Air India 171, pudonnut Intiassa 12.6.2025 matkalla Lontooseen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
ViidakonCasanova

Re: Lontooseen matkalla ollut kone pudonnut – Kyydissä 133 ihmistä

Viesti Kirjoittaja ViidakonCasanova »

*pltmtxtvp*tm
Sika itse

Viesti Kirjoittaja Sika itse »

*pltmtxtvp*tm
ViidakonCasanova

*pltmtxtvp*tm
Sika itse

Viesti Kirjoittaja Sika itse »

*pltmtxtvp*tm
ViidakonCasanova

*pltmtxtvp*tm
jiitu
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja jiitu »

Painu nyt vittuun tästä ketjusta änkyttämästä!
Sika itse kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 12:04 am Kummasti tuo kouluttamattomus
Jos aikoo pilata ketjun nillittämällä jostain kirjoitusvirheistä, niin koita nyt kouluttamattomuUdessasi edes itse kirjoittaa jotain itse oikein.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

Ajatonkello kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:23 pm Mirrorin mukaan koneessa ei toiminut näytöt ja ilmastointi yms.
Jos siihen yhden intialaisen postaamaan videoon viitataan, niin kone seisoi siinä tilanteessa paikallaan. Ei silloin yleensä nuo viihdejärjestelmät ole kytkettynä päälle. Sama juttu silloin kun valmistellaan laskua tai jos kuulutetaan jotain tärkeää. Viihdejärjestelmä menee silloin tauolle.
Ilmastointikin pistetään joskus pois päältä koneen seisoessa paikallaan. Ihan normaalia toimintaa.
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

jiitu kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 12:17 am Painu nyt vittuun tästä ketjusta änkyttämästä!
Jos aikoo pilata ketjun nillittämällä jostain kirjoitusvirheistä, niin koita nyt kouluttamattomuUdessasi edes itse kirjoittaa jotain itse oikein.
Se on damfin.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

jiitu kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 12:17 am Painu nyt vittuun tästä ketjusta änkyttämästä!
Niinpä. Po. intialainen. Tai suomalainen. Kansallisuudet kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella.

Näin OT. Ja ekseema-Casanovan kirjoituksiin(kin) viitaten.

E: Kiitos Ronaldille havainnekuvasta. Aika väsynyt täytyy olla, jos nuo vivut sotkee. Vaan tiiäppä häntä. Ja monesti huomannut myös sen, että ennen nousuun lähtöä ilmastointi tosiaan on hetken pois päältä, kun siitäkin nyt jtn polemiikkia...
RL11/6 kirjoitti: Ma Tammi 13, 2025 7:22 pm Poistettu mielipuolista mölinää.
-NILS-
Hairy Muff
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Hairy Muff »

Donald McRonald kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 12:31 am
Ajatonkello kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:23 pm Mirrorin mukaan koneessa ei toiminut näytöt ja ilmastointi yms.
Jos siihen yhden intialaisen postaamaan videoon viitataan, niin kone seisoi siinä tilanteessa paikallaan. Ei silloin yleensä nuo viihdejärjestelmät ole kytkettynä päälle. Sama juttu silloin kun valmistellaan laskua tai jos kuulutetaan jotain tärkeää. Viihdejärjestelmä menee silloin tauolle.
Ilmastointikin pistetään joskus pois päältä koneen seisoessa paikallaan. Ihan normaalia toimintaa.
Ja vaikka viihdejärjestelmä ei toimisikaan, niin ei se lentokonetta pudota. Videon perusteella on ihan selvää että noste katoaa koneen päästyä juuri ja juuri ilmaan. Syy selviää kyllä jos vaan mustat laatikot saadaan luettua ja ohjaamon äänitallennin kuunneltua.
1101
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja 1101 »

Puliveivari kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:51 pm Ettei vaan olisi se "perinteinen" syynä että laskusiivekkeet on olleet nousukiidon aikana sisäänvedettyinä. Näitä tapauksia on ollut aika monta vuosien saatossa. Siipipinta-ala ei riitä nousuun asetetulla V2 nopeudella jos laipat on sisäänvedettynä. Yksi tapaus lentoturmatutkinnassa oli sellainen että pilotti oli vieläpä ohittanut varoitusäänen joka tästä varoittaa, vetämällä sulakepaneelista ko. sulakkeen off asentoon.
Moisia tapauksia taisi olla parikin kipaletta, että pilotti otti tietyn nappisulakkeen ulos koska kone piti vittumaista ilmeisen turhaa piipitystä aina rullausteillä palloillessa. Harmi kyllä saman sulakkeen takana oli myös siivekevaroitus.
Ajatonkello
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ajatonkello »

Juu sitäpä juuri! Ehkäpä miehellä oli vain vahva kutina tulevasta.

Monen moista mieleeni juolahtaa, saapa nähdä mitä tästä selviää.
Kaksi mummoa meni marjaan
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Ajatonkello kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:23 pm
Mirrorin mukaan koneessa ei toiminut näytöt ja ilmastointi yms.
Jos siihen yhden intialaisen postaamaan videoon viitataan, niin kone seisoi siinä tilanteessa paikallaan...
Juu... ei viitata.
Vaan siihen, että viihde ja ilmastointi olivat nurin jo silloin, kun kone vasta saapui Lontoosta Ählämäbadiin.
X X X X X
Matti Ja Maija
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 2:57 am
Ajatonkello kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:23 pm
Mirrorin mukaan koneessa ei toiminut näytöt ja ilmastointi yms.
Jos siihen yhden intialaisen postaamaan videoon viitataan, niin kone seisoi siinä tilanteessa paikallaan...
Juu... ei viitata.
Vaan siihen, että viihde ja ilmastointi olivat nurin jo silloin, kun kone vasta saapui Lontoosta Ählämäbadiin.
Niin se haastattelu matkustajalta oli turmaa edeltävältä lennolta, missä oli ilmastointi ja muita sähköongelmia.

En muista mikä on lentokoneiden ns. kääntöaika kentällä, ennen seuraavaa lähtöä, niin eivät varmaan korjanneet mitään sinä aikana.
Slava Ukraini! <3

JanitaSlima nauraa joka paikkaan. :D

Bänniä hänelle.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Hairy Muff kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 1:08 am
Ja vaikka viihdejärjestelmä ei toimisikaan, niin ei se lentokonetta pudota. Videon perusteella on ihan selvää että noste katoaa koneen päästyä juuri ja juuri ilmaan. Syy selviää kyllä jos vaan mustat laatikot saadaan luettua ja ohjaamon äänitallennin kuunneltua.
Monilla kentillä APUn saa laittaa päälle vasta kun kone on lähdössä, siksi ilmastointi ei aina toimi maassa. Ihmettelen jos lähtisivät pitkälle lennolle koneella, jossa ei ilmastointi toimi. Siellä saisi yks sun toinen matkustaja sairaskohtauksen kuumuudessa. Lämpötilaeroja voi olla koneessa ja usein ei saada lämpöä tietylle alueelle.

Viihdejärjestelmät reistailee jatkuvasti. Jos se pudottaisi koneet niin Finnairin laajarunkokoneet olisi kaikki jo pudonneet aikoja sitten.

Laitoin jo aiemmin omaa spekua koneen painosta. Mitä jos on kuormaus ilmoitettu väärin? Kone ollut ylipainoinen?
Vastaa Viestiin