Raimo "TeeHoo" Tienhaara

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Carelin
Axel Foley

Re: Raimo "TeeHoo" Tienhaara

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Mach 1 kirjoitti: Ti Tammi 07, 2025 8:47 pm
RistiSeiska kirjoitti: Ke Joulu 25, 2024 9:39 pm Ei nyt millään pahalla mutta jos kiinni jää niin ei kyllä hirveen fiksu ole
Nuo 6 l tms lukion kirjoituksissa perustuu Hyvään muistiin mitä imuroinnut oppikirjoista ja tunneilta . Älykkyyden tai viisauden kanssa mitään tekemistä .
Eipä tietenkään.
Carl Adenauer
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

Ne oli ihan huumeita, ei huune rikoksia, että niinpä niin...
Carl Adenauer
Olivia Benson

Carelin voisi lukea mitä kirjoitellut sika-mikan ryhmään 80-sivulle. Tunnet kovan luokan rosvoja, olet ollut rikosmaailmassa, ja siellä ei voinut luottaa ihmisiin 😂!!
Olitkohan vähän vitun väärässä seurassa?? Olitkohan ihan paskasakin kanssa tekemisissä, jos et saanut edes omiasi pois?? Ei itsellä ollut mitään tuollaisia ongelmia!!! Ei itseasiassa mitään muuta ongelmia, kuin kiinnijääminen, joka väistämätön seuraus, kun alalle tyypillinen ahneus iski. Toinen kakku tuli kun hommat sujuivat uusien kontaktien avulla entistä paremmin, ei ollut ongelmia kenenkään kanssa, ja hommat hoidettiin sovitusti.
Oma moka etten kuunnellut ohjeita, kun raha olisi pitänyt pestäkkin jne.., mutta ei tarvitse syyttää kuin itseä. Ollaan varmasti oltu "vähän" erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, ja termi "kovan luokan rikollinen" tarkoittaa aivan varmasti sulle täysin eri asiaa, kuin itselle, ja mikä on todellisuus. Muuten ei olisi kuvailemiasi ongelmia, niitä ihan eri piireissä!!
Carelin
Axel Foley

Carl Adenauer kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 8:55 am Carelin voisi lukea mitä kirjoitellut sika-mikan ryhmään 80-sivulle. Tunnet kovan luokan rosvoja, olet ollut rikosmaailmassa, ja siellä ei voinut luottaa ihmisiin 😂!!
Olitkohan vähän vitun väärässä seurassa?? Olitkohan ihan paskasakin kanssa tekemisissä, jos et saanut edes omiasi pois?? Ei itsellä ollut mitään tuollaisia ongelmia!!! Ei itseasiassa mitään muuta ongelmia, kuin kiinnijääminen, joka väistämätön seuraus, kun alalle tyypillinen ahneus iski. Toinen kakku tuli kun hommat sujuivat uusien kontaktien avulla entistä paremmin, ei ollut ongelmia kenenkään kanssa, ja hommat hoidettiin sovitusti.
Oma moka etten kuunnellut ohjeita, kun raha olisi pitänyt pestäkkin jne.., mutta ei tarvitse syyttää kuin itseä. Ollaan varmasti oltu "vähän" erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, ja termi "kovan luokan rikollinen" tarkoittaa aivan varmasti sulle täysin eri asiaa, kuin itselle, ja mikä on todellisuus. Muuten ei olisi kuvailemiasi ongelmia, niitä ihan eri piireissä!!
Suomessa valitettavasti ei ole mitään veljeyttä rosvoporukassa. Ainostaan muutama voi olla lojaali. Iso osa pelkkiä vasikoita.
Hyvä esimerkki kun olen työni kautta ollut tekemisissä monenkin kovan luokan konnan kanssa. Murhaajia ym. Kun sanon maagiset sanat, että olen salassapitovelvollinen niin voiko hän kertoo ketä sen ja sen teki, niin joka jumalan kerta kerrotaan. Oikein naurattaa.
On joitain kova luokan ukkoja. TH ja metsuri. Ne ei taatusti vasikoi. On kyllä vitun varma, että joka helvetin jengissä on vasikoita. Jopa Keke, sievälä ym kovaluokan ukkoa on myöhemmin paljastunut vasikaksi.
Itse olin aikoinaan yhdessä isossa keississä mukana ja yksi helvetin iso tekijä narautti kaikki. Myös minut. 20 vuotta jälkeenpäin tämä sama rotta tuomittiin moottoripyörä jengin hasis keississä. Siis tämä helvetin vasikka hääräili nykyään valtakunnan ykkös kerhossa huumehommia. Eipä varmaan vasikoinut mitään. Ei tietenkään.
Se on niin helppoa puhua ohi pöytäkirjojen jos saa omaa etua. Se nyt vaan on maan tapa. Jos ihmisellä on vähääkään älyä, niin ei hän lähde mihinkään rikolliseen sillä hän kyllä pystyy menestymään rehellisestikin.
Carl Adenauer
Olivia Benson

"Olen työni kautta ollut tekemisissä monen koban luokan konnan kanssa" jne 😂!! Vittu kuten sanoin heti, poliisi tai pamppu!! Ilmeisesti kuitenkin kurja stevari, ei tarvitse satuilla enempää, uskotaan, tuo kirjoitus kertoi kaiken olennaisen!!
Arvasin heti että kyseessä "valtion virkamies", koska kukaan muu ei kirjoittaisi noin vittuuntuneena tänne. Nyt sitten sekavaa "olen sekä työni kautta, että ollut kovakin tekijä" ym. paskaa. Ilmeisesti kuitenkin kyseessä mt. ongelmainen, joka kuvittelee menneisyytensä, kun mitään oikeaa tietoa ei ole rikosmaailmasta. Pelkästään yleisesti tiedossa olevia asioita, kuten sialle sopiikin. Unohda noi keksityt savujutut, en jaksa edes kysellä missä ja koska lusit, kun olisi liian vaikeita kysymyksiä.
Hankala keksiä osastoja, vuosia ja tietää ketä talossa ollut samaan aikaan,jne..
Carelin
Axel Foley

Carl Adenauer kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 3:55 pm "Olen työni kautta ollut tekemisissä monen koban luokan konnan kanssa" jne 😂!! Vittu kuten sanoin heti, poliisi tai pamppu!! Ilmeisesti kuitenkin kurja stevari, ei tarvitse satuilla enempää, uskotaan, tuo kirjoitus kertoi kaiken olennaisen!!
Arvasin heti että kyseessä "valtion virkamies", koska kukaan muu ei kirjoittaisi noin vittuuntuneena tänne. Nyt sitten sekavaa "olen sekä työni kautta, että ollut kovakin tekijä" ym. paskaa. Ilmeisesti kuitenkin kyseessä mt. ongelmainen, joka kuvittelee menneisyytensä, kun mitään oikeaa tietoa ei ole rikosmaailmasta. Pelkästään yleisesti tiedossa olevia asioita, kuten sialle sopiikin. Unohda noi keksityt savujutut, en jaksa edes kysellä missä ja koska lusit, kun olisi liian vaikeita kysymyksiä.
Hankala keksiä osastoja, vuosia ja tietää ketä talossa ollut samaan aikaan,jne..
No ehkä parempi etten kommentoi kaltaisellesi mitään. Olen työni puolesta nimenomaan tekemisissä psyykkisesti sairaiden ihmisten kanssa (rikollisista lähes kaikilla on psyykkisen puolen ongelmia. Vähintään nepsyä), joten täällä en viitsi heidän kanssa vääntää. Kaikkea hyvää sinulle. Ole ylpeä konna. Siinä jos jossain on selkärankaa.
Carl Adenauer
Olivia Benson

Olen ylpeä entinen konna, jolla rikosrekisteri puhdas, koska näkyy vain viimeinen kymmenen vuotta!!! Ja jos olet joku mt.hoitaja, niin hullujen huoneella, tai jossain hoitopaikassahan niitä "kovan luokan rikollisia" näkeekin 😂!!!
Vittu miten sekavaa, varmaan joku skitsofreenikko saanut sutkin sairastumaan, mikä ei tavatonta, jos työ mielisairaalassa. Voin kertoa että KUKAAN oikea rikollinen ei siviilissä vietä aikaansa missään laitoksessa tai hoidossa!!!
En voi muuta sanoa kuin että älä usko kaikkea mitä kuulet joltain hoidokeilta, ja koita pysyä itse henkisesti kasassa! Ollaan niin kaukana oikeasta tiedosta rikosmaailmasta sinun kohdalla, että sanattomaksi vetää kerrankin. Voin kertoa että ei tarvitse olla itse rikollinen, jos aikoinaan siellä hoitanut asiansa, niin edelleen kuulee esim. treeneissä mitä siellä tapahtuu.
Mutta tämä sinulle käsittämätöntä, joten mitä tuota todistelemaan, kun ei todellakaan tarvetta!
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja 0310523103 »

Ehkä olis kuitenkin fiksumpaa hoitaa niitä ongelmiaan.

"Alustavasti on arvioitu, että huumeiden suonensisäiseen käyttöön liittyvä virustartunta on noin puolella ja jonkin psykiatrisen diagnoosin saa noin 90 % vangeista (Ahvenjärvi ym. 2006). Tässä valossa psykiatristen häiriöiden kokonaisesiintyvyys on noin viisinkertainen muuhun väestöön nähden. Ulkomaisissa tutkimuksissa on todettu, että lapsuudessa alkavan tarkkaavuushäiriön ADHD:n esiintyvyys vangeilla on suuri, ja häiriö liittyy erityisesti toistuvaan väkivaltarikollisuuteen (Söderström ym. 2004). Suomalaisessa vankiaineistossa lapsuuden ADHD-tausta näyttää esiintyvän karkeasti arvioiden 25 %:lla. Dysleksian esiintyvyydeksi saatiin testauksissa peräti 33 %, ja heikko luku- ja kirjoitustaito ovat tätäkin yleisempiä (Salo 2006). Myös matemaattiset kyvyt ovat vankijoukossa dramaattisesti keskimääräistä heikommat."
https://www.duodecimlehti.fi/duo96775
Carl Adenauer
Olivia Benson

Miten liittyy ketjuun??
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Carl Adenauer kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 10:27 pm Miten liittyy ketjuun??
Oli vastaus sulle, kun sanot: "Voin kertoa että KUKAAN oikea rikollinen ei siviilissä vietä aikaansa missään laitoksessa tai hoidossa!!!"

Tilastojen mukaan lähes kaikilla vangeilla kuitenkin on ongelmia, joihin olisi syytä saada oikeaa hoitoa. Tähän pitäisi puuttua tässä "hyvinvointivaltiossa" jo lapsuus/nuoruusaikana, mutta siihen tämä "hyvinvointivaltio" ei pysty. Nykytilanteessa moni sitten hoitaa noita ongelmiaan päihteillä.

Ja ei, en ole mt-hoitaja enkä muutenkaan sillä alalla. Korkeintaan harrastelija-gynekologi.

Mutta joo, ohi aiheen lievästi.
Carl Adenauer
Olivia Benson

No voit lukea näiden Risen työntekijöiden kirjoja jatkossakin, jos luulet niistä jotain oppivasi!!
Carelin
Axel Foley

0310523103 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 1:12 am
Carl Adenauer kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 10:27 pm Miten liittyy ketjuun??
Oli vastaus sulle, kun sanot: "Voin kertoa että KUKAAN oikea rikollinen ei siviilissä vietä aikaansa missään laitoksessa tai hoidossa!!!"

Tilastojen mukaan lähes kaikilla vangeilla kuitenkin on ongelmia, joihin olisi syytä saada oikeaa hoitoa. Tähän pitäisi puuttua tässä "hyvinvointivaltiossa" jo lapsuus/nuoruusaikana, mutta siihen tämä "hyvinvointivaltio" ei pysty. Nykytilanteessa moni sitten hoitaa noita ongelmiaan päihteillä.

Ja ei, en ole mt-hoitaja enkä muutenkaan sillä alalla. Korkeintaan harrastelija-gynekologi.

Mutta joo, ohi aiheen lievästi.
Itse olen hyvin pitkään ollut psykiatrian ja päihde huollon sektorilla ja nähnyt näitä tapauksia ihan liikaa. Ei ihmisen pää kestä, eikä sen kuulukaan kestää rikoksia ja päihteitä. Jossain kohtaa se psyyke pettää.
Kaikki rosvosektorilla perustuu kusettamiseen. Siellä elämä on jatkuvaa pokerin pelua ja vedättämistä. Toiset kestää järjissään pitempään toiset ei. Jos ihminen on psykopaatti, niin silloin ei tietenkään mikään tunnu miltään. Ilman omaatuntoa se peli on helpompaa.
Tunnen myös fiksuja rikollisia, mutta he kyllä lopettavat nopeasti uran, kun huomaavat mitä hölmöjä siellä on 90 %. Rikollisista suurin osa on huonosti koulussa ja elämässä pärjänneitä. Kun perus elämänhallinta on huonoa, niin millä ihmeellä silloin mitään muutakaan organisoidaan kunnolla.
Onhan se nyt täysin selvä ettei tasapainoisesta ihmisestä rosvoa kasva. Se vaatii pohjalle psykiatrista häiriötä. Yleensä sellaista jota ei itse tunnista eli on sairauden tunnoton. Persoonallisuushäiriöön, kun lääkkeet eivät oikein edes auta. Eikä tietenkään terapiat.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Carl Adenauer kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 3:35 am No voit lukea näiden Risen työntekijöiden kirjoja jatkossakin, jos luulet niistä jotain oppivasi!!
Mihinkähän tällä viittaat? Et ainakaan tuohon laittamaani linkkiin. Sun mielestä tämä tutkittu tieto on Risen maksamia tutkimuksia, vaikka tutkimustulokset ovat samoja ympäri maailmaa.

Jos esität väitteen "Voin kertoa että KUKAAN oikea rikollinen ei siviilissä vietä aikaansa missään laitoksessa tai hoidossa!!!" ja vastaan sulle linkin kanssa, että vaikka tuo pitäisi paikkaansakin, niin syytä kyllä olisi. Niin sun vastaus on aivan puutaheinää.

Otetaan sitten esimerkki käytännön tasolta. Olet Lahdesta ja kertonut tuntevasi Immosen. Mieti, voisiko hänellä olla mahdollisesti adhd tai joku muu neurologinen häiriö. Ja laajenna tämä sama sitten kaikkiin roistoihin jotka tunnet.

Selvennän sulle vielä, että mun motiivi ei todellakaan ole dissata ketään rikollista. Tunnen kyllä itsekin heitä ja tiedän että hyviä tyyppejä niissäkin on, niinkun muissakin ammateissa. Mua vaan tässä asiassa häiritsee se, että tuonne rikosten maailmaan ajaudutaan aika usein siksi, että lapsesta lähtien asiat on olleet jossain määrin pielessä, eikä tämä pahoinvointiyhteiskunta pysty tarjoamaan apua.

Mutta joo, sun kanssa on vaikea saada keskustelua aikaiseksi kun kaikki on niin mustavalkoista. Poliisit sikoja. Nettifoorumin keskustelijat liittoutuneet haukkumaan sinun jostain syystä puolustamiasi jr-porukoita. Ja jos jollain on joku eri näkökulma asiaan, on automaattisesti "sika" tai "pamppu".
riemuralli
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja riemuralli »

Hmmm… Itse olen hieman skeptinen sen suhteen että ”Carl Adenauer” tuntee Immosen :)
Hänen kirjoituksensa ovat muutenkin kuin keskenkasvuisen pojan uhoamista, sekä outoa pätemistä ettei kukaan muu tiedä mistään mitään. Immonen on oikeasti tosi skarppi, fiksu sekä erittäin hyvät käytöstavat omaava henkilö, joten vaikea uskoa että ”Carl Adenauer” olisi hänen ystävä missään muualla kuin virtuaalitodellisuudessa :)

0310523103 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 12:07 pm
Carl Adenauer kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 3:35 am No voit lukea näiden Risen työntekijöiden kirjoja jatkossakin, jos luulet niistä jotain oppivasi!!
Mihinkähän tällä viittaat? Et ainakaan tuohon laittamaani linkkiin. Sun mielestä tämä tutkittu tieto on Risen maksamia tutkimuksia, vaikka tutkimustulokset ovat samoja ympäri maailmaa.

Jos esität väitteen "Voin kertoa että KUKAAN oikea rikollinen ei siviilissä vietä aikaansa missään laitoksessa tai hoidossa!!!" ja vastaan sulle linkin kanssa, että vaikka tuo pitäisi paikkaansakin, niin syytä kyllä olisi. Niin sun vastaus on aivan puutaheinää.

Otetaan sitten esimerkki käytännön tasolta. Olet Lahdesta ja kertonut tuntevasi Immosen. Mieti, voisiko hänellä olla mahdollisesti adhd tai joku muu neurologinen häiriö. Ja laajenna tämä sama sitten kaikkiin roistoihin jotka tunnet.

Selvennän sulle vielä, että mun motiivi ei todellakaan ole dissata ketään rikollista. Tunnen kyllä itsekin heitä ja tiedän että hyviä tyyppejä niissäkin on, niinkun muissakin ammateissa. Mua vaan tässä asiassa häiritsee se, että tuonne rikosten maailmaan ajaudutaan aika usein siksi, että lapsesta lähtien asiat on olleet jossain määrin pielessä, eikä tämä pahoinvointiyhteiskunta pysty tarjoamaan apua.

Mutta joo, sun kanssa on vaikea saada keskustelua aikaiseksi kun kaikki on niin mustavalkoista. Poliisit sikoja. Nettifoorumin keskustelijat liittoutuneet haukkumaan sinun jostain syystä puolustamiasi jr-porukoita. Ja jos jollain on joku eri näkökulma asiaan, on automaattisesti "sika" tai "pamppu".
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Riemuralli, voit olla oikeassa. Kieltämättä tulee mietittyä tän henkilön motiiveja kirjoitella. Tuntuu välillä että oksentaa vaan omaa pahaa oloaan pois noilla viesteillään. Eihän toi mitään keskustelua ainakaan ole :roll:
Vastaa Viestiin