Oon varmaan tosi väärässä, mutta muistaisin patjaa tarkastellun jonkun "sihteerin" tunnuksilla.Pieni liekki kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 9:36 amJos nyt en ihan väärin muista, niin näistä Porvoon puheluista on jotain niissä nimimerkin "Oikeutta ennen kaikkea" linkittämissä esitutkintatiedostoissa. Ne ovat olleet ilmeisesti aika pitkään salattua aineistoa, koska itsekin havaitsin tiedot vasta tuosta tänne murhainfoon tuodusta aineistosta. Valitettavasti oma aika on ollut kortilla ja olen ajatellut katsoa vapautettua aineistoa keskitetysti ja tarkemmin vasta joululoman aikana.Njord kirjoitti: Su Joulu 14, 2025 1:23 am ...
Mitään erillistä dokumentaatiolokeroa ei poliisin järjestelmässä ole. Ei ole mahdollista tallentaa ”PATJA:n alle” Ja että se jollain oikealla tietopyynnön muodolla sieltä löytyisi. Poliisi salasi tiedon ilman syytä, Toki poliisilla käsitys siitä syystä on.
On hyvä ymmärtää, että yksittäinen poliisi, jolla on toimenkuvassa vastailla yleisöltä tuleviin monenlaisiin yhteydenottoihin, ei välttämättä muista lainkaan tai muistaa erittäin hämärästi Jukan kanssa käytyjen puhelujen sisällön. En tiedä, pystyvätkö sellaiset ihmiset ymmärtämään tällaista seikkaa, jotka eivät itse tämän tyyppistä työtä tee. Monesti saattaa vasta jälkikäteen ymmärtää, kuinka jotkut asiat linkittyvät toisiinsa, mutta silloinkin yleensä edellytys on, että asioita on kirjattu systemaattisesti ylös järjestelmiin.
Jos edes poliisilaitoksella on mitään sihteeriä.
Tällainen muistikuva itselle on jäänyt.