotypioita, joista jotkut perustuvat yksittäisten yksilöiden toimintaan ja olemukseen, ja jotkut suurempiin, useamman yksilön otantoihin. Jotkut jopa massoihin.

Mitä tulee kunnioitukseeni naisia kohtaan, niin sekin todennäköisesti perustuu kulloinkin erillisissä tapauksissa esiin tulleisiin stereotypioihin, jotka voivat vaihdella kovinkin porrasmaisesti, aina tapahtuman sisällön mukaan.
Vastaa Viestiin