Olen nyt parina iltana perehtynyt tähän Pietarsaaren rauhansanalaisten keskuudessa paljastuneeseen insestiseen lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön, jonka on täällä arveltu voineen osaltaan johtaa Tommyn ja perheensä välirikkoon.Punahilkka kirjoitti: Su Heinä 06, 2025 12:06 am Kun isohkolla joukolla on salaisuus pidettävänä ja se saa näin paljon huomiota, ennen pitkää joukon himmeimmillä lampuilla tulee tarve loistaa.
Peter Albäck, Kruunupyyn entinen kunnanvaltuutettu (ps), monin tavoin melko särmikkäältä ja selkeästi viranomaisvastaiselta vaikuttava persoona kertoo fb-julkaisussaan olleensa Karfien tukijoukossa jo vuodesta 2016.
(Olen aloittelija, enkä osannut liittää tänne ottamaani kuvakaappausta. Kommentti löytyy Albäckin profiilista Karfeja käsittelevän julkaisunsa alta. Lainasin kommentin alle)
Silmiini ei ole kuitenkaan sattunut linkkiä aiheesta täällä käytyyn lyhyeen keskusteluun (tosin olen ollut viime viikon ulkomailla, ja silloin on saattanut jäädä muutama sivu tästä keskustelusta lukematta), jossa ystävämme Peter esiintyy sivuhahmona. Ilmeisesti Albäckin tuolloisen Limingan kuntapolitiikassa vaikuttaneen Helena Tornbergin blogiin kirjoittama kommentti kirvoitti Tornbergin tekemään rikosilmoituksen kiihotuksesta kansanryhmää (lestadiolaisia) vastaan:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... &start=15
Helena Tornberg on Limingan pitkäaikaisen rauhansanalaisen kirkkoherran Ilkka Tornbergin puoliso. Mielenkiintoisesti tämä on saattanut olla osittain syynä Peter Albäckin lähtöön Keskustasta. Silti mielipiteet lestadiolaisista ovat viidessä vuodessa loiventuneet niin, että 2016 on jo pystynyt tukemaan rauhansanalaissaarnaajan (joka on todennäköisesti Tornbergien hyvin tuntema henkilö) tytärtä.