Kyllä hyvään kasvatukseen kuuluu oleellisti se että jos poliisi lavastaa syylliseksi, niin lapselle opetetaan ettei poliisi sellaista tee., Pitää myös opettaa lapselle että jos poliisi haluaa lapsen valehtelevan, niin siloin valehdellaan. Ja kyllä lapsen pitää jo tuossa iässä ymmärtää olevansa sijaisvanhempien ja poliisin kuvaama sadistinen seksuaalirikollinen vaikka ei olisi. Näin siis normaalissa perheessä toimittaisiin. Ihan perusjuttuja.OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 6:58 pm Kumma miten jonkun perheen sanastoon on kuulunutkin tämmöisiä..:
”Tapetaa ne”, ”mä hakkaa ne” (puhelimen kuuntelu 2009), ”jäähyväiskirje”, ”kuole kuole kuole” (se Amandan pojalle jossain pelissä esittämä). ”Mä tapan itteni” (vanhin lapsi tilakuuntelussa),
”Ne ei tiedä mitä me tiedetään" Anneli Amandalle ja vanhin tytär poliisin kuulusteluissa: ”Poliisi on just noin säälittävä.”
Anneli Amandalle: ”Sä oot niin paljon vahvempi kuin mä. Sä et murtunut kuulusteluissa.” ja ”Menikö lavastus poliisilta läpi?” Amanda Annelille vankilatapaamisella.
Hienosti kasvatettu. Mutta toisaalta kun on joutunut näkemään perheessä väkivaltaa ja kuulemaan kaikenlaista niin ei ihmetytä. Perhekerhon lämminhenkisyys oikein huokuu. Ihan on normisettiä juu.
Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?
Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
En tiedä mitä kulttuurieroja lienevät nämä. Taustaksi että olen Annelin kanssa samanikäinen, eli 60 nyt lasissa.OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 6:58 pm Kumma miten jonkun perheen sanastoon on kuulunutkin tämmöisiä..:
”Tapetaa ne”, ”mä hakkaa ne” (puhelimen kuuntelu 2009), ”jäähyväiskirje”, ”kuole kuole kuole” (se Amandan pojalle jossain pelissä esittämä). ”Mä tapan itteni” (vanhin lapsi tilakuuntelussa),
”Ne ei tiedä mitä me tiedetään" Anneli Amandalle ja vanhin tytär poliisin kuulusteluissa: ”Poliisi on just noin säälittävä.”
Anneli Amandalle: ”Sä oot niin paljon vahvempi kuin mä. Sä et murtunut kuulusteluissa.” ja ”Menikö lavastus poliisilta läpi?” Amanda Annelille vankilatapaamisella.
Hienosti kasvatettu. Mutta toisaalta kun on joutunut näkemään perheessä väkivaltaa ja kuulemaan kaikenlaista niin ei ihmetytä. Perhekerhon lämminhenkisyys oikein huokuu. Ihan on normisettiä juu.
Elin uskonnollisessa, hyvin rauhanomaisessa perheessä lapsuuttani. Nämä tositarinat ovat tapahtuneet ollessani noin 7-9v.
Muurahaisia tuli meille himaan. Minä riemastuin "saakeli, tapetaan ne!"
Perheeni ei voinut kuvitellakaan ostavansa mulle aseentapaisia leluiksi. Kummitätini sitten lähti kanssani kauppaan ostamaan minulle lahjoja (emme viettäneet synttäreitä emmekä joulua), toivoin leluikseni pyssyn, käsiraudat ja puukon.
Rikosrekisteriini ei ole kertynyt väkivaltaa, lisäksi olen totaalikieltäytynyt armeijasta ja saanut siitä 9kk ehdotonta.
Nyt sitten oikeuttajiille selittää vähän tarkemmin minulle kuinka tarkkaa kyökkipsykologiansa oli. Todnäk on hyvin pettynyt etten saanut kuin 9kk?
Mens malus in corpore sano
Väärä ketju.OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 6:58 pm Kumma miten jonkun perheen sanastoon on kuulunutkin tämmöisiä..:
Mutta itse asiassa joo, asiavirheitä lukuun ottamatta on aika normi settiä. Täällä tuntuu moni unohtaneen millaista on ollut olla lapsi/nuori. Nykypäivän meemailevien lautajonnejen käsitys todellisuudesta on kommenteista päätellen sitäkin vieraampi.
Kyllä, juuri näin.
Tämän tyyppiset keskustelut oli ihan vakiokamaa omassakin lapsuudessa. Ei mitään erikoista.
Tämän tyyppiset keskustelut oli ihan vakiokamaa omassakin lapsuudessa. Ei mitään erikoista.
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
”Menikö lavastus poliisilta läpi?”Joosua kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 8:33 pm Kyllä, juuri näin.
Vähän niinkuin suomenkielessä sanajärjestys on ikäänkuin vapaampaa. Voisikos tämän ymmärtää esim. ”Menikö poliisin lavastus läpi?”
Ainakin noihin aikoihin sekä Amandalle että Annelille alkoi tulla selväksi, että kaikkea mitä tästä lähtien sanotte, voidaan käyttää teitä vastaan. Alkoi varmasti elämä maistua joltain amerikkalaiselta b-luokan dekkarilta...
”Poliisi on just noin säälittävä.”
Mens malus in corpore sano
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
Olen, Joosua, yrittänyt miettiä, miksi tämä juttu on osunut sinuun niin kovaa ja miksi sinun on vaikea myöntää, että olet joutunut poliisin höynäyttämäksi tai harhaan johtamaksi. Toivoisin, että voisit päästää irti siitä, että sinun pitää todistaa joillekin jotakin tähän juttuun liittyen. Joskus on viisautta tunnistaa ja tunnustaa tekemänsä virheet. Sitten pää pystyyn ja tuulta päin vapaana menneisyyden kahleista. Rehellinen anteeksipyyntö kannattaa aina.Joosua kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 8:33 pm Kyllä, juuri näin.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Kun luin listaa takavarikoiduista lasten tavaroista tuolta esitutkintapöytäkirjoista, niin Amanda tosiaan on oikeassa. Poliisi on säälittävä.
Ruskea koira-pehmolaukku, mustavalkoinen pehmolehmä, loputtomiin lasten tavaraa poliisin tutkittavaksi.
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta sininen ruutuvihko, jonka päällä kuva ihaa-aasista. Vihossa tekstiä ja kuvia."
"Otettu haltuun huoneen kirjahyllystä kaksi pientä kierrevihkoa. Toisessa sininen kansi, jossa perhonen ja toisessa vaalea-punainen kansi, jonka päällä enkelin kuva."
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta A4 koon marimekkokuvioitu ruutuvihko."
"Otettu haltuun huoneen pöydältä vihreä vihko, jossa päällä lukee: minun uneni."
"Otettu haltuun huoneen pöydältä musta-valkoinen kierrevihko, jonka kansi irrallaan. Vihossa kirjoitusta ja kuvia."
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta kierrevihko, jonka nimi 'minun suruni'. Päällä keltainen tarralappu, jossakirjoitus: 'Amanda'."
Tässä vain murto-osa, lisäksi otettu haltuun kansioittain ja vihoittain piirustuksia ja kasa lasten leluja.
Tämä siis kommenttina aiemmin ketjussa sanottuun, vaikka voinee lasten kirjalliset harrastukset Annelin syyttömyydenkin puolesta puhua eli liittyä jopa aiheeseen jollain aasinsillalla. Tietääkseni noista takavarikoiduista ei löydetty mitään raskauttavaa.
Ruskea koira-pehmolaukku, mustavalkoinen pehmolehmä, loputtomiin lasten tavaraa poliisin tutkittavaksi.
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta sininen ruutuvihko, jonka päällä kuva ihaa-aasista. Vihossa tekstiä ja kuvia."
"Otettu haltuun huoneen kirjahyllystä kaksi pientä kierrevihkoa. Toisessa sininen kansi, jossa perhonen ja toisessa vaalea-punainen kansi, jonka päällä enkelin kuva."
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta A4 koon marimekkokuvioitu ruutuvihko."
"Otettu haltuun huoneen pöydältä vihreä vihko, jossa päällä lukee: minun uneni."
"Otettu haltuun huoneen pöydältä musta-valkoinen kierrevihko, jonka kansi irrallaan. Vihossa kirjoitusta ja kuvia."
"Otettu haltuun huoneen pöydän laatikosta kierrevihko, jonka nimi 'minun suruni'. Päällä keltainen tarralappu, jossakirjoitus: 'Amanda'."
Tässä vain murto-osa, lisäksi otettu haltuun kansioittain ja vihoittain piirustuksia ja kasa lasten leluja.
Tämä siis kommenttina aiemmin ketjussa sanottuun, vaikka voinee lasten kirjalliset harrastukset Annelin syyttömyydenkin puolesta puhua eli liittyä jopa aiheeseen jollain aasinsillalla. Tietääkseni noista takavarikoiduista ei löydetty mitään raskauttavaa.
- Pieni liekki
Olethan, Mikisu, huomannut, että vanhimman tyttären puheet ovat peräisin tilakuuntelusta elokuulta 2009 ja pehmoeläinten yms. takavarikointi on tehty vasta syksyllä 2011.Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 9:51 pm Kun luin listaa takavarikoiduista lasten tavaroista tuolta esitutkintapöytäkirjoista, niin Amanda tosiaan on oikeassa. Poliisi on säälittävä.
...
Tyttöä harmitti tuolloin 26.8.2009, että poliisit olivat noutaneet hänet puhutettavaksi salaa kotoa äidin tietämättä ja häntä oli pidetty reissulla useamman tunnin ajan. Annelin kirjasta ilmenee, että tyttö oli ollut pelästynyt, kun vieraat ihmiset olivat tulleet hakemaan ovelta. Mielikuvituksessaan tyttö oli jo ajatellut, että jospa häntä ovat tulleet hakemaan valepoliisit. Tyttö oli kyllä päässyt syömään päivällä, mutta äitinsä kertoman mukaan hän oli ajatellut, että ruoka voisi olla myrkytettyä. Ovatko sosiaalityöntekijät ja poliisit uhranneet hetkenkään ajatusta sille, millaisia pelkotiloja ovat voineet omalla toiminnallaan tuolloin 12-vuotiaalle tytölle aiheuttaa?
Ehkä tuo vanhimman tyttären ilmaisu "poliisi on säälittävä" johtui siitä, että poliisi oli kysellyt häneltä sellaisia kysymyksiä, joista tyttö oli voinut päätellä poliisin epäilleen hänen omaa äitiään tekijäksi sen sijaan, että olisi tehnyt työnsä ja yrittänyt löytää oikean murhaajan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Itse olen aina ajatellut ton " ne ei tiedä mitä me tiedetään" siten, että siksi poliisit kyselee, että saisivat kaiken tiedon, joka ainoilla silminnäkijöillä on. Eli ei mitään salailuun liittyvää, vaan siksi poliisit kyselee kaikkea, jotta kokonaiskuva selviää. Ja siis äiti perustelee lapselle miksi poliisi niin kovasti kaikkea kyselee.Joosua kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 8:33 pm Kyllä, juuri näin.
Juu, tiedän tuon järjestyksen, mutta Amanda se oli tässäkin täysin oikeassa. Minusta on säälittävää takavarikoida pienen tytön henkilökohtaisia tavaroita poliisien murha- ja serikiimoissa. Kaikki ne pehmolelut! Mitähän niistäkään yritettiin saada selville?Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 10:31 pmOlethan, Mikisu, huomannut, että vanhimman tyttären puheet ovat peräisin tilakuuntelusta elokuulta 2009 ja pehmoeläinten yms. takavarikointi on tehty vasta syksyllä 2011.Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 9:51 pm Kun luin listaa takavarikoiduista lasten tavaroista tuolta esitutkintapöytäkirjoista, niin Amanda tosiaan on oikeassa. Poliisi on säälittävä.
...
Tyttöä harmitti tuolloin 26.8.2009, että poliisit olivat noutaneet hänet puhutettavaksi salaa kotoa äidin tietämättä ja häntä oli pidetty reissulla useamman tunnin ajan. Annelin kirjasta ilmenee, että tyttö oli ollut pelästynyt, kun vieraat ihmiset olivat tulleet hakemaan ovelta. Mielikuvituksessaan tyttö oli jo ajatellut, että jospa häntä ovat tulleet hakemaan valepoliisit. Tyttö oli kyllä päässyt syömään päivällä, mutta äitinsä kertoman mukaan hän oli ajatellut, että ruoka voisi olla myrkytettyä. Ovatko sosiaalityöntekijät ja poliisit uhranneet hetkenkään ajatusta sille, millaisia pelkotiloja ovat voineet omalla toiminnallaan tuolloin 12-vuotiaalle tytölle aiheuttaa?
Ehkä tuo vanhimman tyttären ilmaisu "poliisi on säälittävä" johtui siitä, että poliisi oli kysellyt häneltä sellaisia kysymyksiä, joista tyttö oli voinut päätellä poliisin epäilleen hänen omaa äitiään tekijäksi sen sijaan, että olisi tehnyt työnsä ja yrittänyt löytää oikean murhaajan.
- Pieni liekki
Sillä logiikalla, jolla jälkimmäistä esitutkintaa on tehty, niin arvelen, että on etsitty niitä murhaajan ruskeita kuituja.Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 11:17 pm ...
Juu, tiedän tuon järjestyksen, mutta Amanda se oli tässäkin täysin oikeassa. Minusta on säälittävää takavarikoida pienen tytön henkilökohtaisia tavaroita poliisien murha- ja serikiimoissa. Kaikki ne pehmolelut! Mitähän niistäkään yritettiin saada selville?
Annelin puhelu Arille 23.9.2009 tukee Annelin syyttömyyttä.
Helvatisti Tapsa on pistäny Annelin "tunnustamaan", joita asioita Anneli käy puhelussa Arille läpi, mutta
"silti mitään niinku muistoi mul ei oo palautunu mieleen"
Puhelu myös vahvistaa sitä, että vielä tässä vaiheessa Ari pyrkii siskoaan suojelemaan.
Helvatisti Tapsa on pistäny Annelin "tunnustamaan", joita asioita Anneli käy puhelussa Arille läpi, mutta
"silti mitään niinku muistoi mul ei oo palautunu mieleen"
Puhelu myös vahvistaa sitä, että vielä tässä vaiheessa Ari pyrkii siskoaan suojelemaan.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Niin. On ollut huonoa varmaan huonoa vanhemmuutta kehua tyttöä joka tuossa prässissä pysyy totuudessa.Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 11:17 pmJuu, tiedän tuon järjestyksen, mutta Amanda se oli tässäkin täysin oikeassa. Minusta on säälittävää takavarikoida pienen tytön henkilökohtaisia tavaroita poliisien murha- ja serikiimoissa. Kaikki ne pehmolelut! Mitähän niistäkään yritettiin saada selville?Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 10:31 pmOlethan, Mikisu, huomannut, että vanhimman tyttären puheet ovat peräisin tilakuuntelusta elokuulta 2009 ja pehmoeläinten yms. takavarikointi on tehty vasta syksyllä 2011.Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 9:51 pm Kun luin listaa takavarikoiduista lasten tavaroista tuolta esitutkintapöytäkirjoista, niin Amanda tosiaan on oikeassa. Poliisi on säälittävä.
...
Teillä soitettiin harppua ja laulettiin psalmeja aina kun poliisi epäili sun murhanneen isäsi saatanan palvonnan yhteydessä. Iltarukouksessa toivoitte viisautta ja siunausta Esivallalle; ”Jumala Kaikkivaltias, päästä Poliisi sielunvihollisen otettaesta. He ovat kaikki sinun lapsiasi. Ja syvästi ihmisiä, Tapio Santoja aivan erityisen syvästi. Aamen.”Joosua kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 8:33 pm Kyllä, juuri näin.
Pitipä oikein etsiä vanhoista ketjuista kun hämärästi muistin tämmöisen teorian jo reilun kymmenen vuoden takaa...Mikisu kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 11:17 pm Juu, tiedän tuon järjestyksen, mutta Amanda se oli tässäkin täysin oikeassa. Minusta on säälittävää takavarikoida pienen tytön henkilökohtaisia tavaroita poliisien murha- ja serikiimoissa. Kaikki ne pehmolelut! Mitähän niistäkään yritettiin saada selville?
"Ruskeista froteemaisista kuiduista. Onko suljettu pois ettei tekijällä ole voinut olla kädessä, suojautumisvälineenä pehmo-nalle, Nallukka? Niistä irtoaa nukkaa ja osa myös päästää painettaessa epämääräisiä urahduksia, jopa puheen parsia, joka selittäisi samalla häkenauhan oudot äänet." Samassa teoriassa oli lisävinkkiä anti-annelisteille..."Tutkittiinko lastenhuonetta tarkkaan, normaali-sorkkarauta mahtuu piiloon esim. nukkekodin (lundby) pohjaan/alle."
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"