Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt se ratkes se kadonneen Salmisaaripullonkin arvoitus.

Siinä filkanpätkässä eräs poliisi kuilii "Salkkaripullosta" loppuja suihinsa, kuin ei mitään muuta olisi eläissään juonutkaan.

No huono huuli.

Oikeesti kun katsoo noita kuvia, niin puistattaa, kuinka siellä vaan kylmän viileästi katkotaan puskista keppejä ja könytään siviilien voimin pitkin pusikoita jälkiä sotkemassa ja pikkupojat etsivät järvestä ties mitä, eli tuolla laillako niitä naarauksia suoritettiin?

Jos näin on, niin silloin ei ole mikään temppu löytää jotain edelleenkin, kun tietää mistä etsiä.

Ja kas kummaa, kukaan ei vilkuilekaan puiden latvojen suuntaan, poliisitkin Cottonmaisesti tupakkia poltellen miettivät kartan ääressä, kenties sitä, miten niemeltä löytäisi eksymättä pois.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Älä ota Hessu mallia niistä pikkukundeista, käytä vain viimeisintä teknologiaa, niin teetkin, niin uskon.

Mutta nuo puut, niistä ei kyllä mainita mitään, ei niissä kiipeile pikkusällejä katselemassa. Mahtoiko putkahtaa kenenkään päähän edes se mahdollisuus kassille ym.

Ja edelleen, sieltä pudotessa, siinä sen verran voi nuppi jätkähtää että muistiin voi tulla aukko ihan ilman omaa yritystä, samoin oksantynkä voi tehdä poskeen reiän, ei se ole mahdotonta.

Mutta, miksi kengät ovat siellä missä ovat, onko puiden suunta siellä? Putoamisen jälkeen on melkoinen matka suunnistaa teltalle takaisin.

Niin, ja miksei ne kengätkin puuhun?
No, se voisi olla hämäystä, kätkentä, mutta mutta, kahteen paikkaan?

Liian laskelmoivaa, 18v klopilta, juuri kolme murhanneelta.

Noup, en usko, mutta mielenkiintoista tuokin on. :lol:
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Olisiko papillon niin, että me itse tehtäisiin tuokin lavastus ja sen pohjalta tuumittaisiin juttua uudella ajatuksella?
Kunhan nyt vielä - ainakin - yksi talvi teoretisoidaan, käydään muutamia juttuja tarkemmin läpi, laaditaan aikatauluja, animaatioita, selvitetään eri vaihtoehtoja, niin miksei asiaa sitten voisi paikan päälläkin pohtia, lavastaakin, sopivalla porukalla.

Se olisikin vinhaa kun saataisiin vaikkapa Koivusalo ohjaamaan tapahtumaa, hänellähän menee kohtapuoleen purkkiin Pohjantähti, joutaa mukaan ja saataisiin aidonkaltaista tilannetta filmille.

Roolijako on auki, voisin olla vaikkapa OK, saisi makailla kalliolla, onkia vaikkei onkisikaan, voisi ottaa jo neljältä aurinkoa, käydä välillä pullaa syömässä lähitalossa ja sitten piileskellä viikon uuninpankolla.

Sittemmin saisi osoitella kokispullolasit päässä semmoista oleskelupaikkaa josta ei oikein voi nähdä sinne minne vaittää nähneensä.

joo ei topic, kev. :lol:
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:
Olisiko papillon niin, että me itse tehtäisiin tuokin lavastus ja sen pohjalta tuumittaisiin juttua uudella ajatuksella?
Kunhan nyt vielä - ainakin - yksi talvi teoretisoidaan, käydään muutamia juttuja tarkemmin läpi, laaditaan aikatauluja, animaatioita, selvitetään eri vaihtoehtoja, niin miksei asiaa sitten voisi paikan päälläkin pohtia, lavastaakin, sopivalla porukalla.

Se olisikin vinhaa kun saataisiin vaikkapa Koivusalo ohjaamaan tapahtumaa, hänellähän menee kohtapuoleen purkkiin Pohjantähti, joutaa mukaan ja saataisiin aidonkaltaista tilannetta filmille.

Roolijako on auki, voisin olla vaikkapa OK, saisi makailla kalliolla, onkia vaikkei onkisikaan, voisi ottaa jo neljältä aurinkoa, käydä välillä pullaa syömässä lähitalossa ja sitten piileskellä viikon uuninpankolla.

Sittemmin saisi osoitella kokispullolasit päässä semmoista oleskelupaikkaa josta ei oikein voi nähdä sinne minne vaittää nähneensä.

joo ei topic, kev. :lol:
Bodomin Koukupojat ry järjestää pilkkimestaruuskisat Bodomilla loppiaisena tai kun jäät kestävät.

Mukana on melkoisella varmuudella myös Martti Koli, Aimo Inkiläinen ja allekirjoittanut.

Sinne sitten vain nuotiolupa murhaniemeen, riittävästi Trangioita kuumaa vettä varten ja luonnolisesti jututusjuomaksi rommia & *** Jallua.

Kielen kannakeiden pehmenettyä osaava haastattelija, joka ei haise poliisille , pummille, pedofiilille tai paimenkoiralle, saattaisi saada paljonkin tietoa seulontaan.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason

Eräs " ei palstalainen ", ei edes alenevassa polvessa, heitti kaffepaussilla seuraavan ajatuksen, jota hieman sorvailin...siinä on puutteensa, mutta missäpä ei olisi:

Nilssi oli siellä kioskilla puolenyön maissa, siellä tuli riitaa ja tappelu, Nilssi esitteli Ingolta apinoimaansa Thorin Vasaraa, oikeaa suoraansa, niin että joku sai pahemmin käkättimeensä.

Mutta sitten piti ipolkaista AJS lentoon kohti telttaa, sillä vaikka yks Askistolainen vastas kolmea Pempöleläistä, ylivoima oli musertava.

Nils tiesi että porukka tuli perässä, joten koukkasi sivuun, vaikkapa Rantapolkua pitkin, jossa meni turvalleen kivikkoon.

Takaa-ajoporukka tuli teltalle, tietämättä että se oli siinä keskellä polkua, joku saattoi törmätä telttaan, Nilssin AJS ei tehnyt Hessun esittämää katvettakaan.

Toinen fillari oli paikalla joten teltassa olevan paenneen raggarin leipominen alkoi, tunnetuin seurauksin. Hieman ylimitoitettua, kyllä, rusikointi.

Aikojen päästä Nils linkutti paikalle, niine vammoineen mitä oli, jääden voihkimaan ja ähkimään teltalle, vaikkapa lähempänä aamua.

No, semmoinen satu vaan, vähän rönsyili mutta idee siis se että nilssi ei ollutkaan teltalla silloin kun rusikoiminen tapahtui.

No, edelleen jää ne kengät ja muut kamat mysteereiksi, samoin verijäljissä on selittämistä, liikaakin varmaan.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

awa kirjoitti: ..
Raaka kolmoissurma Bodominjärvellä - Kamerakierros 7.6.1960 (mykkä)

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&a=00066
Leikkeen kivikuvasta kuin myös Q:n kivikuvasta voi arvioida, että teltan ovipääty on ollut n. kolme metriä jyrkänteen reunasta. Etäisyys on nykyään telttakoivun ja leiripetäjän välisellä linjalla. Ikkunapääty olisi siten ollut keskellä nykyisen polun paikkaa. Heikki Salosen lavastusnäkymässä ovipääty on vanhoihin kuviin verraten hieman liian kaukana itärannasta, ja ikkunapääty siten liikaa lännessä, ehkä vajaan metrin verran.
papillon
Perry Mason

^ Noin se menee teemu, hyvin pitkälti.

Tuo Q n aikoinaan laittelema kuva on kuin onkin tuosta filmistä napattu, eikö vain? Ei Q sen alkuperää sen kummemmin tainnut kertoilla, eikä tarvinnutkaan.

Kivestä olen sitä mieltä että se on vain noiden merkkitikkujen nuijumiseen käytetty, että ollaan saatu hahmotettua tekopaikka paremmin.

Mutta tuon kaltainen se laakea astalo on voinut hyvinkin olla.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Hyvin saman näköisiä kuvat ovat. En tarkistanut sitä kuvien päällekkäinpanemisella, mutta ilmeisesti olet tsekannut sen.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä aikoinaan tutkin tuota teltan paikkaa aidoista valokuvista, joissa telttakepit olivat paikoillaan. Teltan ikkunapääty oli tosiaan suunnilleen polun keskellä ja ovipuoli oli siellä idässä lähellä jyrkänteen reunaa. Teltta oli suunnilleen poikittain polkuun nähden, saattoi hieman heittää siitä suunnasta.

Olen huomannut, että teltta on usein piiretty polun suuntaiseksi, vaikka se on ollut poikittain polkuun nähden. SB on nukkunut lähimpänä niemen kärkeä, pää kohti länttä jalat itäänpäin. Näyttää siltä, että hänet on yllätetty omalta nukkumapaikaltaan.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:Minä aikoinaan tutkin tuota teltan paikkaa aidoista valokuvista, joissa telttakepit olivat paikoillaan. Teltan ikkunapääty oli tosiaan suunnilleen polun keskellä ja ovipuoli oli siellä idässä lähellä jyrkänteen reunaa. Teltta oli suunnilleen poikittain polkuun nähden, saattoi hieman heittää siitä suunnasta.

Olen huomannut, että teltta on usein piiretty polun suuntaiseksi, vaikka se on ollut poikittain polkuun nähden. SB on nukkunut lähimpänä niemen kärkeä, pää kohti länttä jalat itäänpäin. Näyttää siltä, että hänet on yllätetty omalta nukkumapaikaltaan.
Mistä " aidoista " kuvista? Siis uhrikuvistako? mitä muita aitoja kuvia on joissa on alkuperäiset kepit paikoillaan?

Käsittääkseni esim. Jermon kirjan samoin kuin " tutkijat " kuvien kepit on laitettu jälkikäteen havainnollistamaan paikkaa jossa teltta oli.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tässä telttakuvia.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Miten olisi tälläinen teoria:

Seppo ja Anja ovat nukkumassa teltassa ja Nils ja Irmeli valvovat. Ehkä he ovat juovuksissa. Irmeli saa päähänsä haluta ajaa Nilsin pyörällä. Pitkän kärttämisen jälkeen Nils antaa luvan. Sitten tapahtuukin onnettomuus;Irmeli ajaa teltan päälle. Nils ja Irmeli luulevat Sepon ja Anjan kuolleen tai ainakin varmasti pian kuolevan. Irmeli on epätoivoinen ja haluaa tappaa itsensä. Nilskin tuntee olevansa vastuussa ja he yhdessä päättävät riistää omat henkensä (laskuhumala!). Sitä ennen,jottei nolo totuus paljastuisi,he yrittävät lavastaa onnettomuuden näyttämään jonkun ulkopuolisen tekosilta. He ovat lukeneet lehdistä Tulilahden murhista ja yrittävät jäljitellä niitä.
Lopuksi Nils tappaa Irmelin, hävittää puukkonsa (mikäli se nyt edes on kateissa) ja yrittää riistää oman henkensä muttei onnistu kuin saamaan murtuneen leuan ja lievän aivovamman.

Pyydän jo etukäteen anteeksi sillä en ole ollenkaan perehtynyt tähän tapaukseen mutta kun teillä näyttää olevan pula teorioista, niin ajattelin esittää tälläisen vähän lennokkaamman.
papillon
Perry Mason

^ No jos oli pula niin nyt helpotti ainakin tältä osin.
Olen sanonut että kaikki tässä on mahdollista, niin paljon on mahdollisuuksia.
Mutta taitaa sittenkin tulla jossain kohtaa raja vastaan.
:lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Anile kirjoitti: Pyydän jo etukäteen anteeksi sillä en ole ollenkaan perehtynyt tähän tapaukseen mutta kun teillä näyttää olevan pula teorioista, niin ajattelin esittää tälläisen vähän lennokkaamman.
Ompahan lennokkain teoria mun lukuhistoriassa. Kiitos aamun nauruista!! :D :D :D
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Löytyisiko Papillonilta kuvaa no: 23?
Vastaa Viestiin