KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
VittoriaVetra
Martin Beck

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

MikaK kirjoitti: Ke Joulu 17, 2025 2:39 pm
Elpram kirjoitti: Ke Joulu 17, 2025 2:28 pm Ensi keväänä saattaa Suomessakin olla käytössä uudenlaista teknologiaa forensiikan apuna, jolla pystytään analysoimaan selvittämättömien rikosten todisteita aiempaa tarkemmin. Ehkäpä sitä kautta saadaan myös vanhempaa analyysia ja näyttöä tähänkin tapaukseen suorastaan kreivin aikaan.
Kyllä teknologia oli olemassa jo 20v sitten, siitä ei ole kysymys mutta sitä ei vain käytetty. Annelin verijäljet, kylpyhuoneen pestyt verijäljet olisivat jo silloin olleet otettavissa. Sekä sen selvittäminen miten ja miksi Anneli peseytyi murhan jälkeen. Muut mahdolliset lavastustoimet, talon eristys ja murhavälineiden tarkka etsintä. Osa tehtiin puolivaloin osa jätettiin kokonaan tutkimatta. Kun lähdettiin vain siitä että ulkopuolinen tappaja tuli ikkunasta kuten perheenäiti kertoi. Joutsenlahti jopa uhkaili Anneliaan epäileviä ja tutkivia niin olosuhteet oli mahdottomat kasata näyttöä häntä vastaan. Aikaa on mennyt liikaa ja menetetty aika on hukattu totuus tuskin mikään uusi teknologia tätä enää muuttaa.
Kyllä. "Tutkinta" tai hutkinta tehtiin vain tietyllä alueella eli takkahuoneessa. Koko taloa ei todellakaan tutkittu. Ei edes Annelin työhuonetta. Pakastinta muuta kuin silmämääräisesti jne jne.

Ja kaiken takana on JJ, joka salakavalasti uhkailee, että pollarit eikä tutkijat päässeet tutkaileen, että mitä hittoa täällä tapahtui, se oli huppis joka suivaantui, JJ etunenässä pokkuroi ja tutkimuksia peukaloi, elämä on vasta elämää kun kaiken takana on JJ.
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

mikkihirmu kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 10:30 am
Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 11:31 pm
Elpram kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 9:56 pm ...
Eikö ole upeaa, että saadaan nyt kunnon miehet oikein Keskusrikospoliisista töihin ja tutkimaan? Siellä niitä samoja faktoja ja argumentteja sitten pyöritellään.
Toivoisin, että Töyräs perehtyisi itse tähän tapaukseen eikä jättäisi kaikkea tutkintaa tutkijansa varaan. Olisi kiva tietää, mikä on virallinen Ulvilan murhan tapahtumakuvaus tällä hetkellä ja ovatko poliisitutkijat käyneet haastattelemassa asianmukaisesti ensimmäistä tutkinnanjohtajaa.
Ehkä sen verran voin tässä kohden ilmaista ,että tutkinnanjohtaja ei ole OlliTöyräs.
Se mistä tiedän, paljastui eilen.
Valitettavasti tässä edellä ilmoittamassani on virhe jonka haluan korjata.

Maanantaina 15.12-25 sain puhelun KRP;sta Vantaalta, jossa soittaja esitteli itsensä ja kertoi olevansa uusi tutkinnanjohtaja,koska Töyräs ei enää johda tutkintaa. Henkilö antoi keskustelumme yhteydessä minulle sähköpostiosoitteensa siltä varalta että jos asiassa ilmenee vielä jotakin muuta mistä keskustelimme ,voisin ottaa häneen suoraan yhteyttä.
Kävi kuitenkin niin ,että en löytänyt kynää juurin sillä hetkellä ,että olisin voinut kirjoittaa hänen osoitteensa muistiin ja puhelun päätyttyä en sitä sitten enää muistanut kuka oli joka soitti.
Päätin sitten tänä aamuna kirjoittaa Ollille ja kertoa että olen unohtanut tämän maanantaina soittaneen s-postiosoitteen ,
että voisiko hän lähettää sen minulle tai ilmoittaa tälle soittaneelle ,jotta lähettäisi sen sähköpostiini.
Olli lähetti melkein välittömästi viestin jossa oli soittajan nimi ja sähköpostiosoite ja kertoi, että soittaja oli yksi tutkijatiiminsä jäsen.
Näinollen päätin nyt stten korjata tuon virheellisen aiemmin lähettämäni viestin ja todeta ,että tutkintaa johtaa edelleen Olli Töyräs.
Tämä siksi jotta välttyisimme vastaisuudessa väärinkäsitykseltä.
(Saattaa olla niinkin ,että soittajan esitellessä itsensä kuulin jotakin väärin)
Se mistä asiasta tämän tutkijatiimijäsenen kanssa maanantaina keskustelimme on vain meidän kahdenvälinen asia .
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

MrEhtivä kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 11:05 pm Tuskin kovin moni täällä väittää Jukan kuolleen kymmeniä minuutteja ennen Poliisin ja ensihoitohenkilökunnan saapumista.

Varmasti suurin osa on samaa mieltä, Jukka kuoli häke-puhelun aikana tai heti sen jälkeen.
- Milloin viimeiset iskut lyötiin, siitä on enemmän eriäviä näkemyksiä
- Jukan kuolemaan johtaneet viimeiset iskut on voitu iskeä jo ennen häke-puhelua
- Ensimmäisen veitsen/ astalon iskun ja Jukan kuoleman välissä on voinut kulua 20-30min hyvinkin

Lääkärin arviossa Jukan kuolema ja verenvuoto on voinut kestää useamman kymmenen minuuttia.
Tietty niillä on aina eri mielipide jotka ei osaa katsoa asioita loogisesti, kuule häketallenteelta kuin omaa mielipidettä tukevat asiat.

Jukka Lahden kuolinhetki kuullaan aika tarkkaan sekunnilleen tallenteella.

Lahti kuolee toisen ja kolmannen iskun välillä kun sorkan mutkapuolen kärki on tunkeutunut aivoon, tallenteella kuullaan epämääräinen lallatusmainen ääni joka hiljenee ennen kolmatta iskua.

Ensimmäiset kaksi iskua kuullaan hyvin, kolmas tussahdusmainen ja neljäs vaimea joka jää osin Auerin puheen alle.

Eli tallenne osoittaa hyvin kuolinhetken.

Oliko muuta epäselvää?

Meinaan, kuunnelkaa se tallenne, korvin, ei mielipiteen/luetun mukaan.

Korjaan ja lisään omaani.

Siis iskut tapahtuu ajassa 02min :31s jälkeen Auerin pakoon juoksun jälkee, Amanda puhelimessa.

Eli Auer huutaa "HEI, LOPETA" jälkeen kuullaan tekijän sanominen Auerin pakoon juoksuaskelien seassa tekijä, "aijaa, -lyhyt tauko- nojaa" ja heti melkein sen jälkeen kova kopsahdus, Auer lähellä puhelinta ja kysyy "tuleeks sielt kettää ja Amandalla kuuloke kädessä.

Mr ehtivä, kusiranta paskaoja mikä lie voisi oikeasti lopettaa tuon syyllistämisen, koska jopa manpuloitu, muokattu tallenne todistaa Auerin kiistatta syyttömäksi ja siitä ei ole kahta sanaa, eli voitte looettaa sen, "ei ole todistetta suuntaan tai toiseen" hymistelynne.

KIITOS
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
VittoriaVetra
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

Ja kaiken takana on JJ, joka salakavalasti uhkailee, että pollarit eikä tutkijat päässeet tutkaileen, että mitä hittoa täällä tapahtui, se oli huppis joka suivaantui, JJ etunenässä pokkuroi ja tutkimuksia peukaloi, elämä on vasta elämää kun kaiken takana on JJ.
Menon takana on rakkaus, rintaliivitön ja nyt miehetön, siltä yksikään ei kylmäks jää..(vai kuinkas kävikään) elämä on vasta elämää

Ei kestä kiittää :mrgreen: jouluja.😇
mikkihirmu
Agentti Scully

mikkihirmu kirjoitti: Ke Joulu 17, 2025 7:53 pm
mikkihirmu kirjoitti: Ti Joulu 16, 2025 10:30 am
Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 15, 2025 11:31 pm
Toivoisin, että Töyräs perehtyisi itse tähän tapaukseen eikä jättäisi kaikkea tutkintaa tutkijansa varaan. Olisi kiva tietää, mikä on virallinen Ulvilan murhan tapahtumakuvaus tällä hetkellä ja ovatko poliisitutkijat käyneet haastattelemassa asianmukaisesti ensimmäistä tutkinnanjohtajaa.
Ehkä sen verran voin tässä kohden ilmaista ,että tutkinnanjohtaja ei ole OlliTöyräs.
Se mistä tiedän, paljastui eilen.
Valitettavasti tässä edellä ilmoittamassani on virhe jonka haluan korjata.

Maanantaina 15.12-25 sain puhelun KRP;sta Vantaalta, jossa soittaja esitteli itsensä ja kertoi olevansa uusi tutkinnanjohtaja,koska Töyräs ei enää johda tutkintaa. Henkilö antoi keskustelumme yhteydessä minulle sähköpostiosoitteensa siltä varalta että jos asiassa ilmenee vielä jotakin muuta mistä keskustelimme ,voisin ottaa häneen suoraan yhteyttä.
Kävi kuitenkin niin ,että en löytänyt kynää juurin sillä hetkellä ,että olisin voinut kirjoittaa hänen osoitteensa muistiin ja puhelun päätyttyä en sitä sitten enää muistanut kuka oli joka soitti.
Päätin sitten tänä aamuna kirjoittaa Ollille ja kertoa että olen unohtanut tämän maanantaina soittaneen s-postiosoitteen ,
että voisiko hän lähettää sen minulle tai ilmoittaa tälle soittaneelle ,jotta lähettäisi sen sähköpostiini.
Olli lähetti melkein välittömästi viestin jossa oli soittajan nimi ja sähköpostiosoite ja kertoi, että soittaja oli yksi tutkijatiiminsä jäsen.
Näinollen päätin nyt stten korjata tuon virheellisen aiemmin lähettämäni viestin ja todeta ,että tutkintaa johtaa edelleen Olli Töyräs.
Tämä siksi jotta välttyisimme vastaisuudessa väärinkäsitykseltä.
(Saattaa olla niinkin ,että soittajan esitellessä itsensä kuulin jotakin väärin)
Se mistä asiasta tämän tutkijatiimijäsenen kanssa maanantaina keskustelimme on vain meidän kahdenvälinen asia .
Tuohon edelliseen liittyen uskallan sen verran kertoa, koska tuossa ei nyt mitään erityistä vielä ollut .
Oletan kuitenkin ,että jotka tätä sivustoa lukevat, haluavat kuitenkin jotain tietää,miksi tämä
tutkintaryhmän jäsen minulle soitti.
Puhelu oli kohtalaisen pitkä ,n. 20 min. koska minun piti kertoa koko stoorini kokonaisuudessaan uudelleen , siis sen saman mitä olen tälle sivustollekin kertonut ja jonka myös olen heille kirjeessäni jo n. vuosi sitten ,(2.12-24), kirjoittanut.
Se mistä muusta puhuimme ,en voi siitä kertoa ,mutta mielikuva kekustelustamme jäi että asiani on nostettu KRP;ssa pöydälle
ja siihen tod. näk. paneudutaan ehkä piankin tai viimeistään vuoden vaihteen jälkeen, joten kuten aiemmin olen monesti sanonut,niin odotellaan nyt vaan ihan kaikessa rauhassa tilanteen kehittymistä.
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

mikkihirmu kirjoitti: Pe Joulu 19, 2025 5:36 pm
Tuohon edelliseen liittyen uskallan sen verran kertoa, koska tuossa ei nyt mitään erityistä vielä ollut .
Oletan kuitenkin ,että jotka tätä sivustoa lukevat, haluavat kuitenkin jotain tietää,miksi tämä
tutkintaryhmän jäsen minulle soitti.
Puhelu oli kohtalaisen pitkä ,n. 20 min. koska minun piti kertoa koko stoorini kokonaisuudessaan uudelleen , siis sen saman mitä olen tälle sivustollekin kertonut ja jonka myös olen heille kirjeessäni jo n. vuosi sitten ,(2.12-24), kirjoittanut.
Se mistä muusta puhuimme ,en voi siitä kertoa ,mutta mielikuva kekustelustamme jäi että asiani on nostettu KRP;ssa pöydälle
ja siihen tod. näk. paneudutaan ehkä piankin tai viimeistään vuoden vaihteen jälkeen, joten kuten aiemmin olen monesti sanonut,niin odotellaan nyt vaan ihan kaikessa rauhassa tilanteen kehittymistä.
Niin, onha se hetki kuuluisuutta ja kandee autojopparina sitten kovasti mainostaa, että "avustin paikallispoliisia ja jopa krp:tä Ulvilan murhatutkimuksissa, joten ostakaa auto minulta vaikkei asia mennyt avullani mihinkään".

A. Fileerausveitsen käyttö ja erittäin useat jäljet Lahdessa.
Tarkoitus saada teko näyttämään perheriidan päätökseltä ja naispuolisen tekemältä.

Tekijän virheet, Lahti ei kuollutkaan niin nopeasti.kuin tiedossa ollut ja pelkästään verenvuodon seurauksena, (pidetty sängyllä jotta verta mahdollisimman vähän lattialla, liukkaus ja jäljet) kuin oli luullut, tarkoituksellisuus eli huonoin mahdollinen paikka, mutta tässä tapauksessa oli tarkoituskin jotta syy saadaan perheriitana oleen.

Hakuvirhe, apuväline eli sorkkarauta ja jolla isketty kalloon ja jopa iskut kuullaan tallenteella Auerin ollessa lähellä puhelinta ja puhelimessa.ja syystä, että Lahti vielä eli ja aika alkoi loppumaan.

Virhe: poistuessa nopeasti, on sorkkaraudan varsi lyönyt selkeän jäljen ovisyvennyksen nurkkalautaan poistuessa.

Summailu. Teon sälyttäminen naisen tekemäksi, koska poliisit uskoo yhä edelleen siihen humpuukitutkimukseen, että kun veitsen iskuja on yli 20, niin tekijä on nainen.

Miksi humpuukia, koska veitsen iskujen/jälkien määrä ei kategoriudu suoraan tekijään, vaan on monien eri asioiden summa, kuinka puolustautuu, voimakkuuserot, teon kestoaika, olosuhteet, tarkoituksellisuus.

Tosi asiassa ihmisen (kun haluaa) tappaa, niin riittää yksi ainoa veitsen pisto oikeaan kohtaan.

Eli tekijä on kuvitellut teon olevan helppo ja nopea eli väärä luulo siitä, että kun vatsaaortan katkaisee, niin ihminen kuolee alle kahdessa minuutissa.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
Inanna
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Inanna »

Private dick kirjoitti: To Joulu 26, 2024 12:30 pm Toivottavasti oikeus voittaa ja Anneli joutuu tekemästään murhasta istumaan kakkua.
Ei paremmin voi sanoa. Jos näyttö puuttuu, niin sitä ei ole. Siksi ollaan tässä, vaikka kaikki viittaisi hänen tekosiin.
padlock
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja padlock »

Elpram kirjoitti: Ke Joulu 17, 2025 2:28 pm Ensi keväänä saattaa Suomessakin olla käytössä uudenlaista teknologiaa forensiikan apuna, jolla pystytään analysoimaan selvittämättömien rikosten todisteita aiempaa tarkemmin. Ehkäpä sitä kautta saadaan myös vanhempaa analyysia ja näyttöä tähänkin tapaukseen suorastaan kreivin aikaan.
Toivottavasti! Jukan kynsien alla olleesta ihosta ja ihokarvoista ei onnistuttu eristämään DNA:ta, eikä myöskään yhden epäillyn pakun ovesta löytyneestä verijäljestä. Uudempi tekniikka mahdollistaa DNA:n eristämisen entistä pienemmästä näytteestä, joten pidetään peukkuja. Poliisihan testasi lähes 700 miestä, joten jos DNA saadaan eristettyä, ja tekijä on yksi niistä, se selviää nopeasti.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Alkinto
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

padlock kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 4:25 am Toivottavasti! Jukan kynsien alla olleesta ihosta ja ihokarvoista ei onnistuttu eristämään DNA:ta, eikä myöskään yhden epäillyn pakun ovesta löytyneestä verijäljestä. Uudempi tekniikka mahdollistaa DNA:n eristämisen entistä pienemmästä näytteestä, joten pidetään peukkuja. Poliisihan testasi lähes 700 miestä, joten jos DNA saadaan eristettyä, ja tekijä on yksi niistä, se selviää nopeasti.
Olen antanut itseni ymmärtää, että noiden 700:n testatun tiedot on lain mukaan pitänyt poistaa rekisteristä kun ei ole tullut osumaa. Korjatkoon joku, jolla on varmempi tieto.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Alkinto kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 9:22 am
padlock kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 4:25 am Toivottavasti! Jukan kynsien alla olleesta ihosta ja ihokarvoista ei onnistuttu eristämään DNA:ta, eikä myöskään yhden epäillyn pakun ovesta löytyneestä verijäljestä. Uudempi tekniikka mahdollistaa DNA:n eristämisen entistä pienemmästä näytteestä, joten pidetään peukkuja. Poliisihan testasi lähes 700 miestä, joten jos DNA saadaan eristettyä, ja tekijä on yksi niistä, se selviää nopeasti.
Olen antanut itseni ymmärtää, että noiden 700:n testatun tiedot on lain mukaan pitänyt poistaa rekisteristä kun ei ole tullut osumaa. Korjatkoon joku, jolla on varmempi tieto.
Arvelisin, että tämä juttu ei tule selviämään DNA:n avulla, vaan muilla keinoilla. Koska tappajan DNA:ta ei ole jäänyt rikospaikalle löydettäväksi, niin saattaa olla, että tekijän tekijäksi varmistavaa näyttöä ei koskaan saada riittävästi tuomioistuinkäsittelyä varten. Vaikka Ulvilan murhaaja olisi tehnyt täydellisiä rikoksia, niin toivon hänen tuntevan piikin sydämessään siitä, miten hän on onnistunut sekoittamaan monen muun elämän vuosikausien ajaksi. Toivottavasti hän on pyrkinyt jollainlailla omassa elämässään hyvittämään niitä rikollisia tekoja, joita hän aikoinaan kohdisti Annelin perheeseen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

nihilistinahalisti kirjoitti: Pe Joulu 19, 2025 6:09 pm humpuukitutkimukseen, että kun veitsen iskuja on yli 20, niin tekijä on nainen.
En ole missään lukenut että kymmeniä veitseniskuja viitta naiseen. Sen sijaan olen lukenut että jos on kymmeniä pistoja niin se viittaa vihastuksissa, tunteiden alla olevaan. Kylmähermoinen tappaja sekee asian parilla pistolla tai viiltää kaulasuonet auki.
mikkihirmu
Agentti Scully

Pieni liekki kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 9:58 am
Alkinto kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 9:22 am
Arvelisin, että tämä juttu ei tule selviämään DNA:n avulla, vaan muilla keinoilla. Koska tappajan DNA:ta ei ole jäänyt rikospaikalle löydettäväksi, niin saattaa olla, että tekijän tekijäksi varmistavaa näyttöä ei koskaan saada riittävästi tuomioistuinkäsittelyä varten. Vaikka Ulvilan murhaaja olisi tehnyt täydellisiä rikoksia, niin toivon hänen tuntevan piikin sydämessään siitä, miten hän on onnistunut sekoittamaan monen muun elämän vuosikausien ajaksi. Toivottavasti hän on pyrkinyt jollainlailla omassa elämässään hyvittämään niitä rikollisia tekoja, joita hän aikoinaan kohdisti Annelin perheeseen.
Kummelia lainatakseni , sen verran voin sanoo, että aina jää jälki kun jotaki tehdään ja tässä tapauksessakin se jälki on jäänyt .
Arvuutella saatte mitä haluatte,mutta jälki on ja pysyy ja se on nyt KRP;n tiedossa ja tutkinnassa.
Kuten tiedossa on niin olen vakuuttunut edelleen siitä, että kaikki selviää kun ne selvitetään.
On vain kysymys niinkin yksinkertaisesta asiasta,että mistä takkahuoneen lattialle jäänyt veitsi on peräisin.
Jos joku muu osaa sanoa sen selkeämmin kuin minä, niin tänne voisi sen kertoa .
Minulla lienee vahvin käsitys siitä ,miten se on sinne joutunut .
En kuitenkaan halua epäillä ketään ,koska siitä minulla ei ole varmuutta ja koska ymmärrän että se on poliisin tehtävä selvittää kenen kädessä veitsi on viimeiseksi ollut.
Kuten monesti jo olen todennut,niin asiaa tutkitaan ja on vain ajan kysymys ,milloin saan tunnistaa kyseisen kapineen
olleen omistuksessani vielä keväällä -06

Tekijälle ,että jos luet tätä sivustoa ,kuten oletan , nyt olisi vielä mahdollisuus ottaa se askel ,joka voisi ehkä vielä lieventää odottavaa tuomiotasi ja tunnustaa , mitä on tullut tehtyä ja minne olet kätkenyt astalon ja ne päälläsi olleet veriset palttoot.
Uskoakseni Kokemäenjokea tullaan kevään koittaessa kaikuluotaamaan eräältä tietyltä alueelta ja vain sinä tiedät mikä se paikka on .
Ootellaan ............................
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

padlock kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 4:25 am
Toivottavasti! Jukan kynsien alla olleesta ihosta ja ihokarvoista ei onnistuttu eristämään DNA:ta, eikä myöskään yhden epäillyn pakun ovesta löytyneestä verijäljestä. Uudempi tekniikka mahdollistaa DNA:n eristämisen entistä pienemmästä näytteestä, joten pidetään peukkuja. Poliisihan testasi lähes 700 miestä, joten jos DNA saadaan eristettyä, ja tekijä on yksi niistä, se selviää nopeasti.
DNA näyte on yksi, mutta uusi tekniikka on nimeltään "proteomic genotypig" ja menetelmä, mikä tulee muuttamaan tutkinnan mahdollisuudet samaan tapaan kuin DNA aikanaan, kun vielä luotettiin pelkkiin sormenjälkiin. Se pystyy luomaan tekijästä tarkan kuvauksen pienen karvan tai hiuksen perusteella, mikä sitten todennetaan DNA:lla. Ja Private Dick on oikeassa, että Jukan tekotapa viittaa juurikin suunnittelemattomaan ja äkkipikaistuksissa tehtyyn rikokseen, eikä esimerkiksi tilattuna tai täsmäiskuna tehtyyn päiviltä päättämiseen (jonka voisi tehdä niin monella muullakin tavalla), eikä se missään nimessä ole random hullun teko, koska olisi jo jäänyt kiinni ja/tai todennäköisesti tappanut myös Annelin ja lapset.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Kusiraanan kirjasta...

Keskusrikospoliisin kanssa tehtiin koko tutkinnan ajan tiivistä yhteistyötä. Tapio Santaojan lisäksi tutkijaksi juttuun tuli erittäin kokenut ja monissa vaikeissa jutuissa mukana ollut KRP:n rikosylikonstaapeli Jukka Harjunpää. KRP:n tutkintaosaston päällikön, rikosylitarkastaja Heikki Kopperoisen kanssa yhteistyö sujui niin ikään erinomaisesti. Rikosteknisen laboratorion johtajan Kimmo Himbergin suhtautuminen oli kaiken aikaa hyvin myönteistä.
----
Peitetoiminnasta päätti tuolloin poliisilaitoksen esityksestä KRP:n päällikkö, poliisineuvos Rauno Ranta. Toteutuksesta vastasi KRP.
---
”Seppo” kävi Auerin ja tämän lasten kanssa muun muassa tivolissa, vaihtoi renkaita Auerin autoon ja eli muutoinkin arjessa mukana. Operaatiolla ei saatu merkittävää syyllisyyden puolesta puhuvaa sen paremmin kuin poissulkevaakaan näyttöä. Lyhytaikaiseksi alun perin tarkoitettu toiminta venyi kuukausien mittaiseksi.
---

Muutama juttu.
1. Kyllä jaksaa edelleen ihmetyttää miten "sopivasti" ja sopivaan aikaan tuo DNA labrakontaminaatio selvisikään.
2. Krp:llä ollut aika aktiivinen rooli alusta asti
3. Peite-Sepi piti olla vaan vähän aikaa mutta kun ei mitään löydy, venytetään... kukakohan lopulta vihelsi pelin poikki?
4. Tulee mietittyä tätä mm. Kuusirannan jumittamista Annelin kuvaukseen "mäiskinnästä". Oliskohan se nyt ihan arkijärjelläkin niin, että Anneli kuulee puhelimessa ollessaan Jukan huudot ja epämääräistä rytinää (mm. sängyn liikkumista), jotka äänet tulkitsee reaktiohuudoiksi sisääntunkeutujan pahoinpidellessä. Tämä sana mäiskintä ohjaa ulkopuolista, myös Kuusirantaa tällaisen viuh vauh sarjakuvaväkivallan nauhalta etsimiseen mutta ei ole mitään syytä olettaa että sellaista on ikinä tarkoitettu: muisto miehestä puukon kanssa (itseä jo lyöty) + tieto että nyt oman miehen kimpussa + äänet takkahuoneesta = mäiskintä.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Kyo_Saki2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kyo_Saki2 »

Itse odottelen lähinnä tässä kohtaa sitä, että Krp tekee suuren vedenjakajalinjanvedon läpikäymänsä tutkinta-aineiston perusteella: lähdetäänkö etenemään linjaa, jossa Anneli on edelleen päätekijäksi epäilty vai ns. huppis... Se on iso päätös, jos ja kun Krp tekee aktiivisesti töitä tässä keississä. Ymmärtääkseni asia on juurikin näin.
Vastaa Viestiin