Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Viesti Kirjoittaja pokkapitää »

Pikkaisen on naurattanut seurata kuinka Ukrainan tukijoiden parissa tämä ATACMS ohjusten laukominen Venäjän tontille kuulemma nyt kääntää kelkan operaatiossa ja seuraavaksi ollaan jo ottamassa Krimi takaisin. :mrgreen:

Kirjoittelijoilla vain unohtuu että Ukraina on näitä samoja ohjuksia laukonut jo toista vuotta ilman mitään tuntuvia tuloksia. Ukraina on pyrkinyt tuhoamaan Krimin siltaa toistuvasti.Ukraina on myöskin menettänyt ainakin yhden ohjuksen lähes vahingoittumattomana Venäjälle.

https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 024-07-01/
Russia is studying an intact U.S. ATACMS missile guidance system, says RIA

Kuten tiedetään aikaisemmista raportoinneista niin Venäjä tänäpäivänä pystyy varsin mainiosti torjumaan ATACMS iskut.

https://www.removepaywall.com/search?ur ... s-ukraine/
Russian jamming leaves some high-tech U.S. weapons ineffective in Ukraine

Elikkä edelleenkään ei Ukrainalla mitään ihmeaseita ole vaan kysymys on nyt siitä että USA/NATO otti kohtalokkaan askeleen kohti suoraa konfliktia Venäjän kanssa. (mikä on täysin mielipuolinen ajatus kun tiedetään missä kunnossa armeijat tänäpäivänä ovat verrattuna Venäjään)
Viimeksi muokannut pokkapitää, Ke Marras 20, 2024 2:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
Paikalla
OnyxPhoenix
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

pokkapitää kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 1:58 pm Pikkaisen on naurattanut seurata kuinka Ukrainan tukijoiden parissa tämä ATACMS ohjusten laukominen Venäjän tontille kuulemma nyt kääntää kelkan operaatiossa ja seuraavaksi ollaan jo ottamassa Krimi takaisin. :mrgreen:
Itse en ole nähnyt yhtäkään tällaista kommenttia edes X:ssä, että joo..
pokkapitää
Neuvoja-Jack

OnyxPhoenix kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 2:01 pm
pokkapitää kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 1:58 pm Pikkaisen on naurattanut seurata kuinka Ukrainan tukijoiden parissa tämä ATACMS ohjusten laukominen Venäjän tontille kuulemma nyt kääntää kelkan operaatiossa ja seuraavaksi ollaan jo ottamassa Krimi takaisin. :mrgreen:
Itse en ole nähnyt yhtäkään tällaista kommenttia edes X:ssä, että joo..
Oleppa hyvä ja kyllä näitä lisääkin piisaa :lol:

En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
Paikalla
OnyxPhoenix
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

^ missä tuossa sanotaan että ATACMS kääntäisi kelkan ja Krimi vallattaisiin takaisin? Siinähän sanotaan vain että Ukraina kohdistaisi iskuja Kertsinsalmen siltaan ja muihin tärkeisiin kohteisiin.

Laitatko nyt sen lähteen siitä että Meloni tuomitsi ATACMS ampumiset Venäjälle, vai laitetaanko raporttia valeuutisten levittämisestä?
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Venäjän kaasuputkien vieressä sijaitseva tietoliikennemerikaapeli poikki Saksan ja Suomen välillä

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

farina1 kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 12:08 pm
Kummisetä kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:27 pm Olis jo aika alkaa laittaa ryssää kylmäksi ihan tosissaan. No eiköhän tässä ihan pikapuoliin sitä päästä harrastamaan.
Meinasitko ihan tosissasi ,jotta suomalaiset pystyvät laittamaan ryssiä kylmäksi sinustakaan ei varmasti ole edes rintamalle lähtijäksi suomessa puolet miehistä on juoppoja,narkkareita ja mtt potilaita .Paras vain pitää mölyt mahassa se on niin helppo täällä uhota kun tulisi tosipaikka niin kuset olisi monella housuissa.
Nämä uhoajat voisivat mennä näyttämään Venäjälle mistä kana pissii vapaaehtoisina Ukrainaan. Mutta ei ole lähtijöiksi. Kyllähän mölyä maailmaan mahtuu ja se kertoo hyvin paljon näistä mölyäjistä.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Venäjän kaasuputkien vieressä sijaitseva tietoliikennemerikaapeli poikki Saksan ja Suomen välillä

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

sikapäivät2020 kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 12:37 pm Mihin Janita perustuu sun "tiedot" Ota selvää äläkä jauha muuta. Kyllä pohjois korean sotilaat ottavat osaa taisteluun, jos heidät sinne määrätään. Ovat palkka armeija, eli venäläisten käskyvallan alla.
No linkkaa videoihin, tai muihin valideihin todisteisiin, että pohjois-korean miehiä sotii Ukrainassa. Olen ottanut selvää, pohjois-korean erityisjoukkoja ei ole Ukrainassa nähty. Mikäli sinulla on parempaa tietoa asiasta niin sana on vapaa?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
kiinnostunut5
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut5 »

Ei ehkä kannata odotella todisteita, vaatii melkoista aivoakrobatiaa(tai vuoronvaihdon) ensin väittää NATON laukaisseen ATACMSsit ja seuraavassa viestissä vähätellä samoja ohjuksia sillä perusteella että Ukraina on niitä laukonut jo kauan...

Siitä sentään olen samaa mieltä että sotaa ne eivät ratkaise, ovat vain loistava lisä Ukrainalle kun saivat ilmeisesti vapauden ampua niitä. Turhan myöhään vain, mutta toivotaan että sama vapaus annetaan myös euroopan maiden toimesta
sikapäivät2020

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 2:19 pm
sikapäivät2020 kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 12:37 pm Mihin Janita perustuu sun "tiedot" Ota selvää äläkä jauha muuta. Kyllä pohjois korean sotilaat ottavat osaa taisteluun, jos heidät sinne määrätään. Ovat palkka armeija, eli venäläisten käskyvallan alla.
No linkkaa videoihin, tai muihin valideihin todisteisiin, että pohjois-korean miehiä sotii Ukrainassa. Olen ottanut selvää, pohjois-korean erityisjoukkoja ei ole Ukrainassa nähty. Mikäli sinulla on parempaa tietoa asiasta niin sana on vapaa?
Videot ne nykymaailman pelastaapi. Voi pyhä yksinkertaisuus.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

kiinnostunut5 kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 2:30 pm Ei ehkä kannata odotella todisteita, vaatii melkoista aivoakrobatiaa(tai vuoronvaihdon) ensin väittää NATON laukaisseen ATACMSsit ja seuraavassa viestissä vähätellä samoja ohjuksia sillä perusteella että Ukraina on niitä laukonut jo kauan...

Siitä sentään olen samaa mieltä että sotaa ne eivät ratkaise, ovat vain loistava lisä Ukrainalle kun saivat ilmeisesti vapauden ampua niitä. Turhan myöhään vain, mutta toivotaan että sama vapaus annetaan myös euroopan maiden toimesta
Eihän kyse nyt ole siitä vaan siitä että NATO on suorassa konfliktissa nyt Venäjän kanssa. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä täällä muutama kirjoittelija asiasta miettii vaan sillä on merkitystä kuinka Venäjä asiat katsoo.

Ydinase doktriinin muuttaminen kertoo kaiken oleellisen.

Tämän toimen seurauksena Venäjä katsoo kaikkien NATO maiden olevan vastuullisia teosta.

OnyxPhoenix
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

Kirjoittelijoilla vain unohtuu että Ukraina on näitä samoja ohjuksia laukonut jo toista vuotta ilman mitään tuntuvia tuloksia. Ukraina on pyrkinyt tuhoamaan Krimin siltaa toistuvasti.Ukraina on myöskin menettänyt ainakin yhden ohjuksen lähes vahingoittumattomana Venäjälle.

https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 024-07-01/
Russia is studying an intact U.S. ATACMS missile guidance system, says RIA

Kuten tiedetään aikaisemmista raportoinneista niin Venäjä tänäpäivänä pystyy varsin mainiosti torjumaan ATACMS iskut.

https://www.removepaywall.com/search?ur ... s-ukraine/
Russian jamming leaves some high-tech U.S. weapons ineffective in Ukraine

Elikkä edelleenkään ei Ukrainalla mitään ihmeaseita ole vaan kysymys on nyt siitä että USA/NATO otti kohtalokkaan askeleen kohti suoraa konfliktia Venäjän kanssa. (mikä on täysin mielipuolinen ajatus kun tiedetään missä kunnossa armeijat tänäpäivänä ovat verrattuna Venäjään)
Miksi hirveä itku jos ohjukset eivät ole mitään saaneet aikaiseksi lähes 2 vuoteen ?
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
kiinnostunut5
Jane Marple

↑↑

Itänaapurihan on jo 1000 päivää katsellut asioita omien linssiensä läpi ja kitissyt vaikka mitä posketonta sinä aikana, älä suotta murehdi. 1000 päiväähän tässä on jo sitä suorittamista nähty ja mihin kykenevät.

Lainaukset korvattu kahdella nuoliviittauksella viimeistä edelliseen viestiin
-NILS-
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Edelleenkään nyt ei ole kyse siitä mitä ne ohjukset ovat aikaisemmin saaneet aikaiseksi vaan askeleesta jonka NATO on ottanut tällä tempullaan.

OnyxPhoenix
kiinnostunut5
Jane Marple

Luulet siis vieläkin ihan tosissaan että jos NATO noin suuren päätöksen tekisi, aloittaisi se yhdellä HIMARSilla Ukrainan maaperältä :roll: Kannattaa ehkä vältellä tassia hetki.

Käydä vaikka lenkillä.
Viimeksi muokannut kiinnostunut5, Ke Marras 20, 2024 3:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

OnyxPhoenix kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 2:13 pm ^ missä tuossa sanotaan että ATACMS kääntäisi kelkan ja Krimi vallattaisiin takaisin? Siinähän sanotaan vain että Ukraina kohdistaisi iskuja Kertsinsalmen siltaan ja muihin tärkeisiin kohteisiin.

Laitatko nyt sen lähteen siitä että Meloni tuomitsi ATACMS ampumiset Venäjälle, vai laitetaanko raporttia valeuutisten levittämisestä?
Tuossa sinulle Ukrainan oma mielipide siitä mitä Meloni on kertonut

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/38 ... tners.html
Meloni opposed Ukraine's strikes on Russian territory with weapons from partners

https://www.ukrinform.net/rubric-polyti ... -soil.html
Italy stands against Ukraine using its weapons against targets located on Russian soil
Viimeksi muokannut pokkapitää, Ke Marras 20, 2024 3:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

kiinnostunut5 kirjoitti: Ke Marras 20, 2024 3:02 pm Luulet siis vieläkin ihan tosissaan että jos NATO noin suuren päätöksen tekisi, aloittaisi se yhdellä HIMARSilla Ukrainan maaperältä :roll: Kannattaa ehkä vältellä tassia hetki.
Siis eihän tässä nyt enää ole mitään epäselvää tai ei ainakaan pitäisi olla kenellekkään :lol:

Tehty mikä tehty

OnyxPhoenix
Vastaa Viestiin