Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Hermione
Horatio Caine

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

MuscleTester kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 6:15 pm
Lautumia voi ehkäistä painelemalla. Veren hyytymistä voi hidastaa. Kyllä tuo lavastus onnistuu.
Onko sinulla ihan omakohtaista kokemusta lautumien ehkäisystä? :shock:
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Asiaa yritin etsiä ja miettiä.

Minulle tuli käsitys. Tulevaisuudessa voidaan tuomita Jukan murhasta (2006) tai taposta, ne eivät vanhene koskaan vaikka teko olisi tehty ennen 11/2024
MrEhtivä

Tietenkin jo vanhentuneet tapot, tuskin tällä lakimuutoksella "aukeavat" (jos yli 20v kulunut ennen 11/2024) Näin oletan.
Bettyboo
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Bettyboo »

Bettyboo kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 1:11 pm
Tuskinpa ensihoito olisi Jukkaa yrittänyt elvyttää jos ruumis olisi ollut jo kylmä. Luulen että semmoisen asian olisivat havainneet.
Lautumia voi ehkäistä painelemalla. Veren hyytymistä voi hidastaa. Kyllä tuo lavastus onnistuu.
No sekin vielä. Kyllä Anneli aikamoinen rikollisnero on. :lol:

Mutta ihan vakavasti puhuen; eli siis Anneli on surmannut Jukan ja nauhoittanut koko homman. Sen jälkeen hän on siivonnut rikospaikan tarkasti, niin että vain hänen omat jäljet pyyhkiytyy pois, lavastanut koko homman tekemällä "murhaajan" jälkiä ympäriinsä, piilottanut astalon ja ruskeat suojavaatteet, käynyt pesulla, kuivannut kylppärin, vaihtanut yöpaidan päälle, puukottanut itseään ja lopulta vielä aivopessyt tyttären pysymään tarinassa mukana, jonka jälkeen soittanut häkeen ja tyttären kanssa näytellyt nappiin koko homman ja samalla kuitenkin jollain tavalla estänyt lautumat ja hidastanut veren hyytymisen ilman että ruumiiseen tai itseen jää tästä jälkiä... Menikö jotenkin näin?
Älä koskaan sano 'en koskaan', sillä mikään ei ole varmempaa kuin epävarmuus.
MrEhtivä

Bettyboo kirjoitti: To Huhti 17, 2025 1:27 pm
Bettyboo kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 1:11 pm
Tuskinpa ensihoito olisi Jukkaa yrittänyt elvyttää jos ruumis olisi ollut jo kylmä. Luulen että semmoisen asian olisivat havainneet.
No sekin vielä. Kyllä Anneli aikamoinen rikollisnero on. :lol:

Mutta ihan vakavasti puhuen; eli siis Anneli on surmannut Jukan ja nauhoittanut koko homman. Sen jälkeen hän on siivonnut rikospaikan tarkasti, niin että vain hänen omat jäljet pyyhkiytyy pois, lavastanut koko homman tekemällä "murhaajan" jälkiä ympäriinsä, piilottanut astalon ja ruskeat suojavaatteet, käynyt pesulla, kuivannut kylppärin, vaihtanut yöpaidan päälle, puukottanut itseään ja lopulta vielä aivopessyt tyttären pysymään tarinassa mukana, jonka jälkeen soittanut häkeen ja tyttären kanssa näytellyt nappiin koko homman ja samalla kuitenkin jollain tavalla estänyt lautumat ja hidastanut veren hyytymisen ilman että ruumiiseen tai itseen jää tästä jälkiä... Menikö jotenkin näin?
Todennäköisempää olisi jos murhaaja oli "ulkopuolinen" ja Anneli avustavassa tai tilaajan roolissa murhaan.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Hermione kirjoitti: To Huhti 17, 2025 10:56 am
Nice shirt kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 10:24 pm
Hermione kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 4:59 pm

Ihanko jostain pimeältä keskiajalta olet nykyaikaan ilmiintynyt?
Jos sinut joskus petetään, muista silloin nyt antamasi vastaus. Ilmeisesti tunnet nautintoa huijareista?
Henkilö nimimerkin Hermione takana on nähnyt elämää jo jonkin verran. Tietää myös, että elämä voi olla yllättävä, myös ihmissuhteiden saralla. Viimeinen asia, mitä viitsisin tehdä, on paheksua sitä että kaksi ihmistä löytää toisistaan sielunkumppanin riippumatta siitä ovatko sillä hetkellä sitoutuneet muualle vai ei. Muista, että kukaan ei voi omistaa ketään.

Taidat itse olla aika untuvikko. Minäkin olin melkoisen puritaani vielä parikymppisenä, mutta elämä on tosiaan opettanut avarakatseisuutta ja yllättävienkin asioiden hyväksymistä.

Minulla on sellainen käsitys, ettei Annelin ja Jukan tapauksessa kenellekään jäänyt pahaa verta mihinkään suuntaan. Miksi siis täysin ulkopuolisten pitäisi täristä tuosta? Asian pitäisi olla myös täysin yksityinen, erityisesti kun kyseessä on yksityishenkilöt.
Kyllä. Eihän Suomessa ketään ole mustasukkaisuuden takia tapettu. Eikä tulla tulevaisuudessakaan tappamaan. Ihmiset ovat todellakin avarakatseisia ja humaaneja, aivan kuten sinäkin. Joten mustasukkaisuus on todellakin motiivina mahdoton.
Kyo_Saki2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kyo_Saki2 »

Joosua: "Eikä kamppailu elämästä ja kuolemasta tapahdu äänettömästi, eikä edes niin että nauhaa kuunnellessa pitäisi kuuloaan pinnistellä. Kovan kamppailun äänet on kovia, siis todella hyvin kuuluvia."
Nina Bergin kirjassa kerrotaan poliisin tehneen häkepuhelusta rekon, jossa kuuluvat kaikki kamppailun äänet, lasinsirujen päällä askeltamiset ym. Puolustus on arvioinut, että aidossa häkepuhelussa Annelin ja tytön äänet ja hengittäminen peittivät nuo rekolta kuultavat äänet. Jokainen taas arvioikoon itse, mihin uskoo.
Nice shirt
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Hermione kirjoitti: Ke Huhti 16, 2025 4:59 pm

Ihanko jostain pimeältä keskiajalta olet nykyaikaan ilmiintynyt?
Jos sinut joskus petetään, muista silloin nyt antamasi vastaus. Ilmeisesti tunnet nautintoa huijareista?
Henkilö nimimerkin Hermione takana on nähnyt elämää jo jonkin verran. Tietää myös, että elämä voi olla yllättävä, myös ihmissuhteiden saralla. Viimeinen asia, mitä viitsisin tehdä, on paheksua sitä että kaksi ihmistä löytää toisistaan sielunkumppanin riippumatta siitä ovatko sillä hetkellä sitoutuneet muualle vai ei. Muista, että kukaan ei voi omistaa ketään.

Taidat itse olla aika untuvikko. Minäkin olin melkoisen puritaani vielä parikymppisenä, mutta elämä on tosiaan opettanut avarakatseisuutta ja yllättävienkin asioiden hyväksymistä.

Minulla on sellainen käsitys, ettei Annelin ja Jukan tapauksessa kenellekään jäänyt pahaa verta mihinkään suuntaan. Miksi siis täysin ulkopuolisten pitäisi täristä tuosta? Asian pitäisi olla myös täysin yksityinen, erityisesti kun kyseessä on yksityishenkilöt.
Olen myöhäisessä keski-iässä oleva untuvikko. Kohta kai luokitellaan vanhojen luokitusten mukaan geriatriaan. Minut on petetty. En vieläkään pysty riemuitsemaan siitä. Asia on "käsitelty" niin hyvin kuin sen vain voi. Petturi on petturi, vaikka voissa paistaisi. Jukka ja Anneli löysivät työvoimatoimistossa ensin toisistaan seksipartnerit, ehkä joskus myöhemmin "sielunkumppanit". En tiedä. Anneli ainakin tarvitsi seksiä, koska "komean ja pitkän miehen kanssa hän oli vain kuin veli ja sisko" (siis entinen kumppani).

Haluan vielä sanoa, että pettämisen alussa (uusi suhde alkanut) varmaankin "sielunkumppanuus" on harvinaisempaan. Silloin on aina himo.
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
njimko
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja njimko »

Voisiko joku vahvistaa, onko KRP tietoinen seruaavien tapahtumien kulusta?

Jukka S. Lahti saapui kotiinsa keskellä yötä ja huomasi, että ovi oli laitettu takalukkoon mustasukkaisen Annun toimesta, epäillen Jukan pettäneen häntä. Jukka yritti päästä sisään koputtamalla makuuhuoneen ikkunaan, kun ei avaimillaan päässyt sisälle, mutta Annu oli sikeässä unessa. Lopulta Jukka murtautui väkisin sisään rikkoen ikkunan.

Unenpöpperössä Annu uhkasi Jukkaa puukolla ja käski häntä pysymään kaukana tai hän tappaa tämän. Jukka ei totellut, ja käsikähmän seurauksena puukko osui (vahingossa) Annua kylkeen. Tämän seurauksena Annu menetti totaalisesti malttinsa (ts. sekosi) ja puukotti Jukkaa useita kertoja torsoon.

Hätäkeskuspuhelun aikana Annu palasi makuuhuoneeseen ja löi Jukkaa toistuvasti koivuhalolla päähän hiljentääkseen hänet, mikä johti Jukan kuolemaan. Tämän jälkeen hän palasi puhelimeen. Hätäkeskuspuhelun päätyttyä Annu palasi makuuhuoneeseen, riisui yöpuvun päältään ja laittoi yöpuvun sekä murha-aseen takkaan palamaan, vaihtoi alusvaatteet ja pukeutui. Jonka jälkeen hän meni vanhimman tyttärensä kanssa ulko-ovelle vastaanottamaan poliiseja. Poliisien saavuttua Annu pyrki viivyttelemään heitä ja pitämään heidän huomionsa pois makuuhuoneen takasta. Viivyttelyn seurauksena savuava ase sekä verinen yöpuku haihtuivat savuna ilmaan, kun poliisien huomio oli ulkopuolisessa tekijässä sekä Jukka S. Lahdessa.

Hätäkeskuspuhelun aikana makuhuoneessa oletettiin olevan vieraan miehen mikä sai puoliunisen 8-vuotiaan hämmentyneeseen tilaan. Viimeisen kerran makuuhuoneeseen saavuttuaan hän näki verhojen liikkuvan tuulen mukana. Annu kysyi tyttären palattua häneltä että lähtikö mies pois, johon tytär vastasi "joo". "Näitkö kun mies lähti pois", johon tytär vastasi "joo", koska hänelle oli uskoteltu että huoneessa oli hetkeä aikaisemmin ollut mies, joten hän siis oletti että mies poistui huoneesta verhojen liikkuessa tuulen mukana. Oletetun ulkopuolisen miehen ulkonäön tytär kuuli Annulta puhelun aikana mikä osiltaan vaikutti siihen että tytär muodosti myöhemmin tapahtumien kulkuun sopivan loogisen muistikuvan missä kyseinen mies poistui huoneesta.

P.S. Itse uskoin 8-vuotiaana vielä joulupukkiin, enkä kyseenalaistanut vanhempieni sanomisia.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

njimko kirjoitti: Pe Huhti 18, 2025 12:45 am Voisiko joku vahvistaa, onko KRP tietoinen seruaavien tapahtumien kulusta?
...

P.S. Itse uskoin 8-vuotiaana vielä joulupukkiin, enkä kyseenalaistanut vanhempieni sanomisia.
En tiedä, onko KRP:llä tietoa, että joku olisi kertonut kuvaamasi jutun heille. Jos olet itse tuon höpöhöpöjutun jossain vaiheessa vuosia sitten jollekin asiaa käsitelleelle taholle kertonut, niin kyllä poliisissa jo tänä päivänä pitäisi olla sen verran osaamista, että ymmärtävät jutun olevan täyttä palturia.

Hyvähän se olisi, että poliisi kertoisi julkisuuteen oman käsityksensä tapahtumienkulusta Tähtisentiellä Ulvilan murhayönä. Totuus ei ole käsittääkseni vuosien varrella muuttunut siitä, mitä alkuperäinen tutkintatiimi on tapahtumaketjusta päätellyt.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Nice shirt kirjoitti: To Huhti 17, 2025 5:39 pm

--- Viimeinen asia, mitä viitsisin tehdä, on paheksua sitä että kaksi ihmistä löytää toisistaan sielunkumppanin riippumatta siitä ovatko sillä hetkellä sitoutuneet muualle vai ei. Muista, että kukaan ei voi omistaa ketään.
---
--- Petturi on petturi, vaikka voissa paistaisi. Jukka ja Anneli löysivät työvoimatoimistossa ensin toisistaan seksipartnerit, ehkä joskus myöhemmin "sielunkumppanit". En tiedä. Anneli ainakin tarvitsi seksiä, koska "komean ja pitkän miehen kanssa hän oli vain kuin veli ja sisko" (siis entinen kumppani).

Haluan vielä sanoa, että pettämisen alussa (uusi suhde alkanut) varmaankin "sielunkumppanuus" on harvinaisempaan. Silloin on aina himo.
Miksi minulla, jo kuusikymppisellä, on muodostunut erilainen käsitys asioista?

Tässä matkan varrella minua on "petetty", ja minä olen "pettänyt". Ja ainaakin omalla kohdalla se "himo" on kyllä tullut jälkijunassa, ja itse asiassa yleensä niin että ensin olen "pettänyt" henkisesti ja se (mahdollinen) jyystö on tullut jälkijunassa, jos silloinkaan.

Suosittelen muutenkin eroamista jos puolisot eivät voi molemmat hyvin keskenään. Hukkaan heitettyä elämää sellainen.

En tuota petturi on petturi -ajattelua ymmärrä laisinkaan, juuri tuosta toista ei voi omistaa -periaatteesta johtuen.
Mens malus in corpore sano
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Immun haastattelema rikostoimittaja kertoo oivasti syyn ja miksi anneli livahti "karkuun".
Tämä haastattelu kiteyttää jo sen minkä minä ja moni muukin tietää tekijästä ja miksi ei jäänyt kiinni samoin kuin annelin menttaalitilan lapsia kohtaan.
Olisi ollut kymmeniä mahdollisuuksia pelastaa lapsensa tulevalta rääkiltä mitä tuli tehtyä pikku puuskissa, mutta oma etu ajoi edelle.

Toivon krp:ltä hieman liikkumavaraa antaa joidenkin maalikkojen kuunnella häke nauha ja tehdä vastaava äänien kopiointa tilassa joka vastee annelin kämppää lattioineen seinineen ja kenkineen.
Tulette huomaamaan ettei annelin puheet pidä paikkaansa miksi ja mihin juoksenteli.

Btw.kun katsotte haastattelun huomaatte myös kyseisen toimittajan olevan täällä 15v kirjoittanut nimimerkki jolla mielikuvitus laukkaa hivenen yli jossain kohti.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

kyr-12 kirjoitti: Pe Huhti 18, 2025 9:48 am Immun haastattelema rikostoimittaja kertoo oivasti syyn ja miksi anneli livahti "karkuun".
Tämä haastattelu kiteyttää jo sen minkä minä ja moni muukin tietää tekijästä ja miksi ei jäänyt kiinni samoin kuin annelin menttaalitilan lapsia kohtaan.
Olisi ollut kymmeniä mahdollisuuksia pelastaa lapsensa tulevalta rääkiltä mitä tuli tehtyä pikku puuskissa, mutta oma etu ajoi edelle.

Toivon krp:ltä hieman liikkumavaraa antaa joidenkin maalikkojen kuunnella häke nauha ja tehdä vastaava äänien kopiointa tilassa joka vastee annelin kämppää lattioineen seinineen ja kenkineen.
Tulette huomaamaan ettei annelin puheet pidä paikkaansa miksi ja mihin juoksenteli.

Btw.kun katsotte haastattelun huomaatte myös kyseisen toimittajan olevan täällä 15v kirjoittanut nimimerkki jolla mielikuvitus laukkaa hivenen yli jossain kohti.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011109893.html
Kannattaa lukea KRP.n näkemykset. (Riika Nykänen HS 15.4.-25 klo: 20:00) Ihan tuoreeltaan.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

kyr-12 kirjoitti: Pe Huhti 18, 2025 9:48 am Immun haastattelema rikostoimittaja kertoo oivasti syyn ja miksi anneli livahti "karkuun".
...
Olisiko mahdollista laittaa linkki tuohon ohjelmaan, johon viittaat tuossa edellä? On paljon helpompi kommentoida asioita, kun voi ensin katsoa niiden alkuperäislähteen sisältöineen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Kyo_Saki2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kyo_Saki2 »

Kyr-12: Poliisi on tehnyt tuollaisen rekon eli kopion Annelin ja Jukan kotona häkepuhelusta. Se tehtiin Tähtisentie 54:ssä, tosin siellä asui uusia asukkaita eikä kalustus ollut identtinen vuoteen 2006 verrattuna. Rekosta kuuluvat kamppailun äänet ja lasinsirujen päällä askellukset. Tämä tieto on ihan Nina Bergin kirjassakin. Annelin syyttömyyteen uskovat ovat kuitenkin sitä kohtaan esittäneet kritiikkiä. Annelin ja tytön hengityksen ja äänien alle peittyy heidän mukaansa taustaääniä varsinaiseen häkepuhelun tallenteeseen verrattuna. Myös puhelimen asentoa epäillään, onko se noissa kahdessa mainitussa sama. Reko on kuitenkin siis tehty. Jopa sama häkekeskuksen työntekijä on linjan toisessa päässä.
Vastaa Viestiin