Tapahtumakuvaus
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Re: Tapahtumakuvaus
Julkisuuteen tulleiden kuvien perusteella aivan samaa mitä poliisisetä. Ei tainnut olla elonhallinta ihan hanskassa.
Minulla toki oli tuossa iässä vain 3 lasta 3 vuoden sisään ja kävin kodin ulkopuolella töissä. Askartelin lasten kanssa, eikä meillä silti todellakaan näyttänyt tuollaiselta.
Kun tuolta etelästä saapuu kotiin, niitä vaatteita, puhtaitakaan ei kannata jättää makailemaan ja hautumaan keskelle olkkaria ihan jo mukana mahd kulkeutuvien ötököiden takia.
Mutta kukin tyylillään.
Minulla toki oli tuossa iässä vain 3 lasta 3 vuoden sisään ja kävin kodin ulkopuolella töissä. Askartelin lasten kanssa, eikä meillä silti todellakaan näyttänyt tuollaiselta.
Kun tuolta etelästä saapuu kotiin, niitä vaatteita, puhtaitakaan ei kannata jättää makailemaan ja hautumaan keskelle olkkaria ihan jo mukana mahd kulkeutuvien ötököiden takia.
Mutta kukin tyylillään.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
-
Konsta Apeli
- Harjunpää
Tuossa aiemmin Naakka kehotti Miss Holmesia katsomaan vielä kerran pesuhuoneen oven roiskeita. Olen tuota kuvaa tuijotellut monestikin ja jokin siinä ei täsmää annettuihin lausuntoihin ja tehtyihin minfotulkintoihin nähden. Vertaan omiin kokemuksiini.
Olen nimittäin ollut useammalla onnettomuuspaikalla ja nähnyt vertavuotavia uhreja. Pari tapausta muistuttaa Jukka Lahden saamia päävammoja joissa leukaluita katkeili, tuli ohimovammoja ja runsasta verenvuotoa päästä, kaulasta ja raajoista.
Nuori mies ajoi henkilöautolla kuorma-auton nostattamassa lumipölyssä eteen kääntyvän toisen rekan alle. Rajussa törmäyksessä h-auton keula kiilautui rekan alle ja sen aikaisen turvalliseksi luokitellun auton konepelti irtoisi ja tunkeutui tuulilasin läpi ohjaamoon. Kuljettaja sai vammoja ennen kaikkea päähänsä ja kaulaan. Olin ensimmäisten joukossa paikalla ja kun vedimme uhrin ulos autostaan hän oli tajuton. Kun pulssi kuitenkin tuntui aloitimme ensiavun sitomalla pahimmat haavat. Verenvuoto alkoi lisääntyä voimakkaasti vasta uhrin tultua tajuihinsa. Sidoin hänen päätään ja tunsin sormissani kuinka kasvojen oikealla puolella oli murtuneita luita, leuassa poskipäässä ja ohimossa. Hengitys oli huohottavaa ja suusta tuli vaaleaa veristä vaahtoa.
Kun alkuvaiheessa siirsimme häntä kauemmas romusta palovaaran vuoksi kaulavaltimosta sydämen lyöntien tahtiin purskahteleva veri muodosti pitkälle matkalle puolikaaren muotoisia viuhkoja. Tuota kaulan vuotoa ei saatu sidottua paikalla ennen ambulanssin tuloa vaan auttajat vuorotellen pitivät haavan päällä painesidettä käsin. Vaikka uhrilla oli pahoja vammoja suu alueella ja ohimoluu oli painanut silmänkin ulos hän pystyi muodostamaan puhetta ja huusikin kivusta aika-ajoin valittaen. Oli siis talviaika ja uhri rupesi jossain vaiheessa valittamaan myös palelevansa. Asetin uudehkon valkoisen kettulakkini uhrin päähän ja paikalle jo ehtinyt poliisi lohdutti minua, että kyllä vakuutusyhtiö sen lakin korvaa. Kun lansssi viimein tuli paikalle miehistö yritti viedä minutkin autoonsa, koska olin avopäin ja yltä päältä veressä. Luulivat että oli mukana kolarissa.
Minun mielestäni tuossa Kuvia-osion sivulla 100 olevassa Alkinton kuvassa pesuhuoneen oveen syntyneet veriroiskeet eivät ole syntyneet täällä kuvatulla tavalla. Heti ovenrivan vasemmalla puolella oleva tuhru on tullut Jukan pään iskeytyessä oveen. Siitä edelleen vasemmalle olevat isommat pisarat ovat iskun voimasta pirskahtaneet, jotka ovat vuotaneet kasvojen ja pään haavoista. Näistä pisaroista syntyy myös isommat valumajäljet Viuhkan muotoiset pisarajonot ovat taas syntyneet kun jukka kaatuu takaisin lattialle istultaan tai polviasennosta. Siis sydämen lyöntien tahdissa syntyy nuo kaaret. Ns void alue on taas Jukan oman vartalon aiheuttama. Ovi on voinut olla myös hieman raollaan.
Jukka on puukotettu sängyssä ja astaloitu siinä vaatekaapin kulmalla ties milloin lienee ennen häke soittoa. Herää raikkaan talvi-ilman virratessa sisään ja yrittää lähteä liikkeelle ja huutelee Annua apuun. Jukka ei kuole kallovammoihin vaan verenpaineen laskemisen ja-verenhukan aiheuttamaan sydänpysähdykseen. ihmisen puhekeskus aivoissa on vasemmassa aivolohkossa, joka Jukalla oli kait suht ehjä astaloinninkin jäljiltä. Karjumiseen ja puheen tuottamiseen ei tarvitse välttämättä huulia eikä hampaita. Katsokaa vaikka Jope Ruonansuun "sivupersoonaa"
Annelin ei tarvitse enää astaloida. Kunhan tekee lavastusjuoksuja ja tytön sidottua puhelimeen kunnes Jukka hiljenee. Tiedän että Naakan johdolla tämä fundamentalistinen lahko, eli Annelistit hyökkää joukolla teoriani kimppuun ja kaikki selitykset löytyy Kirjasta. Onhan profeetta kirjoittanut opuksen jossa kaikki on selitetty. Kaikki jotka kyseenalaistavat Kirjan tiedot, ovat vääräuskoisia, tuomittavia ja saatettava vastuuseen sanomisistaan oikeusistuimissa, erotettava työpaikoiltaan ja kait lähetettävä Siperiaan.
Mitähän muuten tapahtuisi jos Anneli loppujen lopuksi tuomitaan? Vastaan itse. Historian valossa ei juuri ihmeempiä. Kannattajat pysyvät lujina uskossaan ja profeetta korotettaisiin Pyhistä Pyhimpien joukkoon. Liike jatkaisi kasvuaan ja opetuslapset kirjoittaisivat Uusia Testamenttejä. Anneli kanonisoitaisiin marttyyrina ja hänen uutta tulemistaan jäätäisiin odottelemaan
Olen nimittäin ollut useammalla onnettomuuspaikalla ja nähnyt vertavuotavia uhreja. Pari tapausta muistuttaa Jukka Lahden saamia päävammoja joissa leukaluita katkeili, tuli ohimovammoja ja runsasta verenvuotoa päästä, kaulasta ja raajoista.
Nuori mies ajoi henkilöautolla kuorma-auton nostattamassa lumipölyssä eteen kääntyvän toisen rekan alle. Rajussa törmäyksessä h-auton keula kiilautui rekan alle ja sen aikaisen turvalliseksi luokitellun auton konepelti irtoisi ja tunkeutui tuulilasin läpi ohjaamoon. Kuljettaja sai vammoja ennen kaikkea päähänsä ja kaulaan. Olin ensimmäisten joukossa paikalla ja kun vedimme uhrin ulos autostaan hän oli tajuton. Kun pulssi kuitenkin tuntui aloitimme ensiavun sitomalla pahimmat haavat. Verenvuoto alkoi lisääntyä voimakkaasti vasta uhrin tultua tajuihinsa. Sidoin hänen päätään ja tunsin sormissani kuinka kasvojen oikealla puolella oli murtuneita luita, leuassa poskipäässä ja ohimossa. Hengitys oli huohottavaa ja suusta tuli vaaleaa veristä vaahtoa.
Kun alkuvaiheessa siirsimme häntä kauemmas romusta palovaaran vuoksi kaulavaltimosta sydämen lyöntien tahtiin purskahteleva veri muodosti pitkälle matkalle puolikaaren muotoisia viuhkoja. Tuota kaulan vuotoa ei saatu sidottua paikalla ennen ambulanssin tuloa vaan auttajat vuorotellen pitivät haavan päällä painesidettä käsin. Vaikka uhrilla oli pahoja vammoja suu alueella ja ohimoluu oli painanut silmänkin ulos hän pystyi muodostamaan puhetta ja huusikin kivusta aika-ajoin valittaen. Oli siis talviaika ja uhri rupesi jossain vaiheessa valittamaan myös palelevansa. Asetin uudehkon valkoisen kettulakkini uhrin päähän ja paikalle jo ehtinyt poliisi lohdutti minua, että kyllä vakuutusyhtiö sen lakin korvaa. Kun lansssi viimein tuli paikalle miehistö yritti viedä minutkin autoonsa, koska olin avopäin ja yltä päältä veressä. Luulivat että oli mukana kolarissa.
Minun mielestäni tuossa Kuvia-osion sivulla 100 olevassa Alkinton kuvassa pesuhuoneen oveen syntyneet veriroiskeet eivät ole syntyneet täällä kuvatulla tavalla. Heti ovenrivan vasemmalla puolella oleva tuhru on tullut Jukan pään iskeytyessä oveen. Siitä edelleen vasemmalle olevat isommat pisarat ovat iskun voimasta pirskahtaneet, jotka ovat vuotaneet kasvojen ja pään haavoista. Näistä pisaroista syntyy myös isommat valumajäljet Viuhkan muotoiset pisarajonot ovat taas syntyneet kun jukka kaatuu takaisin lattialle istultaan tai polviasennosta. Siis sydämen lyöntien tahdissa syntyy nuo kaaret. Ns void alue on taas Jukan oman vartalon aiheuttama. Ovi on voinut olla myös hieman raollaan.
Jukka on puukotettu sängyssä ja astaloitu siinä vaatekaapin kulmalla ties milloin lienee ennen häke soittoa. Herää raikkaan talvi-ilman virratessa sisään ja yrittää lähteä liikkeelle ja huutelee Annua apuun. Jukka ei kuole kallovammoihin vaan verenpaineen laskemisen ja-verenhukan aiheuttamaan sydänpysähdykseen. ihmisen puhekeskus aivoissa on vasemmassa aivolohkossa, joka Jukalla oli kait suht ehjä astaloinninkin jäljiltä. Karjumiseen ja puheen tuottamiseen ei tarvitse välttämättä huulia eikä hampaita. Katsokaa vaikka Jope Ruonansuun "sivupersoonaa"
Annelin ei tarvitse enää astaloida. Kunhan tekee lavastusjuoksuja ja tytön sidottua puhelimeen kunnes Jukka hiljenee. Tiedän että Naakan johdolla tämä fundamentalistinen lahko, eli Annelistit hyökkää joukolla teoriani kimppuun ja kaikki selitykset löytyy Kirjasta. Onhan profeetta kirjoittanut opuksen jossa kaikki on selitetty. Kaikki jotka kyseenalaistavat Kirjan tiedot, ovat vääräuskoisia, tuomittavia ja saatettava vastuuseen sanomisistaan oikeusistuimissa, erotettava työpaikoiltaan ja kait lähetettävä Siperiaan.
Mitähän muuten tapahtuisi jos Anneli loppujen lopuksi tuomitaan? Vastaan itse. Historian valossa ei juuri ihmeempiä. Kannattajat pysyvät lujina uskossaan ja profeetta korotettaisiin Pyhistä Pyhimpien joukkoon. Liike jatkaisi kasvuaan ja opetuslapset kirjoittaisivat Uusia Testamenttejä. Anneli kanonisoitaisiin marttyyrina ja hänen uutta tulemistaan jäätäisiin odottelemaan
Ceterum Censeo
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
Sinä kirjoitat, että Annellilla ei ollut elonhallinta hanskassa. Sinulla oli. Anneli ei tietääkseni ole kertonut murhafantasioistaan. Sinä olet tänne semmoisista kertonut. Mitä päätelmiä elonhallinnan ja murha-asian välisestä suhteesta tässä nyt sitten pitäisi tehdä?Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 6:25 pm Julkisuuteen tulleiden kuvien perusteella aivan samaa mitä poliisisetä. Ei tainnut olla elonhallinta ihan hanskassa.
Mutta kukin tyylillään.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Noniin, nyt päästiin vihdoin tähän: koska astalointi ja lavastelu on mahdotonta, on KAIKKI jäljet ja vammat tehty jo ennen puhelua. Näin ollen mitä vaan onkin voinut tapahtua, koska aikaa on rajattomasti. Eli eräänlainen taustanauhateoria 2.0 jolla ostetaan vastuuvapaus kaikista jälkien selittämisistä. Jäljet ovat siellä mihin huppumies ne jätti, koska Anneli oli huppumies.Konsta Apeli kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 8:39 pm Tuossa aiemmin Naakka kehotti Miss Holmesia katsomaan vielä kerran pesuhuoneen oven roiskeita. Olen tuota kuvaa tuijotellut monestikin ja jokin siinä ei täsmää annettuihin lausuntoihin ja tehtyihin minfotulkintoihin nähden. Vertaan omiin kokemuksiini.
Mutta sitä en kyllä oikein ymmärrä, että miksei Anneli jäänyt puhelimeen, kun se olisi taannut hänelle varmasti alibin? Suotta lähti sinne huutelemaan ja juoksemaan.
En nyt ihan tuosta raikkaan talvi-ilman noin tehokkaasta virkistävästä vaikutuksestakaan tiedä, vaikka sitä vielä 30-luvulla lääkäritkin suositteli. Jukalla oli kumminkin ne keuhkot kasassa, suu halki ja aivoihin tunkeutunut penetroiva lyönti (kaksikin ilmeisesti) ohimossa. Ainakin oikeudessa kuullun oikeuslääkärin mukaan iskujen jälkeen ei uhri olisi voinut äännellä, korkeintaan iskuhetkellä voisi joku ääni päästä. Hänen mukaansa kallovamma oli välitön kuolinsyy. En tiedä sitten.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
Kuolemannaakka
Ja kaikki tämä vain koska miettijä ei kuule ulkopuolisen ääntä. Kaikki jäljet ovat aitoja, kaikki vammat tehty, mitään ei ole lavastettu, mutta huppumiestä ei voi olla paikalla koska ei kuulu ääntä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Bullit.Bullit kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 8:47 pmSinä kirjoitat, että Annellilla ei ollut elonhallinta hanskassa. Sinulla oli. Anneli ei tietääkseni ole kertonut murhafantasioistaan. Sinä olet tänne semmoisista kertonut. Mitä päätelmiä elonhallinnan ja murha-asian välisestä suhteesta tässä nyt sitten pitäisi tehdä?Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 6:25 pm Julkisuuteen tulleiden kuvien perusteella aivan samaa mitä poliisisetä. Ei tainnut olla elonhallinta ihan hanskassa.
Mutta kukin tyylillään.
Tuossa vaiheessa olin vielä lapseton.
Se on itsesuojeluvaiston heräämistä, kun ihminen, joka holtittomalla alkoholin käytöllään ja muiden hengestä piittaamattomalla asenteellaan saattoi minut useita kertoja hengenvaaran.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Tässä tulee huomioida, ettei noita verijälkiä tuoreeltaan paikan päällä tutkittu millään laserilla.
Niiden syntytapaa ei kyseenalaistettu.
Kirjattiin ainoastaan missä mitäkin roiskeita ja lammikoita.
Edes patjaan imeytynyttä verimäärää ei arvioitettu.
Eli luotettiin Annelin kertomaan tapahtumakulusta.
Arvioiden tekeminen myöhemmin suttuisten kuvien perusteella 100% tarkasti on mahdotonta.
Mä yhdyn tuohon K Apelin viileään ilmaan täysin. Sillä on uskomaton vaikutus etenkin tajuttomaan.
Ja siihenkin, että vaikka KRP pystyisi nyt 100% tarkasti osoittamaan, että Anneli on syyllinen ja Anneli vielä myöntäisi teon, tämä fundamentalistinen lahko Naakan johdolla hokisi edelleen, että Anneli on painostettu TAAS tunnustamaan, koska KRP on väärentänyt kaikki todisteet ja Anneli sekosi väärien faktojen vuoksi.
Niiden syntytapaa ei kyseenalaistettu.
Kirjattiin ainoastaan missä mitäkin roiskeita ja lammikoita.
Edes patjaan imeytynyttä verimäärää ei arvioitettu.
Eli luotettiin Annelin kertomaan tapahtumakulusta.
Arvioiden tekeminen myöhemmin suttuisten kuvien perusteella 100% tarkasti on mahdotonta.
Mä yhdyn tuohon K Apelin viileään ilmaan täysin. Sillä on uskomaton vaikutus etenkin tajuttomaan.
Ja siihenkin, että vaikka KRP pystyisi nyt 100% tarkasti osoittamaan, että Anneli on syyllinen ja Anneli vielä myöntäisi teon, tämä fundamentalistinen lahko Naakan johdolla hokisi edelleen, että Anneli on painostettu TAAS tunnustamaan, koska KRP on väärentänyt kaikki todisteet ja Anneli sekosi väärien faktojen vuoksi.
- Pieni liekki
Jaksaisitko vastata seuraaviin minua askarruttaviin kysymyksiin:Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 9:15 pm ...
Se on itsesuojeluvaiston heräämistä, kun ihminen, joka holtittomalla alkoholin käytöllään ja muiden hengestä piittaamattomalla asenteellaan saattoi minut useita kertoja hengenvaaran.
"Onko sinun jotenkin vaikea uskoa, että on olemassa rauhallisia ihmisiä ja perheitä, joissa ei käytetä väkivaltaa toisia kohtaan? Millä tavalla mahtaisit toimia, jos todistaisit oman tyttäresi kanssa johonkin kolmanteen henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa silminnäkijöinä ja teidän todistajakertomukset mitätöitäisiin? Miten suhtautuisit sellaisiin ihmisiin, jotka levittelisivät teistä ja teidän perheestänne ikäviä valheita ja katsoisivat olevansa oikeutettuja raportoimaan ulkopuolisille perhe-elämästänne? Miksi et usko Annelin ja hänen vanhimman tyttärensä silminnäkijäkertomuksia murhayöltä? Oletko muuten edes lukenut "Murhalesken muistelmat"-kirjan?"
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Lupaan lukea mahdollisen Murhaajalesken muistelmat, jahka sellaisen Ulvilan murhan suorittanut henkilö kirjoittaa.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Jaksan vastata.Pieni liekki kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 10:22 pmJaksaisitko vastata seuraaviin minua askarruttaviin kysymyksiin:Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 9:15 pm ...
"1)
Onko sinun jotenkin vaikea uskoa, että on olemassa rauhallisia ihmisiä ja perheitä, joissa ei käytetä väkivaltaa toisia kohtaan?
2)
Millä tavalla mahtaisit toimia, jos todistaisit oman tyttäresi kanssa johonkin kolmanteen henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa silminnäkijöinä ja teidän todistajakertomukset mitätöitäisiin?
3)
Miten suhtautuisit sellaisiin ihmisiin, jotka levittelisivät teistä ja teidän perheestänne ikäviä valheita ja katsoisivat olevansa oikeutettuja raportoimaan ulkopuolisille perhe-elämästänne?
4)
Miksi et usko Annelin ja hänen vanhimman tyttärensä silminnäkijäkertomuksia murhayöltä?
5)
Oletko muuten edes lukenut "Murhalesken muistelmat"-kirjan?"
1)
Ei ollenkaan, koska minulla itselläni on sellainen perhe ja tuttavapiirini koostuu aivan tavallisista työssäkäyvistä kohtalaisen onnellisista ja ennen kaikkea väkivallattomista ihmisistä. Itseasiassa peitän silmäni tv:n väkivaltakohtausten kohdalla, koska en siedä niitä.
2)
Jos olisi omalta osaltani ollut tunnustuksen kautta edesauttamassa tilanne, suhtautuisin ymmärtäväisesti. En myöskään haukkuisi lastani valehtelijaksi, jos hän olisi kertonut minun surmanneen tuon kolmannen osapuolen. En valehtelisi lapselleni, että tein teon, jos sitä en olisi tehnyt.
Ja ennen kaikkea, en tunnustaisi missään nimessä tekoa, jota en olisi tehnyt. En minkäänlaisen paineistuksen alla.
3) Esitän vastakysymyksen? Kuka on levittänyt An perheestä valheita tai heidän perhe-elämänsä saloja? Lapsistako puhut?
Tarkenna kysymystä, niin voin vastata.
Yleisellä tasolla minun ei moista tarvitse pelätä. En toimi niin, että kenelläkään olisi syytä moiseen. Eikä perheestämme löydy mitään niin synkkää ja mielenkiintoista, että kukaan edes jaksaisi vaivautua.
4)
En usko Annelin silminnäkijäkertomuksia, koska ne eivät istu tuon reilun 10 minuutin sisään.
Tytärtä uskon, koska hän on ollut tuolloin todella pieni ja tilanteessa johon lapsen ei pitäisi koskaan joutua. Sillä elämänkokemuksella ja -tuntemuksella mikä tuon ikäisellä on, hän on tulkinnut tilanteen täysin oikein ja niin kuin äitinsä on vieressä koko ajan kertonut tapahtuvan. Täysin osaton.
5)
En ole lukenut.
Minusta on naurettavaa rahastaa muka-rakkaan puolison raa’alla murhalla. Suorastaan brutaalia. En missään nimessä pistä penniäkään siihen kirstuun.
En myöskään ymmärrä miksi syyttömän ihmisen pitää yrittää hokea, että on syytön.
Toki voisin harkita kirjastossa käyntiä, mutta Annelin blokin lukeminen on riittänyt muodostamaan kuvan hänestä ja hänen asenteistaan. Vihamielisyydestä niitä kohtaan, jotka ovat nähneet hänen läpi ja lipevästä nuolemisesta puoltajia kohtaan.
Minulle hieman vieras yök-asia.
Oliko sulla muita hyviä kysymyksiä?
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 9:15 pm
Bullit.
Tapahtumakuvauksissasi akateemisen ja yrittäjähenkisen lapsiperheen vanhempien välinen tappelu on kuin jostain pirinistipariskunnan arkipäiväisestä tappelusta, missä ikkunat hajoilee ja veri lentää - koska peilaat kaiken itsesi ja oman elämänkokemuksesi kautta.
Itselläni on ollut paljon onnekkaampi ja onnellisempi elämä kaikilta osin mukaan lukien kumppanin valinta, ja ajattelen kanssaihmisistä lähtökohtaisesti hyvää. Siksikin kuvauksesi pirinistimäisestä hengenlähtöön päättyvästä perheriidasta on minulle täysin vieras. Tieteellisen maailmankuvan omaavana kykenen toki myös päättelemään asioita, sekä ottamaan asioista selvää luotettavista lähteistä, minkä vuoksi itselleni ei tuota lainkaan ongelmia hahmoyttaa, että rikospaikan jäljistä päätellen Jukan murhasi talon sisälle tunkeutunut toistaiseksi tuntemattomaksi jäänyt murhaaja, ja silminnäkijöiden havainnot tukevat sitä tapahtumankulkua, mistä jäljetkin ovat jääneet.
Ulvilan murhakodin valokuvista muuten puuttuu yksi merkittävä yksityiskohta. Vaikka tavarapaljous vyöryykin kaikkialta, niin oluttölkit ja viinapullot suorastaan huutavat poissaolollaan. Niitä ei ole, mistä voi vetää johtopäätöksen, ettei talouden asukkailla ollut alkoholiongelmaa. Ulkoterassilla ei näy tupakointipaikkaa, mistä voi päätellä ettei taloudessa ollut tupakoitsijoitakaan.
Taustasi vuoksi yritän jatkossa olla ymmärtäväisempi sinua kohtaan ja yritän hyväksyä sen tosiseikan, että tapahtumankuvauksissasi ehkä purat jotain traumaa joka sinulla on. Tästäkin huolimatta suosittelen mieluummin terapiaa kuin keskustelufoorumia ja mielellään voisit jättää jo muutenkin aivan liikaa kärsineen lesken ja tämän lapset traumanpurkusi ulkopuolelle.
-
StephenHawking
- Nikke Knatterton
Tähän tällainen yleismielipide. Akateemisuus tai yrittäjyys ei millään tavalla sulje pois sitä, että kotiovien sisäpuolella ei voisi tapahtua synkkiä tapahtumia. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Helsingissä psykiatrin tekemä vaimonmurha pari vuotta sitten.Hermione kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 1:11 amMiss Holmes #1 kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 9:15 pm
Bullit.
Se on itsesuojeluvaiston heräämistä, kun ihminen, joka holtittomalla alkoholin käytöllään ja muiden hengestä piittaamattomalla asenteellaan saattoi minut useita kertoja hengenvaaran.No tämä viesti valaisee asioita paljon.
Tapahtumakuvauksissasi akateemisen ja yrittäjähenkisen lapsiperheen vanhempien välinen tappelu on kuin jostain pirinistipariskunnan arkipäiväisestä tappelusta, missä ikkunat hajoilee ja veri lentää - koska peilaat kaiken itsesi ja oman elämänkokemuksesi kautta.
Itselläni on ollut paljon onnekkaampi ja onnellisempi elämä kaikilta osin mukaan lukien kumppanin valinta, ja ajattelen kanssaihmisistä lähtökohtaisesti hyvää. Siksikin kuvauksesi pirinistimäisestä hengenlähtöön päättyvästä perheriidasta on minulle täysin vieras. Tieteellisen maailmankuvan omaavana kykenen toki myös päättelemään asioita, sekä ottamaan asioista selvää luotettavista lähteistä, minkä vuoksi itselleni ei tuota lainkaan ongelmia hahmoyttaa, että rikospaikan jäljistä päätellen Jukan murhasi talon sisälle tunkeutunut toistaiseksi tuntemattomaksi jäänyt murhaaja, ja silminnäkijöiden havainnot tukevat sitä tapahtumankulkua, mistä jäljetkin ovat jääneet.
Ulvilan murhakodin valokuvista muuten puuttuu yksi merkittävä yksityiskohta. Vaikka tavarapaljous vyöryykin kaikkialta, niin oluttölkit ja viinapullot suorastaan huutavat poissaolollaan. Niitä ei ole, mistä voi vetää johtopäätöksen, ettei talouden asukkailla ollut alkoholiongelmaa. Ulkoterassilla ei näy tupakointipaikkaa, mistä voi päätellä ettei taloudessa ollut tupakoitsijoitakaan.
Taustasi vuoksi yritän jatkossa olla ymmärtäväisempi sinua kohtaan ja yritän hyväksyä sen tosiseikan, että tapahtumankuvauksissasi ehkä purat jotain traumaa joka sinulla on. Tästäkin huolimatta suosittelen mieluummin terapiaa kuin keskustelufoorumia ja mielellään voisit jättää jo muutenkin aivan liikaa kärsineen lesken ja tämän lapset traumanpurkusi ulkopuolelle.
Itsessään pidän luotettavina niitä perheenjäsenten ja ystäväpiirin kuvauksia, että Auerin perheessä elettiiin rauhallista sopuisaa arkea. Tässä on sen verran aikaa kulunut että varmasti olisi toisenlaista tietoa tullut julkisuuteen mikäli sitä olisi.
- Pieni liekki
Miksi sinusta on vaikeaa tarttua "Murhalesken muistelmat"-kirjaan? Olen ollut havaitsevinani, että luet mielelläsi kirjoja, joissa kirjoitetaan syylliseksi ihmistä, jota minä pidän syyttömänä ja jonka itse asiassa pystyn todistamaan syyttömäksi miehensä murhaan. Miksi et lukisi tai kuuntelisi sellaisen ihmisen kirjoittamaa kirjaa omista kokemuksistaan, jonka asioista katsot olevasi oikeutettu kirjoittamaan ja keskustelemaan täällä murhainfossa?Lack Ops kirjoitti: Ti Helmi 04, 2025 11:11 pm Lupaan lukea mahdollisen Murhaajalesken muistelmat, jahka sellaisen Ulvilan murhan suorittanut henkilö kirjoittaa.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
- Pieni liekki
Olen samaa mieltä.StephenHawking kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 7:45 am ...
Tähän tällainen yleismielipide. Akateemisuus tai yrittäjyys ei millään tavalla sulje pois sitä, että kotiovien sisäpuolella ei voisi tapahtua synkkiä tapahtumia. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Helsingissä psykiatrin tekemä vaimonmurha pari vuotta sitten.
Hyvää pohdintaa. Valitettavasti meillä Suomessa on ihmisiä, jotka katsovat asiakseen kirjoitella netissä ilkeitä asioita ihmisistä, joita eivät tunne lainkaan ja joiden elämästä eivät tosiasiallisesti taida tietää paljon mitään. Lisäksi he eivät vaivaudu kuuntelemaan asianosaisia, vaikka nämä itse haluaisivat kertoa omista kokemuksistaan.StephenHawking kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 7:45 am Itsessään pidän luotettavina niitä perheenjäsenten ja ystäväpiirin kuvauksia, että Auerin perheessä elettiiin rauhallista sopuisaa arkea. Tässä on sen verran aikaa kulunut että varmasti olisi toisenlaista tietoa tullut julkisuuteen mikäli sitä olisi.
- Pieni liekki
Kiitos vastauksistasi kysymyksiini. Palaan niihin myöhemmin paremmalla ajalla.
Voisitko harkita lukevasi Anneli Auerin "Murhalesken muistelmat"-kirjan sillä perusteella, että sieltä löytyy Ulvilan murhan ja sen jälkiseurausten tapahtumakuvaus? Voisit sitten kirjan luettuasi tulla tänne selvittämään, mitä virheitä kirjasta löytyvästä tapahtumakuvauksesta mahdollisesti löysit, niin päästäisiin asioissa eteenpäin.