Rikosjuttujen säilytysjärjestelmät

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Rikosjuttujen säilytysjärjestelmät

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Nyt tuli raja vastaan - nimittäin säilyttämisessä. Toistaiseksi olen kuuliaisesti säilyttänyt lehdet sekä sängyn alla, että atk-pöydän alaosissa, mutta nyt on tila loppu, ehdottomasti. Jonkinlainen järkevä säilytysjärjestelmä olisi kehitettävä, leikekirja tai vastaava.

Tiedän, että Minfolla on ihmisiä, jotka keräävät juttuja ja säilövät niitä - jopa suurimmasta osasta rikoksia - mutta miten? Itse säilyttäisin nuo jutut mielelläni kokonaisina, mutta kuitenkin liikaa tilaa viemättä ja siististi selattavissa olevina. Ideaali ratkaisu olisi jonkinlainen IS- ja IL-kansio, johon lehdet voisi säilöä Aku Ankkojen tapaan (semmoisella metallipinneillä), mutta moisia ei liene kaupoissa ole myynnissä? Itsekinhän toki sellaisen nopeasti väsäisi sopivanlaisen pahvin, kuumaliiman ja metallipinnojen avulla, mutta kysytäänpä nyt ensin kuitenkin sitä, miten muut säilyttävät lehtensä/juttunsa? Pinoissa hyllyissä kokonaisina lehtinä, vai irti leikattuina ja teipillä/muulla tavoin kansioon liimattuina? Lisäättekö päivämäärät ja lehtien numerot ja nimet? Mitkä kaikki tapauksiin liittyvät asiat tallennatte? Pelkästään itse uutisen vai kenties myös mahdollisen asiaan liittyvän kuolinilmoituksen ja mahdollisesti tämän tapauksen vuoksi tulleet lakiuudistukset ja muut?

Mikä on ollut toimivin ratkaisu toistaiseksi ja mitä virheitä olette tehneet säilytyksessä sellaisia, että toivoisitte niiden jääneen tekemättä? Mitä kannattaa ottaa huomioon, mitä kirjoittaa ylös, jos päätyy leikekirjaversioon noista jutuista?

Lisäksi, onko kukaan nähnyt myynnissä muovitaskuja, joiden koko olisi A3? Tai kansioita, samaa kokoluokkaa, kiitos.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No perhana sentään. Itsekin olin juuri miettimässä tällaisia asioita. Mittava rikoslehtien ja Hymyjen kokoelma kulkee mukanani asunnon vaihdon yhteydessä, mutta pinojen sijaan olisi syytä lajitella ne kuntoon. Talvi-iltoina voi sitten helpommin löytää sieltä tarvitsemaansa materiaalia, kun netin äärellä valvoo.

Itse aion mennä näihin "kiinabasaareihin" ja ostaa sieltä kansioita ja tarpeellisia muovitaskuja. Kerron joulukuussa, miten onnistui. Lisäksi kiinakauppoja pitää tukea, sillä:
EuroJR kirjoitti:Hieman OT, mutta kirjassa "Prisoner 13498 - Robert H. Davies" kertoo, kuinka hänet tuomittiin Kiinassa vankeuteen. Siellä ollessaan hänen oli tehtävä valinta. Joko sai olla sellissään 24 h puurolla, vedellä ja leivällä tai sitten oli mahdollista mennä orjatyöhön valmistamaan halpoja leluja yms. joita vankila sitten möi eteenpäin. Jos valitsi työn, sai parempaa ruokaa ja erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Pienen niskoittelun jälkeen hän meni sitten pakkotyöhön. Kirjan lopussa kehoitetaan kuluttajaa arvioimaan eetisyytensä ostokäyttäytymisessä. Ostamalla kiinalaisia leluja rihkamakaupasta tuet systeemin ylläpitoa.

Olenkin tämän jälkeen keskittänyt kaikki pikkuostokseni ja joululahjaostokseni ja muut kiinalaisiin puoteihin. Pitäähän sitä toimivaa järjestelmää tukea!
Chopper
Perry Mason

Re: Rikosjuttujen säilytysjärjestelmät

Viesti Kirjoittaja Chopper »

VoDKa kirjoitti: Lisäksi, onko kukaan nähnyt myynnissä muovitaskuja, joiden koko olisi A3? Tai kansioita, samaa kokoluokkaa, kiitos.
Tuolla ainakin on -->
http://www.datakauppa.fi/advanced_searc ... A3&x=1&y=11
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Vastaa Viestiin