Mielenkiintoista!Jekka kirjoitti: La Kesä 01, 2024 11:45 pm Hei,
Olen Ulvilan tapaukseen erilaisten julkisten lähteiden perusteella tutustunut tavallinen kansalainen.
Häke-nauhasta on esitetty väitteitä, ettei siltä kuulu ulkopuolisen tekijän ääniä. Tiedostan, etteivät internetissä olevat häke-nauhoitteet ole alkuperäisiä, ja että niitä on voitu muokata. Tästä huolimatta olen nyt kuunnellut muutamaan kertaan MV-lehden arkistossa olevan nauhoitteen selvittääkseni itselleni, onko kiistatonta, ettei nauhoitteelta kuulu ulkopuolisen ääniä. Kuuntelin nauhoitteen tietokoneen ja hyvien kuppikuulokkeiden yhdistelmällä, mikä mahdollisti äänien tarkemman erottamisen kuin esimerkiksi puhelimen ja nappikuulokkeiden yhdistelmä. Keskityin kuuntelussa erityisesti nauhoitteen loppuosaan. Tässä havaintoni:
2.46-2.48 kuuluu uhrin viimeiset valitukset (Anneli on tällöin jo takaisin puhelimessa)
2.49 kuuluu lyöntiääni
2.50 lyöntiäänen päälle/perään kuuluu miehen sanomana puhetta, mahdollisesti "saatana"
3.17 kuuluu napsahdusääni (päällekkäin kirkaisun kanssa)
3.18 kuuluu tunnistamaton ääni, kuin jonkin soittimen kielen näpäytyksen ääni
3.43-3.47 kuuluu ulkoa mopon, kevarin tai vastaavan kaasutus- ja höllennyssääni, ääni ikään kuin lähenee ja sitten loittonee
Summa summarum: ulkopuolisen tekijän puhetta en kuule selkeästi, mutta aikavälin 2.46-3.47 äänet muodostavat sellaisen kokonaisuuden ja tapahtumien ketjun, mikä viittaa ulkopuoliseen tekijään. Nauhoitteen perusteella ajassa 2.49-2.50 uhri todennäköisesti saa surmansa. Tekijä ei poistu paikalta heti, vaan poistuminen tapahtuu vasta noin 25 sekunnin päästä, olettaen että 3.17-18 äänet liittyvät ikkunasta poistumiseen. Tästä 25 sekunnin päästä tekijä poistuu paikalta kaksipyöräisellä. Tämä viimeksi mainittu ääni kuuluu omiin korviini jopa melko selkeänä, joskaan ei sekään siten, että voisi olla "täysin varma".
Itselläni ei ole aikomusta osallistua Ulvilan surmaa koskevaan keskusteluun tämän enempää. Katsoin vain tarpeelliseksi jakaa nämä havaintoni, vaikkakin voi olla, että samoja havaintoja on täällä aiemmin tehty jo muiden toimesta. Jatkokeskustelut kuulemaani liittyen jätän siis teidän muiden käytäväksi.
Olen kauan sitten kirjoittanut tänne että kuulen nauhan lopussa poistuvan mopon äänen.
Minun muistaakseni sitä ei ole kukaan muu aiemmin kuullut.
(Yritän etsiä sen.}