Poliisihan salasi jopa Koiviston itsensä kuulustelut sen jälkeen kun toimittaja oli niitä itselleen pyytänyt.Pieni liekki kirjoitti: Ti Loka 05, 2021 4:53 pm Kukaan ei ilmeisesti ole osannut vastata tuossa edellisessä viestissäni tässä viestiketjussa aiemmin olleeseen kysymykseeni.
Onko kenelläkään tietoa, ovatko tämän "Koiviston huppumiehen" kuulustelut vuodelta 2014 tulleet missään vaiheessa Ulvilan murhaoikeudenkäyntejä julkisiksi? Koivisto oli itse kovin vakuuttunut, että tällä henkilöllä olisi ollut varteenotettava kytkös Ulvilan murhatapahtumaan. Ajattelin, että noista "Koiviston huppumiehen" kuulusteluista voisi saada jotain oleellista irti tämän edelleen pimeänä olevan rikoksen ratkaisemiseksi, vaikka en tätä henkilöä teosta epäilekään. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, tekivätkö "Koiviston huppumies" ja Auerin pääepäilty keskenään remppahommia irtisanomistensa jälkeen ja olivatko he ylipäänsä toistensa kanssa tekemisissä?
Mutta olihan AV:nkin 2006 kuulustelut ainakin osittain nyt saatavissa uusimmassa etpk-versiossa, vaikka tähän mennessä niistä ei ole ollut mitään mainintaa. Ties vaikka TN:kin kuulustelut jo jostain löytyisivät.
Ja sittenhän pitäisi olla myös kesän 2007 kuulustelut, joista Koivisto kertoi. Kuulemma 3 kertaa olisi itse Santaoja TN:ää kuulustellut.
Koiviston mukaanhan TN:n kuulustelut tällöin "epäonnistuivat", koska toisessa kuulustelussa hän oli lääkkeistä sekaisin ja toisessa alkoi uhkailla kuulustelut tehnyttä Santaojaa (en kyllä tiedä, mistä Koivisto tämmöiset asiat tiesi....) ja ne lopetettiin kesken. Olisihan se kiva nähdä, pitääkö Koiviston väite kuulusteluista paikkansa. Suuresti kyllä ihmettelen, miten hän olisi voinut jostain kuulusteluista saada tietoa, ellei sitten TN olisi hänelle itselleen asioista kertonut. Mutta käsitin, ettei he enää 2007 kovin hyvissä väleissä olleet tai toisiaan tavanneet?
Ja ehkä noita oletettuja 2007 kuulusteluja ei ole minnekään ihmeemmin kirjattukaan. Jos nyt ovat tottakaan. Todistettavasti kyllä Koivisto itse kävi miehestä poliisille puhumassa keväällä/kesällä 2007.