Kela, Sossu, Työvoimatoimisto

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Helppoa kuin mikä, laitat vaan raksin siihen ruutuun, missä kielletään antamasta sun yhteystietojasi mahdolliselle työnantajalle :lol: Kurssille joutumistahan tällä ei voi estää, mutta eiköhän siihenkin joku konsti keksitä...

OT: Ailar, tervetuloa takaisin, toivottavasti on jo hiukan kevyempi olo :)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

EuroJR kirjoitti:
Tuohon päälle olisi tietenkin kiva saada myös työttömyyskorvaus. Miten sitä pitäisi menetellä, että saisi tuon peruspäivärahan ilman mitään ihmeen kurssituksia tai "pakkotyötä". Hommaa helpottaa varmasti koulutus "omaan työhön", muttei mitään työkokemusta alalta.
Voi olla hankalampi homma, mutta jos et halua mennä minnekään kursseille ja on matti kukkarossa, niin sitten menet sossuun hakemaan massia. Sieltä autetaan, jos ei Kelasta saa massia.
Paavo Arhinmäki on äijä!
sepi65

Viesti Kirjoittaja sepi65 »

Tervehdys kaikille työvoimatoimistossa kovia kokeneille.Itse päätin tarkistaa työnhakijan perustietoni minkä tietosuojalaki kaikille suo.pyysin tietoni kirjallisesti ja yllätys oli melkoinen akt nivaskaa lukiessani.olin rattijuoppo,minulla ei ole voimassaolevaa ajooikeutta,olen täysin asiakaspalveluun sopimaton,erittäin vaikea työnhakija ym.En ole koskaan syyllistynyt rattijuopumukseen minulla on voimassa oleva ajokortti.Lisäksi näihin tietoihin oli liitetty terveystitojani ym arkaluonteisia tietoja joita en todellakaan halua kyseisessä DDR tyylisessä henkilörekisterissä olevan.apua mitä teen! Kukaan työn antaja ei palkkaisi kaltaistani sosiopaattia haluan oikeasti duunia...ja tässä tvt,n ratkaisu asiaan kirjoitetaan puhdasta jaskaa sivutolkulla niin päästään vaikesta työhakijasta.Siksi kehotankin kaikkia työkkärissä asioivia tarkastamaan tietonsa.Nyt sitten odotellaan virheellisten tietojen oikaisua tai sitten kieltäytymis todistusta jotta saan asiani tietosuojavaltuutetun toimiston käsittelyyn.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

sepi65 kirjoitti:Tervehdys kaikille työvoimatoimistossa kovia kokeneille.Itse päätin tarkistaa työnhakijan perustietoni minkä tietosuojalaki kaikille suo.pyysin tietoni kirjallisesti ja yllätys oli melkoinen akt nivaskaa lukiessani.olin rattijuoppo,minulla ei ole voimassaolevaa ajooikeutta,olen täysin asiakaspalveluun sopimaton,erittäin vaikea työnhakija ym.En ole koskaan syyllistynyt rattijuopumukseen minulla on voimassa oleva ajokortti.Lisäksi näihin tietoihin oli liitetty terveystitojani ym arkaluonteisia tietoja joita en todellakaan halua kyseisessä DDR tyylisessä henkilörekisterissä olevan.apua mitä teen! Kukaan työn antaja ei palkkaisi kaltaistani sosiopaattia haluan oikeasti duunia...ja tässä tvt,n ratkaisu asiaan kirjoitetaan puhdasta jaskaa sivutolkulla niin päästään vaikesta työhakijasta.Siksi kehotankin kaikkia työkkärissä asioivia tarkastamaan tietonsa.Nyt sitten odotellaan virheellisten tietojen oikaisua tai sitten kieltäytymis todistusta jotta saan asiani tietosuojavaltuutetun toimiston käsittelyyn.
:shock: :shock: :shock:

Mitä vithua??
Aika järkkyä...Se mitä oon ite joutunu työkkärissä asioimaan jonkun tätin huoneessa joskus niin tulosti paperille sen mein "keskustelun" ja suunnitelman minkä kirjasi koneelle ja se piti lukee ja allekirjottaa että kaikki oikein.
Onko sun tapauksessa siis kirjoteltu kommentteja jälkikäteen sinne?
Pitänee tarkistaa omalta kohalta jos joutuu työttömäksi.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Chopper kirjoitti:
sepi65 kirjoitti:Tervehdys kaikille työvoimatoimistossa kovia kokeneille.Itse päätin tarkistaa työnhakijan perustietoni minkä tietosuojalaki kaikille suo.pyysin tietoni kirjallisesti ja yllätys oli melkoinen akt nivaskaa lukiessani.olin rattijuoppo,minulla ei ole voimassaolevaa ajooikeutta,olen täysin asiakaspalveluun sopimaton,erittäin vaikea työnhakija ym.En ole koskaan syyllistynyt rattijuopumukseen minulla on voimassa oleva ajokortti.Lisäksi näihin tietoihin oli liitetty terveystitojani ym arkaluonteisia tietoja joita en todellakaan halua kyseisessä DDR tyylisessä henkilörekisterissä olevan.apua mitä teen! Kukaan työn antaja ei palkkaisi kaltaistani sosiopaattia haluan oikeasti duunia...ja tässä tvt,n ratkaisu asiaan kirjoitetaan puhdasta jaskaa sivutolkulla niin päästään vaikesta työhakijasta.Siksi kehotankin kaikkia työkkärissä asioivia tarkastamaan tietonsa.Nyt sitten odotellaan virheellisten tietojen oikaisua tai sitten kieltäytymis todistusta jotta saan asiani tietosuojavaltuutetun toimiston käsittelyyn.
:shock: :shock: :shock:

Mitä vithua??
Aika järkkyä...Se mitä oon ite joutunu työkkärissä asioimaan jonkun tätin huoneessa joskus niin tulosti paperille sen mein "keskustelun" ja suunnitelman minkä kirjasi koneelle ja se piti lukee ja allekirjottaa että kaikki oikein.
Onko sun tapauksessa siis kirjoteltu kommentteja jälkikäteen sinne?
Pitänee tarkistaa omalta kohalta jos joutuu työttömäksi.
Vichy vieköön viikseni, eihän tuollaista voi mitenkään tapahtua!!
Pätkätöitä tehneenä olen asioinut paljonkin työkkärissä, ja minun tietojani on joka kerta muokattu samaan pohjaan.. nyt tuli kauhistus, että mahtaako siellä olla vielä jotkin "salaiset kansiot" :shock: ?
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Nyt kyllä on pakko purkaa ärsyyntymistäni näihin, ei omalle kohdalle ole tapahtunut nyt mitään näiden kanssa, mutta erittäin läheisen ja rakkaan ihmisen kohdalla nämä laitokset on ihan paskoja.

Ensinnäkin, mihin pitää uskoa jos työkkäri sanoo toista ja Kela toista? Toiseksi, miksi kummankaan ohjeet yhtään mistään ei ole selkeät? Kolmanneksi, miksi Kelan sivut on niin epäselkeät ja asiat niin vaikeasti etsittäviä, ettei tarvittava tieto meinaa löytyä?
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Puoliskolleni oli työkkärin tietoihin kirjotettu että makoillut 30v sohvalla ja käyttänyt päihteitä :roll:
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Howler kirjoitti:Ensinnäkin, mihin pitää uskoa jos työkkäri sanoo toista ja Kela toista? Toiseksi, miksi kummankaan ohjeet yhtään mistään ei ole selkeät? Kolmanneksi, miksi Kelan sivut on niin epäselkeät ja asiat niin vaikeasti etsittäviä, ettei tarvittava tieto meinaa löytyä?
Minä olen useasti pyytänyt KELAn virkailijalta lausunnon kirjallisena epäselvissä tilanteissa sen jälkeen kun olin toiminut täysin ohjeiden mukaan ja kaikki opintotukiasiani olivat reippaasti solmussa ja virkailijat vain valehtelivat etteivät ole antaneet kyseisiä ohjeita. Sekin auttaa, että kirjoittaa aina ylös virkailijan nimen, jonka kanssa on asioinut. On sitten helpompi palata selvittämään sotkuun menneitä asioitaan. Kelan sivuilla on muuten kysymyslomake, jolla saa vastauksen melko äkkiä, ainakin itse olen saanut.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tuulitukka84 kirjoitti:Puoliskolleni oli työkkärin tietoihin kirjotettu että makoillut 30v sohvalla ja käyttänyt päihteitä :roll:
:shock: No oliko se? Luulis tippuneen sohvalta jo paljon aiemmin :D
sepi65

Viesti Kirjoittaja sepi65 »

Aihe työkkäri keskustelu: Tietosuoja sanoo seuraavaa Tarpeeton tieto =virheellinen tieto, kyseisen viranomaisen pitää myös omaaloitteisesti korjata virheelliset tiedot,syntyyköhän korvausvelvollisuutta?kannattaa käydä tietosuoja.fi sivuilla aika kuivaa textiä, mielestäni kuitenkin hyödyllistä tietää.Tosin kaikki alkoi siitä kun halusin kesälomaa eikä se oikei dösäkuskin hommissa onnistunut, päätin ruveta hankalaksi ja puolustaa oikeuksiani.Eli vähän niikuin metsä vastaa kun sinne huutaa,he taas rikkovat lakia en minä ja nyt on saanut kerrankin lomailla kunnolla ja ruokoistakin vielä vapautuksen.Ei tämä varmaan ole mahdollista kuin suomessa.Myös ulkolaiset ajokaverit ovat vetäneet kunnon höröhörö naurut ja päättäneet vetää samasta narusta kun alkaa v:tuttaa.
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

Kela & Työkkäri nyt ei taatusti korvaa mitään,jos mokaa. Korkeintaa eväämänsä tuen tms, muuta on turha odotella koskaan. En usko,että edes mikään syyte auttaisi.
Ingrid
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Ei ole kokemusta työkkäristä vielä, mutta Kelaan ja sossuun olen molempiin ehtinyt jo menettää kauniin lapsenuskoni :lol:
Sossulla on ainakin ollut mielenkiintoisia päätöksiä...toimeentulotukea ei annettu, koska omistin Visa-kortin. Myös se vaadittujen liitteiden määrä sossuun on ihan järkyttävä, hakemuspinosta tuli ainakin 3cm paksu.
Kelan kanssa meni opintotukiasiat ihan mukavasti, en muista ongelmia olleen. Eikä minulle ole koskaan sattunut mitään kamalaa virkailijaakaan *koputtaa puuta* :roll:
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Juliet Jones kirjoitti:
Tuulitukka84 kirjoitti:Puoliskolleni oli työkkärin tietoihin kirjotettu että makoillut 30v sohvalla ja käyttänyt päihteitä :roll:
:shock: No oliko se? Luulis tippuneen sohvalta jo paljon aiemmin :D
Ei se ollut
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mielenkiintoinen tapaus lähipiiristäni: yrittäkääpäs väittää Kelalle että on olemassa kouluja, joissa ei ole kesälomaa. Kelan virkailijat yleensä itse usuttavat tutkimaan nettisivuja konttoriin soittelun sijaan, mutta eivät itse kuitenkaan jaksa tutkia kyseisen kaltaisten koulujen nettisivuja (joista totaalilomattomuus selviäisi heti), vaan soittavat sen sijaan suoraan kouluun ja tiedustelevat asiaa. Kuvitelkaa tilanne; olette töissä yksityiskoulussa ja vastaatte pirisevään puhelimeen, jonka toisessa päässä Kelan virkailija pöyristyneenä kyselee, että "EIKS TEIL OO MUKA KESÄLOMIA??". Huomautettakoon vielä, että kyseessä on vuosikymmeniä toiminut koulu. Vastaavia ei Suomessa montaa ole, joten jotenkin sitä luulisi että nämä erikoistapaukset olisivat tiedossa Kelassakin...

...Toki asian olisi saanut selville päättelemälläkin (voiko ajassa X suorittaa opintomäärän Y jos käy lomilla välissä), mutta se olisi vaatinut jo laskutaitoa se, ja sitähän ei Kelassa tunnetusti kellään ole.

Mutta tämän ketjun paras on kyllä tässä:
vendetta assasin kirjoitti: Toisesta kerrasta sossussa en edes jaksa selittää, mutta lopputulos oli sama, ei rahaa, koska avopuolisoni saa JOKA KUUKAUSI VERONPALAUTUSTA! Kumma kun kaikki muut saa sen kerran...
:lol: :lol:
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mä sain sossusta taannoin n. 2 vko (15.päivä ja toinen satsi 1.päivä) sisään jotain vajaat 1500e (en tarkalleen muista summaa mutta tonne päin) :D Ekana laittoivat n. 900e tilille, sitten kun soitin uudelleen ja tiedustelin että missä viipyy mun paperit sieltä niin sanoi sossulikka että sen takia koska teki toisen päätöksen ja mulle tulee jotain n. 400e kuun eka päivä lisää. Joku kesälomasijainen se oli, ei haitannut :D Kaksi kertaa käyny elämässäni soskussa ja palvelu on ollut aina ripeää, mukavaa ja hyvää.

Kela onkin yksi iso persereikä, aikoinaan kävin työttömänä ruinaa että maksavat mun opintolainan korot (niin ne silloin ainakin maksoi, en tiedä nykyään miten on..), kelatäti sit alkaa laskee ja tokaisee "olet ollut kaks päivää liian vähän työttömänä viimeisen 30päivän sisällä, ei pystytä maksaa niitä", revin täysin pelihousuni (ja opintolainan laskuni) kun olin täysin työttömänä ollut pari kuukautta sitä ennen. Onneksi ei oo tarvinnu vuosiin enää siellä käydä, ei ton jälkeen itseasiassa kertaakaan.
Vastaa Viestiin