Huppikset meillä ja maailmalla
- Koti-Columbo
- Harjunpää
Re: Huppikset meillä ja maailmalla
No, ei kai tuo nyt ole tavatonta maailmassa että murhaajalla on huppu/commandopipo päässään? Eikös tuo nyt ole sille tekijälle jonkilainen turva jos se murha ei onnistuisikaan? 
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
Sanoisin, että enemmän lasten kertomusten luotettavuudella on tekemistä ajankulumisen kuin iän kanssa. Uskoisin, että heti tuoreeltaan saa luotettavammat todistajakertomukset kuin vuosien kuluttua. Lapsen iässä vuosikin on jo pitkä aika. Mielikuvat muuttuvat ajan kanssa ja mielikuvitus voi alkaa tehdä tepposia. Voi kehittyä valemuistoja.Joosua kirjoitti: To Elo 08, 2024 10:54 pm Eikö vanhin tytär ollut tapahtuma-aikaan 9- vuotias? Ilmeisesti asia on niin että 9-vuotias on todistajana paljon luotettavampi kuin 12- vuotias. Saattaa perustua siihen että 9- vuotiaalla on vielä lapsenomaista suoruutta ja rehellisyyttä. Mutta 12- vuotias osaa jo valehdella sujuvasti ja käyttää epärehellisyyttä mm hankkiakseen etuja itselleen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
PL viitannee sanomisiin, mitkä Amanda esitti kolmipäiväisessä tilakuuntelussa Halisten rivitalokodissa 26.8.2009, jolloin hän oli ~12vJoosua kirjoitti: To Elo 08, 2024 10:54 pmEikö vanhin tytär ollut tapahtuma-aikaan 9- vuotias? Ilmeisesti asia on niin että 9-vuotias on todistajana paljon luotettavampi kuin 12- vuotias. Saattaa perustua siihen että 9- vuotiaalla on vielä lapsenomaista suoruutta ja rehellisyyttä. Mutta 12- vuotias osaa jo valehdella sujuvasti ja käyttää epärehellisyyttä mm hankkiakseen etuja itselleen.sörsse kirjoitti: Ti Elo 06, 2024 9:36 pmAaii-van ja mitä siitä sitten opimme,,, ainakin sen ettei tuon ikäisten lasten puheisiin ole luottamista, eikä niitä voi ottaa tosissaan.Pieni liekki kirjoitti: Ti Elo 06, 2024 7:33 pm
... Kannattaisiko sinun tutustua, millaisia lausahduksia on päässyt 12-vuotiaiden nuorten suusta, kun he ovat joutuneet esimerkiksi koulukiusatuiksi tai muuten vaan erittäin epäoikeudenmukaiseksi kokemansa kohtelun kohteiksi?
Itse olet kuitenkin rummuttanut täällä jo varmaan vuosikymmenen,, ehkä ylikin, kuinka huppiksen on nähnyt 2 vakavasti otettavaa todistajaa??
Toinen oli siis lapsi ja toinen mahdollisesti asiaan sekaantunut aikuinen?
Minä en siis osoita tällä ketään syylliseksi tuohon tekoon, enkä sanallakaan mainitse, että olen täysin varma Annelin syyllisyydestä 8)
Otteita tilakuuntelusta:
Anneli Auer:
”silt oli DNA:ki otet” - - - ”tot Jenssiltäki kaikenlaista niinku minust kans kysyny ja meistä ja meiän perhe-elämästä”
Amanda: ”mä en olis kertonu, en mä kertonu mitään” - - - ” mä hakkaa ne” - - - ”siis iha oikeesti mä en ole mun mielest sanonu mitää” - - - ”Ei kai tää oo mikä kuulustelu?” - - - ”tapetaa meiän sukulaiset”
Amanda Auer kertoi myös 2009 (etpk):
A: Iskä oli murhattu.
K: Tajusiksää sen siin sillo?
A: nyökkää, Mä tajusi sen mut mä en halunnu uskoo sitä.
K: Ja sit sää peräännyit, nii sä peräännyit kuin pitkälle sä menit taakseppäin
A: Mää menin varmaan, mä menin tonne asti, mut sit mää näin äitin ja äiti huus et mä tuu puhelimeen ja äiti meni tonne
A:n todistuksen mukaan Jukka Lahti oli murhattu ennen hätäkeskuspuhelun aikaa 1:39, jolloin Anneli Auer huusi tyttärelleen: "Tuuksä tänne puhelimeen?".
Kirkaisu tallenteen ajassa 3:14 siis tuskin liittyi siihen, että tyttö näki isänsä ensimmäistä kertaa verisenä lattialla, vaikka tyttö esitti muiden kuvailujensa ohessa niin 1.12.2006
- Pieni liekki
Kyllä kirkaisu nimenomaan on liittynyt siihen, kun tyttö on säikähtänyt nähtyään isänsä vertavuotavana takkahuoneen lattialla makaamassa. Itse olen arvellut, että tappaja on poistunut suurin piirtein kirkaisun hetkellä asunnon rikotusta ikkunasta ulos. Poistumisajankohdasta on käyty keskustelua eikä sitä käsittääkseni täysin yksimielisesti ole pystytty määrittämään. Ne, jotka ymmärtävät asunnossa olleen ulkopuolisen tappajan, tietävät tytön nähneen sen hetken, jolloin tappaja poistui paikalta.sörsse kirjoitti: Pe Elo 09, 2024 2:56 am ...
PL viitannee sanomisiin, mitkä Amanda esitti kolmipäiväisessä tilakuuntelussa Halisten rivitalokodissa 26.8.2009, jolloin hän oli ~12v
Otteita tilakuuntelusta:
Anneli Auer:
”silt oli DNA:ki otet” - - - ”tot Jenssiltäki kaikenlaista niinku minust kans kysyny ja meistä ja meiän perhe-elämästä”
Amanda: ”mä en olis kertonu, en mä kertonu mitään” - - - ” mä hakkaa ne” - - - ”siis iha oikeesti mä en ole mun mielest sanonu mitää” - - - ”Ei kai tää oo mikä kuulustelu?” - - - ”tapetaa meiän sukulaiset”
Amanda Auer kertoi myös 2009 (etpk):
A: Iskä oli murhattu.
K: Tajusiksää sen siin sillo?
A: nyökkää, Mä tajusi sen mut mä en halunnu uskoo sitä.
K: Ja sit sää peräännyit, nii sä peräännyit kuin pitkälle sä menit taakseppäin
A: Mää menin varmaan, mä menin tonne asti, mut sit mää näin äitin ja äiti huus et mä tuu puhelimeen ja äiti meni tonne
A:n todistuksen mukaan Jukka Lahti oli murhattu ennen hätäkeskuspuhelun aikaa 1:39, jolloin Anneli Auer huusi tyttärelleen: "Tuuksä tänne puhelimeen?".
Kirkaisu tallenteen ajassa 3:14 siis tuskin liittyi siihen, että tyttö näki isänsä ensimmäistä kertaa verisenä lattialla, vaikka tyttö esitti muiden kuvailujensa ohessa niin 1.12.2006
Sörsse on oikeassa tuossa viestinsä alussa, että viittasin tosiaan tytön sanomisiin sen jälkeen, kun poliisi oli hakenut hänet kipeänä pitkään kuulemiseen ja palauttanut myöhemmin tilakuuntelussa olleeseen kotiinsa. Luulen, että tyttö on ollut hämmentynyt ja vihainen jouduttuaan poliisin kuulusteltavaksi eikä asiantilaa varmaan ole parantanut se, että oma olo on ollut flunssainen ja hirvittävä yskä päällä.
Asioiden paremmaksi ymmärtämiseksi olisin itsekin kiinnostunut tietämään, keille sukulaisilleen tyttö on aikoinaan suutahtanut. Se olisi saattanut selvitä, jos olisi ollut mahdollista kuulla äidin ja tyttären käymä keskustelu kokonaisuudessaan. Hyvin nopeasti joudutaan asiassa kuin asiassa harhateille, jos yksittäisiä sanomisia otetaan erilleen asiayhteydestään eikä vaivauduta tarkastelemaan samalla asiaa kokonaisuudessaan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
-
Kuolemannaakka
Kummaa kun eivät pidättäneet tuota porilaista vaimoa, joka selvisi jutusta vammoitta. Hänhän se oli lavastanut koko "ryöstömurhan". Meillä aina rikoksissa lavastetaan kauheasti.deimos kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 9:57 pm Jotenkin erikoista tässä Ulvilan tapauksessa on juuri se, että miten poliisi ei nähnyt hupparia edes mahdolliseksi. Varsinkin, kun ottaa huomioon, että lähialueella sattui samankaltaisia tapauksia vielä vuotta aiemmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/por ... ha/1974820
Toisessa tapaukessa sattui vielä olemaan Erik Salonsaari mukana tavalla tai toisella. Antoi ainakin medialle mielipiteensä.
Toki tapaukset poikkeavat Ulvilasta mo:n puolesta huomattavasti. Myös tekoaika poikkeaa. Ulvila kolmelta aamu yöllä ja Porin ryöstömurha aamuseitsemän jälkeen. Kumpikin aika on kuitenkin sellainen, että usein talon väki on vielä paikalla.
Mutta kun ei poliisi sellaista epäillyt, niin ei kenenkään muunkaan ole syytä epäillä.
Tosin tekstistä voi päätellä, että poliisi on vähän epäillyt kuitenkin: "Poliisin mukaan pariskunnan rahat olivat sellaisessa paikassa, etteivät ryöstäjät olisi niitä täysin omin neuvoin löytäneet." Vaimo siis kertoi.
Selvisiköhän tämä juttu joskus? Kaiketi, kun Porissa kaikki on selvinneet.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
- LexVeritas
- Frank Columbo
Selvänäkisin, että Anneliin onnettomasti rakastunut porilainen piilopunkkari on äitynyt järjiltään kuunneltuaan liikaa porilaista määkijää. Jukka S Lahden murha ei olekaan välttämättä hullun homon tekemä intohimorikos.
Mirah, Mirah
Et tullut mua kesämekossa vastaan
Mirah, Mirah
Et tullut edes sanomaan näkemiin
Mirah, Mirah
Mirah, Mirah
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
-
Korpisoturi
- Perry Mason
Mä veikkaan, että hyvinkin mahdollisesti hullu homo on kuunnellut liikaa Esa Saarisen Poikarakkautta.LexVeritas kirjoitti: La Elo 10, 2024 2:43 pm Selvänäkisin, että Anneliin onnettomasti rakastunut porilainen piilopunkkari on äitynyt järjiltään kuunneltuaan liikaa porilaista määkijää. Jukka S Lahden murha ei olekaan välttämättä hullun homon tekemä intohimorikos.
Mirah, Mirah
Mirah, Mirah
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
-
JasseHames
- Perry Mason
Eli onko "argumentointi" siinä, että koska huppupäiset taloontunkeutujamurhajaat ovat maailmalla hyvin harvinaisia, niin Auer on "todennäköisesti" syyllinen? No, kummat oikeasti ovat harvinaisempia, em. taloontunkeutujamurhaajat vai perheenäitimurhaajat, jotka ovat erittäin taitavasti ja virheettömästi lavastaneet teon taloontunkeutujamurhaajan tekemäksi?
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
-
Korpisoturi
- Perry Mason
Ei suomalaista tapausta voi laittaa globaaliin kontekstiin. Jossain Meksikossa kartelli tunkeutuu kartanoon ja vetää perheen ja kartanon henkilökunnan kylmäksi konetuliaseilla. Se ei muuta yhtään mitään Suomessa.JasseHames kirjoitti: La Elo 10, 2024 7:51 pm Eli onko "argumentointi" siinä, että koska huppupäiset taloontunkeutujamurhajaat ovat maailmalla hyvin harvinaisia, niin Auer on "todennäköisesti" syyllinen? No, kummat oikeasti ovat harvinaisempia, em. taloontunkeutujamurhaajat vai perheenäitimurhaajat, jotka ovat erittäin taitavasti ja virheettömästi lavastaneet teon taloontunkeutujamurhaajan tekemäksi?
Kotimaisessa kontekstissa riittävä vastaus on, että molemmat vaihtoehdot ovat harvinaisia. Lisäksi siitä puuttuu vaihtoehto, että perheenäiti palkkaa palkkamurhaajan asialle (en tosin tähän usko Ulvilan tapauksessa, mutta kysymyksenasettelu on puutteellinen).
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
-
Kuolemannaakka
Ei taloontunkeutujamurhaajat tai murhausta yrittäneet ole mitenkään erityisen harvinaisia, näitä on joka vuosi. Kirjassani on muistaakseni 10 tapausta jotka löytyivät ihan pikagoogletuksella. Kaikissa ei toki kuollut ketään, mutta olisi voinut huonolla tuurilla kuolla. Nämä olivat lähes kaikki talossa olleille täysin tuntemattomia henkilöitä, jotkut toki mustasukkaisia ex-miehiä.
Taloontunkeutujamurhaaja on huomattavasti yleisempi kuin esim sorkkaraudalla surmaava nainen, jollaista ei taida rikoshistoria tunteakaan. Auer tuskin on elämänsä aikana milloinkaan pitänyt sorkkarautaa edes kädessä.
Mutta tilastoilla ei yksikään rikostapaus ratkea, koska tilastot eivät sido ketään. Harvinainenkin tapahtuma voi tapahtua ensimmäisen kerran.
Taloontunkeutujamurhaaja on huomattavasti yleisempi kuin esim sorkkaraudalla surmaava nainen, jollaista ei taida rikoshistoria tunteakaan. Auer tuskin on elämänsä aikana milloinkaan pitänyt sorkkarautaa edes kädessä.
Mutta tilastoilla ei yksikään rikostapaus ratkea, koska tilastot eivät sido ketään. Harvinainenkin tapahtuma voi tapahtua ensimmäisen kerran.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS