Ei ole
Alan Da Silva mikään eilisen teeren poika vaan rikkaan perheen vesa, kun palvelijakin ollut talossa erikseen. Kumma homma että ruskean homopoikaystävänsä Suomeen rahdannut
Sebastian Tynkkynen ei puhu hanipuppelinsa kanssa englantia, vaikka PS samaan aikaan vaatii Suomeen töihin tulevilta suomen kielen taitoa. No naimisiin mennään sitten kun on saatu Mosambikista neekeripoika tänne kylmään pohjolaan. Kyllä maahanmuuttoa vastustava PS-kaaderi nyt oikein kunnolla tästä uutisesta kiihottuu.
https://www.is.fi/politiikka/art-200001 ... 1764063338
Haaveena perhe
Europarlamentaarikko Sebastian Tynkkynen (ps) on valmis käynnistämään adoptioprosessin puolisonsa Alan Da Silvan kanssa. IS:n erikoishaastattelussa he kertovat, minkälaisia vanhempia he aikovat olla ja mistä asioista he riitelevät. Tynkkynen kertoo myös väleistään perussuomalaisten puheenjohtajaan Riikka Purraan ja paljastaa, mikä hallituspohja olisi hänen suosikkinsa.
---
Keittiötä Tynkkynen kutsuu kodin sydämeksi. Hän kertoo laittavansa itse enemmän ruokaa ja Alanin vasta opettelevan kokkaamista.
– Heillä on ollut maid (palvelija), joka on laittanut ruoat ja pessyt pyykit, Tynkkynen kertoo. Da Silva on kotoisin Mosambikista.
Tynkkynen esittelee uuden asunnon kaksi vapaata makuuhuonetta. Niistä on tarkoitus tehdä lastenhuoneet, kun pariskunta saa adoptoitua lapsia.
– Hey baby, Tynkkynen tervehtii Da Silvaa, joka laskeutuu alas yläkerran makuuhuoneesta. He puhuvat keskenään englantia.
Da Silvalla on ollut edellisenä iltana vieraita, ja naispuolinen ystävä oli jäänyt yöksi toiseen alakerran vierashuoneista.
---
Tynkkynen on jo ehtinyt kertoa julkisesti valmiudestaan perustaa perhe. Yllättäen Da Silva ei vielä olekaan ihan niin pitkällä ajatuksissaan.
– Ajallisesti hän on ehdottomasti valmiimpi kuin minä. Hän on valmis aloittamaan prosessin ensi kuussa, Da Silva sanoo.
Hän itse haluaisi totutella ensin asumaan Vantaalla ja arvioi, että puolen vuoden päästä he voisivat olla valmiita käynnistämään adoptioprosessin.
Kansainvälinen adoptio kestää pitkään ja on vaikeaa, sillä vain Etelä-Afrikka ja Kolumbia antavat lapsia adoptoitavaksi samaa sukupuolta oleville pareille. Da Silvalla on kuitenkin kaksoiskansalaisuus. Hän sai Suomen kansalaisuuden syyskuussa.
– Koska olen mosambikilainen, minulla on oikeus adoptoida yksin omasta maastani. Uskon, että se olisi nopeampi vaihtoehto meille, Da Silva kertoo.
Mosambikilaisen lapsen adoptoinnilla on hänelle myös tunnearvoa.
– Se on vähän lähempänä sydäntä.
Lapsen muuttaessa Suomeen Da Silvasta ja Tynkkysestä tulisi yhteishuoltajia.
– Suunnittelemme menevämme naimisiin juuri ennen kuin adoptioprosessi saadaan päätökseen tai heti sen jälkeen, Da Silva kertoo.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.