https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011010604.html
"Kurikan puoliso kertoi poliisille, että Haapajärven jälkeen he olivat saavuttaneet hitaasti ajavan autoletkan valtatiellä 27. Aviomies oli ymmärtänyt, että letkan kärjessä kulkenut avolava-auto oli hiljentänyt vauhtiaan ja pysähtynyt kääntyäkseen vasemmalle.
Aviomies lähti ohittamaan autoa oikealta puolelta moottoripyörällään. Lena-vaimo tuli perässä.
Punaista avolava-autoa ajanut mies kertoi olleensa kääntymässä kotiinsa läheiselle tielle. Sitä ennen hän pysähtyi valtatielle odottamaan, jotta vastaantuleva liikenne menisi ohi ja hän voisi kääntyä vasemmalle.
– Näin peileistä, että takaakin tulee autoja. Näin samalla, että takaa tulee moottoripyörä, se ohitti takanani tulevia autoja, nelikymppinen mies kuvaili poliisille.
Tässä vaiheessa hänellä ei sanojensa mukaan ollut mitään havaintoa toisesta moottoripyöräilijästä.
Sitten ehdin jo ajatella, että minne se moottoripyörä hävisi, kun se yhtäkkiä kuin humahtaen meni minun oikealta puolen ohi. Ja aivan saman tien kävi kova rysähdys, josta en ymmärtänyt, että mitä tapahtui.
Lava-autokuski ajoi sivuun ja nousi ulos katsomaan.
– Silloin näin, että autoni katolla oli moottoripyörä."
Selittäiskö joku mulle kun mä en ymmärrä?
-kaksi prätkää ajaa peräkkäin
-saavat kiinni autoletkan, jonka keulilla oleva avolava on kääntymässä vasemmalle ja letka ilmeisesti pysähtynyt tai hyvin hitaasti liikkuva
-letkan keulilla oleva avolava ei pääse kääntymään vasemmalle, koska vastaan tulee autoja
-ensimmäinen prätkä ohittaa pysähtyneen autoletkan pientareen puolelta, oikealta
-toinen prätkä tekee samoin, mutta osuu autoletkan ensimmäisenä olevan avolavan persiiseen keskelle
Eli lähtikö tämä nainen oikealta ohittamaan, mutta autoletkan melkein ohitettuaan koukkasiko sitten kuitenkin vasemmalle, letkan ensimmäisenä olevan lava-auton persiiseen ?