Kiva ravintolailta Oulussa päättyi useita kertoja siihen, että tili on tyhjä – pahimmillaan vietiin yli 20 000 euroa
https://www.kaleva.fi/kiva-ravintolail ... a/11413452
Se oli hauska ilta ravintolassa kavereiden kanssa. Olutta, drinkki, pieni terävä.
Kotimatkalla tuntematon tarjoaa ilmaista kyytiä ja lisää päihdyttävää, miksipä ei.
Filmi katkeaa, eikä loppuillasta ole muistikuvia.
Seuraavana päivänä nettipankki kertoo oman tarinansa illan kulusta. Tili on tyhjä.
Osapuilleen tällä tavoin tapahtui useille miehille Oulun yöelämässä vuonna 2023. Oulun poliisilaitos sai loppukesästä syyteharkintaan kokonaisuuden, jossa kolmen henkilön epäillään varastaneen uhreilta yhteensä useita kymmeniä tuhansia euroja.
– Summat vaihtelevat muutamista satasista yli 20 000 euroon riippuen siitä minkä verran rahaa tilillä on ollut, rikosylikomisario Janne Koskela Oulun poliisilaitokselta kertoo.
Toistakymmentä uhria, kolme epäiltyä
Poliisin tutkinnassa rikoksen uhreja on ollut toistakymmentä. Epäillyt tekijät pyrkivät löytämään päihtyneitä miehiä, jotka houkuteltiin auton kyytiin ja varmistettiin, ettei päihtymystila pääse ainakaan lievenemään, mieluummin päin vastoin.
Kiva ravintolailta Oulussa päättyi useita kertoja siihen, että tili on tyhjä
Kiva ravintolailta Oulussa päättyi useita kertoja siihen, että tili on tyhjä
Onko oululaisilla enemmän infoa tästä? Kuulostaa kyllä ihan mustalaisten touhuilta. Itse liikun aktiivisesti kaupungin yöelämässä ja tästä en ole lisätietoja kuullut.
Re: Kiva ravintolailta Oulussa päättyi useita kertoja siihen, että tili on tyhjä
Ei taas saisi uhreja syyllistää, mutta onpas taas osoitettu surkeaa harkintakykyä. Mikään ei ole ilmaista tässä maailmassa. Etenkin, jos hevosmiehet asialla.
Itse en henkilökohtaisesti harkitsisiksan astuvani noiden kyytiin tai muutenkaan kenekään tuntemattoman oli sitten vaalea tai tumma, varsinkin kun tuollaisin verukkein yritetään kyytiä tarjoilla. Hälytyskellot alkaisivst soida, vaikka olisinkin tuhannen päissään, sillä omaan kuitenkin jollain tasolla toimivan itsesuojeluvaiston.
Itse en henkilökohtaisesti harkitsisiksan astuvani noiden kyytiin tai muutenkaan kenekään tuntemattoman oli sitten vaalea tai tumma, varsinkin kun tuollaisin verukkein yritetään kyytiä tarjoilla. Hälytyskellot alkaisivst soida, vaikka olisinkin tuhannen päissään, sillä omaan kuitenkin jollain tasolla toimivan itsesuojeluvaiston.
Re: Kiva ravintolailta Oulussa päättyi useita kertoja siihen, että tili on tyhjä
^ Juu, ja vielä kun on tilillä nostettavissa/siirrettävissä yli 20 000 e, niin alkaahan siinä olemaan rikosuhrin värisuora kädessä.
Ilmeisesti tekijöitä ei kiinni jääminen haittaa mitenkään. Sinne vain tuomiot vanhojen seuraksi, rahat on jo käytetty tai turvaan pantu.
Ilmeisesti tekijöitä ei kiinni jääminen haittaa mitenkään. Sinne vain tuomiot vanhojen seuraksi, rahat on jo käytetty tai turvaan pantu.
Kuulostaa kyllä niin mustalaisten touhuilta. Eiköhän ne nimet tule vielä julki.
Miksi ne kaikki rahat pitää olla yhdellä tilillä? Minulla on 3 tiliä (2 käyttötiliä ja "säästölipas")samassa pankissa, mutta vain yhdeltä tililtä voi nostaa ja maksaa. Omalla siirrolla voin siirtää maksutilille tarvitsemani summan. Joskus jää heräteostojakin tekemättä kun en viitsi alkaa tekemään siirtoa mobiilissa.
Tietääkseni (= huhuna kuultua) kansallispukuiset asialla. Ainaki osassa tapauksista on pyydetty kyytiläistä tankkaamaan vähän menovettä ja siinä urkittu pankkikortin pin-koodi. Sitten loppumatkan aikana kortti napattu parempaan talteen.
Jos lähtee mannejen matkaan, niin pitää kyllä olla sangen huono selviytymisvaisto.
Hienoa porukkaa ovat kyllä, 500~ vuotta eivätkä vieläkään ole integroituneet yhteiskuntaan muuna kuin mätäpaiseina ja parasiitteinä
itse kannattaisin että koko sukuhaaroista tehtäisiin lannoitetta, tai vähintään steriloitaisiin kuten muutkin saastaiset kulkueläimet.
Hienoa porukkaa ovat kyllä, 500~ vuotta eivätkä vieläkään ole integroituneet yhteiskuntaan muuna kuin mätäpaiseina ja parasiitteinä
-
originalnightstalker
- Martin Beck
Ei oo pienintäkään epäillystä että ei ois mustalaiset asialla, 99,99% tämmösissä tapauksissa on mannet asialla. Ammattikusettajiahan nämä rotat on.
Itse olin kerran baarista lähdössä kun tilin olin juonut tyhjäksi ja joku porukka tarjoaa kyytiä vitosella ja ku sanoin ettei oo ni totesivat että hyppää kyytii vaan ja tarjosivat kyydin, siinä oli todella asiallisia ihmisiä liikkeellä. Mannet oisivat todennäkösesti ollut tarjoamatta kyytiä kun sen aikasesta puhelimestakaan tuskin ois ees 50e saanu
Itse olin kerran baarista lähdössä kun tilin olin juonut tyhjäksi ja joku porukka tarjoaa kyytiä vitosella ja ku sanoin ettei oo ni totesivat että hyppää kyytii vaan ja tarjosivat kyydin, siinä oli todella asiallisia ihmisiä liikkeellä. Mannet oisivat todennäkösesti ollut tarjoamatta kyytiä kun sen aikasesta puhelimestakaan tuskin ois ees 50e saanu
Miksi ihmiset eivät käytä niitä käyttörajoituksia? Ja kuka vittu tarvii esimerkiksi 1000e baari-iltaa varten...
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Ja, jos on vähänkään lukenut niin nuohan saattaa tappaa 20€:n takia, että saavat tankattua autoaan. Mustalainenhan ei kävele.Villeri kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 12:27 pm ^ Juu, ja vielä kun on tilillä nostettavissa/siirrettävissä yli 20 000 e, niin alkaahan siinä olemaan rikosuhrin värisuora kädessä.
Se jää epäselväksi, että miten näillä miehillä on ollut noin paljon rahaa? Perineet?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Mitä ne auttaa, jos katsovat pin-koodin? Sen rajoituksen voi muuttaa minuutissa mobiilibankenissa.Anoteus kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 10:33 am Miksi ihmiset eivät käytä niitä käyttörajoituksia? Ja kuka vittu tarvii esimerkiksi 1000e baari-iltaa varten...
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”