Miika Elomo - elämä ja kuolema

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
viivahattu
Watson itse

Re: Miika Elomo - elämä ja kuolema

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Sean_Coonery kirjoitti: Ma Touko 12, 2025 7:47 pm
Carelin kirjoitti: Pe Maalis 14, 2025 9:32 pm
Herr Fritzl kirjoitti: Pe Maalis 14, 2025 8:20 pm Mitään ei ole nyt sitten kerrottu missään?
Kertoo silloin, että suicidaali
Hyvin näin voisi päätellä tuon vuoksi, mutta niissä tapauksissa harvemmin on puolustushaavoja..
Jos jotain tietää, niin voi myös kertoa ihan rehdisti eikä vihjailla hämäriä. Mitä "puolustushaavoja"? Tarkoitatko, että Elomo surmattiin? Tutkiiko Ranskan poliisi tapauksessa henkirikosta? Miksi Suomen media ei olisi tähän jo tarttunut ja siitä uutisoinut? Nyt haisee vahva paskapuhe tai itse keksityt jutut ilman lisätietoja.
Sean_Coonery
Alokas

Viesti Kirjoittaja Sean_Coonery »

Ranskan poliisi on tehnyt mielestäni jokseenkin merkillistä työtä asian parissa enkä puhu pelkästä hiljaisuudesta vaan muusta mitä olen kuullut. Ja ei, en ole itse tästä mitään keksinyt. Miksi olisin?

En halua tehdä itsestäni tähän mitään numeroa, enkä spekuloi. Haluan vain välittää tiedon ettei tapaus ole niin yksioikoinen, vaikka tietenkin uutisoinnista kuka hyvänsä saa sen kuvan että kun mitään ei kerrota niin se on sitten ”selvä tapaus”. Se vähä minkä asiasta tiedän on lähipiirin tietoa ettei se näin suoraviivaista ole. Ehkä sitten tällä vähäisellä tiedottamisella koitetaan hämätä mahdollista tekijää/-öitä? False sense of security niin sanotusti?

No, kuka tietää mikä on parasta tapauksen tutkinnalle, en ole poliisi, enkä tuntenut Miikaa itse. Toivon vain että kaikki selvitetään. Onhan tilanne aivan karmea tuoreelle vaimolle, perheelle etenkin, ja kaikille jotka hänet tunsivat. Tämä jää varmasti vaivaamaan heitä.

Ja sitten ihan looginen kysymys kaikille; miten sekaisin mies ylipäänsä saisi olla että menisi naimisiin vain tappaakseen itsensä ulkomailla viikon sisään? Eikö se yhtään kuulosta oudolta? Ilmeisesti ei? Normi Suomi-meininkiä vissiin, vai? Mieleisessä duunissa ollut jannu vain viiltää tuosta itsensä eikä jätä edes viestiä tuoreelle vaimolleen? Pelaajaura oli kuitenkin päättynyt jo parikymmentä vuotta sitten ettei se mikään depression syy voi enää olla kuten vaikka Tony Arimalla oli aikanaan. Tony ei tottunut ”siviiliin” eikä päässyt uudelle uralle kiekon parissa, oli liian ankara itselleen. Ei mitään yhdistävää Elomon tapauksen kanssa.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Carelin kirjoitti: Su Helmi 16, 2025 7:06 pm Ensimmäisen kierroksen varaus. On ollut siis aivan huippuluokan ukko. Voitti myös AHL liigan mestaruuden. Top 500 vois kiistellä, mutta Top 5000 ei. Kautta aikain. Joopa joo.
Ei todellakaan ole top 5000 (kautta aikojen pelaajan joukossa). Ei edes lähellä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Paikalla
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Elomo kyllä näyttää kävelevältä sydänkohtaukselta viimeisimmissä kuvissa. En usko itsemurhaan koska oli juuri mennyt naimisiin eikä joukkuepelaajana olisi tehnyt valmentamalleen joukkueelle tuollaista raukkamaista katoamistemppua.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Sean_Coonery kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 4:17 pm Ja sitten ihan looginen kysymys kaikille; miten sekaisin mies ylipäänsä saisi olla että menisi naimisiin vain tappaakseen itsensä ulkomailla viikon sisään? Eikö se yhtään kuulosta oudolta? Ilmeisesti ei? Normi Suomi-meininkiä vissiin, vai? Mieleisessä duunissa ollut jannu vain viiltää tuosta itsensä eikä jätä edes viestiä tuoreelle vaimolleen? Pelaajaura oli kuitenkin päättynyt jo parikymmentä vuotta sitten ettei se mikään depression syy voi enää olla kuten vaikka Tony Arimalla oli aikanaan. Tony ei tottunut ”siviiliin” eikä päässyt uudelle uralle kiekon parissa, oli liian ankara itselleen. Ei mitään yhdistävää Elomon tapauksen kanssa.
On erittäin yleinen harhakäsitys, että itsemurhan tekevien ihmisten toimintaan voisi soveltaa jotain "logiikkaa". Itsemurha on tunneperäinen, äärimmäinen ja lopullinen teko, jota tehdessään ihminen harvemmin ajattelee filosofisia siitä, että onko tämä nyt loogista toimintaa. Monet vakavasta itsemurhayrityksestä selvinneet ihmiset ovat kertoneet päätöksen syntyneen jopa yhtäkkiä ja itselleenkin yllättäen. Eivät sitä välttämättä edellä vuosikausien vakavassa masennuksessa rypeminen ja sitkeät itsetuhoiset ajatukset. itsemurhapäätös voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mistä me tiedämme, mikä syy oli tällä kertaa takana? Ehkä Elomolla oli piilossa pidettyjä ajatuksia ja tuntemuksia jostakin asiasta, joita edes lähipiiri ei tiennyt? Vaikka joku suuri ammatillinen kunnianhimo, jonka päälle otti kovasti se, että ura valmentajana polki jossain Puolan ja Ranskan kaltaisissa sarjoissa, kun haluja olisi ollut valmentaa kovissa jääkiekkomaissa? Tai valtava pelko siitä, että tuore vaimo pettää häntä? Eivät nämä ole semmoisia asioita, joista suomalainen mies läheistensä kanssa välttämättä puhuisi.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Kova lupaus oli ja pelkästään sellaiseksi myös jäi. Ei ennen vuoden 1995 draftia suomalaisia ollut varattu koskaan 1. kierroksella muita kuin Teemu Selänne ja Saku Koivu. Siihen aikaan puhuttiin uudesta Esa Tikkasesta. Taisi olla vähän samantyylinen pelaaja ja jätkäkin. Letkautti joskus Portlandista, että siihen kaupunkiin pitäisi pudottaa pommi, kun ei oikein viihtynyt farmissa.
Carelin kirjoitti: Su Helmi 16, 2025 7:06 pm Ensimmäisen kierroksen varaus. On ollut siis aivan huippuluokan ukko. Voitti myös AHL liigan mestaruuden. Top 500 vois kiistellä, mutta Top 5000 ei. Kautta aikain. Joopa joo.
Vastaa Viestiin