Maiju kirjoitti: Pe Syys 06, 2024 6:36 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Syys 06, 2024 6:17 pm
Maiju kirjoitti: Pe Syys 06, 2024 1:12 pm
Minut aikanaan opetti sittemmin vaikeasti persoonallisuushäiriöiseksi osoittautunut henkilö tallentamaan esimerkiksi salasuhteen tai muun kumppanilta salattavaa henkilön numeron jollakin "turvallisella" nimellä kuten joku kaveri tai vaikka "Äiti DNA". Heidän puhelunsa eivät herättäisi epäilyksiä.
Tämä harhaanjohtamisasia tuli mieleen silmäiltyäni Lehtosen haastattelua. Voisiko olla niin, että tuomittu olisi saanut suojattua asioita tutkinnalta tallentamalla ne ikään kuin potilastiedostoksi.
Muistelen tätä joskus pohditun, mutta olisi mielenkiintoista tietää suojauksesta lisää.
Ehkä mainitsemasi yritys pitää salasuhde salassa laittamalla suhdekumppanin puhelut js viesti nimellä "Äiti" on jo ihan klassikko, kun minäkin olen tuosta kuullut.
Juu, ainakin Miss Holmes kyseli elokuussa tuosta, mitä edelle kirjoitit. Kommentoin jo sitä vähän myöhemmin. Kukaan lääkäri, ei edes Tikkanen laita sähköisiin potilaskertomuksiin ylipäänsä mitään sinne kuulumatonta. Koska, miksi edes laittaisi? Ei sinne ole mitään mahdollisuutta laittaa mitään kummallista, ylimääräistä. Siellä on kertomukset olemassa potilaskohtaisesti. Ei kenenkään kertomuksiin voi laittaa eikä laiteta sinne kuulumattomia juttuja. Ei tietenkään. Ihan turhaa kuvittelua.
Nuo kertomukset on nähtävänä siellä milloin tahansa, kun ihminen asioi julkisessa tai yksityisessä terveydenhuollossa. Ellei yksityisen sähköinen potilaskertomus kommunikoi julkisen järjestelmän kanssa, niin silloin käyttävät Kanta-arkistoa.
Olet esittänyt useita lääketieteellisiä väittämiä ja puolustanut niitä intensiivisesti mm lääkeriippuvuuksien, reseptien valvonnan, tabujen ja pkv-lääkkeiden (ei pvk!) suhteen. On kuitenkin tärkeää lähestyä näitä aiheita vähemmän mustavalkoisesti ja osoittaa enemmän nöyryyttä, erityisesti kun asiantuntemus on osoittautunut rajalliseksi.
Syvällinen ymmärrys vaatii usein paljon enemmän kuin voimakkaita mielipiteitä. Monimutkaisissa ilmiössä aiheeseen liittyvä koulutus, omakohtaiset ja vertaiskokemukset sekä tutkimustyöhön ja julkaisuihin liittyvä harrastuneisuus ovat hyödyllisiä ja edesauttavat laajemman kokonaiskuvan muodostamisessa. Tämän tapauksen ymmärtämisessä eivät vanhentuneet kokemukset terveydenhuollosta ja yksi narsistinen esimies ihan riitä.
SKIPPAA TARVITTAESSA, EI LIITY KETJUN AIHEESEEN TÄMÄ VASTAUKSENI MAIJULLE: kuten ei liity Maijun edellä oleva viestikään.
Eipä täällä ketjussa ole ketäään esim. kaiken kattavasti lääketieteen asiantuntijoita. Eikä tarvitse ollakaan. Sinulla on myös erikoisia luuloja siitä, että lääkäri kuin lääkäri, yleislääkäri tai eri erikoisalojen erikoislääkärit - tietäisivät ihan kaiken kaikesta lääketieteestä. Näin ei tietenkään ole eikä edes tarvitse olla. Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Tiedän itse tarkkaan, mitä tiedän ja mitä en tiedä. Eikä ole tarvetta yrittää olla yhtään tietävämpi kuin olen. Silloin, kun tietoa tarvitsee löytyy sitä nykyaikana helposti. Uutta tietoa tulee koko ajan. Olen tietenkin tuonut tarvittaessa lääketieteellistä asiantuntemusta ketjuun, koska erikoisia väitteitä täällä välillä on. Lääketieteestähän sinulla ei ole mitään käsitystä, eikä toki tarvitse ollakaan. Esimerkkinä eilinen mistä lie ottamasi tieto jostain psykoottisia oireita aiheuttavasta epilepsiasta. Kysyin, minkä niminen epilepsia oli kyseessä? Et vastannut jostain syystä? Jätät muutenkin joihinkin kysymyksiin vastaamatta. Jostain syystä. Mutta kukin tyylillään.
Erikoista, jos olet pitänyt tuomaani lääketieteellistä tietoa jonain voimakkaina mielipiteinä. Lääketieteellinen tieto on faktaa ei se ole mitään esim. minun mielipiteitä. Ei kenenkään mielipiteitä. Ei tietenkään.
Sinun kannattaa varmaan katsoa peiliin ja miettiä omia toistuvia purkauksiasi juurikin esim. lähisuhdeväkivaltaan liittyen.
En tiedä, eikä minun tarvitse tietääkään sinun koulutus - tai työtaustaasi, mutta esittämäsi ns. asiantuntijuus ei vakuuta. Ei todellakaan. Näin tänään viimeiksi. Erikoista sekin, että yritätä nonsaleerata toisten ketjulaisten asiantuntijuutta yrittäen itse asettumaan muiden yläpuolelle. Teemasi ovat olleet erityisesti lähisuhdeväkivalta ja pakottava kontrolli. Linkkejä laitat lähes joka viestiin. Omat ajatuksesi tuntuvat hukkuvan lainaamisiin. Mutta kukin tyylillään. Nimenomaan sinun lähestymistapasi on mustavalkoinen. Etkö ole huomannut? Nöyryyttä peräänkulutat muilta, ńyt minulta. Mitä ihmettä sillä tarkoitatkaan anonyymiä keskuksteluketjua ajatellen. Nöyryys ei kuitenkaan näytä kuuluvan omaan repertuaariisi. Mainitsemaasi syväälistä ymmärtämystä ei tule myökään esille kirjoituksistasi.
Vastasin nyt tähän viestiisi, joka oli ketjuun kuulumatonta toisen ketjulaisen arvostelua. Samaan tapaan jouduin sinulle vastaamaan.
Yp poistanee tarvittassa nämä viestit. Ketjun aihe on edelleen Tapaus Tikkanen.
Hyvää illan jatkoa sinullekin!