Luotiliivisurma Oulun Kuivasjärvellä 2.6.2024 - yhdeksän vuoden tuomio taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
nilpertti
Theo Kojak

Re: Luotiliivisurma Oulun Kuivasjärvellä 2.6.2024 - yhdeksän vuoden tuomio taposta

Viesti Kirjoittaja nilpertti »

McCall kirjoitti: Pe Marras 21, 2025 10:01 pmÄlyköt tosiaan vauhdissa. Kuvataan teko ja sitten kiistetään.
Eihä se ole kiistänyt,uhri on itse laitellu testareita mitä ovat tekemässä.En minäkään myötäs tappoa tekijänä vaan korkeintaan kuolemantuottamuksen. Ikävä ettei ameijaa käymättömät pojat osaa luonnostaa pukea luotiliivejä oikein ja nyt kävi näin päihteissä.
Rambo123
Armas Tammelin

Re: Luotiliivisurma Oulun Kuivasjärvellä 2.6.2024 - yhdeksän vuoden tuomio taposta

Viesti Kirjoittaja Rambo123 »

nilpertti kirjoitti: La Marras 22, 2025 8:37 am
McCall kirjoitti: Pe Marras 21, 2025 10:01 pmÄlyköt tosiaan vauhdissa. Kuvataan teko ja sitten kiistetään.
Eihä se ole kiistänyt,uhri on itse laitellu testareita mitä ovat tekemässä.En minäkään myötäs tappoa tekijänä vaan korkeintaan kuolemantuottamuksen. Ikävä ettei ameijaa käymättömät pojat osaa luonnostaa pukea luotiliivejä oikein ja nyt kävi näin päihteissä.
Ihan on luonnollista poistumaa tälläinen. Eikö sen järjen pitäisi kertoa että luotiliivejä ei kannata itse varsinkaan tällä tavalla testailla.

Itse toki olen sitä mieltä että tässä on koitettu päästä henkirikoksesta kuin veräjästä. Onneksi oli fiksut tuomarit asialla.
NiiNen
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja NiiNen »

nilpertti kirjoitti: To Marras 06, 2025 5:43 pm
Squeeky kirjoitti: To Marras 06, 2025 5:01 pmEihän tuohon työmarkkinatuki riitä millään. Asumistukeahan ei saa jos on vaikka vanhempien omistusasunto. Eikä kelan toimeentulotukeakaan ellei vanhemmatkin ole täysin persaukisia, kaikkien kolmen tiliotteet toimitettava kelaan jatkuvasti ettei ole tuloja saati omaisuutta.

Halvempia kämppiä löytyy jostain peräkyliltä, mutta suhteessa lähikaupunkeihin (pl. Kemi) on Oulu varsin Edullinen, muttei halpa.
Ai, se asu vanhempien asunnossa ja oli työtönkö?
Jos on työtön,asunto vuokraltaan kelan rajoilla eli onko se oulussa nyt 520€ yksin asuvalta eli just tuollasen 25 neliön sellin saa mitä ne uudet asunnot on, kelahan maksaa asumistukea sekä toimeentulotukea,käteen pitää jäädä asumisen jälkeen 590€.

"Työttömänä asumisen menojen kattamiseksi on tärkeintä hakea ensin Kelalta yleistä asumistukea, jos tulosi ovat pienet. Jos tuloistasi ei ole riittävästi elämiseen, voit hakea toimeentulotukea. Tuki kattaa vuokran lisäksi esimerkiksi vesimaksut ja saunamaksuja"
Jos työmarkkinatuella ja asumistukea vaan hakee, ei toi raja oo ees noin tarkkaa. Toimeentulotuessakin saa se kämppä enempi olla, mutta ylimenevä on ite maksettava. musta 590e vuokran jälkeen on aika paljon, ei mulla työsskäyvänä hirmu paljoa enempää jää ja ja teen kuitenkin sen rahan eteen jotain.
Lapinnyrkki
Susikoski

Jäälin monttusurma ja isän lupaus?

Viesti Kirjoittaja Lapinnyrkki »

Pojat ongelmissa ja toinen "poistui" ampumalla.Otsikon isä on luvannut(?)henkiin jääneelle pojalle,että "korvaa" asian. Äijä vaihtanut nimeä ja painaa uutta konkkaa kohti uudella idealla:)-Onko tarkempaa tietoa? https://www.kaleva.fi/eero-olavi-salmel ... t/12432760
Blondie
Nikke Knatterton

Re: Jäälin monttusurma ja isän lupaus?

Viesti Kirjoittaja Blondie »

Eikö tämä perhe ole mielestäsi jo kärsinyt tarpeeksi?
Kosmonantti
Vähänniinkuharrastaja

Re: Jäälin monttusurma ja isän lupaus?

Viesti Kirjoittaja Kosmonantti »

Tuo Jäälin soramonttusurma on varmaankin tämä: https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=42058

Miten kyseinen ravintoloitsija liittyy tapaukseen?
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Ja liittyykö Järvinen juttu jotenkin luotiliiviampumiseen? Jos ei liity niin miksi piti pistää suolaa haavoihin?
Sveriges sak är vår!
Vastaa Viestiin