Voi rakas ihminen, kun eihän siellä missä Jukka makasi, ollut mitään lasinsiruja. Hänhän oli siellä sängyn ja pesuhuoneen oven välissä, siis sängyn takana. Eihän sinne mitään laseja lennellyt. Muutama hajasiru sinne oli poukkoillut varmaan tappelijoiden jaloissa. Niistä oli tullut naarmuja Jukan selkään, kun häntä oli lattialla revitty ja oli yrittänyt karkuun sängyn alle tai jonnekin. Sen jälkeen kun surmaaja oli repinyt hänet sängyn reunasta irti ja selälleen.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Tammi 07, 2025 6:51 pm Meinaatko, että puhelun aikana, kun Jukka huutaa apua, hän makaa hievahtamatta lasinsiruissa?
Lapsi käy huoneessa ja isä makaa lattialla. Tuskin enää on siitä noussut ja tuskin on tuskissaan paikallaan ollut.
Jos et usko minua ja kuvia, niin usko edes hovioikeutta, joka kertoi, että löytöpaikalla oli vain muutama lasinsiru, ja että Jukka oli liikkunut hyvin pienellä alalla (tyyliin 2 neliötä) koko aikana ja hän oli taistellut pystyssä surmaajaa vastaan. Ensin hän ei "voinut" rikkoutuvan lasin takia liikkua mihinkään (kun ei tajunnut tilanteen vakavuutta) ja sitten surmaaja tulikin sisään ja häntä puukotettiin ja siihen hän lyhyen painin jälkeen jäi kun sai ne kolme syvää pistoa. Ensin yritti käpertyä sängynreunalle, sitten revittiin lattialle sängyn viereen istumaan ja sitten selälleen, kun surmaaja sai sen uponneen selkäpiston tehtyä, astalon haettuaan.
Uskoisit nyt kun mulla on ruumiinavauskuvat ja lausunnot käytettävissä, niin siellä ei ole mitään lasinsirujälkiä kuin korkeintaan ne selän pitkät naarmut. Näitäkin Mäkinen väitti veitsenviilloiksi, mutta minusta ovat lasista selvästikin.
Silloin kun Jukka huutaa apua, hän on istumassa sängyn laidan vieressä/siihen nojaten. Surmaaja hakee tuolloin astalon avukseen, Jukka todennäköisesti luulee, että hän lähtee pois. Jukka ei huuda apua, kun häntä puukotetaan, kukaan ei tee niin. Häntä puukotetaan, kun hän huutaa tuskasta.
Lapsi ei tietenkään ole "käynyt huoneessa", kun hän ei paljain jaloin pääse olohuoneen maton nurkkaa lähemmäksi, kun lattialla on lasia.
Siitä näkee Jukan kyljen, mutta ei surmaajaa, mikäli tämä on siinä kohdassa, missä Jukan surmasi. Mahdollista (ja itse luulen niin) on, että surmaaja oli kirkumishetkellä jo lähtenyt ja tyttö näki joko tuon lähdön tai jopa aikaisemmin sen astalonhakulähdön, mikäli surmaaja haki sen terassilta (siihenkin on aikaa, mutta se on vain teoria).
Ja se "ensimmäinen käyminen", niin Jukka ei taatusti ole seisoskellut ikkunan vieressä tyhjänpanttina, vaan mikäli tyttö on siinä rikkomisen ekassa vaiheessa tullut eteiseen jotain huhuilemaan, Jukka on mennyt nopeasti vastaan ja passittanut tytön takaisin huoneeseensa. Siitä todennäköisesti tuli sellainen tauko, että surmaaja joko luuli, ettei kukaan herännyt tai ettei kukaan tulekaan ulos, ja päätti että menee sitten sisään, kun ei lukkoa verhon takia auki saanut. Jukkaa taas tytön kaitseminen häiritsi sen verran, ettei hän ehtinyt katsomaan, mitä oli tapahtunut, kunnes ikkunaa alettiin rikkomaan tositoimin ja hän vain perääntyi sängyn jalan viereen, otti ehkä klapin käteen.