Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
-
Ulrica
Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022
Psykoosin yksi laukaiseva tekijä on pelkästään stressi, kuormitus. Lisäaltistavana pitkään jatkunut stressi.
Herkästi kuormittuvan henkilön kuormituksen ensimmäinen mittari on jo huonosti/hyvin nukuttu yö. Sen päälle alkaa rakentumaan koko päivä, mahdolliset aistiyliherkkyydet, äänet, kuormittavat elementit. Ne sanelevat päivän kulun
Tikkasella voi olla ominaisuutena herkästi kuormittavuus, sellaisen henkilön on otettava sellainen huomioon koko elämän ajan. Hänellä on voinut olla lääkärin määräämä lääkitys kuormitusta helpottamaan. Tutkintavankeusajan alusta lukien valituomion mukaan käyttämänsä lääkitystä on purettu ja vaihdettu ja tilansa kohentunut.
Oikeudenkäynti ilman tuttua lääkitystä, voi olla äärimmäinen stressitianne tällaisilla ominaisuuksilla olevalle henkilölle. Lääkitys ei ole avain kuormittavuuteen, vaan elämäntapa ja terveella seuralla ja terveella parisuhteella on iso merkitys.
Tikkanen on tutkintavankeusajan sovittanut tekoa uhrin kuolemaan. Ensikertalaisena laskurin mukaan se on jo 3 vuotta täynnä. Olen aiemmin ketjuun tuonut rikoslain muutosprosessia. Mikäli nykyinen rikoslaki harmittaa, voi oman mielipahan projisoida lainsäätäjälle ja pyrkiä yhteiskunnassa tehtäviin, jossa lainsäätäjäna toimiminen mahdollista. Nykyinen rikoslaki ei ole syytetyn vika lainkaan. Oikeuslaitos Suomessa on riippumaton, luotan kykyynsä arvioida yhdessä lääkäreiden kanssa syytetyn tilaa sekä teon hetkellä, että muutoinkin.
Herkästi kuormittuvan henkilön kuormituksen ensimmäinen mittari on jo huonosti/hyvin nukuttu yö. Sen päälle alkaa rakentumaan koko päivä, mahdolliset aistiyliherkkyydet, äänet, kuormittavat elementit. Ne sanelevat päivän kulun
Tikkasella voi olla ominaisuutena herkästi kuormittavuus, sellaisen henkilön on otettava sellainen huomioon koko elämän ajan. Hänellä on voinut olla lääkärin määräämä lääkitys kuormitusta helpottamaan. Tutkintavankeusajan alusta lukien valituomion mukaan käyttämänsä lääkitystä on purettu ja vaihdettu ja tilansa kohentunut.
Oikeudenkäynti ilman tuttua lääkitystä, voi olla äärimmäinen stressitianne tällaisilla ominaisuuksilla olevalle henkilölle. Lääkitys ei ole avain kuormittavuuteen, vaan elämäntapa ja terveella seuralla ja terveella parisuhteella on iso merkitys.
Tikkanen on tutkintavankeusajan sovittanut tekoa uhrin kuolemaan. Ensikertalaisena laskurin mukaan se on jo 3 vuotta täynnä. Olen aiemmin ketjuun tuonut rikoslain muutosprosessia. Mikäli nykyinen rikoslaki harmittaa, voi oman mielipahan projisoida lainsäätäjälle ja pyrkiä yhteiskunnassa tehtäviin, jossa lainsäätäjäna toimiminen mahdollista. Nykyinen rikoslaki ei ole syytetyn vika lainkaan. Oikeuslaitos Suomessa on riippumaton, luotan kykyynsä arvioida yhdessä lääkäreiden kanssa syytetyn tilaa sekä teon hetkellä, että muutoinkin.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mistä vedit johtopäätöksen, että elämäni olisi suojattua?Talvi24 kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 11:06 amNiinpä, ja ajatteleppa, että elämä voi tosiaan olla monimuotoisempaa - sinun kuplasi ulkopuolella.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 10:47 am Minun facessa ei kukaan käyttäydy, eikä koskaan ole käyttäytynyt huonosti.
Voi herranen aika.
Miksi aina pitää pohjia myöden….
Teen paljon kohdistettu hyväntekeväisyyttä mm vähävaraisille lapsiperheille. Esim tällaisia minut kaveriksi pyytäneitä en missään nimessä poista.
Asiakkaat. Puolisoni kavereiden puolisot.
Ihmiset käyttävät facea eritavoin, enkä mielestäni ole mikään opettamaan käyttöä kenellekään. Minun facebook ei ole mitenkään aktiivisesti käytössä, joten on periaatteessa aivan sama keitä siellä kavereina on.
Jos 67 kaveria on paljon, voin kertoa että puolisollani on yli 400. Hän on hyvin aktiivinen, extrovertti ja pidetty. Ja ei, hännei päivittele sitä käytännössä koskaan, eikä ole narsisti![]()
Sinä taidat olla elänyt aika suojattua elämää? Päivittele, mitä päivittelet, ethän sinä esim. minun elämästäni mitään tiedä. Vähän ihmettelen tuota reaktiotasi. Mitä ihmettä kuvittelet pohjia myöten … Meitä ihmisiä on monenlaisia, niin myös avioliiton kautta saatuja sukulaisia. - Tapaukseeskin ei osunut ihan kodilleen Tn ja uhrin veljen uusi sukulaisuussuhde.
OT; ohita tarvittaessa.
Minulle vaan sattui siunautumaan sellainen käly, joka noin teki - roikkuessaan yksipuolisesti facessani. Ja nyt muistankin, että juttu meni niin, että hän jstk syystä poisti minut (hän oli tehnyt sitä muutamille). Minä puolestani jouduin poistamaan hänen puolisonsa, kun tuo käly kyttäsi puolisonsa facesta minun päivitykseni. Puolisonsa ymmärsi, miksi jouduin hänet poistamaan. Tuolle pariskunnalle tuli muuten sittemmin ero - sekin kertoo jotain, juuri tuosta osapuolesta.
Niin, en minäkään opeta yhtään ketään facen käytössä. En tietenkään. Minulla sattuu omassa perheessäni 2/5 ihmistä, jota yrittävä opastaa minua. Annoin sinulle vain yhden vinkin, kun tunnuit vähän valittavan ko. asiasta … Minun face on tällä hetkellä tosi passiivinen osin senkin vuoksi, etten saa sinne laitettua ollenkaan uusia kuvia.
En kyllä kuvittele noiden 67 olevan välttämättä uhrin fb-kavereita. Mutta … saattavat olla. En nyt tarkastanut fb-kavereidensa määrää. Jos puolisollasi on 400 fb seuraajia niin eivät ole varmasti ystäviään, tuskin kavereitakaan.
Tai, että eläisin ’kuplassa’?
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Olen huomioinut. Sen sijaan en tiedä tämän erityisjärjestely-keskustelun alkukohtaa - ja siinä sitten lienee olleen erityisjärjestelyistä - nimenomaan Tn osalta.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 9:13 am Oletko huomioinut sitä, että kenelle tahansa normaali älyllä varustetulle tilanne olisi kuormittava?
Tikkasella on ”normaaliin” mtt -potilaaseen verrattuna huomattavasti paljon enemmän menetettävää. Älykkäänä ihmisenä hän myös ymmärtää tuon.
Tikkanen on myös alan ammattilaisena osannut vaatia ns ’erityiskohtelua’. Mikä sekin viittaa tiettyihin piirteisiin.
Puolustuksen ajama tekohetken psykoosi takaisi Tikkaselle minimaalisen tuomion, mutta rankempi mtt tulos mahdollisesti elinkautisen, ehkä jatkossa uran ”ojan kaivajana”, maksimaaliset korvaukset jne
Tikkasen harmaantuminen puolessa vuodessa kertoo paljon siitä, että hän on ollut erittäin kuormittunut viimeisen 1/2 vuoden aikana.
Osittain siihen tietenkin voi vaikuttaa se, että on pitkästä aikaan elellyt ilman ’omalääkitystä’ ja on joutunut kohtaamaan maailman sellaisena kuin se on.
Oleellista on, että vankeinhoitolaitos huomio kurormittavuuden vangin osalta. Kenen tahansa normaalilla älyllä varistetulla vangilla voi olla kuormittavuutta ja tarvetta joihinkin erityisjärjestelyihin. Ihan samalla tavaal kuin heikkolahjaisella tai kehitysvammaisella. Vangin sairaudet vaikuttavat taatusti - niin oletettavasti Tikkasenkin kohdalla.
Onkohan tuo epätasaarvoista tuo ajatuksesi siitä, minkä verran esim. elinkautinen vankeustuomio tai äärettömän pitkä vakeustuomio - tekee ihmisen ekämänsä suhteen. Eivätkö ikhan kaikki elämät olekaan sinulle tärkeita, vaikka eilen sitä kuulutuit.
Oikeuspsykologi sanoi nimenomaan, ettei teon hetken psykoosi takaa aina, automaattisesti syyntakeettomuutta! - asia on selkeästi välituomiossa ilmaistu. Pahimmillaan voitaisiin jopa vapauttaa, kun ei voisi syyntakeettomana rangaista - ja jos olisi tämän reilun 1,5 vuoden aikana kuntoutunut, tervehtynyt - eikä olisi pakkohoidon tarvetta.
— En kyllä usko, että noin kävisi, mutta porsaanreijän verran aukkoa kai olisi.
Mihin ihmeen piirteisiin viittat sillä, että vanki osaa pyytää itselleen tarvitsemiaan erityisjärjestelyjä. Ei mihinkään. Ihan tavallistahan tuo on.
Harmaantumiselle voi olla useampi syy, mutta pidän todennäköisenä, että elämänsä toaalinen muutos on aiheuttanut stressiä, jossa voisi ehkä ne harmaantumisen hormonaalisetkin syyt vaikuttaa. Lääkityksillään en usko olevan mitään tekemistä harmaantumisen kanssa. Saa nähdä (vaikka ei varmaan nähdä), miten sharmantin harmaa murhaaja hänestä kuoriutuukaan, kun hiuksensa leikkaa. Nyt on vaikea kuvitella, miten harmaa hänelle sopisi. Isänsä taitaa olla ihan sharmantin harmaa - niissä YT-videoissaan.
Kirjoitat Tn olleen viiemisen 6 kk aikana kuormittunut - mutta kuitenkin ihmettelet, miksi hän on saanut erityisjärjestelyjä! Ristiriitaista!
OT:na vastaus:Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 11:23 amMistä vedit johtopäätöksen, että elämäni olisi suojattua?
Tai, että eläisin ’kuplassa’?
Ihan tuosta, miten ihmettelit, minkälaisia ihmisiä voi olla face-kavereina. Et siis voinut kuvitellakaan vastaavaa - sieltä omasta face-kuplastasi käsin. Minä en enää hämmästy mistään, mitä elämässäni kohtaan. Nimenomaan face-kuplaasi tarkoitin ja se vei luuloni laajempaaniin suojatun elämän mahdollisuuteen. Mutta ei kuulu minulle millään tavoin. Vastasin vain hämmästyneeseen kommenttiisi. Ja toki tiedän elämästäsi sen, mitä olet täällä kertonut. - voi kertoa myös suojatusta elämästä. Mutta nämä ei nyt liity asiaan.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Missä kohdassa olen hämmästellyt sinun facekavereita??
En yhtään missään.
Yritän tuoda esiin sen, ettei facebook kavereiden määrä kerro ihmisestä yhtään mitään.
Minun elämäni on kaukana kuplasta ja suojatusta.
Oletko koskaan ajatellut, että paljon näkeminen voi avata silmiä?
En yhtään missään.
Yritän tuoda esiin sen, ettei facebook kavereiden määrä kerro ihmisestä yhtään mitään.
Minun elämäni on kaukana kuplasta ja suojatusta.
Oletko koskaan ajatellut, että paljon näkeminen voi avata silmiä?
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Ulrica
Osaatko kertoa miten istunnot jatkuvat?
Mikä on päätöspäivä?
Osaatko kertoa miten istunnot jatkuvat?
Mikä on päätöspäivä?
Hyvää pohdintaa - jälleen.Ulrica kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 11:14 am Psykoosin yksi laukaiseva tekijä on pelkästään stressi, kuormitus. Lisäaltistavana pitkään jatkunut stressi.
Tikkasella voi olla ominaisuutena herkästi kuormittavuus, sellaisen henkilön on otettava sellainen huomioon koko elämän ajan. Hänellä on voinut olla lääkärin määräämä lääkitys kuormitusta helpottamaan. Tutkintavankeusajan alusta lukien välituomion mukaan käyttämänsä lääkitystä on purettu ja vaihdettu ja tilansa kohentunut.
Tuon luulen olevan totta (stressi yksi psykoosia laukaisevista tekijöistä), vaikkei minulla ole juurikaan teoriatietoa psykoosista. Nuoren ihmisen 2 psykoosia olen nähnyt läheltä.
Luulen, että T on aidosti miettinyt autismispektrin mahdollisuutta itsellään - ja saattaa olla myös mahdollistet aisti-yhliherkkyydet huomioiden. Niitä on toki esim. tarkkaavaisuushäiriöisillä (add / adhd) ihmisilläkin. T lienee miettinyt sosiaalisten kontaktiensa tilaisuuksia - jotka varmaan haastavampia suomenruotsalaisen eliitin kanssa - minusta tosin ymmärrettävästi - ilman mitää ei oiryhtymää.
Oikeudenkäynti kuormittaa jo lähtökohtaisesti varmasti ketä tähansa syytettyä. Aitten, kun ajatellaa edellä esittämäsi asiat siihen päälle.
Hyvin päättelit, ettei lääkitys ole avain kuormittavuuteen. T kun lienee nimenomaan - esim. rauhoittavia bentsoja käyttänyt saadakseen kuormitukseenkin tilapäistä helpoitusta.
Tosi kurjaa ja ennenkeaikkea kohtalokasta, että nämä kaksi sattuivat kohtaamaan deittisovelluksessa ja etenemään parisuhteeseen, avioliittoon. Hiiteen kaikki deittisovellukset! No, kai niistä on hyvä, terveitä parisuhteita syntynyt ja ehkä voivat siten edistää pohjalukemiin vajonnutta syn tyvyyttäkin, ku n olihona niin, että jo suurin osa suhteista alkaa deittisovelluksessa.
Samoin, luotan riippumattomaan oikeuslaitokseen ja (oikeus)lääkäreiden, mt-tutkimuksen koko työryhmän arvioon.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Minä päivittelin sitä, että kaikki pitää aina avata täysin, jotta sinulle pystyy osoittamaan tekojensa ”hyvyyden”.
Voi herranen aika.
Miksi aina pitää pohjia myöden….
Teen paljon kohdistettu hyväntekeväisyyttä mm vähävaraisille lapsiperheille. Esim tällaisia minut kaveriksi pyytäneitä en missään nimessä poista.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Minä en kirjoittanut lääkityksen vaikuttaneen tikkasen hiusten väriin tai muuhunkaan.
Juuri samaa mitä itse nyt toistit.Osittain siihen tietenkin voi vaikuttaa se, että on pitkästä aikaan elellyt ilman ’omalääkitystä’ ja on joutunut kohtaamaan maailman sellaisena kuin se on.
Kuka pitää puhelimessaan itsestään otettuja rohkeita kuvia? Ainakin tapauksen uhri. Miksi piti niitä siellä tallessa? Vieläpä niin, että puolisonsa saattoi niistä jotain tietää jo ennen kun uhrin antamalla pinillä tms meni stalkkaamaan kuvia yms. sieltä. Miksi hän antoi syytetylle tiedon, mite päästä tuohon vanhaan puhelimeensa. Niin no, on voinut syytetty myös katsoa olan yli tuon tiedon. Uhrin ex ja ystävä olivat sitä mieltä, ettei uhri olisi missään tapauksessa antanut tuon puhelimen piniä syytetylle.
Kuka oli ottanut rohkeita kuvia uhrista?Joku hlöX?
Mikä on ollut rohkeiden kuvien (puhelimessa) säilyttämisen funktio? Olleet uhrille ilmeisen tärkeitä kuvia, ehkä olleet hyvin onnistuneita.
Jotenkin kuvittelen, ettei kovin moni säilytä puhelimessaan itsestään otettuja rohkeita kuvia.
Löysin joitakin vuosia sitten puolison tietokoneelta, jonka oli jättänyt auki - juuri valokuvien kohdalta. Ryhdyin katsomaan valokuvia, jotka oli yhteiseltä reissultamme. Löysin itsestäni pari alastonkuvaa. En tiedä nimeäisinkö niitä rohkeiksi. Toinen oli otettu saunassa. En pitänyt kuvista. Poistin ne - ilman lupaa, mutta minustahan ne oli otettu.
Jostain Ulrica muistit OnlyFans mahdollisuuden, jota monet kammoksuivat - ilmeisten ennakkoluuojensa vuoksi. Mutta nimenomaan säilyttämänsä rohkeat kuvat voisivat puhua OF puolesta. Se on siis myös deittisovelluksena toimiva - ihan yksi noista sovelluksista.
Kuka oli ottanut rohkeita kuvia uhrista?Joku hlöX?
Mikä on ollut rohkeiden kuvien (puhelimessa) säilyttämisen funktio? Olleet uhrille ilmeisen tärkeitä kuvia, ehkä olleet hyvin onnistuneita.
Jotenkin kuvittelen, ettei kovin moni säilytä puhelimessaan itsestään otettuja rohkeita kuvia.
Löysin joitakin vuosia sitten puolison tietokoneelta, jonka oli jättänyt auki - juuri valokuvien kohdalta. Ryhdyin katsomaan valokuvia, jotka oli yhteiseltä reissultamme. Löysin itsestäni pari alastonkuvaa. En tiedä nimeäisinkö niitä rohkeiksi. Toinen oli otettu saunassa. En pitänyt kuvista. Poistin ne - ilman lupaa, mutta minustahan ne oli otettu.
Jostain Ulrica muistit OnlyFans mahdollisuuden, jota monet kammoksuivat - ilmeisten ennakkoluuojensa vuoksi. Mutta nimenomaan säilyttämänsä rohkeat kuvat voisivat puhua OF puolesta. Se on siis myös deittisovelluksena toimiva - ihan yksi noista sovelluksista.
Kiitos korjauksesta. Havainnoin ehkä väärin tai olin huolimaton tai sitten johtui ihan siitä, kun alusta vastauslokerikko on rajallinen, jonka vuoksi muuten tiivistän tekstiesi välejä, kuten olet varmaan huomannut.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Kesä 18, 2024 12:19 pm Minä en kirjoittanut lääkityksen vaikuttaneen tikkasen hiusten väriin tai muuhunkaan.
Osittain siihen tietenkin voi vaikuttaa se, että on pitkästä aikaan elellyt ilman ’omalääkitystä’ ja on joutunut kohtaamaan maailman sellaisena kuin se on.
-
Ulrica
Tikkasen kuuluisin tutkimus on oikeastaan aika mielenkiintoista luettavaa. Palstalla on tähän asti ainoastaan tuotu esiin tutkimuksen sisältöä väkivaltarikollisten joukossa olevien räjähdysalttiiden persoonien vakivaltarikosten riskiin ja uusintarikollisuuteen syyllistyvilla, joiden käyttäytyminen voi nopeasti ja arvaamattomasti johtaa väkivaltaan.
Tutkimuksessa otanta on vakivaltarikollisuudessa lähipiirissä ja lahisukulaisuudessa geneettisyyden perusteella, mutta myös ilman niita. Verrokkina jenkkipopulaatiolta ei löydetty samaa geeniä.
Tutkimus pitää sisällään myös geenin kantajan arkipäiväkäyttäytymisen ja tunnehairiot. Tämä esiintyy arjessa ja impulssinhallinta on opittu suojamekanismi avoimia reaktioita vastaan negatiivisiin tunteisiin, ja sillä on myös geneettinen perusta. Rahinageenin kantaja ilman alkoholia tai päihteitä voi olla henkilössä arjessa rähinä/riidanhaluisena nollasta sataan kiihtyvä na.
Impulsiivisuus voi parantaa suorituskykyä joillakin elämänalueilla, mutta se voi myös olla neuropsykiatristen häiriöiden diagnostinen piirre.
Tutkimuksessamme keskityttiin impulsiivisuuteen, koska se on keskeinen piirre monissa neuropsykiatrisissa häiriöissä. Keskitason fenotyypit, kuten impulsiivisuus, voivat paljastaa yhteisiä biologisia rakenteita sairauksista, jotka tällä hetkellä nähdään erillisinä häiriöinä, kuten on osoitettu viidelle suurelle psykiatriselle häiriölle (skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennushäiriö, autismikirjon häiriöt ja tarkkaavaisuus-/hyperaktiivisuushäiriö). ) Psychiatric Genomics Consortiumin toimesta.
Elinikäistä aggressiota mitattiin Brown-Goodwinin elinikäisen aggression asteikolla (BGLAS). Käytettiin Likert-asteikkoa, jonka maksimipistemäärä oli 48 käytöksestä raittiina ja 12 korkeintaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Impulsiivinen käyttäytyminen määriteltiin impulsiivisiksi seksitapahtumiksi, matkustamiseksi, asunnon muuttamiseksi tai usein työnantajan vaihtamiseksi.
______
Lainaukset yllä Tikkasen tutkimuksesta. Tuo tutkimus palvelee myös tutkimuksena geenin kantajaa ilman päihteiden ja alkoholin käyttöä. Mielenkiintoista.
Lähde:
https://researchportal.helsinki.fi/fi/p ... lications/
Tutkimuksessa otanta on vakivaltarikollisuudessa lähipiirissä ja lahisukulaisuudessa geneettisyyden perusteella, mutta myös ilman niita. Verrokkina jenkkipopulaatiolta ei löydetty samaa geeniä.
Tutkimus pitää sisällään myös geenin kantajan arkipäiväkäyttäytymisen ja tunnehairiot. Tämä esiintyy arjessa ja impulssinhallinta on opittu suojamekanismi avoimia reaktioita vastaan negatiivisiin tunteisiin, ja sillä on myös geneettinen perusta. Rahinageenin kantaja ilman alkoholia tai päihteitä voi olla henkilössä arjessa rähinä/riidanhaluisena nollasta sataan kiihtyvä na.
Impulsiivisuus voi parantaa suorituskykyä joillakin elämänalueilla, mutta se voi myös olla neuropsykiatristen häiriöiden diagnostinen piirre.
Tutkimuksessamme keskityttiin impulsiivisuuteen, koska se on keskeinen piirre monissa neuropsykiatrisissa häiriöissä. Keskitason fenotyypit, kuten impulsiivisuus, voivat paljastaa yhteisiä biologisia rakenteita sairauksista, jotka tällä hetkellä nähdään erillisinä häiriöinä, kuten on osoitettu viidelle suurelle psykiatriselle häiriölle (skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, vakava masennushäiriö, autismikirjon häiriöt ja tarkkaavaisuus-/hyperaktiivisuushäiriö). ) Psychiatric Genomics Consortiumin toimesta.
Elinikäistä aggressiota mitattiin Brown-Goodwinin elinikäisen aggression asteikolla (BGLAS). Käytettiin Likert-asteikkoa, jonka maksimipistemäärä oli 48 käytöksestä raittiina ja 12 korkeintaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Impulsiivinen käyttäytyminen määriteltiin impulsiivisiksi seksitapahtumiksi, matkustamiseksi, asunnon muuttamiseksi tai usein työnantajan vaihtamiseksi.
______
Lainaukset yllä Tikkasen tutkimuksesta. Tuo tutkimus palvelee myös tutkimuksena geenin kantajaa ilman päihteiden ja alkoholin käyttöä. Mielenkiintoista.
Lähde:
https://researchportal.helsinki.fi/fi/p ... lications/
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
OnlyFans ei ole deittisivusto.
Kannattaa tutkia, ennen kuin hutkii.
Jotenkin en todellakaan usko Vicin olleen siellä.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/OnlyFansRaakakäännös:
OnlyFans on internetsisällön tilauspalvelu, joka sijaitsee Lontoossa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa.[3] Palvelua käyttävät ensisijaisesti pornografiaa tuottavat seksityöntekijät[3][4], mutta se isännöi myös muiden sisällöntuottajien, kuten fyysisen kunnon asiantuntijoiden ja muusikoiden työtä.[5]
Kannattaa tutkia, ennen kuin hutkii.
Jotenkin en todellakaan usko Vicin olleen siellä.
Osin ohis, mutta liittyy esillä olleeseen OnlyFansiin. Mukana myös kulttuurivälipalana - tähän viestiin liittyen Käärijää.
Älä lue, jos ei OF ja /tai K ei kiinnosta. kiinnosta yhtään.
Mainitsinkin jo aiemmin, että tutustuin siihen vähän yhden seuraamani artistin perustettua sinne tilin.
Kyse oli rajoja rikkovasta alt-räppäri (alternetive/vaihtoehto) Käärijästä. Hän perusti tilin yhdessä ystävänsä, Käärijä-hommassa mukana olevan Häärijän kanssa. H on Kn ns. menneisyyden haamu, joka esiintyy Kn mukana pukeutuneena mm. Kn nuoremman kauden esiintymisasuun, keltaiseen pukuun ja hänellä on myös pottatukka.
Kyse sikälikin rajojen rikkomisesta, että OF:ssä on ilmeisesti kaikkialla hyvin vähän miehiä. OF on perustettu - olikohan 2013 /2015, sen kotipaikka on Englannissa.
Minulla oli vahvat ennakkoluulot OF kohtaan, kunnes yhdessä Käärijä-keskustelu/fani-ryhmässä olleen keskustelun yhteydessä tuli etsittyä tietoa. Tieto - luulon tilalle selvittää monien juttujen kohdaölla.
K ja H perustivat tilin tehdäkseen siellä 2023 joulukalenterin. OFssä on kai joku pohja sille. Sellaisia siellä kai monet tekevät. En nähnyt niitä kuvia varsinaisesti, kun en mennyt OF:iin, mutta niistä sai tietoa mm. ko faniryhmässä. Taiteilijat tekivät nopeasti niistä taidokkaita maalauksia piirroksia, jotka IG:ssä näin. Kuvat olivat hyvin taidokkaita (Kn veli on valokuvaaja), aistikkaita, joissain oli vähän ns. pikkutuhmaa, mutta varsinaisia alastonkuvia ei ollut. Tuon joulukalenterin jälkeen ei heillä ole tainnut olla aikaa tehdä lisää.
Käärijä on poikkeuksellisen hyvin sinut kehonsa kanssa. Kehottaa keikoillaan kuulijoita olemaan omia itsejään. Monet fanit pitävät häntä seksisymbolina ja kyllä hän onkin oikeasti aika "kuuma pakkaus". - oikein hyvällä tavalla juuri kun on niin sinut itsensä kanssa kaikin puolin.
Tässä yhden miehen toisenlaisesta, rohkeammasta OF:stä juttu IL 9.7.2023
"Muut miehet katsovat, kun mystinen Mr. Jersey harrastaa seksiä kameroiden edessä – taustalla vaimon rohkea ehdotus"
https://www.is.fi/viihde/art-2000009703603.html
Edesmennyt kirjailija Miki Liukkonen kävi yhdessä tv-sarjassaan haastattelemassa kahta naista OF:stä (toinen oli tunnetumpi Iiris Flinkkilä, toinen?). En löytänyt nyt sitä sarjaa Areenalta, vaikka se varmaan on siellä. Se ei ole Sivullinen-sarja vaan toinen. Se oli hyvä juttu, Mikikin meni haastattelemaan ennakkoluuloisena.
En malta olla laittamatta kulttuuri-välipalana Käärijän ja Erika Vikmanin yhteistä biisiä Ruoska tähän - kahtena versiona:
1) UMK24 esittivät väliohjelmana.
Ruoska nimi saa jo ajattelemaan jotain, jota ekassa versiossa hieman tuodaan esillekin. Pohjimmiltaan biisissä ei ole kyse sadomasokismista. Kyse on kuitenkin pohjimmiltaan siitä, miten heidän molempien artistien elämään vaikuttaa netissa saamansa vihaviestit. Se tulee selkeästi toisessa versiossa, virallisessa musiikkivideossa esille. Miten tuo /nuo vihaviestit "ruoskivat" heitä elämässään.
Mainittakoon, että olin erittäin ennakkoluukoinen Erikaa kohtaan, kun en ollut osannut ajatella häntä muuten kuin Dannyn tyttönä, enkä tuntenut musiikkiaan. Oli muitakin ennakkoluukoisia, Kn IG seuraajien määrä tippui tilapäisesti.
https://youtu.be/4Fx0owlelKU?si=zNJJgozhd9K31-5T
2) Ruoska, virallinen musiikkivideo
https://youtu.be/tYIO3Z2Dyhs?si=Ba_ECfyFm39sv4Kg
Älä lue, jos ei OF ja /tai K ei kiinnosta. kiinnosta yhtään.
Mainitsinkin jo aiemmin, että tutustuin siihen vähän yhden seuraamani artistin perustettua sinne tilin.
Kyse oli rajoja rikkovasta alt-räppäri (alternetive/vaihtoehto) Käärijästä. Hän perusti tilin yhdessä ystävänsä, Käärijä-hommassa mukana olevan Häärijän kanssa. H on Kn ns. menneisyyden haamu, joka esiintyy Kn mukana pukeutuneena mm. Kn nuoremman kauden esiintymisasuun, keltaiseen pukuun ja hänellä on myös pottatukka.
Kyse sikälikin rajojen rikkomisesta, että OF:ssä on ilmeisesti kaikkialla hyvin vähän miehiä. OF on perustettu - olikohan 2013 /2015, sen kotipaikka on Englannissa.
Minulla oli vahvat ennakkoluulot OF kohtaan, kunnes yhdessä Käärijä-keskustelu/fani-ryhmässä olleen keskustelun yhteydessä tuli etsittyä tietoa. Tieto - luulon tilalle selvittää monien juttujen kohdaölla.
K ja H perustivat tilin tehdäkseen siellä 2023 joulukalenterin. OFssä on kai joku pohja sille. Sellaisia siellä kai monet tekevät. En nähnyt niitä kuvia varsinaisesti, kun en mennyt OF:iin, mutta niistä sai tietoa mm. ko faniryhmässä. Taiteilijat tekivät nopeasti niistä taidokkaita maalauksia piirroksia, jotka IG:ssä näin. Kuvat olivat hyvin taidokkaita (Kn veli on valokuvaaja), aistikkaita, joissain oli vähän ns. pikkutuhmaa, mutta varsinaisia alastonkuvia ei ollut. Tuon joulukalenterin jälkeen ei heillä ole tainnut olla aikaa tehdä lisää.
Käärijä on poikkeuksellisen hyvin sinut kehonsa kanssa. Kehottaa keikoillaan kuulijoita olemaan omia itsejään. Monet fanit pitävät häntä seksisymbolina ja kyllä hän onkin oikeasti aika "kuuma pakkaus". - oikein hyvällä tavalla juuri kun on niin sinut itsensä kanssa kaikin puolin.
Tässä yhden miehen toisenlaisesta, rohkeammasta OF:stä juttu IL 9.7.2023
"Muut miehet katsovat, kun mystinen Mr. Jersey harrastaa seksiä kameroiden edessä – taustalla vaimon rohkea ehdotus"
https://www.is.fi/viihde/art-2000009703603.html
Edesmennyt kirjailija Miki Liukkonen kävi yhdessä tv-sarjassaan haastattelemassa kahta naista OF:stä (toinen oli tunnetumpi Iiris Flinkkilä, toinen?). En löytänyt nyt sitä sarjaa Areenalta, vaikka se varmaan on siellä. Se ei ole Sivullinen-sarja vaan toinen. Se oli hyvä juttu, Mikikin meni haastattelemaan ennakkoluuloisena.
En malta olla laittamatta kulttuuri-välipalana Käärijän ja Erika Vikmanin yhteistä biisiä Ruoska tähän - kahtena versiona:
1) UMK24 esittivät väliohjelmana.
Ruoska nimi saa jo ajattelemaan jotain, jota ekassa versiossa hieman tuodaan esillekin. Pohjimmiltaan biisissä ei ole kyse sadomasokismista. Kyse on kuitenkin pohjimmiltaan siitä, miten heidän molempien artistien elämään vaikuttaa netissa saamansa vihaviestit. Se tulee selkeästi toisessa versiossa, virallisessa musiikkivideossa esille. Miten tuo /nuo vihaviestit "ruoskivat" heitä elämässään.
Mainittakoon, että olin erittäin ennakkoluukoinen Erikaa kohtaan, kun en ollut osannut ajatella häntä muuten kuin Dannyn tyttönä, enkä tuntenut musiikkiaan. Oli muitakin ennakkoluukoisia, Kn IG seuraajien määrä tippui tilapäisesti.
https://youtu.be/4Fx0owlelKU?si=zNJJgozhd9K31-5T
2) Ruoska, virallinen musiikkivideo
https://youtu.be/tYIO3Z2Dyhs?si=Ba_ECfyFm39sv4Kg
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Nuo ”hyvät havainnot” ovat välillä niin yliampuvia, että hirvittää.
Jonkun mielestä rohkea kuva saattaa olla alaston kuva peilistä otettuna esim laihdutuksen yhteydessä.
Kuvia Tikkanen oli poiminut muistaakseni 500 kpl. Tuskin on ollut kaikki mitään ’rohkeita’ kuvia. Kertoo enemmän kopioijasta kuin puhelimen omistajasta.
Jonkun mielestä rohkea kuva saattaa olla alaston kuva peilistä otettuna esim laihdutuksen yhteydessä.
Kuvia Tikkanen oli poiminut muistaakseni 500 kpl. Tuskin on ollut kaikki mitään ’rohkeita’ kuvia. Kertoo enemmän kopioijasta kuin puhelimen omistajasta.