Niille jotka uskovat mielummin lampaille suunnattua keltaista lehdistöä kuin omia kokemuksia niin pieni rahallinen muistutus on ihan aiheellinen.Jannes kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 11:10 pm ↑
Koska meidän valtionmediat yrittää saada 500~ vuotta suomalaisia ryöstelleen paskaheimon näyttämään paremmalta joka käänteessä, täten ihmiset eivät osaa varoa kun lähtevät mannen kanssa kaupoille, ylehän sanoi mustalaisten olevan hienoa porukkaa.
Romanien kännykkähuijaus sai karmean käänteen Espoossa – Tiia raahautui ryöstäjien auton kyydissä
- Wildchild79
- Rico Tubbs
Re: Romanien kännykkähuijaus sai karmean käänteen Espoossa – Tiia raahautui ryöstäjien auton kyydissä
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Re: Romanien kännykkähuijaus sai karmean käänteen Espoossa – Tiia raahautui ryöstäjien auton kyydissä
Kaksi tapausta samana päivänä:
Romaniporukka ryöväsi puhelimen Alexandralta, 24 – Se, mitä tapahtui seuraavaksi, järkytti
Matkapuhelimia varastavalla koplalla oli kiireinen päivä joulun alla. Aamulla he ryöstivät Tiian, 51, ja illalla varastivat puhelimen Alexandran, 24, kädestä.
----
Toinen tapaus
Samana päivänä porukka iski myös Espoon Kivenlahdessa, jossa uhriksi joutui 24-vuotias Alexandra. Hän halusi myydä Iphone 15 plus -puhelimensa Facebookin Markkinapaikassa ja sopi tapaamisen ostajaehdokkaan kanssa.
– Puhelin oli maksanut 850 euroa. Se oli ollut vähän päällä vuoden käytössä, ja pyysin siitä 450 euroa, Alexandra kertoo.
----
Romanien perinne murenee
Alexandra kuvailee tunnelmiaan v-sanalla tajuttuaan, mitä oli tapahtunut. Hän meni kotiin ja alkoi selvittää nuorten miesten taustoja. Häntä auttoi, että hän on nuoresta asti tuntenut romaneja.
– Olen nuorena kulkenut mustalaisporukoissa. Mummoni seurusteli romanin kanssa, ja nykyinen mieheni on puoliksi romani. Lapseni kummi on mustalainen, Alexandra kertoo.
Hän soitti pian varkauden jälkeen tuttavalleen.
– Soitin yhdelle tutulle, että soittaisitko pojille, että tuovat puhelimeni takaisin, hän kertoo.
Vaikka Alexandra sai alle vartissa yhteyden vanhempaan romaniin ja pyysi apua, puhelin jäi kadoksiin.
– Miehet väittivät, että heillä ei ole mitään puhelinta, Alexandra kertoo.
Häntä järkyttää tapauksessa erityisesti se, että nuoret miehet valehtelivat vanhemmalle romanille. Tämä rikkoo romanien tärkeää käyttäytymissääntöä vanhempien kunnioittamisesta.
– On nuoria mustalaisia, joilla ei ole samanlaista kasvatusta kuin vuonna 2001 syntyneillä. Nämä nuoremmat eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, vuonna 2001 syntynyt Alexandra sanoo.
----
Koko artikkeli: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6ca ... d3dcad1d6e
Romaniporukka ryöväsi puhelimen Alexandralta, 24 – Se, mitä tapahtui seuraavaksi, järkytti
Matkapuhelimia varastavalla koplalla oli kiireinen päivä joulun alla. Aamulla he ryöstivät Tiian, 51, ja illalla varastivat puhelimen Alexandran, 24, kädestä.
----
Toinen tapaus
Samana päivänä porukka iski myös Espoon Kivenlahdessa, jossa uhriksi joutui 24-vuotias Alexandra. Hän halusi myydä Iphone 15 plus -puhelimensa Facebookin Markkinapaikassa ja sopi tapaamisen ostajaehdokkaan kanssa.
– Puhelin oli maksanut 850 euroa. Se oli ollut vähän päällä vuoden käytössä, ja pyysin siitä 450 euroa, Alexandra kertoo.
----
Romanien perinne murenee
Alexandra kuvailee tunnelmiaan v-sanalla tajuttuaan, mitä oli tapahtunut. Hän meni kotiin ja alkoi selvittää nuorten miesten taustoja. Häntä auttoi, että hän on nuoresta asti tuntenut romaneja.
– Olen nuorena kulkenut mustalaisporukoissa. Mummoni seurusteli romanin kanssa, ja nykyinen mieheni on puoliksi romani. Lapseni kummi on mustalainen, Alexandra kertoo.
Hän soitti pian varkauden jälkeen tuttavalleen.
– Soitin yhdelle tutulle, että soittaisitko pojille, että tuovat puhelimeni takaisin, hän kertoo.
Vaikka Alexandra sai alle vartissa yhteyden vanhempaan romaniin ja pyysi apua, puhelin jäi kadoksiin.
– Miehet väittivät, että heillä ei ole mitään puhelinta, Alexandra kertoo.
Häntä järkyttää tapauksessa erityisesti se, että nuoret miehet valehtelivat vanhemmalle romanille. Tämä rikkoo romanien tärkeää käyttäytymissääntöä vanhempien kunnioittamisesta.
– On nuoria mustalaisia, joilla ei ole samanlaista kasvatusta kuin vuonna 2001 syntyneillä. Nämä nuoremmat eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, vuonna 2001 syntynyt Alexandra sanoo.
----
Koko artikkeli: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6ca ... d3dcad1d6e
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
No Alexandrahan se vaikuttaa oikein järjen jättiläiseltä...
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
LOL. Eiköhän se ole peukku kun näiden toimintaa ohjaa.aivoriihi kirjoitti: To Tammi 08, 2026 4:59 am – On nuoria mustalaisia, joilla ei ole samanlaista kasvatusta kuin vuonna 2001 syntyneillä. Nämä nuoremmat eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, vuonna 2001 syntynyt Alexandra sanoo.
Tuota ylle linkkaamaani artikkelia on muokattu juuri:
Artikkelia muokattu 8.1. kello 8.02: Artikkelista poistettu mustalainen-sanat termin halventavuuden takia.
Artikkelia muokattu 8.1. kello 8.02: Artikkelista poistettu mustalainen-sanat termin halventavuuden takia.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
Ei saatana just mietin että kuinkas ne tuon sanan ovat voineet painaa.aivoriihi kirjoitti: To Tammi 08, 2026 8:51 am Artikkelia muokattu 8.1. kello 8.02: Artikkelista poistettu mustalainen-sanat termin halventavuuden takia.![]()
-
Ajatonkello
- Hetty Wainthropp
On kans kokemusta että nopeasti lähtee, se on melkein taidetta jo ryöstön nopeus. Ei auta vaikka tuntis ketä on ihmisiä joita ei kiinnosta sekäänSopuliprinsessa kirjoitti: Su Joulu 28, 2025 11:53 pm Itse en tiennyt että on mustalaisia jotka siellä on en antanut edes puhelinta käteen, kun se napataan myyjän kädestä 100 osa sekuntissa
Kaksi mummoa meni marjaan
-
Jani Pervo
Peukku mukana kyllä, mutta ovathan nuo myös sosiopaatteja. Vaarallinen yhdistelmä.Huutaja Jaana kirjoitti: To Tammi 08, 2026 7:56 amLOL. Eiköhän se ole peukku kun näiden toimintaa ohjaa.aivoriihi kirjoitti: To Tammi 08, 2026 4:59 am – On nuoria mustalaisia, joilla ei ole samanlaista kasvatusta kuin vuonna 2001 syntyneillä. Nämä nuoremmat eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, vuonna 2001 syntynyt Alexandra sanoo.
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
Ihan oikein Alexandralle kun tuollaista haukkumasanaa käyttää!!! Kauheeta Rasismia!!!aivoriihi kirjoitti: To Tammi 08, 2026 8:51 am Tuota ylle linkkaamaani artikkelia on muokattu juuri:
Artikkelia muokattu 8.1. kello 8.02: Artikkelista poistettu mustalainen-sanat termin halventavuuden takia.![]()
Olen seurannut keskusteluja murha.infossa aika ajoin, mutta en ole aiemmin osallistunut keskusteluun. Nyt löysin keskustelun, joka liittyy omaan ryöstööni, ja olen miettinyt monta päivää, pitäisikö minun kommentoida.
En ole “vihervassari”, “suvakki”, peukun käyttäjä, nisti, miehen hakkaama tai mitään sellaista, mitä joissain keskusteluissa on kirjoitettu. Please, antakaa joskus armoa ennen kuin lähdette tuomitsemaan ihmisiä viesteissänne.
Olen ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, jolle sattui huonoa tuuria – ja myönnän ihan omaa tyhmyyttäni! Olen aiemmin myynyt tavaraa myyntipalstoilla onnistuneesti, ja siksi menin liian sinisilmäisenä tapaamispaikalle. En osannut varoa, ja tilanne kännykkää ostaneiden kanssa eskaloitui ryöstöksi parissa kymmenessä sekunnissa.
En hae sääliä enkä itke tapahtunutta. Jälkiviisas on helppo olla, mutta minulle oli tärkeää varoittaa muita. Siksi suostuin antamaan jutun toimittajalle. Kuulin poliisilta, että näitä ryöstöjä on tapahtunut Etelä-Suomen alueella useita jo ennen minua ja Alexandran ryöstöpäivää 11.12. Tilanne v*tuttaa valtavasti, ja toivon, että noiden kusipäiden teoille saadaan Stop!
Minun casestä poliisilla on valvontakameroiden videot ja olen itse dokumentoinut keskustelut ja profiilit Facebookista, mukaan lukien ryöstäjien kuvat, ennen kuin ostajana ollut “Aatu” poisti ne profiilistaan. Kuljettaja mm. etsi keväällä Facebookista Ruotsin rekisterissä olevaa autoa.
Kaikesta huolimatta toivotan kaikille hyvää talven jatkoa!
— Tiia, 51 v.
En ole “vihervassari”, “suvakki”, peukun käyttäjä, nisti, miehen hakkaama tai mitään sellaista, mitä joissain keskusteluissa on kirjoitettu. Please, antakaa joskus armoa ennen kuin lähdette tuomitsemaan ihmisiä viesteissänne.
En hae sääliä enkä itke tapahtunutta. Jälkiviisas on helppo olla, mutta minulle oli tärkeää varoittaa muita. Siksi suostuin antamaan jutun toimittajalle. Kuulin poliisilta, että näitä ryöstöjä on tapahtunut Etelä-Suomen alueella useita jo ennen minua ja Alexandran ryöstöpäivää 11.12. Tilanne v*tuttaa valtavasti, ja toivon, että noiden kusipäiden teoille saadaan Stop!
Minun casestä poliisilla on valvontakameroiden videot ja olen itse dokumentoinut keskustelut ja profiilit Facebookista, mukaan lukien ryöstäjien kuvat, ennen kuin ostajana ollut “Aatu” poisti ne profiilistaan. Kuljettaja mm. etsi keväällä Facebookista Ruotsin rekisterissä olevaa autoa.
— Tiia, 51 v.
Viimeksi muokannut Tirika, To Tammi 15, 2026 1:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
Tsemppiä Tiialle, toivottavasti saat oikeutta!!!
-
Jani Pervo
Ikäviä jouduit kokemaan.Tirika kirjoitti: To Tammi 15, 2026 1:03 pm Olen seurannut keskusteluja murha.infossa aika ajoin, mutta en ole aiemmin osallistunut keskusteluun. Nyt löysin keskustelun, joka liittyy omaan ryöstööni, ja olen miettinyt monta päivää, pitäisikö minun kommentoida.
En ole “vihervassari”, “suvakki”, peukun käyttäjä, nisti, miehen hakkaama tai mitään sellaista, mitä joissain keskusteluissa on kirjoitettu. Please, antakaa joskus armoa ennen kuin lähdette tuomitsemaan ihmisiä viesteissänne.Olen ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, jolle sattui huonoa tuuria – ja myönnän ihan omaa tyhmyyttäni! Olen aiemmin myynyt tavaraa myyntipalstoilla onnistuneesti, ja siksi menin liian sinisilmäisenä tapaamispaikalle. En osannut varoa, ja tilanne kännykkää ostaneiden kanssa eskaloitui ryöstöksi parissa kymmenessä sekunnissa.
— Tiia, 51 v.
Kaikkea hyvää sinulle
On ikävää, että asiat avautuvat vasta kantapään kautta. Sanon sen jälleen kerran: romanien kanssa ei tule olla ikinä tekemisissä missään olosuhteissa.
Jos paikalle tulisi romani, jolta on katkottu molemmat kädet ja molemmat jalat niin kuvailisin häntä "melko luotettavaksi".
Jos paikalle tulisi romani, jolta on katkottu molemmat kädet ja molemmat jalat niin kuvailisin häntä "melko luotettavaksi".
-
PaikallaHuutaja Jaana
- Horatio Caine
Hah!!! Jos Tiia kehtaat ja jos laki ei tätä kiellä, olisi mukavaa jos raportoisit tänne miten teidän keissit etenee.McCall kirjoitti: To Tammi 15, 2026 3:16 pm Jos paikalle tulisi romani, jolta on katkottu molemmat kädet ja molemmat jalat niin kuvailisin häntä "melko luotettavaksi".
Hei Tiia,Tirika kirjoitti: To Tammi 15, 2026 1:03 pm Olen seurannut keskusteluja murha.infossa aika ajoin, mutta en ole aiemmin osallistunut keskusteluun. Nyt löysin keskustelun, joka liittyy omaan ryöstööni, ja olen miettinyt monta päivää, pitäisikö minun kommentoida.
En ole “vihervassari”, “suvakki”, peukun käyttäjä, nisti, miehen hakkaama tai mitään sellaista, mitä joissain keskusteluissa on kirjoitettu. Please, antakaa joskus armoa ennen kuin lähdette tuomitsemaan ihmisiä viesteissänne.Olen ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, jolle sattui huonoa tuuria – ja myönnän ihan omaa tyhmyyttäni! Olen aiemmin myynyt tavaraa myyntipalstoilla onnistuneesti, ja siksi menin liian sinisilmäisenä tapaamispaikalle. En osannut varoa, ja tilanne kännykkää ostaneiden kanssa eskaloitui ryöstöksi parissa kymmenessä sekunnissa.
— Tiia, 51 v.
valitettavasti palstalla on tietty joukko juurikin noita vouhottajia joille päivän kohokohta on päästä jankuttamaan tänne nisteistä ym ym ym.
Kiitokset sinulle että tulit avaamaan asiaa asianomistajan näkökulmasta. Toivotaan että asiat selviää ja oikeus toimii nopeasti, vuosien odottaminen tuomioiden kanssa on raskasta. Ja että tuomiot on muutakin kuin läpsäys takaraivoon.
Paljon voimia asian käsittelyyn ja parempaa uutta vuotta koko perheellesi <3
Pää kiinni painajainen -Klamydia-