dead_calm kirjoitti: To Elo 21, 2025 12:43 pm
Karoliina Karf on ollut raskaana perheen kadotessa, ja vanhemmat ovat edustajiensa välityksellä vahvistaneet lapsen syntymän. Itse olen tietysti iloinen siitä, että kaikki on mennyt raskauden aikana hyvin.
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan, kuten yleensä, mutta tartun silti tähän lainaamaani kohtaan. Lainasin siksi myös vain osan tekstistä.
Meillähän ei välttämättä ole mitään oikeaa tietoa siitä, miten uusimman lapsen raskausaika, synnytys ja lapsivuodeaika on todellisuudessa sujunut. Siitä on vain vanhempien sana edustajiensa kertomana. Ei ole yksikään kätilö, lääkäri, terveydenhoitaja tai vaikka edes sairaanhoitaja ollut toteamassa julkisesti tällaista. Eipä tietenkään, kun heilläkin on vaitiolovelvollisuus. Myöskään vanhempien kyseisen viestin julkituonut toisen vanhemman asianajaja ei sanonut esim.että "synnytystä hoitaneen kätilön/lääkärin mukaan kaikki on sujunut hyvin" tai, että esim.neuvolan tai muun tahon terveydenhoitaja olisi todennut asioiden olevan hyvin. Hän on välittänyt julkisuuteen ainoastaan vain
vanhempien hänelle kertomia asioita. Siksi pidän vanhempien ja asianajajan, edustajien tmv. julkisuudessa lausuttuja infonpätkiä vielä epävarmoina.
Sivuhuomio: Olen useamman kerran törmännyt esimerkiksi siihen, että jotkut vanhemmat eivät tunnista edes lapsen korvatulehduksia, vaikka lapsi kuinka hieroisi korvaansa ja olisi itkuinen. Vanhempien kyvyttömyydestä tunnistaa muutoksia lapsessaan tai haluttomuudesta viedä lasta terveysasemalle tmv. johtuen on näille lapsille seurannut pysyvä kuulonalenema. Ja tämäkin on vain yksi esimerkki.
En millään usko kaiken infon perusteella, että vanhemmat tässä tilanteessa kertoisivat, jos uusimman vauvan suhteen olisikin ollut vaikeuksia. Omaa spekua, mutta todennäköistä, kun vanhemmat haluavat kaiken infon mukaan elää viranomaisten ulottumattomissa.
Todettakoon silti, että lopulta minäkään en tiedä Karfin perheestä tietenkään läheskään kaikkea ja osa kirjoittamaani onkin omaa spekua.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell