Syvänmeren kalmari kirjoitti: Ti Joulu 31, 2024 2:49 pm
Minun mielestäni tämä kommenttisi on monellakin tapaa ongelmallinen. Joku voisi olla myös sitä mieltä että saa olla aika sinisilmäinen ja yksinkertainen, jos ei huomaa tallenteen olevan erittäin epäilyttävä siltä osin, että äiti ei välitä lapsensa hyvinvoinnissa kommunikoimalla tälle puhelun aikana esimerkiksi siten että "älä mene sinne", tai "mene huoneeseesi", kun lapsi lähestyy kahteenkin kertaan takahuonetta jossa murhaaja on.
Mielestäsi häkenauha on todiste osoittamaan, että paikalla oli ulkopuolinen murhaaja. Tämä on sinun
mielipiteesi. Hovioikeuden mielipide on se, että nauhalta ei nimenomaan tällaista löydy, mitä se pitää epäilyttävänä.
Puhut myös noista "opetetuista ohjeista", joiden mukaan Auer mielestäsi toimii. Kuuluuko näihin opetettuihin ohjeisiin se, että annetaan oman lapsen lähestyä murhaajaa kahteenkin kertaan, ilman että yritettäisiin millään tavoin estää lasta liikkumasta sinne päin? Kutsut tätä "opetetuksi ohjeeksi" toimia. Minä kutsuisin tuota ennemminkin erittäin raskauttavaksi viitteeksi siihen suuntaan, että Auer on tiennyt että takkahuoneessa ei ole lapselle muuta vaarallista kuin pahoinpidelty isä makaamassa.
Minun käsitykseni mukaan lapsi oli äitinsä lähistöllä tai näköpiirissä. Ja Anneli pyysi lapsen puhelimeen eli pois haahuilemasta - tätäkö ei lasketa lapsen suojelemiseksi? Missään ei tallenteelta kuulu, että lasta käskettäisiin mennä katsomaan - tämä on suorastaan urbaani legenda.
Minä en tässä kohtaa lähde spekuloimaan "mitä jos", kun lopputulos oli että lapset säilyivät vahingoittumattomina ja apu tuli paikalle nopeasti, mahdollisesti jopa nopeammin kuin mikä on alueen tavanomainen vasteaika. Enkä lähde arvuuttelemaan, miten itse olisin tilanteessa toiminut, kun en voi tietää, en ole vastaavassa tilanteessa onneksi koskaan ollut. Eli ei mitenkään väärin toimittu. Tosin, vaikka Anneli olisi tehnyt mitä tahansa, olisi hän toiminut ainakin osan mielestä väärin. Täysi lamaantuminen - väärin ( + murhaajalla olisi ollut mahdollisuus lahdata kaikki niin halutessaan). Lasten raahaaminen ulos - väärin (avun saaminen olisi viivästynyt pahimmillaan tunteja ja Anneli olisi varmuudella joutunut syytettyjen penkille vähintään pelastustoimen laiminlyönnistä). Hyökkääminen tappajan kimppuun - väärin (+ todennäköisesti lapset jääneet täysorvoiksi), soittaminen häkeen - väärin (ei tarvinne perustella).
Vai mitä mieltä itse olet?
Häketallenne toimii parhaiten osoittamaan, että Anneli on Jukan kuollessa lähellä puhelinta eikä takkahuoneessa mikä osoittaa sen, että perheen ulkopuolinen henkilö oli murhaaja ja ulkopuoliseen murhaajaan viittaa kaikki tekniset evidenssitikin. Tätä seikkaa hämärryttämään on poliisi- ja syyttäjätaho joutunut kehittelemään monimutkaisia lavastusteorioita, joita ei kuitenkaan ole kyetty osoittamaan toteutuskelpoisiksi.
No mutta KRP jatkaa tästä. Toivottavasti varmentaa myös halkoon DNA:nsa jättäneen tutkijan alibin.
Siirretty Ulvila KRP-ketjusta tämä viesti ja kolme seuraavaa viestiä. Otsikot ketjun mukaisiksi.
-NILS-