Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksen ammuskelu 2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Uhreista puheenollen:

Tähän mennessä olen paikallistanut lehtien kuolinilmoituspalstoilta miesopettajaa ja miespuolista oppilasta lukuunottamatta jokaisen uhrin nimen. Parista löytyi netistä kuvakin. Virallisia kuolinilmoituksia ei kuitenkaan ole vielä julkaistu.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Nimimerkkiä Lovehetar käyttäneen henkilön sivu suljettiin päivän aikana YouTube-sivustolta. Lovehetar on listattu osalla muiden keskustelupalstalaisen löytämien koulusurmien ihannoijien sivuilla ystäväksi.

Kauhajoen joukkotappaja Matti Saari oli tilannut Lovehetarin sivun päivitykset itselleen omaan YouTube-profiiliinsa. Saaren niin ikään tiistaina suljetun sivun päivitykset oli tilannut itselleen 42 henkilöä

Jokin yhteyshän tuolla Lovehetarilla ja Saarella on ollut. Se on kai kaikille selvä.
Onko nikki sitten todella kuollut ammuskelussa, on eriasia.

Luonnollisemmalta ja ajallisesti loogisemmalta tuntuisi se, että tuo Lovehetar todellakin olisi edelleen hengissä.

Se, että tilit on poistunut jo tuon traagisen päivän aikana, viittaa enemmänkin siihen, että aiheesta innostunut Lovehetar on seurannut tilannetta netissä.

Havainnut nikkinsä esiin tulon keskusteluissa ja tajunnut poliisin tosissaan olon epäilyttävien nikkien esiin kaivamisesta ja tuhonnut nopeasti tilinsä ja painunut maan alle.

En usko, että kenenkään kuolleen henkilöllisyys kuitenkaaan olisi niin nopeasti aiheuttanut tilien sulkemista. Omaisilla tuskin olisi ensimmäiseksi mielenkiintoa ja 'viaranomaisia' tieto ei vielä ollut tavoittanut.
Nuotio & Äreät Tiput
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

MissHolmes kirjoitti:Se, että tilit on poistunut jo tuon traagisen päivän aikana, viittaa enemmänkin siihen, että aiheesta innostunut Lovehetar on seurannut tilannetta netissä.

Havainnut nikkinsä esiin tulon keskusteluissa ja tajunnut poliisin tosissaan olon epäilyttävien nikkien esiin kaivamisesta ja tuhonnut nopeasti tilinsä ja painunut maan alle.
Kuten edellisellä sivulla sanoin. Lovehetar ei tuhonnut itse tiliään, vaan se poistettiin YouTuben toimesta.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Ghostface Killah
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Ghostface Killah »

Miten mulla on sellainen muistikuva, että Lovehetarin tili poistui ennen Saarta?
judettaja
Alokas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja judettaja »

VoDKa kirjoitti:Uhreista puheenollen:

Tähän mennessä olen paikallistanut lehtien kuolinilmoituspalstoilta miesopettajaa ja miespuolista oppilasta lukuunottamatta jokaisen uhrin nimen. Parista löytyi netistä kuvakin. Virallisia kuolinilmoituksia ei kuitenkaan ole vielä julkaistu.
Mistä lehdistä löysit? Oisko tarjolla mitään netti linkkiä?
-Kalja on ihan kivan makuista-
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

judettaja kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:Uhreista puheenollen:

Mistä lehdistä löysit? Oisko tarjolla mitään netti linkkiä?
Ilkka-nimisessä lehdessä näkyvät olevan. En ole löytänyt minkäänlaista nettilinkkiä, enkä usko sellaista edes olevan noista, ainakaan vielä. Ilmoitukset ovat tosiaan kuolleet-osastolla, eri numeroihin ripoteltuina. Kaikki lehdet ovat kuitenkin ilmestyneet viime viikon puolella.

turakainen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja turakainen »

Timppa kirjoitti:
joey kirjoitti:Minä uskon Lovehetarin olevan kuollut ja perusteluni on se, että kaikki Lovehetariin liitettävät käyttäjätilit katosivat netistä käsittämättömän nopeasti tuon tapahtuman jälkeen.
Minusta tuo taas todistaa päinvastaista. Oliko murhattuja edes tunnistettu hänen käyttäjätilinsä kadotessa? Nopeasti tili suljetaan ihan omasta toimesta silloin, kun maa alkaa polttaa jalkojen alla.

Voihan seolla niinkinkuten tuolla ylhäällä sanotaan mutta jos lovehetar tiesi saaresta paljon olisiko mahdollista että lovehetar olisi saati itse? Se selittäisi kyllä jotenkin miksi tilit meni kiinni niin äkkiä ja sen miksi tiesi saaresta niin paljon.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

turakainen kirjoitti:
Voihan seolla niinkinkuten tuolla ylhäällä sanotaan mutta jos lovehetar tiesi saaresta paljon olisiko mahdollista että lovehetar olisi saati itse? Se selittäisi kyllä jotenkin miksi tilit meni kiinni niin äkkiä ja sen miksi tiesi saaresta niin paljon.
Lovehetarin tili poistui, koska hänen nikkinsä tuli keskustelujen alkuvaiheessa esiin epäiltynä mahdollisena ampujana ja heti sen perään mm Muropaketissa keskustetiin siitä, että kyseisestä henkilöstä pitää tehdä tutkintapyyntö poliisille(ihan vain sairaiden juttujen takia).

Missä ei ole pienintäkään viitettä siitä, että Lovehetar olisi ollut koulun oppilas tai jotakin vastaavaa. Elossa on pikkupiru, piilossa ja peloissaan. Tai ehkä poliisi on jo hänet ratsannut.
Michaelm
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Juu Ilkassa nuo on olleet. Ja myöskin kaupunkien paikallislehdistä olen muutaman bongannut. Kuvan olen myös nähnyt kahdesta, ja lisäksi toki ne jotka itse ulkonäöltä tiesin.
Ghostface Killah
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Ghostface Killah »

turakainen kirjoitti: Voihan seolla niinkinkuten tuolla ylhäällä sanotaan mutta jos lovehetar tiesi saaresta paljon olisiko mahdollista että lovehetar olisi saati itse? Se selittäisi kyllä jotenkin miksi tilit meni kiinni niin äkkiä ja sen miksi tiesi saaresta niin paljon.
Mietin kanssa tätä vaihtoehtoa.
turakainen
Poliisikoira Rex

Eli voiko olla se mahdollista että saari tavallaan suurenteli kuulumistaan saman mielisten yhteisöön ja loi siellä useita hahmoja, tuli vaan mieleen.

Toiaalta konstan tuoma teoria on kyllä myös uskottava mutta mitä pelättävää enään on kun syyllinen on saari vai voisiko lovehetaria kenties syyttää yllytyksestä 10 murhaan
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

turakainen kirjoitti:
Toiaalta konstan tuoma teoria on kyllä myös uskottava mutta mitä pelättävää enään on kun syyllinen on saari vai voisiko lovehetaria kenties syyttää yllytyksestä 10 murhaan
Nämä nuoret miehet ovat olleet mahdollisesti herkkiä tietyille vaikutteille. Mm "nuori nainen", joka kaivaa heille mukavasti jutustellen kaiken maailman tietoja koulumurhista, kääntäää ahkerasti kaikki aiheeseen liittyvät artikkelit, suosittelee jopa aiheesta tehtyä tietokonepeliä jne, pystyisi toki vaikuttamaan ahdistuneisiin nuoriin miehiin (jos tässä nyt oli joitakin yhtymäkohtia todellisuuteen, niin se oli tarkoituksellista).

Miksi sitten kukaan haluasi saada poikia tekemään järkyttäviä joukkoteloituksia? En tiedä.
turakainen
Poliisikoira Rex

Hyvä kysymys konsta. Minua on vähän mietittänyt se mikä osuus näillä ns vihayhteisöillänetissä on ollut saaren ajatus maailmaan .Onko sieltä löytynyt jopa kannustusta tekoihin ja saivatko ne saaren toimimaan lopulta niinkuin toimi. eli voidaanko jotain vihayhteisöä kenties syyttää yllytyksestä murhaan
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

turakainen kirjoitti:eli voidaanko jotain vihayhteisöä kenties syyttää yllytyksestä murhaan
:lol: :lol: EI VOIDA??
Jos minä sanon sinulle, että "Kyllä minä ymmärrän, minäkin vihaan ihmisiä" ja sinä lähdet siitä innostuneena listimään ihmisiä, minua ei voida syyttää yhtikäs mistään. Jos minä sanon, että "Kyllä minä ymmärrän, kannattaisi varmaan listiä ihmisiä" ja lopputulos on sama, voidaan minua ehkä syyttää jostain.

Käsittääkseni jälkimmäistä ei ole tapahtunut.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

konsta kirjoitti: Miksi sitten kukaan haluasi saada poikia tekemään järkyttäviä joukkoteloituksia? En tiedä.
Sosiopatia? Halu nähdä oma valta ja vaikutusmahdollisuudet?
Vastaa Viestiin