Kadonnut 35 v. Heli Vainio, Järvenpää 26.1.2024
-
Ajatonkello
- Hetty Wainthropp
Re: Kadonnut 35 v. Heli Vainio, Järvenpää 26.1.2024
Kaksi vuotta ei oo mun mielestä vielä vuosia. Milloin voidaan puhua vuosista?
Käyttiköhän päihteitä?
Käyttiköhän päihteitä?
Kaksi mummoa meni marjaan
Kyllä se (kaksi vuotta) tässä tapauksessa on (vuosia). Metsän eläimet ja luonto hävittää (huomaamattoman) ruumiin jo reilussa kuukaudessa - kahdessa lähes kokonaan.Ajatonkello kirjoitti: Ma Marras 17, 2025 11:29 pm Kaksi vuotta ei oo mun mielestä vielä vuosia. Milloin voidaan puhua vuosista ?
On se (kaksi vuotta) tässä tapauksessa ainakin sen verran pitkä aika, ettei löydetty vainaja ole Vainio.
Minulla ei ole Vainion potilaskertomuksia enkä häntä tunne/tuntenut, mutta kun ketjua lukee, niin aika suuret prosentit on sen puolella, että käytti ja reilusti käyttikin.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Olenko ainoa, jonka mielestä tuntuu siltä, ettei poliisia juurikaan enää tämän vähempää voisi Helin kohtalo kiinnostaa ?
Itse löisin vähät rahani sen puolesta, että taustalla on henkirikos.
Toki syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että poliisikin sen syyn (henkirikos) tietää ja tekijät, mutta ei vain ole - ainakaan toistaiseksi - riittävästi näyttöä laittaa todennäköistä tekijää/tekijöitä koppiin ja se tärkein: ruumis, puuttuu. Todennäköisesti puuttuu myös mahdollisen henkirikoksen tekopaikkakin.
Paljon on avoimia kysymyksiä;
Asuiko Heli tavallisessa vuokra-asunnossa (jos asui, miten vuokranmaksu ? vuokranantajat ovat yleensä vähemmän huumorintajuisia kavereita siinä vaiheessa, jos/kun alkaa olla 2 saati 3 + kuukauden vuokrat pystyssä, Kelahan ei vuokraa toimeentulotuen perusteella maksa, jos ei ole hakemuksia joka kuukausi laittanut asianmukaisesti sisään), asuntolassa vai kavereiden "nurkissa" (asunnoton) ? Oliko parisuhteessa ?
Oliko velkoja ns. "väärille tyypeille" ? tosin tuossa maailmassa, missä Heli ymmärtääkseni pyöri, ei paljon muita olekaan kuin enemmän ja vähemmän vääriä tyyppejä.
Löytyykö rikostaustaa (uhrina tai tekijänä) ? jotain petoksia ilmeisesti oli, mutta olivatko ne kuitenkaan sitä luokkaa, että joku on lähtenyt hengen ottamaan ja vieläpä nähnyt kovan vaivan ruumiin piilottamiseksi näin perusteellisesti.
Toki syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että poliisikin sen syyn (henkirikos) tietää ja tekijät, mutta ei vain ole - ainakaan toistaiseksi - riittävästi näyttöä laittaa todennäköistä tekijää/tekijöitä koppiin ja se tärkein: ruumis, puuttuu. Todennäköisesti puuttuu myös mahdollisen henkirikoksen tekopaikkakin.
Asuiko Heli tavallisessa vuokra-asunnossa (jos asui, miten vuokranmaksu ? vuokranantajat ovat yleensä vähemmän huumorintajuisia kavereita siinä vaiheessa, jos/kun alkaa olla 2 saati 3 + kuukauden vuokrat pystyssä, Kelahan ei vuokraa toimeentulotuen perusteella maksa, jos ei ole hakemuksia joka kuukausi laittanut asianmukaisesti sisään), asuntolassa vai kavereiden "nurkissa" (asunnoton) ? Oliko parisuhteessa ?
Oliko velkoja ns. "väärille tyypeille" ? tosin tuossa maailmassa, missä Heli ymmärtääkseni pyöri, ei paljon muita olekaan kuin enemmän ja vähemmän vääriä tyyppejä.
Löytyykö rikostaustaa (uhrina tai tekijänä) ? jotain petoksia ilmeisesti oli, mutta olivatko ne kuitenkaan sitä luokkaa, että joku on lähtenyt hengen ottamaan ja vieläpä nähnyt kovan vaivan ruumiin piilottamiseksi näin perusteellisesti.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
"Toki syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että poliisikin sen syyn (henkirikos) tietää ja tekijät, mutta ei vain ole - ainakaan toistaiseksi - riittävästi näyttöä laittaa todennäköistä tekijää/tekijöitä koppiin"matlockb kirjoitti: Ke Marras 19, 2025 6:12 am Olenko ainoa, jonka mielestä tuntuu siltä, ettei poliisia juurikaan enää tämän vähempää voisi Helin kohtalo kiinnostaa ?
Tätä veikkaan tässä keississä erittäin vahvasti. Se selittäisi hiljaisuuden.
Mitä te dorkat dorkailette?
Näitä nuoria, päihdeongelmaisia tyttöjä/naisia on nyt melko pienellä alueella suhteellisen pitkään ollut aika monta hyvän aikaa kateissa, joihin mitä suuremmalla todennäköisyydellä liitty (henki)rikos;
Sini Vuori, Siiri Ryhänen ja tämä Heli Vainio, sitten surmattuna metsän laidasta löytynyt Katja Mäkinen. Kaikki samaa ikäluokkaa.. en nyt voi väittää, että liittyisivät toisiinsa, mutta eipä sitä mahdollista yhteyttä mikään toisaalta poiskaan sulje.
Sini Vuori, Siiri Ryhänen ja tämä Heli Vainio, sitten surmattuna metsän laidasta löytynyt Katja Mäkinen. Kaikki samaa ikäluokkaa.. en nyt voi väittää, että liittyisivät toisiinsa, mutta eipä sitä mahdollista yhteyttä mikään toisaalta poiskaan sulje.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
"Opiskeli paikassa Elämän kova koulu"matlockb kirjoitti: Ti Marras 18, 2025 4:27 amMinulla ei ole Vainion potilaskertomuksia enkä häntä tunne/tuntenut, mutta kun ketjua lukee, niin aika suuret prosentit on sen puolella, että käytti ja reilusti käyttikin.
Selvä mies ei Sisulta haise eikä raitis nainen Elämämn Kovassa Koulussa opiskele.
^ Ja arvosana siinä elämän kovassa koulussakin lienee hylätty
Minulla ei Facebookia ole eikä ole koskaan ollutkaan eikä tule, mutta olen ymmärtänyt tuon "elämän (kovan) koulun olevan synonyymi tietylle asialle, jota ei liene tarpeen erikseen sanoa.
Minulla ei Facebookia ole eikä ole koskaan ollutkaan eikä tule, mutta olen ymmärtänyt tuon "elämän (kovan) koulun olevan synonyymi tietylle asialle, jota ei liene tarpeen erikseen sanoa.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
Myös Puistokemian pitkä oppimäärä suoritettu.matlockb kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 5:46 am ^ Ja arvosana siinä elämän kovassa koulussakin lienee hylätty![]()
Luulen että olet ymmärtänyt aivan oikein.
"Elämän kova koulu" (joka muuten jaksaa aina, vuodesta toiseen vain enemmän ja enemmän ärsyttää minua, eikö sitä voisi olla vaikkapa sitten kertomatta "koulutustaan" ?) ja lisättynä tuohon puistokemian pitkään oppimäärään kovin harvoin antaa valmiuksia selvitä elossa 30 - vuotiaaksi asti saati ainakaan sitä vanhemmaksi.Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Joulu 31, 2025 7:56 amMyös Puistokemian pitkä oppimäärä suoritettu.
Luulen että olet ymmärtänyt aivan oikein.
Vainio oli tässä yksi niitä harvoja poikkeuksia. Kouvolalainen Siiri (Ryhänen) oli syksyllä 2024 kadotessaan 24 - vuotias ja Keravalainen Sini (Vuori) alkukeväällä 2022 kadotessaan 26 - vuotias.
Pakko jälleen kompata Jaanaa, hän kun jossain niin osuvasti sen jotenkin niin sanoi, ettei raitis mies Sisulta haise eikä päihteitä vieroksuva tyttö/nainen ole valmistunut/käynyt elämän kovaa koulua.
Pahoittelut Jaanalle, etten sanatarkasti muistanut, mutta varsin osuvasti kuitenkin sen kirjoitit.
Hiljaista on. Eipä tästä kadonneesta ole kirjoitettu mitään aikoihin. Kadoksissako edelleen?
Jos olisi löytynyt, niin väittäisin että olisi ilmoitettu jossain, eiköhän Vainiokin kateissa edelleen ole ja kuten tuossa edellä minä ja Rosa Sullivan pohdittiin niin eiköhän poliisi kohtalon tiedä, ei vain ole ruumista eikä muutakaan konkreettista näyttöä ketään vastaan.Helmie kirjoitti: La Maalis 28, 2026 6:43 am Hiljaista on. Eipä tästä kadonneesta ole kirjoitettu mitään aikoihin. Kadoksissako edelleen?
Elossahan Vainio ei missään tapauksessa enää ole. Tuskin on ollut enää pariin vuoteen.
-
Ajatonkello
- Hetty Wainthropp
Yllättävän paljon porukkaa kadonnut jäke/Tuusula suunnalta. Mikäköhän juttu?
Kaksi mummoa meni marjaan
Samaa olen tässä pohtinut. Voi tosiaan olla puhtaasti sattumaa, mutta en voi välttyä ajatukselta, että joku on "avustanut" katoamisessa.Ajatonkello kirjoitti: Su Maalis 29, 2026 12:56 pm Yllättävän paljon porukkaa kadonnut jäke/Tuusula suunnalta. Mikäköhän juttu?
Siinä ei mitään ihmeellistä ole, että ihmisiä katoaa, mutta esimerkiksi tämä Heli Vainio ja Sini Vuori ovat olleet jo hyvän aikaa (Vainio yli 2 vuotta) kateissa. Yleensä kadonneet tahtovat löytyä kaupunkialueella, jos ovat löytyäkseen, noin kuukauden sisällä. Useimmiten paljon aikaisemmin.
Nyt ei ole oikeastaan mitään havaintoa, näitä yhdistää päihdeongelma ym. ..
Viittaan marraskuussa kirjoittamaani viestiin ollen entistä vakuuttuneempi siitä, että tässä on henkirikos taustalla. Järvenpään sarjamurhaaja aktivoitunut.. no, sitä emme voi valitettavasti tietää, kaikki on mahdollista kunnes mahdollisesti ruumis löytyy tai tulee muuta parempaa tietoa.
Minulle tulee Vainiosta jotenkin käsitys kovin yksinäisestä ihmisestä, joka on kaiketi ollut helppo houkutella (jos on edes tarvinnut houkutella) mukaan ja jos oletetaan näin käyneen, sitten on joko Vainiosta itsestään johtuvasta tai hänestä johtumattomasta syystä sattunut jotain ikävää..
Tätä perustelen sillä, ettei ole ystävät sen paremmin kuin omaisetkaan kaipailleet.. lähin omainen on kaiketi ollut viranomainen..
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Eivät ole lähtökohtaisesti mitään koulutetun yläluokan alueita. Sitten jossain Järvenpäässä on helpompi kadota ilman, että ruumiis löytyy, tai on tiheää "verkostoa" silminnäkijähavainnoista ja/tai kameravalvonnan kuvista kuin jossain Helsingin kantakaupungissa tai vaikkapa Leppävaarassa Espoossa.Ajatonkello kirjoitti: Su Maalis 29, 2026 12:56 pm Yllättävän paljon porukkaa kadonnut jäke/Tuusula suunnalta. Mikäköhän juttu?
Skölli vetää lakkaöverit, lähtee ahdistuneena liikkeelle ja saa lopulta lakkapäissään sydärin: 1) stadissa: löydetään aika nopeasti jostain Rottapuistosta (ja näkyy valvontakamerissa suht todennäköisesti). 2) jäkessä: voi kävellä ja jäädä pöpelikköön pidemmäksi aikaa.
Siis äärikärjistetty esimerkki.
Mitä te dorkat dorkailette?
^ Ja Helsingissä - varsinkin kantakaupungissa - voi vielä käydä se tuuri, että Skölli löydetään ajoissa ja saadaan jopa sairaalahoidon piiriin ilman, että (sillä kertaa) tulee ruumista.
Tässä Vainion tapauksessa minulla vain on jotenkin sellainen olo (ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omaan mielikuvaan, jota en osaa tämän paremmin perustella) että kyse on jonkun toisen aiheuttamasta katoamisesta.
Tässä Vainion tapauksessa minulla vain on jotenkin sellainen olo (ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omaan mielikuvaan, jota en osaa tämän paremmin perustella) että kyse on jonkun toisen aiheuttamasta katoamisesta.