Pieni liekki kirjoitti: Su Elo 04, 2024 8:58 am
Taas on ollut yksi kommandopipoinen mies Suomessa liikkeellä. Lienee kehittyneempi versio Ulvilan murhaajasta, kun oikein soitti ovikelloa ja jätti puukottamatta uhrejaan. Silminnäkijöitä oli kaksi, kuten aikanaan Ulvilassa, ja silminnäkijähavainnot samaa tasoa:
Kommandopipoinen mies tunkeutui kotiin ja ryösti iäkkään pariskunnan.
Poliisin mukaan tuntematon mies tunkeutui rivitaloasuntoon perjantaina aamuyöllä kello 02.15–03.00 välisenä aikana Kiuruvedellä.
Ulvilan tapauksessa toinen todistaja on kuvaillut sisään murtautujaa näin:
"No, se oli semmonen tota...
ää, sil oli nää tummat vaatteet, isokokone, painavan näköne ja hieman vatsakas vähän semmonen pönäkkä ja tukeva, mut ei mikää semmosen hirveän ylipainose näkönen ja sil o joku pipo ja mahdollisesti jotain tällät, mut mun tytär sano myöhemmin, et sil oli huppari pääs, et voi oll .. et se oli kireesti vedetty vaan sit..
et kasvojen keskiosa siit näky, et hiuksii ei näkyny, voi ol myös, et häl ol pipo ja huppari, mahdollisesti...
semmone ilmeetön, mut leveähkö nenä ja kasvot oli pöhöttyneen näköset,,, semmoset mun mielest ei ihan nuoret, et mä sanoisi, et joku neli-viiskymppinen, mut saatto olla pikkusen nuorempiki... mää kyl aatteli, et saatto olla vanhempiki, mut tota noini,,, todennäköisesti joku neli-viiskymppinen ja tota, semmone aika tavallise näkönen... et joku kysy, oliks hän ulkomaalainen tai suomalainen,,, nii semmose suomalaise näkönen ja miel, öö (miettii), mieluummin vaalea (sanoo korostetusti). mut ei mikkää semmonen silmiinpistävän valkone, mut saatto ol, et hänel ol vähä punakat naamatki siin... suuret ihohuokosetki"
Näin tarkasti siis Ulvilan toinen todistaja valotti murtautujan ulkoista habitusta.
Toisen todistajan kertomisista en muuta muista kuin, että murtautuja liikkui ketterästi ja hän näki vain selän ja hupparin, kun se oli könyämässä rikotun terassinoven ikkunasta ulospäin, olen mielestäni myös jossain yhteydessä nähnyt hänen sanoneen, että "tapetaan kaikki meidän sukulaiset"?
Tämä nyt ei tietysti sano taloon murtautujasta mitään, mutta kyllähän tuokin jotain kertoo sanojasta, jos tietää tapauksen?