Valtamedioiden luotettavuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
viivahattu
Watson itse

Re: Valtamedian vääristelyt ja valeet

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Niinpä. Jos olisin itse joku edes hyvää keskitasoa oleva koodinvääntäjä ja vapaa valitsemaan asuinpaikkani, niin olisi kyllä TODELLA vaikea valinta näiden kahden paketin välillä:

- Korkea palkka
- Matalat verot
- Hyvät kelit ympäri vuoden

- "Ihan hyvä" palkka
- Helvetin kovat verot
- Kahdeksan kuukauden talvi
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

^
Näin on näreet, eikä se siitä muuksi muutu.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Ifigeneia kirjoitti: To Elo 15, 2024 2:02 pm Somessa huomautti joku etteivät huippuosaajia houkuttele myöskään Norja taikka Kanada. Sensijaan suosittuja ovat UAE, Panama ja Vietnam. (UAE lienee Yhdistyneet Arabiemiraattikunnat tms.)

Joten eiköhän huippuosaajia estä tulemasta:

- kylmyys
- huippupalkan puute

Vääristelyä on vedota aina kaikessa mahdollisessa rasismiin, kun Suomesta on kyse.
Noi ählämi maiden alhainen verotus kuten UAE on myytti siellä ei juurikaan veroteta, mutta kaikesta mahdollisesta kerätään palvelumaksuja. Esim kaikkien asumiseen liittyvien maksujen takia yksiön vuokrat on esim Dubaissa 1500€ - 3000€ kuussa. Sen lisäksi sähköön ja veteen menee 200€ - 400€ kuussa per henkilö kaikkien veden ja sähköntoimitus palvelumaksujen takia. Terveysvakuutus maksaa 3000€ vuodessa per henkilö (on pakollinen ulkomaalaisille tai heittävät maasta ulos). Opiskelupaikat lapsille maksaa 20 000€ vuodessa per lapsi ja niin edelleen.

Noiden maksujen takia Dubai ei ole keskituloiselle länsimaalaiselle houkutteleva paikka, mutta rikkaille on. Miljoonatulot omaaville ei välttämättä haittaa jos kaikkiin palvelumaksuihin ja pakollisiin vakuutuksiin uppoaa muutamia kymppitonneja vuodessa jos siinä säästää veroissa satojatuhansia euroja.
viivahattu
Watson itse

QwertyKeyboard kirjoitti: Su Elo 18, 2024 3:46 pm Noiden maksujen takia Dubai ei ole keskituloiselle länsimaalaiselle houkutteleva paikka, mutta rikkaille on. Miljoonatulot omaaville ei välttämättä haittaa jos kaikkiin palvelumaksuihin ja pakollisiin vakuutuksiin uppoaa muutamia kymppitonneja vuodessa jos siinä säästää veroissa satojatuhansia euroja.
No ei sinne nyt mitään LVI-asentajia tai varastotyöntekijöitä houkutellakaan, niitä hommia varten on persaukisista muslimimaista valheellisilla lupauksilla houkutellut orjat. Ei siellä kuitenkaan mitään miljoonia tarvitse tienata. Lääkärit, sairaanhoitajat, koodarit ja vastaavat saavat juuri siellä Dubaissa taatusti enemmän rahaa ja paremman elintason kuin Suomessa. Eikä kyse todellakaan ole pelkästään palkkatuloista. Jos on jo valmiiksi pääomaa kartutettuna, niin myöskään sijoitustuottoja ei siellä veroteta, eikä ainakaan ole Lillukka Andersson ehdottelemassa, että osakkeiden ja rahastojen realisoimatonta arvonnousua pitäisi verottaa joka vuosi. :D
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Nyt kun olemme saaneet lukea viikkotolkulla Ylen ja muiden valtamedioiden öyhötyksestä Britannian 'äärioikeiston mellakoista', niin tämä yksi uutinen Bangladeshin tapahtumista, joka julkaistiin Ylessä samoihin aikoihin, vaikuttaa varsin kummalliselta aivopierulta.

Yle siis kutsuu Bangladeshissa yhdessä päivässä lähes sata kuolonuhria, joista 14 poliiseja, ja 300 loukkaantunutta vaatineita mellakoita 'protesteiksi' ja 'mielenosoituksiksi':
Yle kirjoitti:Bangladeshin protesteissa kuollut tänään lähes sata ihmistä

Hallituksen vastustajat ja kannattajat ovat ottaneet yhteen eri puolilla maata.

Kuva
Mielenosoittaja juoksi palaneen poliisin valvontakopin ohitse Dhakassa sunnuntaina. Kuva: Mohammad Ponir Hossain / Reuters

Mikko Leppänen, Katriina Töyrylä
4.8. 16:27 Päivitetty 4.8. 20:17

Bangladeshin hallitusta vastustavien mielenosoitusten yhteydessä puhjenneissa väkivaltaisuuksissa on kuollut sunnuntaina lähes sata ihmistä, kertovat maan tiedotusvälineet. Satoja on loukkaantunut.

Protestoijat vaativat pääministeri Sheikh Hasinaa eroamaan.

Hallituksen vastustajat ja kannattajat ovat ottaneet yhteen eri puolilla maata protestien aikana.

Kuolleiden joukossa on ainakin 14 poliisia. Lisäksi ainakin 300 poliisia on loukkaantunut.

Protestit ovat jatkuneet jo pari viikkoa. Hallitus on julistanut yöllisen ulkonaliikkumiskiellon, joka alkoi tänään ja on voimassa toistaiseksi.

Lähteet: AFP, AP
https://yle.fi/a/74-20103054

Mielenkiintoinen kaksoisstandardi. Bangladesh sattuukin olemaan muslimimaa, niin ei kai heidän mellakointiaan ja tappamisiaan saa kutsua 'mellakoiksi' DEI-agendan mukaan, koska kyseessä olisi rasism.

Tuo Ylen jutun kuva kertoo enemmän kuin tuhat DEI-toimittelijan valheellista sanaa. Tulee mieleen se taannoinen CNN:n valheellinen kuvailu BLM-mellakoista tyyliin 'Fiery but mostly peaceful protests after police shooting' ja samalla jutun kuvassa palaa taustalla autoja liekkimeressä.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

viivahattu kirjoitti: Su Elo 18, 2024 6:09 pm No ei sinne nyt mitään LVI-asentajia tai varastotyöntekijöitä houkutellakaan, niitä hommia varten on persaukisista muslimimaista valheellisilla lupauksilla houkutellut orjat. Ei siellä kuitenkaan mitään miljoonia tarvitse tienata. Lääkärit, sairaanhoitajat, koodarit ja vastaavat saavat juuri siellä Dubaissa taatusti enemmän rahaa ja paremman elintason kuin Suomessa. Eikä kyse todellakaan ole pelkästään palkkatuloista. Jos on jo valmiiksi pääomaa kartutettuna, niin myöskään sijoitustuottoja ei siellä veroteta, eikä ainakaan ole Lillukka Andersson ehdottelemassa, että osakkeiden ja rahastojen realisoimatonta arvonnousua pitäisi verottaa joka vuosi. :D
Jos asuinpaikkana on Dubai joutuu maksamaan lähdeveroa pääoma ja osinkotuloista, jotka on peräisin EU alueelta tai USA:sta. Ellei sitten sijoittele vain sellaisiin maihin missä rahat voi kadota kokonaan kuten Venäjä ja lähi-itä lähdeverolta ei voi välttyä. Verojen välttely edellyttää myös rahojen pitämistä ählämien pankeissa, joiden kyky olla kadottamatta varoja ei ole ihan yhtä varmaa kuin länsimaalaisissa pankeissa jos säilyttää varojaan länsimaalaisissa pankeissä tieto varoista menee länsimaiden verottajille, jolloin voi iskeä kaikkia ikäviä jälkiveroja jos ei ole toiminut juuri oikein kaikkien pykälien mukaan tai joku byrokratia velvoite on jäänyt hoitamatta ajoissa.

Nämä asiat ei mene ihan niin, että kaikki on vain auvoista nollaverojen maassa.
viivahattu
Watson itse

QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 5:43 pm
viivahattu kirjoitti: Su Elo 18, 2024 6:09 pm No ei sinne nyt mitään LVI-asentajia tai varastotyöntekijöitä houkutellakaan, niitä hommia varten on persaukisista muslimimaista valheellisilla lupauksilla houkutellut orjat. Ei siellä kuitenkaan mitään miljoonia tarvitse tienata. Lääkärit, sairaanhoitajat, koodarit ja vastaavat saavat juuri siellä Dubaissa taatusti enemmän rahaa ja paremman elintason kuin Suomessa. Eikä kyse todellakaan ole pelkästään palkkatuloista. Jos on jo valmiiksi pääomaa kartutettuna, niin myöskään sijoitustuottoja ei siellä veroteta, eikä ainakaan ole Lillukka Andersson ehdottelemassa, että osakkeiden ja rahastojen realisoimatonta arvonnousua pitäisi verottaa joka vuosi. :D
Jos asuinpaikkana on Dubai joutuu maksamaan lähdeveroa pääoma ja osinkotuloista, jotka on peräisin EU alueelta tai USA:sta. Ellei sitten sijoittele vain sellaisiin maihin missä rahat voi kadota kokonaan kuten Venäjä ja lähi-itä lähdeverolta ei voi välttyä. Verojen välttely edellyttää myös rahojen pitämistä ählämien pankeissa, joiden kyky olla kadottamatta varoja ei ole ihan yhtä varmaa kuin länsimaalaisissa pankeissa jos säilyttää varojaan länsimaalaisissa pankeissä tieto varoista menee länsimaiden verottajille, jolloin voi iskeä kaikkia ikäviä jälkiveroja jos ei ole toiminut juuri oikein kaikkien pykälien mukaan tai joku byrokratia velvoite on jäänyt hoitamatta ajoissa.

Nämä asiat ei mene ihan niin, että kaikki on vain auvoista nollaverojen maassa.
No ei lähdeveroa tietenkään pysty välttämään, enkä minä niin väittänytkään. Mutta Arabiemiraatit ei verota ulkomaisia osinkotuloja lainkaan sen lähdeveron lisäksi, mitä osinkojen "kotimaa" niistä perii. Esimerkiksi suomalainen, joka sijoittaa yhdysvaltalaisiin osakkeisiin, maksaa Suomessa asuessaan jenkkien 15% lähdeveron lisäksi n. 10,5% kotimaan verokarhulle. Arabiemiraateissa jälkimmäinen veroerä jää omaan taskuun. Aivan se ja sama, jos on kyse jostain pennosista, mutta jos pääomaa alkaa olla vaikkapa miljoonan verran, niin kyseessä on jo ihan ilman mitään kikkailuja merkittävä veroetu, joka mahdollistaa varallisuuden kasvattamisen aivan eri kertoimella kuin Pohjolan perukoilla.
skoune
Rico Tubbs

uutisoinnin ja varsinkin lehtiartikkelien luotettavuus?

Viesti Kirjoittaja skoune »

On ärsyttävää kun useimmat minfolaiset luottavat sataprosenttisesti kaikkeen siihen, mitä on sanomalehtiin (varsinkin ns iltalehtiin) - ja muihinkin lehtiin ja julkaisuihin kirjoitettu.

Itse ymmärsin vasta melko myöhään, että kaikkeen painettuun sanaan eikä varsinkaan kaikkiin lehdissä julkaistuihin "faktoihin" voi sataprosenttisesti luottaa.

Olin jo kyllä ihan kouluikäisenä huomannut paikallislehden uutisissa asiavirheitä kaikissa niissä artikkeleissa, joiden taustat tunsin.

Myöhemmin oli tietyistä syistä itseänikin haastateltu lehtiin tai sitten niissä ollut artikkeleita asioista, jotka tunsin työni puolesta. Kauhistuin sitä asiavirheitten määrää, mitä ko artikkeleissa esiintyi. Niinpä vaadin nähtäväkseni julkaistavat artikkelit etukäteen, jotta voisin korjata virheet.

Nyt tietenkin esim. iltalehtien toimittajat kilpailevat keskenään ja yrittävät saada oman lehtensä julkaisun ensimmäisinä lehteensä. Tämä tietenkin on lehtien kilpailun vuoksi...

On siis ymmärrettävää, että kiireessä tulee pakostakin virheitä, siis ihan tahattomiakin...on kuultu väärin, kirjoitettu muistiinpanot epäselvästi jne jne.

Lisäksi kun julkaistaan erikielisiä juttuja samasta asiasta (kuten suomen- ja ruotsinkielisiä), niin käännösvirheitä tulee taatusti. Ja sitten jos on kyse riikinruotsista ja suomenruotsista, on käännösvirheitten määrä vielä suurempi.

Neuvoisin kaikkia minfolaisia ottamaan kaiken lukemansa "med en nypa salt" !
ps kuten tämänkin kirjoitukseni ;) ds
MrEhtivä

Re: uutisoinnin ja varsinkin lehtiartikkelien luotettavuus?

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Olen ihan samaa mieltä. Olen asian "tajunnut" jo kauan sitten, suomalaiset (myös itse) vain luottavat suomalaiseen uutis-mediaan liikaa.

Itse olen suurimman harmituksen yleensä kohdannut tosiaan kun epäilykset esitetään faktoina, "viranomaisen antamat lausunnot" onki "naapurin mummon" toteamuksia.

Todella usein huomaa kirjoituksissa ihan sananmuoto/sanonta/kirjoitusmuoto asiasta, muuttaa asian hieman toiseksi.
Tulee hyvin äkkiä "rikkinäinen puhelin leikki" mieleen.

Enemmän valvontaa, kovemmat rangaistukset näistä harhaanjohtavista kirjoituksista!
Yksi asia tulee vielä mieleen. Tänään luet uutisen ja kohta sitä on "korjattu", virheitä sattuu mutta ehkä näissäkin pitäisi olla jokin rajansa.
Ottaa aivoon esim täällä kirjoitella "varmaa tietoa" kun lehdestä luet ensin itse. Pian koko juttua ei löydy tai SE ISOA ASIA on muutettu/korjattu ihan toiseksi. Pitäisi olla "laki" virheellinen kirjoitus/ilmaisu pitää korvata ja korjata ihan kokonaan uudella julkaisulla. Lukijat eivät niin helposti asioita sekoita ja julkaisijakin joutuu miettimään 2-kertaa mitä kirjoittaa, ei se ole ilmaista tehdä kokonaan uutta juttua.
vanhellsing

Re: uutisoinnin ja varsinkin lehtiartikkelien luotettavuus?

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Itellä on vuosien takaa sellainen kokemus että kadulla tuli lehden tomittaja kyselemään mielipidettä jostain kauppakeskuksesta. Mulla nyt ei ollut mitään mielipidettä, mutta toimittaja vähän väkisin repi musta sen mielipiteen ja sekään ei tannut loppujen lopuksi olla se oikea mielipiteen. toimittaja lopulta kysyi jotenkin sillleen että kysyi oletko sitä mieltä että...ja jatkoi omaa tekstiään joka lopulta se tuli sellaisenaan lehteen minun mielipiteenäni. Silloin olin nuori ja epävarma. Nyt kieltäytyisin haastattelusta tai sitten sanoisin suoraan mielipiteeni.
skoune
Rico Tubbs

MrEhtivä kirjoitti: Ke Elo 21, 2024 12:41 pm
skoune kirjoitti: Ke Elo 21, 2024 9:39 am On ärsyttävää kun useimmat minfolaiset luottavat sataprosenttisesti kaikkeen siihen, mitä on sanomalehtiin (varsinkin ns iltalehtiin) - ja muihinkin lehtiin ja julkaisuihin kirjoitettu.
...
Nyt tietenkin esim. iltalehtien toimittajat kilpailevat keskenään ja yrittävät saada oman lehtensä julkaisun ensimmäisinä lehteensä. Tämä tietenkin on lehtien kilpailun vuoksi...

On siis ymmärrettävää, että kiireessä tulee pakostakin virheitä, siis ihan tahattomiakin...on kuultu väärin, kirjoitettu muistiinpanot epäselvästi jne jne.
...
....
Itse olen suurimman harmituksen yleensä kohdannut tosiaan kun epäilykset esitetään faktoina, "viranomaisen antamat lausunnot" onki "naapurin mummon" toteamuksia.

Todella usein huomaa kirjoituksissa ihan sananmuoto/sanonta/kirjoitusmuoto asiasta, muuttaa asian hieman toiseksi.
...
Tänään luet uutisen ja kohta sitä on "korjattu", virheitä sattuu mutta ehkä näissäkin pitäisi olla jokin rajansa.
Ottaa aivoon esim täällä kirjoitella "varmaa tietoa" kun lehdestä luet ensin itse. ---
Olen todella samaa mieltä kanssasi noista tekstistäsi poimimistani asioista.
Miten onnistuisimme "opettamaan" kaikille minfolaisille tämän, että painettua sanaa pitää lukea kriittisesti? Sekään, että moni uutislähde listaa saman asian faktana, ei kuitenkaan aina todista sitä, että kyseessä olisi oikea (!) fakta!
skoune
Rico Tubbs

vanhellsing kirjoitti: Ke Elo 21, 2024 1:19 pm Itellä on vuosien takaa sellainen kokemus että kadulla tuli lehden tomittaja kyselemään mielipidettä jostain kauppakeskuksesta. Mulla nyt ei ollut mitään mielipidettä, mutta toimittaja vähän väkisin repi musta sen mielipiteen ja sekään ei tannut loppujen lopuksi olla se oikea mielipiteen. toimittaja lopulta kysyi jotenkin sillleen että kysyi oletko sitä mieltä että...ja jatkoi omaa tekstiään joka lopulta se tuli sellaisenaan lehteen minun mielipiteenäni. Silloin olin nuori ja epävarma. Nyt kieltäytyisin haastattelusta tai sitten sanoisin suoraan mielipiteeni.
Juurikin näin, toimittajat ehkä hakevat "helppoa saalista" eli pyrkivät saamaan jutun valmiiksi mahdollisimman nopeaan. - Tietenkään tässäkään asiassa ei saisi yleistää. Kaikissa ammateissa on niitä "nopeita" - ja sitten vähän hitaampia, "tunnollisia" työntekijöitä. Vaikkakaan nopeus ei ole aina negatiivista, jos työn tulos on hyvä!
PoliisimestariSisu

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Otan loukkauksena tuollaisen lampaaksi haukkumisen.
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

Tupla kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 8:23 am Jaaha.

Sunnuntai-iltana on näköjään maalituskiima saanut vallan :shock:

Kuten sanottua, uutiset voivat kumuloitua :D
Aikaleimoista näkee hyvin milloin uusia tietoja julkaistu ja mitä jäänyt vanhoissa vajaiksi.

"Kansalainen" edustaa äärioikeistoa ja on epäluotettava. Älkää totena pitäkö tarkistamatta sen julkaisemaa paskaa.
Hesari, YLE ja Sanoma edustaa äärivasemmistoa wokeismineen, älkää ikinä uskoko tarkistamatta luotettavista lähteistä.

Tämä ja seuraava viesti siirretty Solingen-ketjusta
-NILS-
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Tupla kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 8:23 am Jaaha.

Sunnuntai-iltana on näköjään maalituskiima saanut vallan :shock:

Kuten sanottua, uutiset voivat kumuloitua :D
Aikaleimoista näkee hyvin milloin uusia tietoja julkaistu ja mitä jäänyt vanhoissa vajaiksi.

"Kansalainen" edustaa äärioikeistoa ja on epäluotettava. Älkää totena pitäkö tarkistamatta sen julkaisemaa paskaa.
Kansalainen on Turkkilan ja Ukkolan oma uskonnollisia piirteitä saavuttanut öyhöprojekti.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin