Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Kirjausvirhe ei todellakaan tule kysymykseen. Tähän voin esittää anekdootinomaisen esimerkin: Käyttämässäni terveyspalvelukeskuksessa työntekijöitä on nimenomaan kielletty tekemästä virheellisiä merkintöjä potilasta koskeviin tietoihin, minkä ohjeen kuulin suoraan työntekijältä. Muita ohjeita virheiden välttämiseen työntekijä ei muistanut saaneensa. Varmaan on suhteellisen helppo arvata, miksi juttu tuli puheeksi.

Näin on epäilemättä ollut jo 1960. Virheitä ei voi siis olla, vaan mahdollisiin järjenvastaisiin merkintöihin on jokin muu syy. Ehkä Gustafsson onnistui antamaan väärän saapumisajan, mikäli merkintä ei olisi oikein? :wink:


Toisaalta arvelen poliisipartion tienneen, mihin sairaalaan rikoksesta eloonjäänyt aiottiin viedä. Tuntuisi luontevalta, että he olisivat ilmoittaneet tiedon radiolla Helsinkiin, koska virka-apukuulustelijat olivat yhyttäneet Gustafssonin ennen Hassista. Jos Gustafssonin vammoja olisi luultu lievemmiksi, niin häntä ehkä olisi voitu yrittää jututtaa mahdollisen, toisen sairaalan kautta tapahtuneen kuljetuksen aikana, ja kokonaisuus olisi saattanut aiheuttaa n. tunnin suuruusluokkaa olevan viiveen. Useista tunneista ei ole kysymys.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Matlock kirjoitti: Höpö, höpö. Ei kolmoismurhan tehnyt siellä sen enempää jupise itsekseen, voivottele kuin hyräilekään vaan koettaa olla hissuksiin kuin huopatossutehtaalla :wink: .

Tämä on taas yksi kömpelö yritys kääntää Nissen syyttömyyttä puoltava silminnäkijälausunto päinvastaisia tarkoitusperiä ajavaksi.
Miten sinä nikki Matlock tuon väitteesi perustelet ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä vaan Matlock aikeissani on tutkia tuo järven pohja ja mitä nykyaikaisimmilla ja tarkimmilla laitteilla.

Sitten ei etsitäkään mitään "mätää lokkia", vaan lakkanylonkassia, joka ei maadu sadassakaan vuodessa, vaan on varmasti pitänyt pintansa nämä vuosikymmenet ja jos kassista löytyy nahkatakin ja pyyhkeen sisään tiukkaan pakattu puukko ja muut "rosvotut" kamat, niin mitäpä sitten seuraa?

Ainakin poliisi saa tutkittavakseen ne, josko kassista löytyisi vaikka mitä mielenkiintoista jälkeä, sillä mikään ei ole Bodominjärven puitteissa mahdotonta.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Tekijä ei näyttäydy muille varmaankaan, siis olisi heittänyt/vienyt kassin
kaislikkoon tai sen ulkopuolelle välille Murhaniemi-Högnäs, luulisin,
ei Oittaan kartanon puolelle.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2621
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Alkuvaiheen tutkijat käyttivät päiväkausia murha-aseen etsimiseen vedestä- kuvakin jossa poliisit veneestä tähystävät pohjaa- vesikin nykyistä kirkkaanpa, myöskin sukeltajaa käytettiin.
Nämä toimet siis surma-aseiden etsintään.
Olisiko sen ajan "tyräkyttyrätutkijoilta" (termi: nim. O) jäänyt huomaamatta Kokonainen kadonneilla tavaroilla täytetty kassi joka olisi viskattu murhaniemestä järveen, minusta ei.
Högnesiin johtava ranta taas on niin matala, että kassi olisi jäänyt heitto etäisyydellään lähes näkyviin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Etsittiin aivan vääristä paikoista.

Omat naaraukseni aion aloittaa ihan muualta, kuin poliisi.

Pikkupojat kahlasivat jävenrannoilla polvihousuissaan ja poliisit tiirailivat puntit käärittyinä veneen perän tai laidan yli veteen, joskao jotain löytyisi.

Ei kukaan niin tyhmä ole, että olisi suoraan siitä murhapaikalta paiskannut kassia veteen, mutta minulla on teoria ja melko hyvä sellainen.

Aika näyttää toimiiko se myös.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Matala ranta?
Kyllä siinä kaislikon raunassa on meikäläinenkin pitänyt verkkoa, ei siinä
liian matalaa ole. Kerran tuli oikein iso siikakin, piti tappaa se veneessä,
ettei jatkanut uintiaan, senverran pomppi.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Etsittiin aivan vääristä paikoista.

Omat naaraukseni aion aloittaa ihan muualta, kuin poliisi.

Pikkupojat kahlasivat jävenrannoilla polvihousuissaan ja poliisit tiirailivat puntit käärittyinä veneen perän tai laidan yli veteen, joskao jotain löytyisi.

Ei kukaan niin tyhmä ole, että olisi suoraan siitä murhapaikalta paiskannut kassia veteen, mutta minulla on teoria ja melko hyvä sellainen.

Aika näyttää toimiiko se myös.
Mainiota Hessu, olet Äijä. Lukematon määrä palstalaisia odottaa henkeään pidätellen että koska tuo Kadonneen Kassin metsästyksesi pääsee vauhtiin, olet sitä markkinoinut jo kohta vuoden, puolikkaan ainakin.
Harmi että jouduit niihin operaatioihin kesän mittaan, muutenhan tuo kassijuttu olisi jo ratkennutkin.

Mutta nyt on hyvä että alkaa viiimeinkin tapahtua, anna ihmeessä väliaikatietoja, on jännittävää seurata tuon hankkeen edistymistä, näen sieluni silmin, kun seisot Bodomilla punainen Jack Costeau - pipo päässä Calypso II aluksen kannella , jonka olet saanut poikkeusoikeudella käyttöön tutkimuksiin - vesi vaan kuohuaa kun sukellusryhmäsi puurtaa pohjamuta pöllyten.

Tuo tosin arveluttaa tuo mainintasi " aloittaa ihan muualta " mitä se tarkoittaa? Kumminkin sentään Bodomilta eikö?

No, enivei, hyvä kun viimeinkin joku pistää tulemaan vieläpä hienoimmilla välineillä eikä selittele ja keksi omiaan. :P
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Jep. Minäkin palan halusta nähdä huvimestarimme sukellustamineissa Bodomilla.

Jos kassi löytyy, seuraava kohde voisi olla vaikka Loch Ness.
Pasilan mies.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Matlock kirjoitti:Jos kassi löytyy, seuraava kohde voisi olla vaikka....
Krp !!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hessu52 kirjoitti: Omat naaraukseni aion aloittaa ihan muualta, kuin poliisi.
Omat narraukseni aion aloittaa ihan muualta, kuin poliisi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^ muka hauska ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kamelit haukkuu, mutta hepokatti kulkee, vai miten tuo homma menikään.

Jos yritätte noilla vinoiluillanne saada minut aikeissani jotenkin hytymään, niin siitä vaan.

Teistä kellään näet kun ei oel edes idean puolikastakaan, jota voisi oikein konkreettisesti kokella.

Kunhan räksytätte tyhjää siellä koneidenne takana.

Asiasta toiseen, kun nyt satutte olemaan taas kaikki koolla, niin olen saanut ylläpidolta luvan mainostaa ensimmäistä kirjallista tuotostani, joka on ollut "pöytälaatikossani" jo jokusen vuoden.

Kirjan löytää osoitteesta http://personal.inet.fi/koti/hegenkirja/

Tetenkin uteliaisuus maksaa joten ihan ilmainen kirja ei ole, mutta tuoton sekä mahdollisesti tarvittavat lisärahat tulen käyttämään Bodminjärven murhien selvittelemiseen, joten kaikki asiaa kannattavat sitten siitä vaan lukemaan.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Kamelit haukkuu, mutta hepokatti kulkee, vai miten tuo homma menikään.

Jos yritätte noilla vinoiluillanne saada minut aikeissani jotenkin hytymään, niin siitä vaan.

Teistä kellään näet kun ei oel edes idean puolikastakaan, jota voisi oikein konkreettisesti kokella.

Kunhan räksytätte tyhjää siellä koneidenne takana.

Asiasta toiseen, kun nyt satutte olemaan taas kaikki koolla, niin olen saanut ylläpidolta luvan mainostaa ensimmäistä kirjallista tuotostani, joka on ollut "pöytälaatikossani" jo jokusen vuoden.

Kirjan löytää osoitteesta http://personal.inet.fi/koti/hegenkirja/

Tetenkin uteliaisuus maksaa joten ihan ilmainen kirja ei ole, mutta tuoton sekä mahdollisesti tarvittavat lisärahat tulen käyttämään Bodminjärven murhien selvittelemiseen, joten kaikki asiaa kannattavat sitten siitä vaan lukemaan.
Todella Upeeta Hessu! Hyvä että raotit pöytälaatikkoasi päästäen kirjallisen tuotantosi arvatenkin helmen vapaaksi.

Se kun tapahtuu vielä näin Mika Waltarin 100 vuotisjuhlien kieppeillä, samoin sattuu Päätalo olemaan elämäkertoineen elokuvateattereissa niin on tämä yhtä kulttuurijuhlaa.

Hienoa että olet onnistunut sumplimaan yhteen monta hienoa asiaa: Tuo kirjallinen ulottuvuutesi ei jää enää kenellekään kyseenalaiseksi, sitten on elementtinä tuo kalastus Kainuun korvessa.

Siihen kun nivotaan vielä tuo Bodomjärven sukellustutkimuksen rahoitus, antamalla tämän teoksesi tuotto siihen tarkoitukseen, niin kyllä tässä alkaa karskillakin jätkällä silmänurkka kostua, harvoin näkee moista pyyteettömyyttä.

Olen innokas kirjojen ystävä. Tässäkään - kylläkin verraten pienessä huoneessa ei ole kirjoista vapaata seinää kuin oviaukko ja ikkunaseinä.

Sinne tahdon omistuskirjoituksin tuon eepoksen tunkea kunhan se painettuna julkaistaan. Nettikirjoista en niin tiedä, ainakaan vielä, sen verran alkaa olla tullut vanhanaikaisuutta.

Mielestäni kirja on on kuitenkin muutakin kuin sen sisältämä teksti ja on mukava kaveri...lähtiessä vaikkapa redulle :lol: ottaa messiin eli mukaan joku kirja....vaikkapa tutumpi, esim. Papilllon....ei se haittaa vaikka on luettu monet kerrat, kymmenen ei riitä. Uusia myös tietenkin, kokeeksi. Ja Tuntematonhan löytyy kaikilta erilaisina versioina, mm. seuran julkaisema pokkariversio mahtuu vaikka mihin, niitä löytyy divareista ja hyvä tunkea vaikapa autojen hanskalokeroihin, aina kunnon tekstiä luettavaksi.


Mutta vielä Hessu tuosta sukellusretkestäsi, miten muistelen - en tässä käynyt tarkistamassa vanhoja viestejäsi - mutta muistelen että kun aluksi kaavailit retkeäsi, sinne oli tulossa jokin tuttu porukkasi naaraamaan ja sukeltamaan lähinnä talkoilla ja ellen aivan väärin muista olisit osallistunut talkoisiin lähinnä hoitelemalla evästys ja virvoituspuolta rannalta käsin?

Saatan olla väärässä, täytyy tarkistaa, mutta pikku tarkennuksena että menevätkö keräämäsi varat tähän muonituspuolen hankintaan, siis kaljaan ja makkaroihin?
Toisaalta mitäpä väliä sillä on, hyvä tarkoitus enivei :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä olet tuon asian suhteen ihan oikeasssa, että kavereitten piti tulla sinne dyykkaamaan, mutta noilla sukeltajillakin sattuu olemaan omia projektejaan, ja aika on heilläkin kortilla, niin kait se on turvauduttava ammattiauttajaan, siis sukeltajaan.

Jos satut tietämään sellaisen porukan, kuin Sky Breakers, niin se varmaan kertoo sinulle jotain, ai jos ei kerro, niin heillä on se Suomen korkein benjihyppypaikka ollut jo useana vuonna Kaivarissa.

Porukan vetäjähän on Eklundin Make, jos satut tuntemaan, eli silleen.

Kaveri harrastaa myös pellehyppyjä sukeltelun lisäksi, sekä on myös eräs Suomen arvostetuimmista stuntmiehistä.
Vastaa Viestiin