Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaala­hoitoon, 12.12.25

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Private dick
Javier Pena

Re: Pepe Willberg ajoi pyöräilijän päälle – ihminen sairaala­hoitoon, 12.12.25

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Miksi oletetaan Pepen olevan syyllinen? Minä taas ehdotan sellaisen version että Pepellä vihreä valo ja pyöräilijä tulee sivulta ja ajattelee ehtivänsä vanhoilla vihreillä mutta valo vaihtuukin punaiseksi ja fillari ajaa Pepen kylkeen johonkin takarenkaan kohdalle. Törmäys niin heikko että Pepe ei huomaa mitään.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

JanitaSlim kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:25 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:17 pm No, jos tiedät paremmin, niin sitten kai tiedät.
Vilperiä sen kummemmin puolustamatta haluaisin siltikin kuulla, onko pertti itse istunut ratin takana, tai onko ollut paikalla ylipäätä? Onko filminnäkijöitä, vai onko pelkkä päättely, kun auto sitten kaiketi herra laulajan nimissä? Ja miten se sitten paljastui?
Aivan vain siksi utelen, kun ymmärtääkseni hän itse ei asu tsadissa, mutta eräs lähisukulainen kylläkin asuu.
Pepe Willbergin vaimo Pauliina Visuri-Willberg vahvistaa Ilta-Sanomille, että Willberg on ilmeisesti törmännyt johonkin autoillessaan Helsingissä Aleksis Kiven kadulla.

Vaimon mukaan Willberg ei ollut huomannut törmänneensä pyöräilijään.
Ellei sitten vaimo ole ajanut ja Pepe haluaa suojella vaimonsa. Tuskin, yleensä mies ajaa vanhemmissa pariskunnissa.

Jos ei huomaa törmäävänsä pyöräilijään autollaan niin mitähän kaikkea muuta jää huomaamatta ja onko vain ollut hyvää tuuria, ettei kukaan ole jäänyt auton kolhimaksi jo aikaisemmin.
Alkaa mulla mennä ehkä hieman OoTeeksi, joten täytynee kirjoittaa muutamat alkusanat, ettei mene aivan onelineriksi, mutta satun vahingossa tietämään, että myös tytär asuu noilla kulmilla. Että ei mulla muuta.
X X X X X
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

Jos ei edes huomaa että on kolaroinut pyöräilijän kanssa niin eiköhän se ole jo aika luopua kortista ja autoilusta.

Ikää on jo niin paljon että tuollaistakin voi tapahtua. Syy oli ilmeisesti pyöräilijän mutta se ei muuta tätä asiaa miksikään.
Eräs1
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Pepe Willberg rikkoi hiljaisuuden onnettomuudesta - Muusikko ei ole omien sanojensa mukaan ajanut pyöräilijän päältä.

Muusikko Pepe Willberg, 78, kommentoi rikosepäilyään Facebookissa virallisella fanitilillään.

Willberg kiistää kirjoituksessa ajaneensa pyöräilijän päältä perjantaina.

– Tiedoksi, että en ole törmännyt, enkä ajanut kenenkään yli. Tunsin raapaisuäänen, mutta en havainnut mitään. Autossa oli pieni naarmu takaoven kohdalla, kun poliisi otti yhteyttä. Aurinko häikäisi, joten nopeuteni oli hiljainen. Valot olivat vihreät. En nähnyt peileistä mitään erikoista. En tajunnut, että jotain olisi tapahtunut. Olen tietysti hyvin pahoillani, jos tilanteessa on pyöräilijä vahingoittunut jotenkin. Asiaa tutkitaan, kirjoitus päättyy nimikirjoitukseen Pepe Willberg.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c6cc22c523
Linnanen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Linnanen »

JanitaSlim kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:12 pm
Pölijä kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:07 pm Pepe Willbergin vaimo Pauliina Visuri-Willberg vahvistaa Ilta-Sanomille, että Willberg on ilmeisesti törmännyt johonkin autoillessaan Helsingissä Aleksis Kiven kadulla.

Maalainen täällä tiedustelee, että onko siellä vain yhdet liikennevalot koko kadulla?
Jos on ajanut suoraan vihreillä niin pyöräilijä on törmännyt häneen. Jos on kääntynyt vihreillä aleksilta pois niin sitten on ajanut pyöräilijän päälle.
Aleksis Kiven katu päättyy Savonkatuun T-risteyksenä, jossa on käännyttävä. Vastaavasti Savonkadulta on käännyttävä päästäkseen Aleksis Kiven kadulle.

AKk:lta Savonkadulle vasempaan on kaksi kääntyvää kaistaa, ei nuolivaloja, vain tavallinen vihreä. AKk:lta oikealle Ratapihankadulle kääntyvällä kaistalla on myös mahdollisuus nuolivihreään tavallisen lisäksi. Savonkadulta oikealle AKk:lle kääntyvällä kaistalla ei ole nuolivaloa.

Pepen väittämä häikäisy puoliltapäivin viittaisi siihen, että on kääntynyt AKk:lta vasemmalle kohti etelää.

Tieliikennelain 24 § sisältää ajoneuvojen väistämissäännöt. Kyseisen pykälän 2 momentti alkaa: "Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: 1)risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa;"

Hälyttävintä tässä tapauksessa on se, ettei kuljettaja ole huomannut mitään, mutta kuitenkin tunsi raapaisuäänen pysähtymättä tutkimaan, mistä se johtui.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Pepe perkele. No, Willberg on minulle ennen kaikkea artisti, joka tunnetaan kaikkien aikojen ärsyttävimmästä käännösbiisistä.

Käännöskappaleet ovat useinkin varsin kyseenalaisia, mutta Rööperiä ärsyttävämpää ei kyllä löydy. "Ilmaiseksi lapset ketsuppia saa", voi vittu.
Linnanen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Linnanen »

Private dick kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:44 pm Miksi oletetaan Pepen olevan syyllinen? Minä taas ehdotan sellaisen version että Pepellä vihreä valo ja pyöräilijä tulee sivulta ja ajattelee ehtivänsä vanhoilla vihreillä mutta valo vaihtuukin punaiseksi ja fillari ajaa Pepen kylkeen johonkin takarenkaan kohdalle. Törmäys niin heikko että Pepe ei huomaa mitään.
Täh?

Ehdotuksesi mukaan olisi tapahtunut näin:
1. Pepellä vihreä valo
2. Pyöräilijä ajattelee ehtivänsä vanhoilla vihreillään
3. Pyöräilijälle vaihtuu punainen valo

Jos tuo koko lista olisi päinvastaisessa järjestyksessä, niin siinä voisi olla ohut mahdollisuus todellisuudesta.

Tuossa risteyksessä Pepe on kaiken järjen mukaan kääntynyt, jolloin kaikkein todennäköisin skenaario on kääntyvän väistämisvelvollisuuden laiminlyönti.
Slaikka
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Orge Gerwell kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 7:13 pm Pepe perkele. No, Willberg on minulle ennen kaikkea artisti, joka tunnetaan kaikkien aikojen ärsyttävimmästä käännösbiisistä.

Käännöskappaleet ovat useinkin varsin kyseenalaisia, mutta Rööperiä ärsyttävämpää ei kyllä löydy. "Ilmaiseksi lapset ketsuppia saa", voi vittu.
No. Pepen ceeveestä löytyy mm. Tälläinenkin helmi: grease. Rasvis mä oon.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Slaikka kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 7:27 pm
No. Pepen ceeveestä löytyy mm. Tälläinenkin helmi: grease. Rasvis mä oon.
😁

Kova on tuokin. Mutta siinä mielessä Rööperiä miellyttävämpi, että ei soi kovinkaan usein missään, kun taas tuota saatanan Rööperiä kuulee silloin tällöin ja siellä täällä.
Eräs1
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

IS:n tavoittama pakettiautoa ajanut mies sanoo todistaneensa törmäystä Savonkadulla. Miehen henkilöllisyys on IS:n tiedossa, mutta hän pysyttelee tässä jutussa nimettömänä.

Törmäyksen nähnyt mies kertoo ajaneensa Savonkadulle koulurakennuksen pihasta pakettiautolla. Ajaessaan hän huomasi, että Aleksis Kiven kadulta vasemmalle kääntyneen auton vasen keula osui tietä ylittävään pyöräilijään.

– Näin, että nyt osui ja autoilija lähtee karkuun, mies kertoo.

Törmäyksen jälkeen autoilija ei pysähtynyt, vaan jatkoi matkaa.

Mies kertoo painaneensa tööttiä ja ajaneensa pakettiautolla kahden kaistan väliin yrittäen estää henkilöauton poistumisen paikalta.

Tööttäyksistä huolimatta henkilöauto jatkoi matkaansa. Myös poliisi vahvistaa, että henkilöauton kuljettaja oli poistunut paikalta ennen poliisin saapumista.

Mies kertoo tunnistaneensa kuskin Pepe Willbergiksi, kun henkilöauto ajoi pakettiautoa kohti. Hän painoi myös auton rekisterinumeron mieleensä.

Myöhemmin rekisterinumerosta selvisi, että auton haltija on tapahtumanjärjestäjä Viihde ja Vuorovaikutus oy, jonka toimitusjohtaja on Willbergin vaimo, Pauliina Visuri-Willberg.

Tilanteen nähneen miehen mukaan pyöräilijä kaatui törmäyksessä ja paikalle saapui ambulanssi sekä poliisi.

Törmäysvauhti ei ollut miehen mukaan kova. Poliisin mukaan aikuinen pyöräilijä vietiin tapahtumapaikalta sairaalahoitoon. Poliisi ei kommentoi hänen vammojaan tarkemmin.

– Vahinkoja sattuu, mutta kyllä tuollaisessa pitäisi jäädä paikalle, mies kommentoi autoilijan paikalta lähtemistä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011689328.html
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Käynyt paska säkä siinä mielessä että aurinko on häikäissyt. Eiliseen mennessä joulukuussa oli paistanut aurinko kokonaiset 18 min Helsingissä, tänään ilmeisesti muutama minuutti siihen päälle.

Pimeän aikaan olisi voinut veikata Wolt-kuskia joka kulkee sähköhärvelillään ilman valoja rangea kasvattaakseen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

78-vuotias vanhus ei huomaa töytäisseensä pyöräilijän nurin kääntyessään eikä reagoi tööttäyksiin, kun hänen poistumistaan yritetään estää. Pysäyttävä auto yritti sijoittuakin niin, ettei pappa lähtisi. Se on varmaan mahdollista jo tuossa Willbergin kunnioitettavassa iässä mutta nyt lääkärin velvollisuus on poistaa ajo-oikeus. Ainakin jotkut kognitiiviset testit tarvitaan.
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

78-vuotias vanhus ei huomaa töytäisseensä pyöräilijän nurin kääntyessään eikä reagoi tööttäyksiin, kun hänen poistumistaan yritetään estää. Pysäyttävä auto yritti sijoittuakin niin, ettei pappa lähtisi. Se on varmaan mahdollista jo tuossa Willbergin kunnioitettavassa iässä mutta nyt lääkärin velvollisuus on poistaa ajo-oikeus. Ainakin jotkut kognitiiviset testit tarvitaan.
McCall
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja McCall »

Willberg 12-12-2025.jpg
Willberg 12-12-2025.jpg (123.6 KiB) Katsottu 2290 kertaa
https://www.is.fi/viihde/art-2000011689468.html
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Laitanpas kuvan onnettomuuspaikasta, helpompi havainnoida. A K;n katu ylhäältä alas. Savonkatu vaakatasossa.

https://www.google.fi/maps/place/Aleksi ... FQAw%3D%3D
Vastaa Viestiin