Vittikö? Ihmisääni?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
perusasiamies
Jane Marple

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Tarkennetaan ufo-teorioita sen verran, että 1:57 kaksoiskolahdus onkin astalon nosto maasta. Tähän liittyy se verinen jälki olohuoneessa. Eli se ei oikeasti ole mikään jalanjälki sittenkään.

Tuosta alkaa sitten surmajuoksu uhrin viereen, seitsemän askelta. Kopsahdus kohdassa 1:52 on edelleen surmaveitsen lasku maahan.
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 8:41 am Löytyy vanhoista viesteistä.
Vittikö = Vittuko?

Missä A oli aikavälillä 1:43 - 3:41

musta=häkenauhalta
punainen=A: kuulustelu
sininen=turumurre

1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
turumurre: n1:45 A antaa puhelimen lapselleen ja lähtee menemään hiipimällä olohuoneen poikki takkahuoneeseen päin.
1:51 Epäilty: Lähtikse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näin heijät...
turumurre: A on hiipinyt olohuoneen lähes perälle (maton seutuville) ja sanoo pelkäävällä äänellä; ’lähtikse jo’. n 1:52 A on edennyt vielä hivenen siihen maton keskelle (pohjapiirros; parimetriä takkah/mh oviaukosta, ei pidemmälle juur voikkaan lasinsirpaleiden takia) ja on nyt näköyhteydessä. Tuijottaa pari sekuntia ja huutaa raivokkaasti.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
turumurre: ’Pitääkö’ (huutaa surmaajalle)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä, voi olla, et mä huusi siinäki kohtaa jotain, et mitä sä teet ja lopeta tai jotain tämmöst. jotain mä muistan et mä huusi hänel, mut mä en muista mitä, jotain tämmöst.
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Kuulustelu 2.12.2006:
...ja sit tää, kun mä tuli siihe näköyhteytee ni tää mies siel hyökkäs mua kohti.
turumurre: Surmaaja tekee ’hyökkäysliikkeen’ A:ta kohden, A pelästyy ja kiroilee ’Vittuko’.A lähtee tässä juoksemaan kohti ulko-ovea, ja ’sivuttaa’ puhelimen;
Äänilabran lausunnon mukaan: ”Askeleet kuullostavat siltä, että ne on tuotettu lähellä puhelinta niin, että ne tulevat ensin lähemmäs ja loittonevat sitten”; Eli olohuoneen perältä, puhelimen ohi, ensin tuulikaappiin, jonka ovi on auki.
Kuulustelu 2.12.2006:
Joo, no sit mä juoksin sinne tota kuistille. Mietin, et mitä mä nyt tee. En mä voi tästä lähteä, lapset o siel sisällä, mihkää lähteä ja ei mul edes avainta ollu, ni mä kurkkasi sinne takasi, siel ei näkyny mitää. Mä meni sisää, hän oli menny sit takasi sinne. Mä luule, et siin oli se puhelin ... auki, ma meni sit takasi puhelimee. Mee (Lapsi) oli kans vähä aikaa siin puhelimes päivystämäs, et jos siel sanotaa jotai.
turumurre: A avaa ulko-oven ajassa n.1:58-1:59, jättää oven auki, menee ulkopuolelle kuistille, ei voi kuitenkaan paeta kauemmas, lapset sisällä jne. Katsoo takaisin tuulikaappiin ajassa 2:03. (Surmaaja ei takkahuoneesta poistunut, teki vain uhkaavan hyökkäys liikkeen)
Linkki:
viewtopic.php?p=313837&hilit=Vittik%C3%B6#p313837
Kuka vaan voi kuullusta vääntää tekstin mieleisekseen.
Se mitä kuulija kuulee ei ole se mitä sanottu, minä en kuule ulkopuolista ja annelistit kuulee, ymmärrätkö pointtini.
Minä en ole kuullut harhoja toisin sanoen pikkuukkojen kuiskutteluja ja joku toinen kuulee samassa tilassa "tapa se"
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Vitti on sivistyneen naisen kirous, vitti sentään. Loppu on pelästyksen ja melkein kompastumisen (matto liukuu alla) aiheuttama öhkäisy, kun surmaaja lähtee tulemaan kohti ja Anneli nopeasti kääntyy ja juoksee karkuun.
Arvelisin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

perusasiamies kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:39 am Tarkennetaan ufo-teorioita sen verran, että 1:57 kaksoiskolahdus onkin astalon nosto maasta. Tähän liittyy se verinen jälki olohuoneessa. Eli se ei oikeasti ole mikään jalanjälki sittenkään.

Tuosta alkaa sitten surmajuoksu uhrin viereen, seitsemän askelta. Kopsahdus kohdassa 1:52 on edelleen surmaveitsen lasku maahan.
Mikä vaan, kunhan ei mitään sellaista mitä olen joskus kirjoittanut tai ollut mieltä=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 2:24 pm Vitti on sivistyneen naisen kirous, vitti sentään. Loppu on pelästyksen ja melkein kompastumisen (matto liukuu alla) aiheuttama öhkäisy, kun surmaaja lähtee tulemaan kohti ja Anneli nopeasti kääntyy ja juoksee karkuun.
Arvelisin.
Tuli tuosta sivistyneen naisen... mieleen, oliko Annelin vanhemmat uskoa tunnustavia ?
Täälä pohjoisessa on paljon nuita lestadiolaisia perheitä ja olen laittanut merkile heidän kiroilutyylin. Niin vanhemmat kuin myös lapset sanoo sanan vittu "Vitt-ti".
Olisko Anneli kironnut (vittu ko)
Kuolemannaakka

erämaaetsivä kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 2:41 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 2:24 pm Vitti on sivistyneen naisen kirous, vitti sentään. Loppu on pelästyksen ja melkein kompastumisen (matto liukuu alla) aiheuttama öhkäisy, kun surmaaja lähtee tulemaan kohti ja Anneli nopeasti kääntyy ja juoksee karkuun.
Arvelisin.
Tuli tuosta sivistyneen naisen... mieleen, oliko Annelin vanhemmat uskoa tunnustavia ?
Täälä pohjoisessa on paljon nuita lestadiolaisia perheitä ja olen laittanut merkile heidän kiroilutyylin. Niin vanhemmat kuin myös lapset sanoo sanan vittu "Vitt-ti".
Olisko Anneli kironnut (vittu ko)
Näin olen ajatellut hänen tehneen, että kirouksesta on kyse. Tuossa on niin kova pelästyminen, ettei siinä varsinaisesti ole ehditty ajattelemaan, mitä suusta pääsee. Se on kirkaisu käytännössä.

Kaksplus-palstalta 2009 koskien pikkulapsen nukuttamista:
Juu kun kaikk eivät tosiaankaan ole samanlaisia nukkujia.. Meillä nukkuu hyvin sitten kun nukahtaa. Mutta tosiaan tuo nukkumaan meneminen nykyään.. Voi vitti sentään... :/

Toivotaan että helpottaa.. :D
www.shorturl.at/agoNS

Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

kyr-12 kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 2:06 pm
Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 8:41 am
Kuka vaan voi kuullusta vääntää tekstin mieleisekseen.
Se mitä kuulija kuulee ei ole se mitä sanottu, minä en kuule ulkopuolista ja annelistit kuulee, ymmärrätkö pointtini.
Minä en ole kuullut harhoja toisin sanoen pikkuukkojen kuiskutteluja ja joku toinen kuulee samassa tilassa "tapa se"
Kyllä ymmärrän sinua varsin hyvin.
Tämä oli siinä mielessä hyvä referointi että siinä oli se mitä koulutettu äänitutkija siinä kuuli.
Vertailuun, mitä turunmurre siinä kuuli.
Ja vielä se mitä Auer oli kuulusteluissa sanonut.

Uutta minulle oli tuo puuroinen (k)u-ole sana.
Joku alkuperäistutkija on kuullutkin siinä sanat: ei ole.
Jos näin on. Niin kuka sen sanoo ja miksi?
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 3:55 pm ...
Näin olen ajatellut hänen tehneen, että kirouksesta on kyse. Tuossa on niin kova pelästyminen, ettei siinä varsinaisesti ole ehditty ajattelemaan, mitä suusta pääsee. Se on kirkaisu käytännössä.
...
En loppujen lopuksi osaa arvella, mitä Annelilta on päässyt suustaan siinä vaiheessa, kun hän on säikähtänyt kuollakseen ja pinkaissut uhkaavan näköisesti käyttäytynyttä tappajaa karkuun. Itse kiroilen tosi harvoin ja yritin oikein miettiä, mitä suustani vastaavassa tilanteessa voisi päästä. Tuskin kuitenkaan vittua.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
perusasiamies
Jane Marple

Eiköhän se "Vittikö" ole tuollainen tsemppaushuuto itselleen. Se on huudettu silmät kiinni ja leuka rinnassa. Tietäen, mitä seuraavaksi joutuu tekemään.

Se varmaan itseasiassa on oikeasti vihellys kuten korkeudesta voi päätellä. Se varmaan vihelletään suoraan mikrofoniin, kun leuka on ollut rintaan päin.

Sitten tulee kaksi kaksoiskolahdus ja kaksi kevyempää nousuaskelta. Kolmas askel osuu kovalle, samoin kuin neljäs. Lukija voi päätellä lopun tästä fantasiakertomuksesta.
Säfööri
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

Sopisiko tuo ääni aikajanalle kengän vinkaisuksi. En ole itse kuunnellut koskaan tallennetta, koska olen lukenut siitä liikaa.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin.
perusasiamies
Jane Marple

Tässä fantasiamaailmassa, kun elelee niin...

On melkeinpä kiihottavaa kuunnella kiihtynyttä hengitystä naiselta, jonka on juuri puukottanut miestään. Tämä siis tapahtuisi välillä 1:04 - 1:34. Illuusion rikkoo vain tuo "Onks joku tulossa jo" -repliikki, jonka ajaksi hengitys vaimennetaan.

Tuosta häkenauhasta sais kyllä leikkaamalla tehtyä mielettömiä versioita. Mutta niin saa mistä tahansa tosi-tv sarjastakin...
Pieni liekki

perusasiamies kirjoitti: Ma Helmi 03, 2025 7:52 pm Tässä fantasiamaailmassa, kun elelee niin...

On melkeinpä kiihottavaa kuunnella kiihtynyttä hengitystä naiselta, jonka on juuri puukottanut miestään. Tämä siis tapahtuisi välillä 1:04 - 1:34. Illuusion rikkoo vain tuo "Onks joku tulossa jo" -repliikki, jonka ajaksi hengitys vaimennetaan.

Tuosta häkenauhasta sais kyllä leikkaamalla tehtyä mielettömiä versioita. Mutta niin saa mistä tahansa tosi-tv sarjastakin...
Kyllä tuosta häkenauhasta on tehty vaikka mitä versioita. En tiedä, onko kukaan saanut toistaiseksi rangaistuksia omista väännöksistään. Ulvila-osion "Uusi äänitutkimus"-viestiketjua voi mennä tutkimaan ja sinne esittelemään omia tutkimuksiaan:

viewtopic.php?p=746269#p746269

Digi-Columbokaan ei tainnut saada koskaan tutkimuksiaan valmiiksi saakka. Ehkä poliisi lopulta puuttui hänen viimeisimpiin ylilyönteihinsä tai sitten joku muu sai kaverin viisastumaan ja lopettamaan kyseenalaiset touhunsa.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mielestäni kyseessä on edelleen enemmän wittikö kuin vittikö.

Englantilaisittain vinkaistu witty(kö?), voisi tarkoittaa kontekstissa

"Nokkelako?"

Oliko Annelilla tapana kiihdyksissään hihkua englannin kielellä?
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
perusasiamies
Jane Marple

Eikö uhrin vaimon mies tullut kotiin Huittisten kautta surmailtana? Huittinen on ruotsinkielellä Vittis. Saiskohan tästä kehiteltyä jotain? Mitä Huittisissa oikein tapahtui? :roll:
Pieni liekki

perusasiamies kirjoitti: Pe Maalis 21, 2025 6:47 pm Eikö uhrin vaimon mies tullut kotiin Huittisten kautta surmailtana? Huittinen on ruotsinkielellä Vittis. Saiskohan tästä kehiteltyä jotain? Mitä Huittisissa oikein tapahtui? :roll:
Onko tuo ensimmäinen kysymyksesi jotenkin kummallisesti muotoiltu? Uhri on voinut hyvinkin tulla kotiin Huittisten kautta, mutta jättäisin muutoin tarinoiden kehittelyt vähän vähemmälle. Pitkän päivän päätteeksi luulisi itse kunkin valitsevan lyhimmän tai turvallisimman reitin kotiin.
Vastaa Viestiin