Madeleinen tapaus ( Ketju 3)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ miksi sitten jatkat sitä edelleen??????

Minä uskon, että asian pito akuuttina netissä, pitää myös sen omalla tavallan elossa oikeasti.

Poliisi portugalissa varmasti seuraa. Poliisi englannissa seuraa. Kaikkhan etsivät varmasti edelleen vastausta.

Ja se löytyy, kun löytyy oikea lanka.

Jos ja kun olen erimieltä, pitäydy sitten ulkopuolella.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Jos ja kun olen erimieltä, pitäydy sitten ulkopuolella.
Ohjeistatko tässä itseäsi jollain tavalla?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Jatkan vielä hieman lisää tuosta oikeudenkäynnistä Portugalissa.
Sain tietää että tätä oikeudenkäyntiä ei ehkä olisi koskaan tullut jos ei tämä McCannien palkkaama asianajaja Marcos Arangao Correia olisi sitä vaatinut. Hän väittää että hänen tarkoituksenaan on vapauttaa Leonor Cipriano vankilasta ja että hän puolustaa Leonoria ilmaiseksi. Mutta jokainenhan tietää että Correia on aikaisemminkin jo ollut McCannien palkkalistalla.

Correia on suoraan syyttänyt että Amaral on käskenyt riksopoliisien pahoinpidellä Leonoria jotta hän tunnustaisi. Huom! Tunnustus kuulusteluissa ei kelpaa oikeudessa Portugalissa vaan epäillyn on tunnustettava syyllisyytensä oikeudessakin. Correio on ennen oikeudenkäyntiä ollut yhteyksissä syyttettyihin rikospoliiseihin ja vaaatinut että he kertoisivat oikeudessa että Amaral käski heidän pahoinpitelemään Leonoria. On kuitenkin todisteet siitä ettei kukaan poliiseista ole ollut poliisilaitoksella siihen kellonaikaan kun Leonor itse väittää että hänet pahoinpideltiin. Oikeuidessa on myös kuultu vankilan henkilökuntaa. Epäilyt ovatkin nyt kohdistuneet vankilahenkilökuntaan. Valokuvat Leonorin mustelmista on kuulema otettu vankilassa ja kuvat on nyt tutkittu ja väitetään että ne ovat manipuoloituja. Kuvien mustelmat eivät voi olla aitoja mustelmia.

Leonorin avopuoliso on keronut että hän tiesi jo viikko ennen kuin Amaral poistetiin virastaaan että niin tulee käymään. Leicesterin poliisit ovat sen hänelle kertoneet. Avopuoliso on myös sanonut että Joanan ja Madeleinen tapaus ovat hyvin samanlaisia, erona vain on se että heillä ei ole rahaa.

Duarte Levy on tutkintopöytäkirjoista löytänyt kummallisuuksia Leicesterissä pidetyistä kuulusteluista. Huhtikuussa 2008 kuulusteltiin Leicesterissä 196 henkilöä. Jane Tannerin kuulustelut piti keskeyttää seitsemän kertaa ja ensimmäisen kerran heti 18 minuutin jälkeen koska palohälyytys kävi ja kaikkien oli poistuttava rakennuksesta. Tannerin jälkeen piti kuulustella Russell O'Briania. Kuulustelut piti keskeyttää koska videokameroissa oli jokin "tekinen vika". O*Brian sai poistua ja häntä kuulusteltiin kaksi päivää myöhemmin uudestaan. Russell O'Brian on itse sanonut että hän sai lukea Jane Tannerin kuulustelupöytäkirjat. Jane Tannerin kuulustelija poliisi Andrew Gierc oli antanut Russellille kuulustelupöytäkirjat luettavaksi.
"I was given the opportunity to refresh my memory about the report made by Jane Tanner (my wife) and I was allowed to see these documents. That was done in the presence of DC 1578 Gierc," O'Brien admits."

Ei ihme että Portugalin poliisit matkustivat yhtäkkiä kesken kaiken takaisin Portugaliin.

Brian Kennedy on tavannut monet näistä todistajista ennen kuulusteluja, varsinkin juuri avaintodistajat.
"Brian Kennedy, the millionaire who would be financing Clarence Mitchell and the McCanns' team of lawyers, has even visited several of the investigation's witnesses, in particular those who were less favourable to the couple."

Russell O*Brian kertoi kuulusteluissa että hän oli kalassa 3.5. Tapasryhmän miehistä ei kukaan muu ole kertonut olleensa kalassa. Luulisi että ainakin yksi miehistä olisi lähtenyt Russellin mukaan. Hmm... olivatkohan Gerry ja Russell ihan muissa hommissa sinä päivänä.

Jane Tanner on ainoa Tapasryhmästä joka sanoo nähneensä Gerryn ja Katen 3.5 ennen kello 18. ( Tai noh sanoivathan he nähneesä Katen hölkkäävän rannalla noin kello 17 jälkeen kun Tapasporukka istui Paraiso rantaravintolassa.) Tanner sanoi että kun hän jätti tyttärensä kello 14.30 siihen samaan tarhaan jossa Madeleinenkin piti olla niin hän näki Gerryn tenniskentällä ja Katen uima-altaalla ja että hän vilkutti Katelle. Tanner on kertonut hieman enempi kuin kukaan muu ja saa minut ainakin epäilemään hänen tienneen mitä tapahtui. Epäilenpä että Jane Tanner ehkä kirjasi Madeleinen sisään tarhaan samalla kun hän kirjasi oman tyttärensä ja samoin kirjasi molemmat ulos hakiessaan tyttärensä pois tarhasta. Vaikka Madeleineä ei ollut enää paikalla. Melko suhruinen on se lista johon vanhemmat merkkasivat lapsensa.

Ja se viimeinen valokuva Madeleinestä todistamaan että hän oli mukamas elossa vielä kello 14.36. Madeleine oli tarhan rekisterin mukaan sisäänkirjattu kello 14.36. Mutta Gerryhän väitti että kamerassa on väärä aika, kuva on otettu hänen mukaansa tuntia aikaisemmin.

Paljon on mikä mättää.
Tutkiskelija
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Saako kaksoset todella lahjoja Madeleinelta tänäkin jouluna?
Toivottavasti poliisi käy selvittämässä faktat tästä asiasta, niin saadaan tänne lisää päiviteltävää!
Kuule Marski, tässä näyttää siltä että poliisit osaavat hekin junailla :roll: :roll: :roll:
Tutkiskelija
Jane Marple

MissHolmes kirjoitti:
Poliisi portugalissa varmasti seuraa. Poliisi englannissa seuraa. Kaikkhan etsivät varmasti edelleen vastausta.

Ja se löytyy, kun löytyy oikea lanka.
No minä seuraan ainakin :D . Tänään tuntuu siltä kuin olisin lukenut dekkaria 1,5 vuotta ja dekkarista on joku repäissyt irti viimeiset sivut jotten saa tietää kuka on syyllinen :D .
X-tine
Jack Bauer

Kalassa?

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Tutkiskelija kirjoitti: <<<< Huhtikuussa 2008 kuulusteltiin Leicesterissä 196 henkilöä. Jane Tannerin kuulustelut piti keskeyttää seitsemän kertaa ja ensimmäisen kerran heti 18 minuutin jälkeen koska palohälyytys kävi ja kaikkien oli poistuttava rakennuksesta. Tannerin jälkeen piti kuulustella Russell O'Briania. Kuulustelut piti keskeyttää koska videokameroissa oli jokin "tekinen vika". O*Brian sai poistua ja häntä kuulusteltiin kaksi päivää myöhemmin uudestaan. Russell O'Brian on itse sanonut että hän sai lukea Jane Tannerin kuulustelupöytäkirjat. Jane Tannerin kuulustelija poliisi Andrew Gierc oli antanut Russellille kuulustelupöytäkirjat luettavaksi.
"I was given the opportunity to refresh my memory about the report made by Jane Tanner (my wife) and I was allowed to see these documents. That was done in the presence of DC 1578 Gierc," O'Brien admits."<
<<Russell O*Brian kertoi kuulusteluissa että hän oli kalassa 3.5. Tapasryhmän miehistä ei kukaan muu ole kertonut olleensa kalassa. Luulisi että ainakin yksi miehistä olisi lähtenyt Russellin mukaan. Hmm... olivatkohan Gerry ja Russell ihan muissa hommissa sinä päivänä.< <

Paljon on mikä mättää.
Kiinnostavia tietoja itselleni, kun en ole enää jaksanut niin seurata juttua.
Tuo kalareissu selittäisi asioita. Olikohan golfkassi mukana?
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
MissHolmes
Ben Matlock

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 915486.ece

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 834993.ece

Viimeisimpiä uutisia.
Kuvittelivatko vanhemmat ja tukijoukot todella, että poliisin raporteissa olisi vastaus, mutta poliisi olisi ollut liian tyhmä huomatakseen vastausta omista papereistaan?
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Hei pitkästä aikaa.

En malta olla laittamatta linkkiä tänne. Mielenkiintoinen tutkielma Paolo Reisin ja kumppanien yhteistyöstä:

http://gazetadigitalmadeleinecase.blogspot.com/

Jospa ne viimeiset palat alkavat nyt löytymään palapeliin. Omasta mielestäni tuo tutkielma vaikuttaa hyvin lupaavalta.
Jospa Madeleine menehtyi jo 1.5 joskus noin kello 23.45.

McCanneja ja heidän porukkaansa pitäisi kuulustella uudestaan.
MissHolmes
Ben Matlock

Heippa vaan taas.

Sitä minä olen koittanut hokea koko ajan. Madeleine ei kadonnut tuolloin 3. päivä, vaan jo aiemmin.

Olen puhunut 2. päivästä, mutta tuo 1. näyttää lupaavammalta.

Se selittäisi kaiken: enää ei tarvita jääkaappia, ei kirkon kellaria. Enää ei tule ongelmaa kuljetuksen kanssa, sillä siitä saattaa jopa olla kuva:

Kuva

^huomioittehan kaikki nipoimmatkin, että tämä sitten on vitsi!

Ja itsensä kokoamiseen jäisi rutkasti aikaa.

Edelleen sanon: onnettomuus, vahinko. Ei tarkoituksellinen.

Luen tuon illalla kunnolla ja palaan :)
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

MissHolmes kirjoitti:
Sitä minä olen koittanut hokea koko ajan. Madeleine ei kadonnut tuolloin 3. päivä, vaan jo aiemmin.

Olen puhunut 2. päivästä, mutta tuo 1. näyttää lupaavammalta.

Se selittäisi kaiken: enää ei tarvita jääkaappia, ei kirkon kellaria. Enää ei tule ongelmaa kuljetuksen kanssa, sillä siitä saattaa jopa olla kuva:

Kuva

^huomioittehan kaikki nipoimmatkin, että tämä sitten on vitsi!

Ja itsensä kokoamiseen jäisi rutkasti aikaa.

Edelleen sanon: onnettomuus, vahinko. Ei tarkoituksellinen.

Luen tuon illalla kunnolla ja palaan :)
Kiva että ainakin sinä MissHolmes jaksat olla kiinnostunut siitä mitä Madeleinelle tapahtui. Vaikka ei me ainoita olla, Portugalissa ollaan erikoisen kiinnostuneita joka ikinen päivä.

Sinulla on ollut koko ajan mielenkiintoisia ajatuksia aiheesta.

Tiedätkö mitä, minullekkkin tuli ajatus mieleen kun näin nuo kaksosten rattaat että siinähän voi kuljettaa ihan melkein mitä vaan:). Ei vaan tainnut ruumis- ja verikoira haistaa mitään vaunuista, en tiedä.

Minä en noista puhelujen ja viestien paikaltamisista ymmärrä oikein mitään, että kuika tarkkaan se paikaltamien onnistuu mutta luotan että Paulo ja kumppanit ovat asiasta perillä.

Minä myös luen taas hieman lisää ja palaan asiaan pikapuoliin.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kiva kun pidätte tätä vielä liikkeessä. Kirjauduin tälle foorumille juuri Madeleine-jutun takia, eikä tässä ollut pitkään aikaan mitään uutisia.
Uskon myös vahinkoon, tosin itsekkäiden ja narsististen aikuisten vahinkoon ja sen peittely-yritykseen.

Toivon, että vielä joskus totuus tulisi ilmi. Kamalinta on, kun nämä lasten katoamiset jäävät arvoituksiksi.
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

kävin myös lukemassa Paolon blogista näitä uusimpia juttuja. Tosin menin kyllä niin sekaisin niistä puheluista ja kuka oli mihinkin aikaan soitellut ja kenelle. Se on kummallista, että Kate oli puhelimestaan poistanut suurimman osan puheluista, mutta jättänyt sitten yhden tiedon jonka oli soittanut joku jostain väärästä numerosta.
Eräs uutinen pisti myös silmään, juttu oli ollut kai Telegraphissa, K & G lapsineen olivat olleet jossain paikallisissa kissanristiäisissä, ja joku heidän tuttunsa oli kehunut kuinka Kate näytti niin onnelliselta ja rentoutuneelta. Mitchell oli kiirehtinyt oitis kommentoimaan, että Kate haluaa "esittää" kaksosten vuoksi. Mutta miten voi esittää rentoutunutta?

Gerryn kuvassa työntämät kaksosten vaunut olivat kai lomapaikan omistuksessa, ja lomailijoiden vapaasti käytettävissä. Ehkä systeemi on ollut, että niitä on säilytetty jossain tietyssä paikassa ja jokainen voi ottaa tarvitessaan, ehkä siksi niitä ei ole edes tarkistettu.

Joulushow on myös suunnitteilla, ihan kuten täällä jo aiemmin arvuuteltiin. :D
MissHolmes
Ben Matlock

Niin rattaat on voinut jäädä tarkastamatta siitä yksinkertaisesta syystä, ettei kukaan edes ole osannut yhdistää niitä tapahtumiin.

Vaikka rattaiden käytöstä olisi joku kirjanpito, niin miksi poliisia olisi kiinnostanut kärräsikö Gerry kaksosia 1. tai 2. päivä????

Nuo isorenkaiset rattaat on muuten sellaiset, joita työnnellen voi hyvin lenkkeillä....vaikka rannalla.

Minua hämmästyttää myös tuo puhelujen poistaminen. Itse en koskaan poista puhelutietoja puhelimestani ja puhelimeni säilyttää kaikista (soitetut, vastatut, vastaamattomat) 20 viimeisintä, ajasta riippumatta. Viestien vastaanottajista 20 viimeisintä ja jälleen kerran ajasta riippumatta.

Minä poistan puhelimestani tekstiviestejä noin kerran kuussa, tai kun niitä alkaa olla monta sataa ja kuvia, kun muisti ei enää vastaanota.

Onko teillä muilla tapana tyhjennellä puhelutietoja? Onko se yleensä edes tapana muilla kuin teineillä, jotka soittaa äidin puhelimesta?
Nuotio & Äreät Tiput
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

MissHolmes kirjoitti: Minua hämmästyttää myös tuo puhelujen poistaminen. Itse en koskaan poista puhelutietoja puhelimestani ja puhelimeni säilyttää kaikista (soitetut, vastatut, vastaamattomat) 20 viimeisintä, ajasta riippumatta. Viestien vastaanottajista 20 viimeisintä ja jälleen kerran ajasta riippumatta.

Minä poistan puhelimestani tekstiviestejä noin kerran kuussa, tai kun niitä alkaa olla monta sataa ja kuvia, kun muisti ei enää vastaanota.

Onko teillä muilla tapana tyhjennellä puhelutietoja? Onko se yleensä edes tapana muilla kuin teineillä, jotka soittaa äidin puhelimesta?
ei ole minullakaan tapana puhelutietoja poistaa, ja heh heh, meilläkin teini poistaa välittömästi soittamansa puheluiden puhelutiedot minun kännykästäni.

Kate vaikuttaa epäkypsymättömältä kaikkine anorektikkopiirteineen, mutta puheluiden poistamiseen on kyllä muu syy.

McCannfiles sivustolla on ollut uutislinkkejä lehtiin, joissa viime viikon aikana on kirjoitettu siitä, että Shannonin tapauksen innoittajana ovat olleet McCannit ja heidän menestyksekäs rahankeräyksensä Madeleinen etsimiseksi. Madeleinen tapaus on kai ainoa, jossa raha on noussut näin suureen osaan. Tämä voi lisätä muitakin yrittäjiä Shannonin tapauksen lisäksi.
MissHolmes
Ben Matlock

Niin. Sitähän jo enteiltiin silloin kauan kauan sitten, että tuo julkisuus kerätyille miljoonille saattaa aiheuttaa 'heikompi älyisissä' halun päästä kiinni suuriin rahoihin.
Eikä ennustus mennyt pieleen.

Minusta se, että tuollaisen paineen alla on aikaa/ ajatusta/ voimia alkaa poistella puhelutietoja, kertoo jo paljon puheluista.

Ihmettelen, ettei poliisi kuitenkaan koskaan saanut noita tietoja operaattorilta. Nehän tiedot olisivat kuitenkin olleet tuiki tärkeitä tutkinnan kannalta.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu