Aika epäuskottavaa, mutta nisteillä nistien jutut.Kysytään: Onko sinulla jotain lisättävää tai muutettavaa siihen, mitä kerroit edelli-
sessä kuulustelussa?
Vastaus: Joo, on. Sen jälkeen, kun kävimme siellä uimassa, niin menimme minun luo.
Riku on halunnut lähteä testaamaan luotiliivejä. Hän on halunnut pukea ne päälle ja ko-
keilla sitä, että niihin ammutaan, että miltä se tuntuu. Hän on saanut itse päättää sen, että
kuka niihin kerran ampuu. Niihin liiveihin. Hän päätti minut, siellä minun luona. Kysyimme
siellä paikan päällä vielä uudestaan, että kenet hän haluaa, ja Riku itse päätti, että minut.
Se oli Rikun oma idea. Hän itse halusi sitä. Hän laittoi tyttöystävälleen ennen sitä viestiä.
Riku sanoi siinä, että se oli hänen oma idea. Tai jotakin sellaista. Te varmaan saatte kai-
vettua sen viestin. Luin itsekin sen viestin. En muista sitä sanasta sanaan, mutta tuollai-
sen viestin hän sille tyttöystävälleen laittoi. Kysyttäessä vastaan, että Rikun tyttöystävän
nimi on Johanna Kokko
Jos ampuja voisi jotain muuttaa niin pistäisi mielellään liivit päälle itse ja kuolisi Rikun puolesta. Öhöhöhöhöhö ja hehah.K: Oliko sinulla tarkoitus tappaa tai vakavasti vahingoittaa Rikua tuossa tilan-
teessa, kun laukaisit aseen häntä kohti?
V: Ei todellakaan. Yhtään mitään sellaista ei ollut mielessä. Riku oli hyvä kaverini. Joudun
tätä lopun elämän kantamaan omassa niskassa. Ei todellakaan ole ollut mitään tarkoi-
tusta satuttaa häntä. Jos asioita voisi muuttaa jotenkin, niin muuttaisin heti. Tai jos voisin
nyt pukea ne liivit itse päälle hänen puolesta, niin tekisin niin.