KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

OikeuttaJlle kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 6:53 pm ...
Katsos Pili kun Kuusis ei ollut tuolloin vielä tutkinnanjohtaja vaan pulskahko Joutsenlahti oli tutkinnanjohtaja.
Oletko sattunut lukemaan Kuusirannan kirjan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä"? Lukaisepa sieltä sivut 21-25 ja päivitä itsesi ajan tasalle.

Asiasta on mainittu myös seuraavassa artikkelissa:
https://www.satakunnankansa.fi/satakunt ... 34293.html

”Perjantaina 1.12.2006 klo 02.42 ilmoitettiin Satakunnan hätäkeskukseen Ulvilan Vanhassakylässä tapahtuneesta puukotuksesta.”

Kello oli 6.47, kun Porin poliisin tiedote lähti matkaan. Sen laatineella rikosylikomisario Pauli Kuusirannalla oli takanaan pitkä yö. Hän oli herännyt aamuyöllä puhelinsoittoon, joka tuli Raumalta päivystävältä komisariolta.
Olen pahoillani, jos aaveet ovat tulleet sinulle vaivaksi. Samalla iloitsen kaikista fiksuista ihmisistä, joita on tullut tänne murhainfon Ulvila-osioon kirjoittamaan omia näkemyksiään Annelin tapauksen käsittelystä yms. Hienoa, että niin moni ihminen on vaivautunut perehtymään tapaukseen vielä näin monien vuosien jälkeen. Annelille tsempit huomiseen oikeuden kuulemiseen!
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
VittoriaVetra
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

Annelilla oli oikeudessa asiantuntija todistamassa, kuinka paljon nettisivusto olisi vankeusaikana tuottanut, mutta oikeus hylkäsi asiantuntijan lausunnon, koska tämä oli itse tuomittu useista talousrikoksista.
Asiantuntijalla oli taustallaan tuomio törkeästä velallisen epärehellisyydestä, kahdesta kirjanpitorikoksesta, rekisterimerkintärikoksesta ja hänet on määrätty liiketoimintakieltoon.
Hänen asianajajanaan toimi oikeudessa Juha Manner, joka toimi myös Annelin asianajajana. 

On ne rehellistä porukkaa yhtä kaikki.
Birch Tree Headland
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Birch Tree Headland »

Annukka voisi nyt napata jonkun uuden varttuneemman herran ja laittaa kimpsut ja kampsut yhteen. Sitten eräänä yönä tuntematon hyökkääjä tulisi olohuoneen takaoven ikkunasta tupaan ja murhaisi tämän herran; saisi taas avata uusia ketjuja tännekin sen päivittelyyn miten salama voi kuin voikin iskeä kahteen kertaan annumummun kohdalla. Ja taas tutkijataho ryssisi koko homman ja varteenotettavalla epäilyksellä saataisiin nitkutettua mediasaaga loppuun Annelin viimeiseen henkäykseen asti.
"You Need A Fucking Kick Up The Ass For Being A Bitch, Cunt, Gold-digging Whore - With A Pussy Son."

"I Deserve To Be Blown - FIRST - Before The Fucking Jacuzzi."

- Mel
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja OikeuttaJlle »

"Esimerkiksi sairaalassa murhan jälkeen (vanhin tytär) oli omituinen ja kyseli Annelilta, saako hän nyt karkkia, saako hän uuden polkupyörän, kommentoi Auerin veli aiempaa kertomustaan."

🥁🥁🥁 Totuudet julki. Niin Annuli oli luvannut lapselleen karkkia nii hitokseen ja uuden pyörän jos pitää turpansa kiinni. Nyt oli lapsen mielestä tilinteon paikka ja hetki.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Taloon suunnitelmallisesti tunkeutunut Huppumies varmasti tuomittaisiin murhasta. Mutta ehdittäisiinkö Anneli Auer tuomita taposta ennen 20-v vanhentumis ajan täyttymistä. Oikeusprosessi Hovioikeuden lopulliseen tuomioon luultavasti ylittäisi määräajan. Vai riittäisikö syytteen nostamis aikapäivämäärä.
Kyo_Saki2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kyo_Saki2 »

Eikös raaka tekotapa pidä tämän keissin aina murhan puolella? Ja sehän ei vanhene koskaan.
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

Kyo_Saki2 kirjoitti: La Joulu 06, 2025 3:01 pm Eikös raaka tekotapa pidä tämän keissin aina murhan puolella? Ja sehän ei vanhene koskaan.
Mistä mä muistan lukeneeni, että kun tästä murhasta tulee kuluneeksi 20 vuotta (1.12.2026), aktiivinen tutkinta päättyy? Toki voidaan palata myöhemmin, jos uutta näyttöä ilmenee. Keksinkö omianani vai meneekö näin?
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

OikeuttaJlle kirjoitti: To Joulu 04, 2025 4:41 pm "Esimerkiksi sairaalassa murhan jälkeen (vanhin tytär) oli omituinen ja kyseli Annelilta, saako hän nyt karkkia, saako hän uuden polkupyörän, kommentoi Auerin veli aiempaa kertomustaan."

🥁🥁🥁 Totuudet julki. Niin Annuli oli luvannut lapselleen karkkia nii hitokseen ja uuden pyörän jos pitää turpansa kiinni. Nyt oli lapsen mielestä tilinteon paikka ja hetki.
Joka aiempi kertomus koski sitä, että Amanda pohdiskeli mitäköhän hän saa joulupukilta tänä jouluna lahjaksi
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Ajatonkello
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ajatonkello »

OikeuttaJlle kirjoitti: To Joulu 04, 2025 4:41 pm "Esimerkiksi sairaalassa murhan jälkeen (vanhin tytär) oli omituinen ja kyseli Annelilta, saako hän nyt karkkia, saako hän uuden polkupyörän, kommentoi Auerin veli aiempaa kertomustaan."

Nyt on hauska läppä. Lapsi ymmärtää että on jotain pahaa tapahtunut ja kokenut menetyksen, niinpä suuntaa katseensa tulevaan ja huoli kulkee mukana: onhan meillä joulu tulossa kuitenkin?
Ilmeisesti pyörä on luvattu ja ajatus joulupukista ja polkupyörästä tuottaa iloa. Kaikkea ei ole viety.
Arille -10 pistettä ja pedon merkki perseeseen, vittu mikä saatananpalvoja sekin. Minna vois muuttaa nimensä beast-666-houdini. Onhan muskin lapsen nimi kys joten menkööt nämä aateliset perässä tuolla taivaallisella tiellä.

Oikeutta Jukalle pitää sisällään hyvän elämän hänen lapsilleen ja leskelleen.
Kenen puolella sinä olet?
Kaksi mummoa meni marjaan
Mirja11
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Marras 21, 2025 7:18 am...
Joko teidän tutkimusryhmä on päässyt oikean murhaajan jäljille?
Hyvä Liekki, tiedät oikein hyvin, että tarjosin parisen vuotta sitten Annelille, veljelleen, lapsilleen mahdollisuutta puhdistaa (ainakin minun, ja työyhteisöni kannalta täysin varmasti) maineensa. Tuomiot, ja totuus eivät aina käy käsi kädessä kuten hyvin tutkijana tiedät. Olisin äitinä, naisena ja totuuden etsijänä halunnut, että Anneli olisi lopullisesti puhdistautunut siitä ajatuksesta, että hän onkin syyllinen. Asia kiinnostaa toki vieläkin, vaan oman panokseni asiaan annoin siis jo aiemmin.
Erittäin surullista nykyisessä oikeudenkäynnissä on se, että Annelin lapset ovat nyt aivan julkisesti esillä. Ja nyt tilanteessa on faktana se, että jotkut valehtelevat, ja toisena faktana on se, että Annelin lapset ovat nyt todistetusti valehdelleet. Nämä on aidosti surkea tilanne sekä moraalisesti, että myös lain demokraattisen lain puolella. En ota asiaan sen enempää kantaa, sillä olkoon totuus mikä tahansa niin se ei ole minun arvojeni mukainen.

P.S. Saat toki nälviä minua pikku piikeilläsi jostain yhä jatkuvasta "tutkimustyhmästäni".
Hyvää Joulua sinulle kuitenkin ihan aidosti.
P.S.2 Murha tulee aivan varmasti selvitetyksi. Siitä olen varma. Meneekö siihen vielä 10- vuotta tai enemmän. Tuskin olen itse enää paikalla, mutta murha tulee kyllä selviämään. Ja aikaansa seuraavana tutkijana tiedän sinunkin tietävän asian.
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Tämä juttu ei tule pelkillä uskomuksilla eikä olettamuksilla koskaan selviämään .
Pitää olla jotakin konkreettista ,kuten tutkintaa johtava Töyräs on ilmoittanut
Mitään muuta sellaista ei ole miltään taholta esitetty,joka olisi yhtä vakuuttavaa
mitä olen tälläkin sivustolla usempaan otteeseen yrittänyt selvittää.
Vaikuttaa vain siltä että aika alkaa olemaan kortilla ja kohta pian ollaan tilanteessa jolloin
on nostettava kädet pystyyn kun ei sitä konkreettista asiaa haluta nostaa pöydälle.
Olen viimeksi ihan muutama päivä sitten kirjoittanut jälleen Olli Töyräälle ja kertonut
että olen edelleen vielä halukas tulla tunnistamaan se ainut konkreettinen esine ,jonka nimeä en
nyt enää viitsi kirjoittaa ,koska uskon sen olevan täällä päätänsä seinään hakkaavien kansalaisten tiedossa.
Jos jollakin muulla tänne kirjoittavalla olisi jotakin muuta esittää kuin pelkkää joutavaa huuhaata,
niin tämä juttu olisi ratkaistu vuosia sitten , mutta kun ei ole.
Toivottavasti KRP;ssa ymmärrys löytyy ,eikä älyttömyyksien tutkimiseen haaskata arvokasta aikaa.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mirja11 kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 8:00 pm ...
P.S. Saat toki nälviä minua pikku piikeilläsi jostain yhä jatkuvasta "tutkimustyhmästäni".
Minä en tiedä tutkimusryhmästäsi mitään muuta kuin mitä olet täällä murhainfossa siitä kertonut. Olen käsittääkseni ollut tutkimuksistanne kiinnostunut, mutta väitettyä nälvimistä asiaan liittyen en muista. Voisitko osoittaa, mitkä viesteistäni olet kokenut piikittelyksi? On vaikea muuttaa käyttäytymistään, jos ei edes tiedä, miltä osin käyttäytymistään olisi kenties syytä muuttaa. Kiitokset hyvänjoulun toivotuksista!
Mirja11 kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 8:00 pm P.S.2 Murha tulee aivan varmasti selvitetyksi. Siitä olen varma. Meneekö siihen vielä 10- vuotta tai enemmän. Tuskin olen itse enää paikalla, mutta murha tulee kyllä selviämään. Ja aikaansa seuraavana tutkijana tiedän sinunkin tietävän asian.
Saattaa olla, että selvitin Ulvilan murhan itselleni kesällä 2013, ennen kuin joulukuussa 2013 rekisteröidyin kirjoittajaksi tänne murhainfoon. Annelin syyttömyydestä minulla ei ole ollut koskaan pienintäkään epäilystä, koska olen alusta saakka ymmärtänyt, mitä murhatalossa on Jukka S. Lahden kuolinyönä tapahtunut. Murhaajasta minulla ei ole sataprosenttista varmuutta, joten olen odotellut, että poliisi saisi suoritettua omat tutkimuksensa siihen malliin, että saisin tietää, olenko selvillä ulkopuolisen tappajan henkilöllisyydestä vai en. Ulkopuolinen tappaja on ollut joka tapauksessa aiheuttamassa Jukka S. Lahden murhan ja Anneliin kohdistuneen murhan tai tapon yrityksen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Pieni liekki kirjoitti: Ti Joulu 09, 2025 11:02 pm
Minä en tiedä tutkimusryhmästäsi mitään muuta kuin mitä olet täällä murhainfossa siitä kertonut. Olen käsittääkseni ollut tutkimuksistanne kiinnostunut, mutta väitettyä nälvimistä asiaan liittyen en muista. Voisitko osoittaa, mitkä viesteistäni olet kokenut piikittelyksi? On vaikea muuttaa käyttäytymistään, jos ei edes tiedä, miltä osin käyttäytymistään olisi kenties syytä muuttaa. Kiitokset hyvänjoulun toivotuksista!
Mirja11 kirjoitti: Ma Joulu 08, 2025 8:00 pm P.S.2 Murha tulee aivan varmasti selvitetyksi. Siitä olen varma. Meneekö siihen vielä 10- vuotta tai enemmän. Tuskin olen itse enää paikalla, mutta murha tulee kyllä selviämään. Ja aikaansa seuraavana tutkijana tiedän sinunkin tietävän asian.
Saattaa olla, että selvitin Ulvilan murhan itselleni kesällä 2013, ennen kuin joulukuussa 2013 rekisteröidyin kirjoittajaksi tänne murhainfoon. Annelin syyttömyydestä minulla ei ole ollut koskaan pienintäkään epäilystä, koska olen alusta saakka ymmärtänyt, mitä murhatalossa on Jukka S. Lahden kuolinyönä tapahtunut. Murhaajasta minulla ei ole sataprosenttista varmuutta, joten olen odotellut, että poliisi saisi suoritettua omat tutkimuksensa siihen malliin, että saisin tietää, olenko selvillä ulkopuolisen tappajan henkilöllisyydestä vai en. Ulkopuolinen tappaja on ollut joka tapauksessa aiheuttamassa Jukka S. Lahden murhan ja Anneliin kohdistuneen murhan tai tapon yrityksen.
Tuosta vahvistetusta olen täysin samaa mieltä "pilin" kanssa ja
tietyssä määrin samaa mieltä myös tekijästä,vaikka eivät ehkä yksi ja sama olekaan .
Uskoisin ,kuten aiemmin jo olen sanonut, että vielä tämän vuoden loppuun mennessä
KRP;ssa asia selvitetään tai viimeistään "seri"tuomion julistuksen jälkeen, koska ei haluta mutkistavan
tätä käynnissä olevaa episodia. Joskin se on turhaa ,koska päätös tästä käynnissä olevasta on jo täysin selvä.
A.Auer ja J.Ihle todetaan syyttömiksi jo ennalta kärsittyihin tuomioihin ja heille niistä oikeutetusti koppikorvaukset Valtion pussista.
Como es?
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Como es? »

mikkihirmu kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 9:22 am
...
Uskoisin ,kuten aiemmin jo olen sanonut, että vielä tämän vuoden loppuun mennessä
KRP;ssa asia selvitetään tai viimeistään "seri"tuomion julistuksen jälkeen, koska ei haluta mutkistavan
tätä käynnissä olevaa episodia. Joskin se on turhaa ,koska päätös tästä käynnissä olevasta on jo täysin selvä.
A.Auer ja J.Ihle todetaan syyttömiksi jo ennalta kärsittyihin tuomioihin ja heille niistä oikeutetusti koppikorvaukset Valtion pussista.
Jos lapset ovat valehdelleet, he ovat aiheuttaneet tuomiot ja ovat syyllisiä. Pitääkö veronmaksajien maksaa toisten valehtelusta aiheutuneet korvaukset ym. kulut? Eikö valehtelijoilla ole mitään vastuuta?
Jos tuollainen menee läpi, voi vain kuvitella, millainen rahastusautomaatti tuollaisesta syntyy. "Rikoksentekijä" sopii "todistajan" kanssa, että todistaja keksii tarinan, jolla kaveri saadaan vankilaan joksikin aikaa. Sitten haetaan tuomionpurkamista, todistaja ilmoittaa valehdelleensa ja veronmaksajat maksavat kaikki korvaukset ja kaverit jakavat rahat keskenään.
K42
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja K42 »

Como es? kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 3:30 pm
mikkihirmu kirjoitti: Ke Joulu 10, 2025 9:22 am

...
Jos lapset ovat valehdelleet, he ovat aiheuttaneet tuomiot ja ovat syyllisiä. Pitääkö veronmaksajien maksaa toisten valehtelusta aiheutuneet korvaukset ym. kulut? Eikö valehtelijoilla ole mitään vastuuta?
Jos tuollainen menee läpi, voi vain kuvitella, millainen rahastusautomaatti tuollaisesta syntyy. "Rikoksentekijä" sopii "todistajan" kanssa, että todistaja keksii tarinan, jolla kaveri saadaan vankilaan joksikin aikaa. Sitten haetaan tuomionpurkamista, todistaja ilmoittaa valehdelleensa ja veronmaksajat maksavat kaikki korvaukset ja kaverit jakavat rahat keskenään.
Miten lapset voivat aiheuttaa tuomion? Tuomarit antavat tuomion, ja on tuomarien velvollisuus erottaa fakta fiktiosta, pseudotiede tieteestä. Ei tuomari voi vedota siihen, että koska syyttäjä toi Maria Nordinin puhumaan astrologiasta niin se olisi jotenkin relevanttia.

Mitään rahastusautomaattia synny. Tuomioihin pitäisi löytyä paremmat perusteet kuin että joku tai jotkut sanoivat jotain. Varsinkin kun tiedetään miten alttiita lapset on johdattelulle. Varsinkin tämän serikeissin tuomarien tulisi joutua vastuuseen, kun ovat raskaat tuomiot langettaneet kelvottomalla näytöllä. Syyttäjien samoin kun ovat syyttäneet kelvottomalla näytöllä.

Konkreettinen näyttö ei puhumalla muuksi muutu, suuntaan tai toiseen.
Totuus on useimmiten niin kovin tylsä.
Vastaa Viestiin