USA 2024 : Illinoisin poliisi ampui apua soittaneen naisen. Tuomio 20 vuotta.

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
UsedCondom
Scooby-Doo

Re: USA: Illinoisin poliisi ampui hyökkääjää päähän

Viesti Kirjoittaja UsedCondom »

Toisen tyypin haalarivideon hidastetussa versiossa näkyy selvästi kyllä, että nainen heittää kattilan jossa kiehuvat vedet, poliisia kohti. Heitto jäi kuitenkin lyhyeksi. Eli kyllä nainenkin tuossa toimi väärin, mutta poliisikin kyllä toimi mielestäni väärin kun eskaloi tilannetta turhaan ja pitääkö sitä mennä noin lähelle ja ampua samantien päähän. Mutta mustien mielestä olisi varmaan pitänyt vaan ottaa kiehuvat vedet naamalle ja 3. asteen palovammat siinä samalla. Vaikea mun on tästä vääntää jotain rasistista murhaa, vaikka mustat näkeekin rasismia kaikkialla. 60 kertaisessa henkirikollisuudessa vs valkoiset eivät tietysti näe mitään väärää, sekin on rasismin vika. Teki mustat mitä hyvänsä, ovat he aina uhreja ja syypää valkoiset.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

URSA kirjoitti: Ti Heinä 23, 2024 6:49 pmSekin oli johtanut tuohon ampumiseen, että harhainen nainen soitti poliisit paikalle turhaan, mikä on tietysti ollut poliiseista epäilyttävää. Talossa ei ollut mitään merkkiä tunkeilijasta, joten poliisit tietenkin miettivät menneensä ansaan.
Jaa mä mielestäni jo jostain luin, että naisen kämpän pihassa oli ollut joku auto tms., josta lasit hajalla.
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Re: USA. Illinoisin poliisi ampui hyökkääjää päähän

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

URSA kirjoitti: Ti Heinä 23, 2024 8:27 pm Videosta ei tainnut selvitä, kutsuiko nainen poliisit jostain syystä taloon sisälle.
Siitä artikkelista videon alla olisi.
According to footage from the other deputy’s body camera, the incident began with the deputies walking around Massey’s yard and finding a vehicle with broken windows. They then knock on the door and speak with her, and she struggles to understand and answer some questions about the vehicle and about herself.
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Eli kaks hullua kohtasi ja tässä lopputulos.

Syyttäjä taatusti kyseenalaistaa sen, miksi tää kyrpäampuja sulki vartalokameran ennen pahinta. Ihan ku murhanhimoissaan olisi odottanut jtn yllykettä, mutta onneksi kaverilla kamera 'rullas'. Sitten kyllä jälkeenpäin laittoi päälle, kun oikein kehuskeli teoillaan.

Tuon vois lähettää miinanraivaajaksi niitten rottien sijaan.

Ja minä en kyllä näe videolla, että loppuviimetteiks nainen olis ollu kaatamassa vettä

On se helvetti, kun Suomen poliisin pitää vain sietää puremista, lyömistä, potkimista, sitomista ja silti kukaan valita ennenkuin isommin sattuu. Esim. se Mikkelin pankkivankidraama tuli nyt ekana mieleen.

Ei: Sihinästä päätellen nainen kyllä heitti kiehuvat vedet viemäriin, eikä missään vaiheessa uhkaillut sillä. Ja siihenkö tuo kyrpä olis kuollut, jos joku heittää vettä jostain kolmen metrin päästä, jos nainen olis ees tehny niin.

Uik, uik. No BLM-liike sai tästä ainakin [taas] hyvän esimerkin rasistisuudesta. Jos kyseessä olisi ollut parikymppinen mallityttö, caucasian ofc nii officer Kyrpä olis ottanut bodycamin pois ja pyytänyt partiokaveria poistumaan autolle, ja sen jälkeen hoidellut tytön vähän eri tavalla.
Viimeksi muokannut K9Wifey, Ti Heinä 23, 2024 10:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keimu
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja keimu »

Mun ensimmäinen ajatus ketjua sen enempää lukematta vielä siinä vaiheessa oli että poliisi tulkitsi Jeesus höpinät yhdistettynä kiehuvaan veteen niin, että uhri oli aikeissa "häätää pahat demonit pyhällä (kiehuvalla) vedellä" . Jos itse sain tämän tulkinnan tilanteesta suoraan vaan tuosta epämääräisestä videosta niin tätä "uhkaa" on voinut korostaa uhrin aiempi käytös, puheet tms. mitä videolta ei meille asti edes välity. Toki mikään ei oikeuta tuollaisessa tilanteessa mitään headshotteja, mikä esti poliiseja menemästä esim. sammuttamaan liettä sen sijaan että käskevät uhrin sinne ja monta muuta yksityiskohtaa, jotka olisivat tilanteen lopputuloksen muuttanut vähemmän surulliseksi.

Oon itse asunut jenkeissä aikoinaan ja täältä kotosuomessa on näitä juttuja tosi vaikeaa edes ymmärtää. Rasismi on Suomessakin toki oikea ongelma mutta ilmiönä puhutaan kyllä ihan eri tason asioista kun puhutaan siitä, mitä täällä tapahtuu ja mitä meren tuolla puolen tapahtuu.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

keimu kirjoitti: Ti Heinä 23, 2024 10:48 pm Mun ensimmäinen ajatus ketjua sen enempää lukematta vielä siinä vaiheessa oli että poliisi tulkitsi Jeesus höpinät yhdistettynä kiehuvaan veteen niin, että uhri oli aikeissa "häätää pahat demonit pyhällä (kiehuvalla) vedellä" . Jos itse sain tämän tulkinnan tilanteesta suoraan vaan tuosta epämääräisestä videosta niin tätä "uhkaa" on voinut korostaa uhrin aiempi käytös, puheet tms. mitä videolta ei meille asti edes välity. Toki mikään ei oikeuta tuollaisessa tilanteessa mitään headshotteja, mikä esti poliiseja menemästä esim. sammuttamaan liettä sen sijaan että käskevät uhrin sinne ja monta muuta yksityiskohtaa, jotka olisivat tilanteen lopputuloksen muuttanut vähemmän surulliseksi.

Oon itse asunut jenkeissä aikoinaan ja täältä kotosuomessa on näitä juttuja tosi vaikeaa edes ymmärtää. Rasismi on Suomessakin toki oikea ongelma mutta ilmiönä puhutaan kyllä ihan eri tason asioista kun puhutaan siitä, mitä täällä tapahtuu ja mitä meren tuolla puolen tapahtuu.
Mitä itte esimerkiksi pääkaupungin räkälöissä jonkun verran oon pyörinyt, niin ei oikeastaan juurikaan tule esille rasistista keskustelua, joskus törmää rasisteihin mutta se on tosi harvinaista ja porukkaan aina pääsee kaikenväriset mukaan, tuntuu että tuo suomalaisten rasismi on vain sellainen vihervassareitten tuoma illuusio. Toki jonkinlaista vihaa saavat ne jotka itse käyttätyy huonosti, ite en niin paljon tykkää vaikka Somaleista koska he itse uhriutuu ja haukkuu suomalaisia rasisteiksi, vaikka ollaan vaan yritetty auttaa niitä. Sitten joku rastaneekeri voi olla ihan rentoa ja hauskaa seuraa. Ehkä islam on se mistä en tykkää ja en koe siitä että olen rasisti vaan realisti. Mutta en muista yhtään tapausta että rasismin takia oisi joku tapettu Suomessa, toi Oulun 12v pojan puukotus saattoi olla rasistinen, mutta sellainen yksittäistapaus. Yleinen ilmiö kaikissa kulttureissa on se että omaa kansaa pidetään vähän parempana kuin muita, etnosentrisyys on yksi termi siihen ja se on eri asia kuin rasismi.
Countess Bathory
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Countess Bathory »

Valitettava tapaus . Amerikassa jatkuvasti tämmöstä.

Vankilaan kuuluu koppalakki oli nainen heittämässä vedet tai ei.

Chicagohan on tunnettu korruptiosta. Tuskin meno yhtään parempi ulkopuolella Chicagoa.
Ei mee huonosti mut ei mee Hyvinkää
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Itse en ymmärrä, miksi nainen toimi noin, eli alkoi saarnaamaan häntä auttamaan tulleille henkilöille (jotka itse soitti paikalle) lauseella, jonka voi käsittää myös uhkaukseksi, ja sitten otti käsiinsä padan jossa oli kiehuvaa vettä, huolimatta poliisin käskyistä laittaa se pois.

Valtamedia nyt tietenkin uutisoi tämän niin, että viaton henkilön murhattiin ihan syyttä tjsp.

Miksi näissä aina se ammuttu henkilö toimii päinvastoin, miten normaali tolkun ihminen toimisi poliisin kanssa.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

^ Uutisoinnin mukaan kärsi mielenterveysongelmista. Kaikkea ei siis tarvitse ymmärtää.
Paitsi poliisin pitäisi kyllä ymmärtää. Tuon pitäisi kuulua koulutusohjelmaan, että asiakaskohtaamisissa voi tulla kaikenlaista sakkia ja he kaikki eivät välttämättä ole roistoja.
JokuHemmo

Re: USA. Illinoisin poliisi ampui hyökkääjää päähän

Viesti Kirjoittaja JokuHemmo »

Aatami kirjoitti: Ti Heinä 23, 2024 3:20 pm Näissä poliisiavusteisissa itsemurhissa on aina sama kaava, ei noudateta poliisin käskytystä.
Nainen sanoi "i rebuke you in the name of Jesus" johon poliisi huusi uhaten "YOU WILL NOT, OR I SHOOT YOU IN THE FACE!".

Sitten naista alettiin käskyttämään ja hän peloissaan totteli miten pystyi, pyyteli anteeksi pari kertaa.
Poliisi sitten oman kiihkonsa takia ampui naista naamaan.

Ihan murha toi on.
Nite Owl
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Nite Owl »

Jotenkin tuli vaikutelma että poliisi nimenomaan hermostui ja triggeröityi noista uskonnollisista viitteistä. Liekö ollut jotain omia ongelmia, ja sitten päälle pitkä työvuoro ja mahdollisesti piristeitä, ja kilahti. Ei mitään järkevää selitystä tai puolustusta teolle videon perusteella.
Nite Owl
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Nite Owl »

Collie kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 12:01 am Itse en ymmärrä, miksi nainen toimi noin, eli alkoi saarnaamaan häntä auttamaan tulleille henkilöille (jotka itse soitti paikalle) lauseella, jonka voi käsittää myös uhkaukseksi, ja sitten otti käsiinsä padan jossa oli kiehuvaa vettä, huolimatta poliisin käskyistä laittaa se pois.
Poliisihan nimenomaan kehoitti menemään kattilan luokse, naisen "saarnaus" tuli sen jälkeen, joka oli ilmeisesti liikaa näille pojille.
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

Tosiaan, otsikkoa voisi hieman muokata. Tuo nainenhan ei ollut mikään "hyökkääjä", vaan se ruton poliisipelle joka ampui viattoman (joskin henkisesti sairaan) naisen omaan kotiinsa. Toivottavasti ei pääse kun koira veräjästä vaan saa ihan kunnon tuomion, ihan turha kuolema.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
UsedCondom
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja UsedCondom »

inka kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 2:49 am Tosiaan, otsikkoa voisi hieman muokata. Tuo nainenhan ei ollut mikään "hyökkääjä", vaan se ruton poliisipelle joka ampui viattoman (joskin henkisesti sairaan) naisen omaan kotiinsa. Toivottavasti ei pääse kun koira veräjästä vaan saa ihan kunnon tuomion, ihan turha kuolema.
Eikö kattilallisen kiehuvaa vettä kohti heittäminen ole hyökkäys?

https://streamable.com/z4t2i7

Päättele itse omin silmin, mitä videolla tapahtuu.
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

UsedCondom kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 6:00 am
inka kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 2:49 am Tosiaan, otsikkoa voisi hieman muokata. Tuo nainenhan ei ollut mikään "hyökkääjä", vaan se ruton poliisipelle joka ampui viattoman (joskin henkisesti sairaan) naisen omaan kotiinsa. Toivottavasti ei pääse kun koira veräjästä vaan saa ihan kunnon tuomion, ihan turha kuolema.
Eikö kattilallisen kiehuvaa vettä kohti heittäminen ole hyökkäys?

https://streamable.com/z4t2i7

Päättele itse omin silmin, mitä videolla tapahtuu.
Vaikka nainen olisi uhannut heittää kattilallisen vettä, poliisi on tuossa hyvissä asemissa. Olisi voinut perääntyä oviaukkoa kohti, samalla käskyttäen naista. Ei poliiseilla tuossa ollut mitään hätää.

Kelaa nyt, kaksi aseistettua virkavallan edustajaa ja yksi heiveröinen nainen.

Täysin suhteetonta voimankäyttöä. Suomessa ei taatusti poliisi ampuisi päähän, jos vastaavassa tilanteessa joku näkyisi kattilan kanssa.

Kärsikööt saatana.
Vastaa Viestiin