Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Malenka
Susikoski

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Malenka »

Voisin uskoa että B pojan vanhemmat jos kerta ovat varakkaampia ovat halunneet tukea uhrin perhettä ja maksaneet poikansa osuuden. Toivottavasti pitävät huolen että poika maksaa heille takaisin. Ymmärrän vanhempien toiminnan mutta se että ottaako poika itse siitä sitten ite mitään oppia kun ei ole tarvinnut stressata että saisi maksettua tappamansa "ystävän" vanhemmille korvauksia ajoissa.

Hyvä myös että A on yrittänyt edes maksaa vaikkei paljon ole maksanut. Tietää että yritystä ainakin ollut.
Eikös se tämä Alexis ollut aika selkeästi heti tuonut omat muistamansa asiat esille kuulusteluissa ja "otti" vastuuta omista teoistaan toisinkuin nämä kaksi muuta jotka yrittivät edelleen valehdella ja siirtää vastuuta toisilleen?
En tarkkaan muista vaikka etpk luinkin mutta joku tämmönen muistikuva on jäänyt.

C pojan kohdalla en ihmettele että ei ole maksanut mitään. Elämän hallinnasta ei taida olla paljon kokemusta ainakaan sen mukaan mitä tännekkin kerrottu kotiolosuhteista jne.
karvakana
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja karvakana »

Murhaaja.
Murhaaja.
Screenshot 2025-06-23 at 21-14-14 koskelan-teinimurhaajat-v0-jmv48r5d5p8f1.webp (WEBP-kuva 1170 × 2532 kuvapistettä) — Pienennetty (28 % alkuperäisestä).png (502.33 KiB) Katsottu 4568 kertaa
Tässä on Veetistä otettu joku suht tuore kuva siellä koulussa. Lähteenä Reddit.
karvakana
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja karvakana »

paskaveeti.jpg
paskaveeti.jpg (50.2 KiB) Katsottu 4564 kertaa
Detsi
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Detsi »

Kuvittelee sulautuvansa joukkoon tuon huomiotakin turvin.
MLV
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja MLV »

Miten tuo otus saa elää ja liikkua vapaasti. Miten kukaan haluaa tai kehtaa olla missään tekemisissä kyseisen otuksen kanssa ... https://rikosuutiset.net/2024/10/21/vee ... rhatapaus/
Primum non nocere
MLV
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja MLV »

Primum non nocere
Smörno-nosmör
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Smörno-nosmör »

Jenkeissä syylliset istuisivat elinkautista tai odottaisivat kuolemansellissä vuoroaan. Suomessa on toisen ääripään käytäntö.
Smörno-nosmör
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Smörno-nosmör »

Jenkeissä syylliset istuisivat elinkautista tai odottaisivat kuolemansellissä vuoroaan. Suomessa on toisen ääripään käytäntö.
Karvainenkaveri

Viesti Kirjoittaja Karvainenkaveri »

MLV kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 10:33 am Miten tuo otus saa elää ja liikkua vapaasti. Miten kukaan haluaa tai kehtaa olla missään tekemisissä kyseisen otuksen kanssa ... https://rikosuutiset.net/2024/10/21/vee ... rhatapaus/
Tulehan Veeti vanhoille kotikulmille, niin täällä olisi kahvia ja pullaa tarjolla aika monesta taloudesta. Voidaan pitää vapautumisen kunniaksi oikein kekkerit. Otahan ne pari muuta paskahousua mukaan, niin juhlitaan yhdessä. Äläkä esitä, että et lue tätä. Saat privana osoitteen.
Aposperida
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Aposperida »

Pyyntö teille jotka ylläpidätte sivustoa ja seuraatte tätä:
Älkää toimiko kuten klikkiuutisia tehtailevat iltapäivälehdet (nimiä mainitsematta).
Nämä nuoret ovat suorittaneet vapausrangaistuksensa yhteiskunnalle. Antakaa heille mahdollisuus jatkaa elämäänsä, tehden siitä paras mahdollinen. Älkää julkaisko kuvia ja nimitietoja - ketä se palvelee? Antakaa rauha myös heidän läheisilleen. He joutuvat elämään asian kanssa koko loppuelämänsä.
Kiitos ja hyvää kesää kaikille!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ Vaikka yo. viesti olikin suunnattu ilmeisesti ylläpidolle, johon en siis itse kuulu niin vastaanpa silti lausuen oman mielipiteeni, joka keskustelupalstalla lienee täysin sallittua.

Julkisuudellahan ei ole mitään vanhenemisaikaa. Nämä oliot tekivät lisäksi niin raskaan rikoksen (tässä tapauksessa monikossa; rikoksia), ettei sitä edes käytännössä mitenkään koskaan millään voi sovittaa. Ehkä oikeuslaitoksen silmissä toki, mutta ei esimerkiksi minun silmissäni ja siihen mielipiteeseen minulla on täysi oikeus.

Ja miten sinun mielestäsi kolmesta tuomitusta ne kaksi lusmuilijaa ovat koko tuomionsa sovittaneet ja suorittaneet edes juridisessa mielessä niin kauan kuin eurokin tuomioistuimen määräämistä vahingonkorvauksista on maksamatta ? Ja miten yksikään noista kolmesta on vielä tuomionsa suorittanut kun ovat kuitenkin vasta ehdonalaisessa vapaudessa ? Ehdonalainen päättyy vasta, kun tuomiot on kokonaan kärsitty. Olkoonkin, että ovat konkreettisesti jo vapaudessa.

Aikanaan vuonna 2014 edesmennyt, Kokkolassa vuonna 1997 vartijan tappanut Heikki Kaikula tuli vaatimaan omalla nimellään niin täällä kuin edesmenneessä rikospalsta CrimeStoryssä, että häntä koskevat ketjut ja jutut poistettaisiin. Hän kun on tuomionsa sovittanut ollen vanha ja sairas mies ymv. itkuvirttä.
Vastauksen tappaja Kiekulan vaatimukseen jokainen ehkä jo sanomattakin arvaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Aposperida
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Aposperida »

Hei ja kiitos viestistäsi johon sinulla on tietenkin täysi oikeus.
Ihmiset jotka käyttävät toisista ihmisistä nimitystä oliot eivät mielestäni ole sivistyneitä. Ja kyllä, minulla on tähän mielipiteeseen myös oikeus.
Anteeksianto ja armollisuus muita ihmisiä kohtaan on ominaisuus jonka oppii kun osaa antaa anteeksi itselleen ja ei näe vain mustaa ja valkoista vaan myös harmaan eri sävyt. Ja ymmärtää miten ainutlaatuinen ja hauras elämä on ja miten nopeasti kaikki voi muuttua.
En tiedä millä tavalla tekijät pystyvät korvauksia maksamaan, en usko että heillä on tuloja.
Olen samanikäisen pojan äiti ja toivon että myös nämä vielä tekoaikana nuoret pojat selviytyvät elämästään. Jaksamista myös uhrin läheisille.
Tehdään elämässä hyvää sillä pahuutta on jo riittämiin.
Ei minulla tämän enempää, kiitos.
Delphinus
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Delphinus »

Aposperida kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:02 pm Hei ja kiitos viestistäsi johon sinulla on tietenkin täysi oikeus.
Ihmiset jotka käyttävät toisista ihmisistä nimitystä oliot eivät mielestäni ole sivistyneitä. Ja kyllä, minulla on tähän mielipiteeseen myös oikeus.
Anteeksianto ja armollisuus muita ihmisiä kohtaan on ominaisuus jonka oppii kun osaa antaa anteeksi itselleen ja ei näe vain mustaa ja valkoista vaan myös harmaan eri sävyt. Ja ymmärtää miten ainutlaatuinen ja hauras elämä on ja miten nopeasti kaikki voi muuttua.
En tiedä millä tavalla tekijät pystyvät korvauksia maksamaan, en usko että heillä on tuloja.
Olen samanikäisen pojan äiti ja toivon että myös nämä vielä tekoaikana nuoret pojat selviytyvät elämästään. Jaksamista myös uhrin läheisille.
Tehdään elämässä hyvää sillä pahuutta on jo riittämiin.
Ei minulla tämän enempää, kiitos.
Mikä sinua vaivaa? Puolustelet ihmisiä jotka on täysin sairaita. "Jaksamista myös uhrien läheisille",

*pltmtxvp*tm
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Aposperida kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:02 pm Anteeksianto ja armollisuus muita ihmisiä kohtaan muuttua.
Vitut, näistä pitäis potkia paskat pihalle jos maailmassa olis enää mitään oikeutta jäljellä.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Huutaja Jaana kirjoitti: Su Heinä 13, 2025 3:19 am
Aposperida kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:02 pm Anteeksianto ja armollisuus muita ihmisiä kohtaan muuttua.
Vitut, näistä pitäis potkia paskat pihalle jos maailmassa olis enää mitään oikeutta jäljellä.
Olen aivan samaa mieltä Jaanan kanssa! Nämä herrantertuthan vielä esitti kovaa tyyppiä vankilassakin. Toivat siis käsittääkseni sielläkin esiin täysin kieroon kasvaneen luonteensa.
Ei sitä enää anteeksiannolla ja armollisuudella korjata jos/kun on tekovaiheessa lorahtanut sekaan erästä keltaista nestettä.
Onkos kukaan tästä triosta edes pyytänyt anteeksi ? Minun tietääkseni ei ole. Ennen sitä on paha anteeksiantoja yhtään mistään edes odotella.

Ja Aposperida, minun silmissäni nämä ovat olioita siinä missä vaikkapa "Jammu" Siltavuori. Näiden kohdalla olisi pitänyt muuten menetellä ihan samalla tavalla. Kun tuomiot on juridisessa mielessä lusittu, niin olisi pitänyt vain tekaista syy millä nämä olisi pidetty loppuikänsä Ketipinor ja Diapam - hoidossa Niuvanniemessä. Siinä olisi tällaisille olioille riittävästi ymmärrystä ja armollisuutta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin