LeaSommer kirjoitti: La Maalis 22, 2025 8:51 pm
viivahattu kirjoitti: La Maalis 22, 2025 6:47 pm
Mitähän helvetin kinastelemista metsäalueissa on niin paljon, että pitää toinen ampua kuoliaaksi? Eihän kukaan voi pakottaa toista omille metsilleen mitään tekemään. Ovatko nämä saman perikunnan jäseniä tai jotain ja vääntäneet siitä, mitä metsille tapahtuu? Vai onko vanha ukko kerta kaikkiaan vaan katkera jostain nuoremman miehen metsänhoitotavoista, kun ei ole ennenkään tehty sillä tavalla? Palstanaapureita ja nuorempi päättänyt suojella omia metsiään (tai vaihtoehtoisesti hakata kaiken) ja vanha jäärä on ollut sitä mieltä, että hänen metsänsä menee siitä pilalle?
En tiedä yhtään mistä tässä on ollut alun alkaen kysymys, saati motiivi. Mutta tajuutko yhtään millaiset rahat pyörii tuolla metsäkaupoissa? Aika helvetin suuret, jos hehtaarit on riittävän suuret. Itsekin metsänomistaja olen ja jonkunnäköinen kosketuspinta on näihin. Ei siellä millään senteillä pelata. Raha, katkeruus ja kateus on arkipäivää. Se on toimeentulo joillekin. Ei ehkä ysikymppiselle papalle, mutta joillekin. Sille ysikymppiselle motiivi voi olla pelkkä katkeruus.
Kyllä minä sen tiedän, että metsäkaupoissa pyörii rahaa, ja tämän viestini jälkeen ketjuun laitettu tieto, että uhri oli puunostaja, on varmaan motiivin kannalta oleellinen asia. Sitä ennen oli kuitenkin vain tieto, että motiivi liittyi kiistaan metsäalueiden käytöstä, ja eihän kenenkään tarvitse oman metsänsä käytöstä jonkun satunnaisen ulkopuolisen kanssa kinastella. Siksi minä tuossa spekuloin, että mihin se kiista voisi liittyä.