Aadi Hokkanen - katosi Mikkelissä 1980
Re: Aadi Hokkanen - katosi Mikkelissä 1980
Uskon myös että Aadin katoaminen ja surma on määrätietoisesti suunniteltu. Miehen poistumista on mahdollisesti odottanut ulkona viinavelkojien auto, joka on napannut miehen kyytiin ja Aadi on tämän jälkeen tapettu kostoksi liian pitkään venyneestä velkojen maksusta. Velkojat lienevät kaikki jo kuolleet joten mahdollisuudet tämän tapauksen ratkeamiselle ovat melko olemattomat
Saiko Alkosta viinaa piikkiin tuohon aikaan? 
Ei tietääkseni mutta jostain viinavelasta Aadi veljensä kanssa oli keskustellut.
Olivat keskustelleet viinavelan pois hakemisesta, eli perimisestä. Aadin asuinpaikan ja pojan nimen perusteella ainakin pojanpoika on kunnostautunut trokarina aivan viime aikoinakin.
No johonkin tuommoseen sitten katoaminenkin liittyy jos rahaa vippaili,ja kertoili että joku uhkaa tappaa, kai sitten uhkailija toteutti mitä sanoi...
Vastausta vailla-podcast on tehnyt jakson Aadi Hokkasen katoamisesta:
Selvisikö jaksosta mitään "uutta" tai mielenkiintoista?
https://podimo.com/fi/shows/vastausta-v ... b198f96f68Vastausta vailla
Mikkeli: Aadi Hokkanen – Katoaminen parinsadan metrin matkalla
16. elok. 2024 - 41 min
Lokakuun 8. päivänä vuonna 1980 eläkkeellä olevat mikkeliläiset veljekset Alpo ja Aadi Hokkanen keskustelivat pitäisikö heidän hakea yksi vanha viinavelka pois. Alpon vastustaessa hanketta se jäi, mutta velan noudon sijaan he yksissä tuumin päättivät hakea Alkosta pullon viinaa ja mennä veljen asunnolle. Klo 16-18 välisenä aikana Aadi Hokkanen sanoi näkemiin ja poistui asunnosta. Tämän jälkeen hänestä ei ole tehty minkäänlaisia havaintoja. Matkaa veljen asunnolta Aadin kotiin on alle 200 metriä.
Jos sinulla on lisätietoa tapauksesta, voit laittaa meille sähköpostia osoitteeseen [email protected]
IG:
@heidiholmavuo
@elinabackman_crime
@vastaustavaillapodcast
Selvisikö jaksosta mitään "uutta" tai mielenkiintoista?
-
Hylkysyrjä
- Armas Tammelin
Olikohan Aadin vaimo aikoinaan osannut nimetä kuka oli ollut se mies joka oli uhannut Aadin henkeä?
Kuten muutkin epäili, niin jotenkin haiskahtaa tuo veljen osuus jos "Aadi unohti Alpon asunnolle takkinsa ja kävelykeppinsä. Aadi oli jaloistaan invalidisoitunut siinä määrin, että hän tarvitsi kepin helpottaakseen liikkumistaan." Ei kuulosta yhtään uskottavalta tuo unohtaminen. Sekavuuskohtaukselle pieni mahdollisuus, mutta luulen että veli on vastuussa tai sitten vihamies on tätä kytännyt pihalla, ellei peräti Alpon asuntoon tullut ja tehnyt lopun Aadista.
Aadi oli sen verran ikämies jo 1980 että lieköhän hänen poikakaan enää hengissä. Noh varmaa on kyllä se ettei tätä selviämään saada.
Kuten muutkin epäili, niin jotenkin haiskahtaa tuo veljen osuus jos "Aadi unohti Alpon asunnolle takkinsa ja kävelykeppinsä. Aadi oli jaloistaan invalidisoitunut siinä määrin, että hän tarvitsi kepin helpottaakseen liikkumistaan." Ei kuulosta yhtään uskottavalta tuo unohtaminen. Sekavuuskohtaukselle pieni mahdollisuus, mutta luulen että veli on vastuussa tai sitten vihamies on tätä kytännyt pihalla, ellei peräti Alpon asuntoon tullut ja tehnyt lopun Aadista.
Aadi oli sen verran ikämies jo 1980 että lieköhän hänen poikakaan enää hengissä. Noh varmaa on kyllä se ettei tätä selviämään saada.
-
ristweiler
- Hetty Wainthropp
Mites tuo luetunymmärtäminen taittuu täällä?
Hokkanen ei ollut veloissa kellekään, vaan lainasi itse rahaa muille:
Hokkanen ei ollut veloissa kellekään, vaan lainasi itse rahaa muille:
- Liitteet
-
- hokkanen.JPG (51.15 KiB) Katsottu 1312 kertaa
Joku on saattanut saada kuningasidean ryöstää Aadi, jos hän kerran oli niin rahoissaan, että lainailu muille rahaa.
Mitäpäs, jos oli lainannut myös veljelleen, eikä veli halunnut/pystynyt maksamaan velkaa takaisin, ja hoisikin asian tappamalla Aadin?
Millä tavalla Aadi itse peri lainaamaan rahoja takaisin? Ei luulisi tuollaisessa kunnossa olevan henkilön pystyvän itse ainakaan väkivalloin pystyvän perintätoimiin. Käyttikö jotakuta/joitakuita muita perintätoimiin? Vai antoiko asian olla, jos joku ei maksanut takaisin? Jotenkin kuvittelisi, että loppuisi lainailu lyhyeen, jos vain jättäisi rahat perimättä
Mitäpäs, jos oli lainannut myös veljelleen, eikä veli halunnut/pystynyt maksamaan velkaa takaisin, ja hoisikin asian tappamalla Aadin?
Millä tavalla Aadi itse peri lainaamaan rahoja takaisin? Ei luulisi tuollaisessa kunnossa olevan henkilön pystyvän itse ainakaan väkivalloin pystyvän perintätoimiin. Käyttikö jotakuta/joitakuita muita perintätoimiin? Vai antoiko asian olla, jos joku ei maksanut takaisin? Jotenkin kuvittelisi, että loppuisi lainailu lyhyeen, jos vain jättäisi rahat perimättä
Voi voi, kun päättyi elämän koi
-
Hylkysyrjä
- Armas Tammelin
Tässä lienee taustalla juttuja jota ei julkisuuteen ja poliisin tietoon ole tullut.
Aadin ikäluokka oli myös sitä, että kynnys hengen ottoon on ollut matala. Jos nyt ajattelee murhaajan olleen suur piirt hänen ikäänsä tai kymmenisen vuotta nuorempi. Toki voinut olla paljonkin nuorempi. Ellei ole sitten Alpo, mutta ihmettelen jos Alpo ei asiaan jotenkin liittyisi.
Aadin ikäluokka oli myös sitä, että kynnys hengen ottoon on ollut matala. Jos nyt ajattelee murhaajan olleen suur piirt hänen ikäänsä tai kymmenisen vuotta nuorempi. Toki voinut olla paljonkin nuorempi. Ellei ole sitten Alpo, mutta ihmettelen jos Alpo ei asiaan jotenkin liittyisi.
No just että ihan Alkosta viinaa piikkiin,sieltä ei ole koskaan saanu kyllä velaksi.
Omiin velkoihin nuo aina liittyy.
Omiin velkoihin nuo aina liittyy.