Paasilinna kolarissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mona Carita
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:15 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mona Carita »

esmes- kirjoitti:käsittääkseni jonkin verran alkoa käyttää, kirjailijoiden helmasynti.
Ja mikäli keltaista lehdistöä on uskomista, niin alkoholin vaikutuksen alaisena kyseisellä kirjailijalla ovat nyrkit heiluneet vuosien varrella useaan otteeseen. Paasilinna joutuu varmasti julkisuuden henkilönä helposti humalaisten silmätikuksi, mutta pitäisi pystyä olla provosoitumatta.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=132415
Paasilinnaa ei epäillä rattijuopumuksesta
ASK, 6.8.2008


--------------------------------------------------------------------------------

Kirjailija Arto Paasilinnaa koskeva esitutkinta on edennyt Espoon poliisissa siten, että häntä ei enää epäillä rattijuopumuksesta.

Esitutkintaa jatketaan muilta osin ja häntä epäillään edelleen 18.7. tapahtuneesta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, vammantuottamuksesta sekä 17.7. tapahtuneesta pahoinpitelystä. Tapahtumat siirtyvät poliisilta syyteharkintaan lähiviikkojen aikana.

Esitutkinnassa käsiteltävät Paasilinnan terveydentilaa koskevat tiedot, muun muassa lääkärinlausunnon sisältö kokonaisuudessaan ovat poliisin mukaan salassapidettäviä tietoja.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1566658

Arto Paasilinna sopi sotkunsa rahalla
07.08.2008 06:38

Kirjailija Arto Paasilinna myöntää sopineensa epäillyn pahoinpitelyn asianomistajan, espoolaisen miehen, kanssa.

Epäilty pahoinpitely tapahtui ravintola Krouvi Fortunassa Espoon Matinkylässä.

Paasilinnan epäillään lyöneen miestä kasvoihin sillä seurauksella, että tuloksena oli sairaalareissu ja tikattu alahuuli.

Poliisi on saanut tapauksen esitutkinnan valmiiksi ja se etenee syyttäjälle, kertoo komisario Sari Vuorinen.

Paasilinna kiistää pahoinpitelyn IS:lle. IS tavoitti kirjailijan eilen iltapäivällä.

Oliko sopimus sanallinen vai rahallinen?


- Kyllä minä siihen maksoin vähän sellaista sovintorahaa, jonka jälkeen asiasta ei sen enempää puhuttu. Olen hoitanut rahan hänen (asianomistaja) lakimiehelleen, jonka välityksellä olemme jutelleet.

Lue lisää päivän Ilta-Sanomista!
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1591912

Arto Paasilinnaa uhkaa neljä vakavaa syytettä
23.09.2008 06:49

Kirjailija Arto Paasilinnan kesäiset törmäilyt poikivat kaikkiaan neljä vakavaa syytettä, mikäli kihlakunnansyyttäjäsyyttäjä syyttää rikoksista Espoon poliisin tutkimusten perusteella. Jutun asiakirjat ovat siirtyneet nyt syyteharkintaan.

Poliisi niputti aikaisemmin tapahtuneen kapakkatappelun ja liikenneonnettomuuden yhteen. Jälkimmäisessä turmassa Paasilinna ajoi väärää kaistaa ja törmäsi naisautoilijaan. Kapakkatappelussa uhri sai kasvoihinsa useita tikkejä sairaalassa.

Poliisi esittää syyttäjälle neljä rikosta syyteharkintaan. Ne ovat pahoinpitely, liikennepako, törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja vammantuottamus.

Kirjailija on yrittänyt sovintoa uhriensa kanssa. Kolariosapuolelta hän on pyytänyt anteeksi, iskun kohteeksi joutunut on jo saanut rahaa. Tämä ei kuitenkaan muuta syyteharkintaa mihinkään suuntaan.

Lue tarkemmin päivän Ilta-Sanomista tänään.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Kirjailija Arto Paasilinnaa koskevat rikosepäilyt eivät ainakaan vielä etene oikeuteen. Syyttäjä on pyytänyt poliisilta jutussa lisätutkintaa.

Espoon poliisi kertoi viime kuussa saaneensa valmiiksi esitutkinnan, joka koskee kirjailijan kesäistä kolarointia sekä riitaa ravintolassa. Syyttäjä haluaa kuitenkin nyt vielä kuulla liikennejutun osalta kahta todistajaa.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1605928
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Mona Carita kirjoitti: Ja mikäli keltaista lehdistöä on uskomista, niin alkoholin vaikutuksen alaisena kyseisellä kirjailijalla ovat nyrkit heiluneet vuosien varrella useaan otteeseen. Paasilinna joutuu varmasti julkisuuden henkilönä helposti humalaisten silmätikuksi, mutta pitäisi pystyä olla provosoitumatta.
Itse olen muutamaan otteeseen ollut Paasilinnan seurassa ravintolassa, ja kyllä se valitettavasti on niin että herra itse on aika kova aukomaan päätänsä.

Sen parin viinipullon jälkeen alkaa vittuilu että kuinka paljon hän tienaa vuodessa ja kuinka kuinka kuuluisa hän on ja kuinka kova hän on tappelemaan.

Ei tuollaista kukaan kuuntele.. Ja kyllähän varmasti voit kuvitella miten käy kun maailmankuulu kirjailija alkaa levennellä omaisuudellaan ja saavutuksillaan kempeleläiselle betoniraudoittajalle joka on jo valmiiksi vittuuntunut ja persaukinen.
supre
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:34 pm

Viesti Kirjoittaja supre »

Sääli lukea omasta suosikki-kirjailijasta tämänkaltaista juttua, mutta kaikillehan se viina ei sovi sitten lainkaan. "Viina on viisasten juomaa" niin kuin sanotaan.

Koko Arto Paasilinnan tuotannon lukeneena voin kyllä todeta, että herran viime vuosien tuotokset ovat suoraan sanottuna "täyttä skeidaa" verrattuna vuosikymmenien takaisiin Onnellinen Mies , Ulvova Mylläri, Hirttettyjen Kettujen Metsä, Suloinen Myrkynkeittäjä ja muihin sen ajan romaaneihin, joita häneltä on tullut ulos. Kyllä ne teokset ovat ainakin minua suunnattomasti naurattaneet ja tuoneet iloa elämääni. Viime vuosien Paasilinnan tuotanto ei ole enää naurattanut juuri lainkaan, valitettavasti :(
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kelju K. Kojootti kirjoitti:
Itse olen muutamaan otteeseen ollut Paasilinnan seurassa ravintolassa, ja kyllä se valitettavasti on niin että herra itse on aika kova aukomaan päätänsä.

Sen parin viinipullon jälkeen alkaa vittuilu että kuinka paljon hän tienaa vuodessa ja kuinka kuinka kuuluisa hän on ja kuinka kova hän on tappelemaan.

Ei tuollaista kukaan kuuntele.. Ja kyllähän varmasti voit kuvitella miten käy kun maailmankuulu kirjailija alkaa levennellä omaisuudellaan ja saavutuksillaan kempeleläiselle betoniraudoittajalle joka on jo valmiiksi vittuuntunut ja persaukinen.
Jos käytös on tota luokkaa niin joskus ansaitsee kyllä pienen muistutuksen törttöilyistään. Siinä on turha vikistä enää jos itsellekin joskus osuu jos aikansa kerjää nyrkkiä. Ihme pelleilyä yrittää sovitella tekojaan. Olisi vain mies ja myöntäisi syytteet. Pääsisivät kaikki helpommalla. Taitaa olla kusi niin paljon hatussa, että luulee pystyvänsä mihin vain.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

supre kirjoitti:Sääli lukea omasta suosikki-kirjailijasta tämänkaltaista juttua, mutta kaikillehan se viina ei sovi sitten lainkaan. "Viina on viisasten juomaa" niin kuin sanotaan.

Koko Arto Paasilinnan tuotannon lukeneena voin kyllä todeta, että herran viime vuosien tuotokset ovat suoraan sanottuna "täyttä skeidaa" verrattuna vuosikymmenien takaisiin Onnellinen Mies , Ulvova Mylläri, Hirttettyjen Kettujen Metsä, Suloinen Myrkynkeittäjä ja muihin sen ajan romaaneihin, joita häneltä on tullut ulos. Kyllä ne teokset ovat ainakin minua suunnattomasti naurattaneet ja tuoneet iloa elämääni. Viime vuosien Paasilinnan tuotanto ei ole enää naurattanut juuri lainkaan, valitettavasti :(
Täysin samaa mieltä noista kirjoista,siinä hirttämättömien lurjusten yrttitarhan kohdalla muuttui kirjat ihan onnettomiksi, pari viimeisintä olen jo jättänytkin suosiolla lukematta.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Aamen! Arto Paasilinnan uusimmat teokset alkavat olla heikonlaisia tasoltaan herran vaikeutuvan yksityiselämän myötä. Herra alkaa ärsyttää minua, kun saan lukea törppöilyuutisia keltaisesta lehdistöstä. Surettaa.
:(
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Puhdasta offtopicia:
Kelju K. Kojootti kirjoitti:Sen parin viinipullon jälkeen alkaa vittuilu että kuinka paljon hän tienaa vuodessa ja kuinka kuinka kuuluisa hän on ja kuinka kova hän on tappelemaan.
Vaatimattomuus kaunistaa :lol:
...kempeleläiselle betoniraudoittajalle, joka on jo valmiiksi vittuuntunut ja persaukinen.
Toi on totta, että raudoittajat on yleensä vittuuntuneita ja persaukisia, mutta miten siihen on päädytty on jo sinällään hassua, koska raudoittajat hankkii normi rakennusmiehiin verraten suht hyvin... :? :shock: :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

supre kirjoitti: Koko Arto Paasilinnan tuotannon lukeneena voin kyllä todeta, että herran viime vuosien tuotokset ovat suoraan sanottuna "täyttä skeidaa" verrattuna vuosikymmenien takaisiin Onnellinen Mies , Ulvova Mylläri, Hirttettyjen Kettujen Metsä, Suloinen Myrkynkeittäjä ja muihin sen ajan romaaneihin, joita häneltä on tullut ulos. Kyllä ne teokset ovat ainakin minua suunnattomasti naurattaneet ja tuoneet iloa elämääni. Viime vuosien Paasilinnan tuotanto ei ole enää naurattanut juuri lainkaan, valitettavasti :(
Tästä olen täysin samaa mieltä. Oma suosikkini Paasilinnan tuotannosta lienee Aatami ja Eeva. Ja nämä pari uusinta olen minäkin jättänyt suosiolla lukematta.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1640390

Jo kolmas syyttäjä pohtii Arto Paasilinnan rikkeitä
03.02.2009 08:20

Jo kolmas syyttäjä on valjastettu pohtimaan kirjailija Arto Paasilinnan viime kesäisiä tapahtumia. Kolmen eri syyttäjän syyteharkinnat ovat ainakin rutiinijutuissa harvinaista.

Mitään dramaattista ei syyttäjävaihdoksessa kuitenkaan ole; niihin on päädytty mm. uusiin tehtäviin siirtymisen johdosta.

Kirjailija Paasilinnaa uhkaa edelleen joukko syytteitä. Espoon poliisi sai aikoja sitten valmiiksi esitutkinnan, joka koskee kirjailijan kesäistä kolarointia sekä rähinää ravintolassa.

Paasilinnaa epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, liikennepaosta tieliikenteessä sekä vammantuottamuksesta.

Paasilinna on kiistänyt syyllisyytensä.

Kolari tapahtui Espoon Länsiväylällä heinäkuussa. Hän ajoi Hangon suuntaan vastaantulijoiden kaistalla ja törmäsi toiseen autoon. Ennen sitä Paasilinna ehti törmätä liikenteenjakajaan.

Lisäksi kirjailijan epäillään pahoinpidelleen miestä espoolaisessa ravintolassa kolaria edeltäneenä iltana. Paasilinna on myöntänyt julkisuudessa sanaharkan, mutta kiistänyt lyömisen. Uhri puolestaan on esitellyt saamiaan kasvovammoja ja tikkejä.

Ilta-Sanomien tietojen mukaan Paasilinnan on korvannut uhreille rahallisesti näiden kokemat harmit. Jutun siirtyminen oikeuteen oli kirjailijalle kuitenkin yllätys.

Tapahtumat eivät ole vähentäneet Paasilinnan suosiota. Hän on yhä Suomen ostetuimpia kirjailijoita ja parhaillaan hän kirjoittaa uutta romaani.

Mika Mölsä, Hannes Markkula
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Pidetään tätä vaikka sitten kija-arvosteluna: Omasta mielestäni paasilinna on kirjoittanut muutaman hyvän kirjan. Lähinnä tulee mieleen Jäniksen vuosi ja hirtettyjen kettujen vuosi.

Valtaosin muu on sellaista mpaskaa että allekirjoittanut ei ole viitsinyt lukea edes kirjaa yli puolen välin kun juttu on lässähtänyt liikaa.

Ja muutaman kerran olen itsekin mieheen törmännyt. Vittumainen tuttavuus. Ihan kaiken kaikkiaan, eikä edes tarvitse olla ottanut. Jos ette usko, kyselkää miehen mökkinaapureilta lisää.

Ja viimeisen vuosikymmenen kirjallinen taso ei ylitä edes Jerry Kottoneita.

"eat shit - then billion fyes can't be wrong"
Tyhmälle iloksi on ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus.
Sananlaskut 10:23
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6675
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Paasilinna kolarissa

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

MTV3 uutiset kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /03/836129

Syyttäjä vaatii Arto Paasilinnalle vankeutta ja vuoden ajokieltoa
Julkaistu 13.03.2009 10:50 (päivitetty 11:42)

MTV3-Jarkko Sipilä

Syyttäjä Tapio Mäkinen vaatii kirjailija Arto Paasilinnalle vankeustuomiota ja vuoden ajokieltoa. Espoon käräjäoikeudessa alkoi perjantaina aamupäivällä oikeuskäsittely, jossa puidaan Paasilinnan viime kesäistä liikennetörttöilyä.

Syyttäjä vaatii Paasilinnalle rangaistusta törkeästä liikennetuvallisuuden vaarantamisesta, liikennepaosta ja vammantuottamuksesta. Paasilinna kiisti, että kyse olisi törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, mutta myönsi liikenneturvallisuuden vaarantamisen.

Tapahtumat sattuivat Etelä-Espoossa viime kesänä 18. heinäkuuta. Westendissä asuva Paasilinna oli lähtenyt liikkeelle perjantaina puolen päivän aikaan farmari-Volvollaan ja Westendinkadulla törmännyt liikenteen jakajaan Itä-Linnakkeen risteyksessä. Liikennemerkki oli kolahtanut vastaan tulevaan autoon. Tämän syytekohdan Paasilinnan myönsi.

- Paasilinna jatkoi ajojaan, eikä pysähtynyt, syyttäjä Mäkinen sanoi. - Se on todella törkeää menettelyä. Ajon olisi pitänyt pysähtyä jo tässä vaiheessa.

- Hämmästyin, kun auto ei pysähtynyt, vastaantulevaa autoa kuljettanut nainen totesi oikeudessa.

Paasilinnan auto loivassa mutkassa myös ajatunut väärälle kaistalle ja seuraava vastaantulija oli joutunut ajamaan oman autonsa kadulta pois, jottei nokkakolaria olisi syntynyt. Syytteen tämän kohdan Paasilinna kiisti.

Paasilinna kiisti syytteen liikennepaosta

Paasilinna oli lopulta kääntynyt Westendin bussiaseman kohdalta vasemmalle, kun paikasta voisi sääntöjen mukaan kääntyä vain oikealle Helsingin suuntaan. Paasilinna jatkoi Länsiväylää väärään suuntaan.

Esitutkintapöytäkirjassa Paasilinna oli kertonut huomanneensa virheensä, mutta päättänyt ajaa moottoritietä väärään suuntaan seuraavaan liittymään. - Tämä ei ole enää sakkoasia, vaan vaadin vankeustuomiota juuri tämän takia, Mäkinen sanoi.

Asianajaja Arvela jätti oikeudelle myös Tekniikan Maailman numeron 20/08, jonka jutussa kyseistä risteystä pidetään jossain määrin hankalana.

Paasilinna oli jatkanut bussiaseman ohi bussikaistaa pitkin. Länsiväylällä hän oli törmännyt naisen kuljettamaan autoon, mutta jatkanut vielä parisataa metriä ennen kuin auto oli hajonnut. Syyte liikennepaosta koski tätä ja vammantuottamus vastaantulevan naisen loukkaantumista. Lopulta sivulliset ottivat Paasilinnan kiinni.

Oikeudessa kuultiin naista, jonka autoon Paasilinna törmäsi.

- Tämä tapahtui niin nopeasti. On se aika yllättävää, että joku tulee väärään suuntaan, nainen kertoii. - Yht'äkkiä autot oli vaan lähekkäin ja hän tuli bussikaistan yli minun kaistalleni. Mulla meni ihan plasmat sekaisin. Hän ei tehnyt yhtään väistöliikettä. Se olisi ollut nokkakolari, jos en olisi itse väistänyt.

Nainen arvioi omaksi nopeudekseen 40-50 km/h.

Paasilinna myönsi kääntyneensä väärään suuntaan Länsiväylälle ja myönsi aiheuttaneensa törmäyksessä toisen auton kuljettajan vamman. Sen sijaan liikennepakosyytteen Paasilinna kiisti. - Kyse ei ollut paosta, vaan hän antoi autonsa liikkua pienen matkan törmäyksen aiheuttaman hämmennyksen takia, asianajaja Aarno Arvela totesi.

Westendinkadulla liikennemerkin autoonsa saanut nainen esitti vaatimuksen myös siitä, että saisi Paasilinnalta kirjan omistuskirjoituksella. Vaatimuksen lukeminen sai hymyn Paasilinnan kasvoille ja pienen hörähdyksen käräjäyleisöltä.

- Tuon voitte käsitellä tuolla käytävällä, tuomari totesi. - Täällä puidaan euromääräisiä korvauksia.

- Uskon, että päämieheni tähän vaatimukseen suhtautuu hyvin ystävällisesti, Paasilinnan asianajaja Arvela totesi.

Oikeudenkäynnissä ei käsitellä Paasilinnan tekemäksi epäiltyä pahoinpitelyä. Syyttäjä Mäkisen mukaan espoolaisravintolassa tapahtunut juttu vaatii vielä lisätutkintaa.
MTV3 uutiset kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /03/836189

Paasilinna: "Onnettomuus tapahtui, eikä sille enää voi mitään"
13.03.2009 12:20

MTV3 - Jarkko Sipilä

Kirjailija Arto Paasilinna kertoi oikeussalissa lähteneensä kyseisenä perjantaina Westendistä liikkeelle omalla autollaan. - En muista oliko tarkoitus mennä Tapiolaan vai Helsinkiin. Kun liikennemerkki kaatui, niin ne suunnitelmat jäivät.

Paasilinna sai nipun liikennesyytteitä viime kesänä tapahtuneesta onnettomuudesta, kun hän ajoi Länsiväylää väärään suuntaan. Paasilinnan veressä ei ollut alkoholia tai huumaavia lääkkeitä.

Miksi ajoitte liikenteenjakajan yli Westendissä? Miksi ette pysähtyneet? syyttäjä Tapio Mäkinen kysyi.

- Minä halusin viedä auton kauemmaksi liikenneonnettomuuspaikasta. Tarkoitukseni oli ajaa takaisin Westendiin ja jäädä odottamaan viranomaisia. Koko tapahtumaketjun aikana en paennut paikalta lainkaan.

Paasilinnalla ei ollut muistikuvaa syyttäjän väittämästä tilanteesta, jossa hän olisi ajatunut toiselle kaistalle.

Miksi käännyitte bussiaseman kohdalta moottoritielle?

- Minä suunnittelin ajavani liittymätietä niin että olisi päässyt ajamaan Haukilahteen ja Westendiin ja takaisin liikennemerkkionnettomuuspaikalle.

Miksi lähditte väärään suuntaan Länsiväylää?

- En havainnut liikennemerkkejä. Se ei ole tuttu risteys.

Milloin havaitsitte että ajoitte väärään suuntaan?

- Sitten kun törmäys oli tapahtunut. Ei ole puhettakaan tahallisuudesta tai taitamattomuudesta. Erehdyksestä oli kyse.

Miksi ette pysähtynyt heti törmäyksen jälkeen?

- Tarkoitus oli ajaa Haukilahteen liittymästä.

Oliko se järkevä päätös ajaa moottoritietä väärään suuntaan?

- Ei se ollut moottoritie, vaan liittymä. Se ei ole tuttu ympäristö.

Pidän menettelyänne kummallisena, syyttäjä sanoi. Onko jotain erityistä tapahtunut?

- Ei. Minä pyrin selvittämään onnettomuuden.

Mitään sairauskohtaista tai sellaista ei ole?

- Ei.

Syyttäjä piti Paasilinnan vastauksia erikoisina.

Myös nainen, johon Paasilinna törmäsi kysyi siitä miksi Paasilinna ei tehnyt bussikaistalla U-käännöstä.

- Nämä ovat jossitteluja, joita voitaisiin jatkaa viikko. Onnettomuus on tapahtunut ja sille ei voi enää mitään.

Paasilinnan mukaan kyse oli pienehköstä liikennevahingosta. - En ole ensimmäistä kertaa liikenneonnettomuuksia setvimässä. Journalistivuosinani tein juttuja lehteen Pohjois-Suomessa tapahtuneista liikenneonnettomuuksista. Silloin tutustuin noin 17000 liikenneonnettomuuteen.

- Jos on syntynyt kuva, etten hallitse liikennekäyttäytymistä, niin se on täysin väärä.
Vastaa Viestiin