Suuri Onnibussi-keskusteluketju - hyvässä ja pahassa
Re: Onnibuskuskien hölmöilyille jatkoa, nyt ajeltiin tavaratilan luukku auki
Onnibussin viime aikojen touhuista tulee mieleen joku afrikkalainen tai ryssien bussifirma.
Re: Suuri Onnibussi-keskusteluketju - hyvässä ja pahassa
Onnibussilla matkustaa niin halvalla, että otan riskin.
Aikoinaan oltiin äidin kanssa lähdössä linja-autolla ja kyytiin mennessä oli auton vieressä pitkä rivi matkustajien matkatavaroita. Yhtäkkiä linja-auto lähtikin liikkeelle ja matkustajat huusivat kuskilleSarjahurmaaja kirjoitti: To Heinä 25, 2024 7:30 pm Oon ollut joskus bussin kyydissä jonka kuski oli vähällä lähteä liikkelle tavaratila auki ennen kuin joku tarkkaavainen matkutaja huomasi huomauttaa että luukku ei mennyt kiinni.Tämä oli tosin eri firman kyydissä kuin Onnibussin eli kai sitä paremmissakin piireissä.
- Hei! matkatavarat jäävät!
Kuski pysähtyi saman tien ja totesi
- Olisitte sanoneet.
Tapahtui siis "aikana" jolloin kuski istui paikoillaan ratin takana ja rahasti sitä mukaan matkustajat kun kyytiin tulivat ja "nosti takapuolensa ylös" penkistä ja meni ulos jos joku matkustaja sanoi, että siellä on matkatavaroita.
-
ruudinkeksiä
- Alibin satunnaislukija
Alkaa mennä joh vähän naurettavuuksiin. Joka päivä unohtuu luukkuja auki ajoneuvoista ja kuski lähtee liikkeelle. . Millon on palju tippunut valtatielle.Tai leipä autosta leivät pitkin pientareita. Murhas info urpo lähtee huoltoasemalta bensaluukku auki ja korkki sielä mittarin päällä. VIttu Halloo
Itsehän olen saanut kunnian päästä Onnetonbussin kiilaamaksi.
Näillä kun on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ajelevat kilometritolkulla motarin ohituskaistan tukkoina.
Yksi tällainen sitten siirtyi nähtävästi vahingossa vähäksi aikaa oikealle kaistalle päästäen taakseen kertynyttä jonoa ohitseen. Olin jonossa kolmantena. Onnetonbussi saavutti sitten edellään menneen rekan ja siirtyi sen enempää peileihinsä/sivulleen katsomatta (luultavasti katsoi ja päätti, että kyllähän se pienempi väistää) takaisin ohituskaistalle. Olin saavuttanut bussin ollen jo bussin takapyörän kohdalla menossa tässä kohtaa. Siinä sitten piennar pölisten ajelin loppumatkan bussin ohi. Onneks olin hereillä.
Palautesähköpostiin tuli kovin valitteleva vastaus ja sanoivat jopa ottavansa selvää vuoron kuljettajasta. Tuskin.
Kojelautakamera jos olisi ollut niin olisin korkannut iltaroska-videoneitsyyteni aivan vain sen takia, jotta olisi saatu julki yksi näiden törppöily lisää.
Vaarantavat matkustajat, matkustajien omaisuuden ja muut tielläliikkujat.
Näillä kun on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ajelevat kilometritolkulla motarin ohituskaistan tukkoina.
Yksi tällainen sitten siirtyi nähtävästi vahingossa vähäksi aikaa oikealle kaistalle päästäen taakseen kertynyttä jonoa ohitseen. Olin jonossa kolmantena. Onnetonbussi saavutti sitten edellään menneen rekan ja siirtyi sen enempää peileihinsä/sivulleen katsomatta (luultavasti katsoi ja päätti, että kyllähän se pienempi väistää) takaisin ohituskaistalle. Olin saavuttanut bussin ollen jo bussin takapyörän kohdalla menossa tässä kohtaa. Siinä sitten piennar pölisten ajelin loppumatkan bussin ohi. Onneks olin hereillä.
Palautesähköpostiin tuli kovin valitteleva vastaus ja sanoivat jopa ottavansa selvää vuoron kuljettajasta. Tuskin.
Kojelautakamera jos olisi ollut niin olisin korkannut iltaroska-videoneitsyyteni aivan vain sen takia, jotta olisi saatu julki yksi näiden törppöily lisää.
-
Matti Ja Maija
- Adrian Monk
Heh. Ilmastointi toiminut, niin joutu tuulettamaan noin. Tai liikaa painoa, niin piti pudottaa matkalaukut pois. Ei ne asiakkaat huomaa mitään....
Slava Ukraini! <3
JanitaSlima nauraa joka paikkaan.
Bänniä hänelle.
JanitaSlima nauraa joka paikkaan.
Bänniä hänelle.
Hei Onnibussin kuljettaja, mitä jos seuraavalla kerralla et töpeksisi sen bussin ratissa, niin ei tarvitsisi uutisoida näistä?ruudinkeksiä kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 4:22 am Alkaa mennä joh vähän naurettavuuksiin. Joka päivä unohtuu luukkuja auki ajoneuvoista ja kuski lähtee liikkeelle. . Millon on palju tippunut valtatielle.Tai leipä autosta leivät pitkin pientareita. Murhas info urpo lähtee huoltoasemalta bensaluukku auki ja korkki sielä mittarin päällä. VIttu Halloo
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Mä oon liikkunu noilla +50 000km ympäri suomea ja aina on kyllä ollut ihan turvallinen kyyti. Eikä taatusti ole olleet ohituskaistoilla tukkona. Kyllä siellä tukkona on ollut ne henkilö- ja pakettiautot useimmiten. Noissa riittää hyvin kyyti ohituksiin ja vaihteetkin arpoo automaattilaatikko niin sopiva vaihde tuntuu löytyvän joka kerta.McPanty kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 4:50 am Itsehän olen saanut kunnian päästä Onnetonbussin kiilaamaksi.
Muutaman kuskin tunnen henk.koht. ja molemmat ammattilaisia autoilun alalla joten ainakin 2 kuskia tiedän rattimiehiksi. Tuskin on firman ainoat.
-
phonyjoker
- Neuvoja-Jack
Mä oon aikoinaan matkustanu 100km/h alueella koulukyydissä normaalikokosessa bussissa, jota kuski ajoi huomaamattaan takaovi kokonaan auki. Hienot oli maisemat! Yläasteikäsistä ollessa kyse ei kukaan vaivautunu kuskille ilmottamaan asiasta. Naureskeltiin vaan. Ihmetyttää lähinnä, jos ei matkustajat ole menneet sanomaan mitään. Heidän kamansahan sieltä olis ulos tippuneet eikä kuskin.
Kyllä se 100km/h kulkeva bussi on aina 120km/h rajoituksella ohituskaistalla tukkona jos siinä ohituskaistalla vain sattuu olemaan muitakin.mistral kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 11:24 pm Mä oon liikkunu noilla +50 000km ympäri suomea ja aina on kyllä ollut ihan turvallinen kyyti. Eikä taatusti ole olleet ohituskaistoilla tukkona. Kyllä siellä tukkona on ollut ne henkilö- ja pakettiautot useimmiten. Noissa riittää hyvin kyyti ohituksiin ja vaihteetkin arpoo automaattilaatikko niin sopiva vaihde tuntuu löytyvän joka kerta.
Muutaman kuskin tunnen henk.koht. ja molemmat ammattilaisia autoilun alalla joten ainakin 2 kuskia tiedän rattimiehiksi. Tuskin on firman ainoat.
Ohituskaistan jonon keulalla näkyy aivan säännöllisesti punainen bussi ja se naurettava hirven kuva.
Hirvi ja Onnibussi - yhtä arvaamattomia molemmat tienpäällä.
Mitä rattimiehiin tulee niin eivät varmasti ole ainoat rattimiehet tuossa firmassa. Sen verran oli kova rattimies tuokin päällekiilaaja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b879 ... fb7ed55338
Auringonlasku oli satumainen sunnuntai-iltana Pulkkilassa Pohjois-Pohjanmaalla. Helsingistä Ouluun matkalla ollut Ilkka ja hänen perheensä tuumasivat, että näky on saatava videolle.
Ilkan vaimon kuvaamalle videolle tallentui kuitenkin täysin sattumalta Oulun suuntaan porhaltanut Onnibus, joka ohitti samalla kertaa sekä Ilkan että heidän edessään ajaneen rekan.
– Muuten vain aloimme kuvata, kun oli niin hieno auringonlasku. Jatkoimme sitten kuvaamista, kun Onnibus lähti ohittamaan, Ilkka kertoo.
Ohitus tapahtui erittäin pitkällä suoralla Pulkkilan pohjoispuolella, mutta näkyvyys pohjoisen suuntaan oli hyvin heikko auringonlaskun takia.
Iso onnettomuus oli hyvin lähellä, sillä bussi kurvasi takaisin omalle kaistalleen juuri ennen vastaan ajanutta matkailuautoa. Videolla näkyy, kuinka rekkakuski joutuu jarruttamaan, että bussi pääsee takaisin omalle kaistalle aivan viime hetkellä.
– Kyllähän se säikäytti. Pyrin itse pitämään hyvissä ajoin riittävän turvavälin, kun ei tiennyt, mitä tulee tapahtumaan.
– Siinä ei ollut aikomustakaan itsellä lähteä ohittamaan, kun aurinko paistoi suoraan vasten. Näkyvyys oli ihan nolla, Ilkka kuvailee.
Ilkan mukaan hänen takapenkillä istunut poikansa oli huomannut, kuinka Onnibusin yläkerrassa olleet matkustajat olivat olleet ihmeissään ohituksen aikana.
Ilkka harmittelee, etteivät he saaneet bussin rekisterinumeroa ylös häikäisyn takia.
Iltalehti lähetti ohitusvideon Onnibusille nähtäväksi.
– Videolla näkyvä ohitus ei ole Onnibusin turvallisuuskäytäntöjen mukainen. Tapaus tullaan käymään läpi kuljettajan kanssa yrityksen sisäisten toimintamallien mukaisesti, yhtiöstä kerrotaan sähköpostitse.
Tuo juttu on neljän päivän takaa. Sellainen ohitus videolla että kuski olisi voinut tappaa monta ihmistä. Onnibusseistä on alkanut olemaan negatiivisessa valossa uutisia sen jälkeen kun bussi törmäsi Helsingin Elielinaukiolla betonikaiteeseen 23. toukokuuta. Onnibussille pääsee vissiin töihin ilman ajokorttia. Matkustajilla on jännitystä kun ei tiedä pääseekö elävänä perille.
Auringonlasku oli satumainen sunnuntai-iltana Pulkkilassa Pohjois-Pohjanmaalla. Helsingistä Ouluun matkalla ollut Ilkka ja hänen perheensä tuumasivat, että näky on saatava videolle.
Ilkan vaimon kuvaamalle videolle tallentui kuitenkin täysin sattumalta Oulun suuntaan porhaltanut Onnibus, joka ohitti samalla kertaa sekä Ilkan että heidän edessään ajaneen rekan.
– Muuten vain aloimme kuvata, kun oli niin hieno auringonlasku. Jatkoimme sitten kuvaamista, kun Onnibus lähti ohittamaan, Ilkka kertoo.
Ohitus tapahtui erittäin pitkällä suoralla Pulkkilan pohjoispuolella, mutta näkyvyys pohjoisen suuntaan oli hyvin heikko auringonlaskun takia.
Iso onnettomuus oli hyvin lähellä, sillä bussi kurvasi takaisin omalle kaistalleen juuri ennen vastaan ajanutta matkailuautoa. Videolla näkyy, kuinka rekkakuski joutuu jarruttamaan, että bussi pääsee takaisin omalle kaistalle aivan viime hetkellä.
– Kyllähän se säikäytti. Pyrin itse pitämään hyvissä ajoin riittävän turvavälin, kun ei tiennyt, mitä tulee tapahtumaan.
– Siinä ei ollut aikomustakaan itsellä lähteä ohittamaan, kun aurinko paistoi suoraan vasten. Näkyvyys oli ihan nolla, Ilkka kuvailee.
Ilkan mukaan hänen takapenkillä istunut poikansa oli huomannut, kuinka Onnibusin yläkerrassa olleet matkustajat olivat olleet ihmeissään ohituksen aikana.
Ilkka harmittelee, etteivät he saaneet bussin rekisterinumeroa ylös häikäisyn takia.
Iltalehti lähetti ohitusvideon Onnibusille nähtäväksi.
– Videolla näkyvä ohitus ei ole Onnibusin turvallisuuskäytäntöjen mukainen. Tapaus tullaan käymään läpi kuljettajan kanssa yrityksen sisäisten toimintamallien mukaisesti, yhtiöstä kerrotaan sähköpostitse.
Tuo juttu on neljän päivän takaa. Sellainen ohitus videolla että kuski olisi voinut tappaa monta ihmistä. Onnibusseistä on alkanut olemaan negatiivisessa valossa uutisia sen jälkeen kun bussi törmäsi Helsingin Elielinaukiolla betonikaiteeseen 23. toukokuuta. Onnibussille pääsee vissiin töihin ilman ajokorttia. Matkustajilla on jännitystä kun ei tiedä pääseekö elävänä perille.
"itse asiassa juuri nörtit ovatkin niitä vaarallisimpia itsepuolustustilanteessa."
Sä varmasti näet sen bussin sinne jonon hännille mutta et välttämättä sitä bussin edessä matelevaa henkilö-, paketti- tai jotain muuta autoaMcPanty kirjoitti: La Heinä 27, 2024 3:51 amKyllä se 100km/h kulkeva bussi on aina 120km/h rajoituksella ohituskaistalla tukkona jos siinä ohituskaistalla vain sattuu olemaan muitakin.mistral kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 11:24 pm Mä oon liikkunu noilla +50 000km ympäri suomea ja aina on kyllä ollut ihan turvallinen kyyti. Eikä taatusti ole olleet ohituskaistoilla tukkona. Kyllä siellä tukkona on ollut ne henkilö- ja pakettiautot useimmiten. Noissa riittää hyvin kyyti ohituksiin ja vaihteetkin arpoo automaattilaatikko niin sopiva vaihde tuntuu löytyvän joka kerta.
Ohituskaistan jonon keulalla näkyy aivan säännöllisesti punainen bussi ja se naurettava hirven kuva.
Hirvi ja Onnibussi - yhtä arvaamattomia molemmat tienpäällä.
Mitä rattimiehiin tulee niin eivät varmasti ole ainoat rattimiehet tuossa firmassa. Sen verran oli kova rattimies tuokin päällekiilaaja![]()
Vaan on se hyvä että virheitä ei satu kenellekään muille kuin Onnibusin kuskeille. Mistä sitten uutisoitaisiin jos nekin olis yhtä täydellisiä kuin muut tiellä liikkujat?
Nythän voidaan alkaa boikotoimaan Onnibussia,niinhän sitä Ryssääkin boikotoidaan!
Nää kaikki törttöilyt vois varmaan yhdistää yhdeksi Onnibussi - onneton bussi aina ongelmissa -ketjuksi, niin paljon näitä alkaa olla...
Yhdistetty
-NILS-
Nuokin silläaikaa, kun kuvasivat ja hihittelivät, miettivät miten käyttää videonjulkaisupalkkio, olisivat voineet soittaa jonnekin Onnibussin palvelunumeroon, tai vaikka vilkuttaa valoja ja tööttäillä.
Yhdistetty
-NILS-
Nuokin silläaikaa, kun kuvasivat ja hihittelivät, miettivät miten käyttää videonjulkaisupalkkio, olisivat voineet soittaa jonnekin Onnibussin palvelunumeroon, tai vaikka vilkuttaa valoja ja tööttäillä.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Siinähän se on tuon firman menestyksen salaisuus