Poliisi paljasti rajun koulu-​uhkauksen Jämsässä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Annabelle
Martin Riggs

Re: Poliisi paljasti rajun koulu-​uhkauksen Jämsässä

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Knobster kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 8:18 pm Sillä nyt sattuu olemaan suuri ero käyttäkö sanaa vihapuheena/haukkumisena vai vuosikymmeniä sitten normaalina sanana joka nykyään koetaan kaikkien älyllisten taholla loukkaavaksi. Ihme hommaa että tämmöistä pitää edes vääntää rautalangasta vuonna 2025...

Jatketaanko ketjun aiheella? Kiinnostaisi tietää keitä kohtaan nämä pikkuiset äkisevät natsinalut kokivat niin suurtaa vihaa että pitää tappaa. Toteltiinko Purran ja muiden rasistipaskojen kehoituksia väkivaltaan? Matkittiinko Oulun puukotuksia? Oliko kotona minkälaiset olot (viittaan Sipin viestiin)?
Kotona voi olla tälläisissa tapauksissa jopa hyvätkin olot, ainakin materiaalisesti. Terrorismirikoksissakin globaalisti nähdään trendi, jossa tekijät kuuluvat keskiluokkaan tai ylempään keskiluokkaan.

Itsellänikin kävi mielessä Oulun puukotusten jonkinlainen kopiointiyritys.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Höpelö_höpelö kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 9:01 pm
Calabash kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 8:57 pm Merkittävää on se, että nämä henkilöt ovat keskustelleet siitä, miten valtakunnan mediassa tultaisiin uutisoimaan tästä asiasta, mikä korostaa median roolia nuorisolle nykypäivänä. He miettivät, millaista julkisuutta tällaisella teolla saisi.

Nuorten viesteissä mainittiin nimeltä yksi media: Yle.

En ihmettele ollenkaan. Niin vastuuton Ylen rikostoimittaja Päivi Happonen osaa olla, ja osoitti sen taas Viertolan tapauksessa tekemällä murhaajasta marttyyria ilman mitään näyttöä.
Oliko sulle mistä tullut tää tieto että YLE mainittu?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010953973.html

Ihan tästä Ilta-Sanomien jutusta tullut tieto, veikkaisin
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tässä tapauksessahan nimenomaan otettiin koulu-uhkaus todesta ennen kuin oli liian myöhäistä?
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Calabash kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 8:57 pm ...He miettivät, millaista julkisuutta tällaisella teolla saisi.
Nuorten viesteissä mainittiin nimeltä yksi media: Yle.

En ihmettele ollenkaan...
Niinkö..?
Minä puolestani ihmettelen suuresti, että tuollaiset teini-ikäiset ylipäätä huomioivat ja/tai edes muistavat että Yle on olemassa. Valveutuneita paskiaisia? :?
X X X X X
Puhelinkortti
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 9:14 pm
Knobster kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 8:54 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 8:48 pm

Döhh.!! Just kun pääsit sekuntia aiemmin sanomasta, että "Jatketaanko ketjun aiheella?", niin johan aloit itse vääntämään Purraa ja "rasistipaskoja". :D

Melkoisen bi-polaaria meininkiä. :mrgreen:
Pitääkö se takoa tajuntaan? Todennäisintä tässä tapauksessa Poliisin kertoman takia.
Hehh hehh...
Kuulepas, lupaan syödä hatullisen, jos poliisi tulee tiedottamaan, että: "Tekoon yllyttäjinä ovat todennäköisesti olleet Riikka Purra ja rasistipaskat". 8)

Hei perhana... olisikin oiva nimi bändille.
Tänä iltana: "Riikka Purra ja Rasistipaskat" :D
Tampereella vastavirtaklubilla on esiintynyt mm. Kimmo Sasi & Kuolemantuottamus. Joku punkbandi saattaa hyvinkin napata tuon nimen itselleen. Pistän vinkin paikallisille punkeille.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 10:45 pm Niinkö..?
Minä puolestani ihmettelen suuresti, että tuollaiset teini-ikäiset ylipäätä huomioivat ja/tai edes muistavat että Yle on olemassa. Valveutuneita paskiaisia? :?
Johtunee siitä että kaikkialta äärioikealta huudetaan että Yle on mädättävä vihervassarimedia jne.

Se tarttuu näihin idiootteihin.
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 10:45 pm Minä puolestani ihmettelen suuresti, että tuollaiset teini-ikäiset ylipäätä huomioivat ja/tai edes muistavat että Yle on olemassa. Valveutuneita paskiaisia? :?
Poikkeuksena Viertolan uutisointi tapahtuman jälkeen. Se vyörytys Ylessä oli jotain uskomaton juttujen määrän ja väärien tulkintojen kavalkadi. Sen huomaamiselta ei lapsikaan voinut välttyä.
MissMonk
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MissMonk »

No keitä nää pojat nyt sit oli? Sukunimet? Missä päin Jämsänkoskea asuvat?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Knobster kirjoitti: La Tammi 11, 2025 12:38 am
Johtunee siitä että kaikkialta äärioikealta huudetaan että Yle on mädättävä vihervassarimedia jne.

Vaan kuuntelevatko tuollaiset 7-8's-luokkalaiset mitään poliittista huutoa? Laitan kyllä pelimerkkini sosiaalisen median hehkuttamille kouluampumis ja -puukotus-uutisille ja niillä yllyttämisille, tahallisille tai tahattomille. Sieltähän koulutappajat tähänkin mennessä ovat toimintamallinsa saaneet.

Otaksun, että Yle on otettu esille jotenkin "Niin, ja vittu ylekin laittais uutisiin.!! [tirsk]" -yhteydessä.
Milloin lie Yleä viimeksi edes katselleet? En tiedä, mutta kiinnostavaa olisi kuulla jotain "itse hevosen suusta", mutta eihän ne meidän poliisit eikä se meidän media anna, Yle mukaanlukien.
X X X X X
Murheli
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Kalapaliikki kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 6:12 pm
sekopiä kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 5:53 pm
Tässä itse hekumoit lapsen surmaamisella... Kuulostaa todella terveeltä... Idiootti!
Kyllä. Niinkuin viestissäni sanoin mielestäni melko selvästi, tästä ihmispaskasta ei ole kuin riesaa tulevaisuudessa. Olen mielelläni idiootti kunhan tämän kaltaiset ihmisroskat lanataan helvettiin yhteiskunnasta.
Taidat kuulua itse lainattavaa joukkoon. Esimerkkinä toimit, minkälaisen ihmisen lapset tällaisiin tekoihin syyllistyvät. Mielestäni riittää, että tällaiseen lasten tekemään uhkailuun puututaan nykyisillä keinoilla, josko vaikka ehtisi ajattelu muuttua ennen tikosoikeudelliseksi kasvamista. Eiköhän näillä ole kotioloissakin jotain vikaa, kuten väkivallalla hekumoiva, tai sitä itse käyttävä vanhempi, ja nyt on mahdollista sieltä vapauttaa pahoinvoiva lapsi
Voi voi, kun päättyi elämän koi
sekopiä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja sekopiä »

MissMonk kirjoitti: La Tammi 11, 2025 3:39 pm No keitä nää pojat nyt sit oli? Sukunimet? Missä päin Jämsänkoskea asuvat?
Kyselet täällä sit alaikäisten lapsien nimiä ja asuinpaikkaa...
Höpelö_höpelö
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Höpelö_höpelö »

sekopiä kirjoitti: Su Tammi 12, 2025 12:37 pm
MissMonk kirjoitti: La Tammi 11, 2025 3:39 pm No keitä nää pojat nyt sit oli? Sukunimet? Missä päin Jämsänkoskea asuvat?
Kyselet täällä sit alaikäisten lapsien nimiä ja asuinpaikkaa...
Ensimmäistä kertaako ajattelet että näitä tietoja jostakin alaikäisestä jaettaisiin? Eikös se vähän täällä ole pelin henki, jos faktaa on niin se kerrotaan myös muille.
Karhere
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Karhere »

lonesjucca kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 6:45 pm
Gurney kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 6:36 pm
ajanpatina kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 6:22 pm
Ne jätkät on nimenneet kaksi oppilasta ja yhden opettajan tappolistalleen ja sit ne saa jatkaa koulunkäyntiä, kuin mitään ei olisi tapahtunut!? Niiden paikkahan on laitoksessa, suljetussa sellaisessa. Ja toisekseen, onko niille oppilaille ja heidän vanhemmillen.
Antifa-Lin ja vihavasemmiston unelmaahan tuo on. Vajaa-älyiset integroidaan normaalien lapsien kanssa kouluihin.
Suomessa on tosiaan lakisääteinen oppivelvollisuus, joka koskee myös toistaitoisten perussuomalaisten lapsia. Valitettavasti, vaikka joku pakkotyöleiri olisi noille lapsille oikea osoite koulun sijaan.
Jälleen yksi vassari, joka on vaatimassa pakkotyöleiriä, ei yllätä, että putinisti on vaatimassa sellaista. No lähinnä sinne joutuisivat toistaitoiset matu ja vihervassarilapset, eli iones "paskoo omaa pesääsä".
Karhere
Christopher Lorenzo

Knobster kirjoitti: La Tammi 11, 2025 12:38 am

Kirjoituksesi osoittaa jälleen millainen itse olet.
Karhere
Christopher Lorenzo

Kalapaliikki kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 7:22 pm
lonesjucca kirjoitti: Pe Tammi 10, 2025 6:45 pm
Suomessa on tosiaan lakisääteinen oppivelvollisuus, joka koskee myös toistaitoisten perussuomalaisten lapsia. Valitettavasti, vaikka joku pakkotyöleiri olisi noille lapsille oikea osoite koulun sijaan.
Maailmalla olisi vielä toivoa, jos sekä vihervasureiden että persujen aivovammamukulat lopetettaisiin. Niiden lisääntyminen ei ole suotaavaa.
Todella sairas kirjoitus, juuri tuollaisten takia sodat ja kansanmurhat ovat alkaneet.
Vastaa Viestiin