Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Orge Gerwell
Olivia Benson

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

SuoMiko kirjoitti: To Tammi 15, 2026 2:31 pm Haet yksityiseltä diagnoosin ADHD. Maksat yksityiselle käynnin, tai useamman.
Niin että ehkä jopa useamman kuin yhden käynnin vaatisi? EHKÄ. Mahdollisesti. Possibly.

Aivan pomminvarma asia, että Googlen tarvitset avuksi, mikäli haluat saada selville, että riittäisiköhän se yksi käynti vai ei.

Voihan kumisaapas. 🙁
m1ckey
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja m1ckey »

Hengenheimolaisia?
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

nostan hattua kundille jolla munaa vastustaa ice natseja et oo toveri yksin 8)
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kumisilmä kirjoitti: To Tammi 15, 2026 10:20 pm
hikkykostaja2002 kirjoitti: To Tammi 15, 2026 10:09 pm
Bird kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 2:48 am Usein vankilan terveydenhuollossa arvioidaan tilanne adhd:n kohdalla vielä uudelleen, vaikka siis vangilla olis jo diagnoosi ja metyylifenidaatti - resepti aiemmalta ajalta. Lisäksi ehkä siksikin, että jos lääkitys on ollut vaikka se metyylifenidaatti, niin se nyt vaan valitettavasti on väärinkäyttökelpoinen valmiste. Eli se resepti, mikä on vapaalla saatu, ei itsestään selvästi jatku vankilassa. Lisäks tietenkin vaikuttaa päihdetausta: jos sitä on, niin stimulantteja määrätään epätodennäköisemmin. Ylipäänsä vankilassa saa todnäk ei-stimulanttipohjaisia lääkkeitä. Siis verrattuna niihin stimulantti-pohjaisiin.
Onhan se korvaushoito lääkekin (metadoni-mehuliuos, jonka vanki juo aamulla vartijoiden edessä kiposta) väärinkäyttökelpoinen valmiste, mutta silti sitä annetaan vaikka on tiedossa että k-hoito potilas voi yrjötä sen lääkkeen pois sellissä ja myydä metadoniyrjöt toiselle vangille osastolla. Olen myös kuullut huhua että vankiloissa oikeen tyrkytetään siellä aloitettavaa korvaushoitoa niille ketkä on antaneet subu positiivisen kusinäytteen :roll:

Suomen vankilajärjestelmän suurin epäkohta on se, ettei säännöt ole kaikille samat ja tämä on yksi esimerkki niistä...
kiduttaja pullinen pyys 98 sörkässä et toisin sille hanurissa kinder munallisen subua ja värkit :P sanoin ettei onnistu ku oon nakkivaras.
just vuos aiemmin oli frendi suostunut vastaavaan pyyntöön tuli lomilla mulle esiintymään veti kinderin perseestä ja sano et testaa mitä tekijät vetää.mä testasin ja se testas lopulta käveltiin viikkoa myöhemmin jossain kirkkonummi-karjaa välisessä skutsissa ja voin sanoa ettei kinder munaakaan ollu enää jäljellä.frendi lusi lopun tuomion hämeenlinnan naisvankilan liskolla :lol: :lol: :lol: mut joo aina ei tartte ite maksaa oppirahoja riittää ku kattoo vierestä ku joku muu tekee sen.
Mitä ainetta kindermunassa oli?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:09 am
hikkykostaja2002 kirjoitti: To Tammi 15, 2026 10:09 pm

Onhan se korvaushoito lääkekin (metadoni-mehuliuos, jonka vanki juo aamulla vartijoiden edessä kiposta) väärinkäyttökelpoinen valmiste, mutta silti sitä annetaan vaikka on tiedossa että k-hoito potilas voi yrjötä sen lääkkeen pois sellissä ja myydä metadoniyrjöt toiselle vangille osastolla. Olen myös kuullut huhua että vankiloissa oikeen tyrkytetään siellä aloitettavaa korvaushoitoa niille ketkä on antaneet subu positiivisen kusinäytteen :roll:

Suomen vankilajärjestelmän suurin epäkohta on se, ettei säännöt ole kaikille samat ja tämä on yksi esimerkki niistä...
kiduttaja pullinen pyys 98 sörkässä et toisin sille hanurissa kinder munallisen subua ja värkit :P sanoin ettei onnistu ku oon nakkivaras.
just vuos aiemmin oli frendi suostunut vastaavaan pyyntöön tuli lomilla mulle esiintymään veti kinderin perseestä ja sano et testaa mitä tekijät vetää.mä testasin ja se testas lopulta käveltiin viikkoa myöhemmin jossain kirkkonummi-karjaa välisessä skutsissa ja voin sanoa ettei kinder munaakaan ollu enää jäljellä.frendi lusi lopun tuomion hämeenlinnan naisvankilan liskolla :lol: :lol: :lol: mut joo aina ei tartte ite maksaa oppirahoja riittää ku kattoo vierestä ku joku muu tekee sen.
piriä
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:24 am
piriä
Se onkin varsin loistava aine ja sopii erityisesti marssiharjoituksiin, mitä ilmeisesti olittekin suorittamassa. Oletko koskaan kokeillut piriä yhdessä kananuudeleiden kanssa? Valkoviinit sopivat väitetysti kalan kanssa, mutta itse vetäisin sähköankeriaan kanssa puolalaista pirtua, joka sekin on läpikuultavan "valkoista", jos upottaa typpihappoon hetkeksi jäähtymään.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:35 am

piriä
Se onkin varsin loistava aine ja sopii erityisesti marssiharjoituksiin, mitä ilmeisesti olittekin suorittamassa. Oletko koskaan kokeillut piriä yhdessä kananuudeleiden kanssa? Valkoviinit sopivat väitetysti kalan kanssa, mutta itse vetäisin sähköankeriaan kanssa puolalaista pirtua, joka sekin on läpikuultavan "valkoista", jos upottaa typpihappoon hetkeksi jäähtymään.
niin onhan pirin voimalla marssittu kaukasukselle asti, ihan uralille ei suomi poika jaksanut edes pirin voimalla :D
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:37 am

piriä
niin onhan pirin voimalla marssittu kaukasukselle asti, ihan uralille ei suomi poika jaksanut edes pirin voimalla :D
Muuan Matti Haapojan kerrotaan marssineen Siperiasta Suomeen, mutta kunnon marssiromantiikan ykköshahmo on tietysti Cornelius Rost, joka kulutti patikointisaappaitaan yli 10 000 km verran karkuretkellään. Marssiminen on kyllä mukavaa puuhaa. Sitä voisikin pakkaa repun toukokuussa ja lähteä vähän tarpomaan ulos Stadista, kun tuohon aikaan ei vielä hyttysiä ole. Pelkästään kohmeisia kyykäärmeitä, joita voi laittaa Kokkikolmosen opeilla kananuudeleiden sekaan. Lähdetkö mukaan?
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 9:42 am

Muuan Matti Haapojan kerrotaan marssineen Siperiasta Suomeen, mutta kunnon marssiromantiikan ykköshahmo on tietysti Cornelius Rost, joka kulutti patikointisaappaitaan yli 10 000 km verran karkuretkellään. Marssiminen on kyllä mukavaa puuhaa. Sitä voisikin pakkaa repun toukokuussa ja lähteä vähän tarpomaan ulos Stadista, kun tuohon aikaan ei vielä hyttysiä ole. Pelkästään kohmeisia kyykäärmeitä, joita voi laittaa Kokkikolmosen opeilla kananuudeleiden sekaan. Lähdetkö mukaan?
en mä pärjää pääkaupunkiseudun ulkopuolella aina pudussa seinäjoellekin sain 1995 tangomarkkinoilla mitkä kristallikusipylly jari sillanpää voitti ni neljän putka yön jälkeen elinikäisen porttikiellon juontaja jorma pulkkisen tappo uhkauksista :lol: :lol: :lol: :lol: kytät maijalla roudas mut ja mun mankelin vittuun kaupungista 30 kilometrin päähän antoivat 2 pakettia makkaraa ja kahvirahat ohjeistuksena älä tule enää ikinä takas tai..... 8)
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:17 am
RL11/6 kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 9:42 am

en mä pärjää pääkaupunkiseudun ulkopuolella aina pudussa seinäjoellekin sain 1995 tangomarkkinoilla mitkä kristallikusipylly jari sillanpää voitti ni neljän putka yön jälkeen elinikäisen porttikiellon juontaja jorma pulkkisen tappo uhkauksista :lol: :lol: :lol: :lol: kytät maijalla roudas mut ja mun mankelin vittuun kaupungista 30 kilometrin päähän antoivat 2 pakettia makkaraa ja kahvirahat ohjeistuksena älä tule enää ikinä takas tai..... 8)
On kyllä toisaalta ihan viisastakin olla menemättä Lappiin jonnekin Riihimäen korkeudelle asti, koska tyhmyys tarttuu niistä sisäsiittoisista landespedeistä. Ohitetaan Ugi Kukkamaan polttoleikkausopeilla jonkun tunnelisodan luukun lukitusjärjestelmät ja vedetään tunnelimarssi Sörnäisistä Presidentin linnaan tai Valtioneuvoston linnakkeeseen? Keitellään siellä sitten trangialla kananuudeleita ja vedetään pevekillä gramman kaulavetoja?
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:02 am nostan hattua kundille jolla munaa vastustaa ice natseja et oo toveri yksin 8)
Jaa nyt ICE:kin on natsi? Sulla on kyllä jäänyt kehitys johonkin vuoden 1982 tienoille juttujesi perusteella.

Kyllä Suomeenkin tarvittaisiin omat ICE-joukot, heittäisivät paskasakkia ulos täältä rötöstelemästä ja verovaroja pumppaamasta.

Meillä on omasta takaa jo enemmän kuin tarpeeksi Kumisilmiä ja Kumisilmänmielisiä, ei tarvita muiden ongelmatapauksia yhtään enempää tänne.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Huutaja Jaana kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:27 am
Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 7:02 am nostan hattua kundille jolla munaa vastustaa ice natseja et oo toveri yksin 8)
Jaa nyt ICE:kin on natsi? Sulla on kyllä jäänyt kehitys johonkin vuoden 1982 tienoille juttujesi perusteella.

Kyllä Suomeenkin tarvittaisiin omat ICE-joukot, heittäisivät paskasakkia ulos täältä rötöstelemästä ja verovaroja pumppaamasta.

Meillä on omasta takaa jo enemmän kuin tarpeeksi Kumisilmiä ja Kumisilmänmielisiä, ei tarvita muiden ongelmatapauksia yhtään enempää tänne.
kyllä ne jenkit ihan itse niitä natseiksi sanovat :roll: vittu sä oot tyhmä ku äärioikean jalan saapas :lol:
maailmassa ei oo toista kumisilmää joka vastais edes mun kolmen sentin kullini mittaa 8) oon uniikki persoona ja siksi niin rakastettu :oops:
Antifa Free Palestina
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Kumisilmä kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:29 am [vittu sä oot tyhmä ku äärioikean jalan saapas :lol:
maailmassa ei oo toista kumisilmää joka vastais edes mun kolmen sentin kullini mittaa 8) oon uniikki persoona ja siksi niin rakastettu :oops:
No se on kyllä tullut viime aikoina hyvin selväksi että itse olet tätä mieltä.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
RL11/6
Watson itse

Huutaja Jaana kirjoitti: Pe Tammi 16, 2026 10:27 am Kyllä Suomeenkin tarvittaisiin omat ICE-joukot, heittäisivät paskasakkia ulos täältä rötöstelemästä ja verovaroja pumppaamasta.
Tämä onnistuisi helposti työttömien keskusjärjestön loputtomilla henkilöresursseilla, mutta heillä tuskin on tarpeeksi munaa mennä heittelemään pahimpia kuppaajia ja pummeja, eli kansanedustajia ulos Suomesta. En muista missä maassa, mutta jossakin poliitikkoja työnnettiin roska-astioihin ja samanlaista buumia toivoisin Suomeenkin. Olisi kiva työntää joku sisäministeri biojäteastiaan.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

SuoMiko kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 10:53 pm
vanhellsing kirjoitti: Ke Tammi 14, 2026 12:57 pm Oulun_Kungaksella ihan pointtiakin, tosin kärjistettynä esitettynä, tuo Kungas saattaa tarkoituksella kirjoitettu noin kuin se on, mistä lie sitten syystä, ehkä pilkatakseen Oululaisia.

Itellä on jonkin verran elämäni varrella ollut huumeriippuvuutta, alkoholi tosin sitten se suurin ongelma, nyt tipattomalla tammikuulla. Kokemusasiantuntijana ja rehellisenä sellaisena voin sanoa sen että päihderiippuvaisille on hyvin yleistä se että ei oteta vastuuta omista vääristä valinnoista tai jopa pahoista teoista muita ihmisiä kohtaan. Päihderiippuvuuskaan ei ole oma vika, se on joko sairaus tai sitten syynä on vanhemmat, yhteiskunta tai jotain muuta, nykyään on yleistynyt se että vedetään viinaa tai huumeita sen takia että ei saada oikeaa diagnoosia ja hoitoa ja sen takia on itselääkintää. Sitten voi olla jopa niin että jollain on vaikka ADHD diagnoosi johon lääkkeetkin ja muuta tarvittavaa apua, mutta silti syytetään sitä ADHD:ta omista mokista ja päihderiippuvuudesta. Hallituksikin on niin julma, yms., voi olla moniakin syitä omaan tilanteeseen, mutta ikinä ei ole itsessä omaa syytä.

Näin alkoholisti tai nisti ajattelee lähes aina, ehkä ajattelumalli saattaa muuttua siinä vaiheessa kun on jo kuilun partaalla ja ehkä se pieni sisäinen minä joka haluaa raittiutta ja että elämä voittaa, niin herää sellaisena järjen äänenä ja ymmärtää että ainoastaan minä olen se joka voi päättää että nousen ylös tästä suosta, nöyrästi tunnustaen että apua todennäköisesti siihen tarviin myös. Olen itsekkin välillä 10 vuotta ollut selvinpäin ja ei olisi onnistunut jos en olisi itse mitään vastuuta ottanut elämästäni vaan ainoastaan syytellyt olosuhteista jotain muuta. Tuo ADHD nykyään tuntuu olevan sellainen "syntipukki" monille, minä ryyppään, vedän huumeita, varastan, pahoinpitelen ihmisiä koska minulla on ADHD ja en voi siis itselleni mitään, näin siis moni nisti itselleenkin valehtelee ja päihteet aiheuttaa ADHD:n kaltaisia oireita tai pahentaa niitä jos alunperin oikeasti on ADHD, se että mikä on syytä ja seurausta niin ei aina niin selkeää.
https://ylilauta.org/satunnainen/285fvt Tässä esim. Birdille ja Lakulle. Lisää videoita ja materiaalia löytyy tästä nististä googlaamalla.

Kuolema oli varmasti yhteiskunnan vika. Juna tuli väärään paikkaan eikä väistänyt. Vittu.

Naurettavaa tulla pätemään jonnekkin minfoon miten on tutkija sitä ja tuota. Laita yv:llä nimes ja linkki väikkäriin niin katsellaan Bird :wink: :lol:
Joo myönnetään - kirjoitukseni ja allekirjoitus oli varsin tunneperäinen ja ironinen reaktio dehumanisointiin. Eivät siis CV:ni. Se ei kuitenkaan muuta itse sisältöä, johon et vastannut; yksittäinen some-esimerkki ei toimi vastaväitteenä.

Mitä aiheeseen yleisemmin ottaen vielä tulee (vanhellsinginkin kirjoitus huomioiden), niin tässäkin keskustelussa menee useampi asia sekaisin. Kukaan ei täällä ole väittänyt, että adhd tai päihderiippuvuus poistaisi yksilön vastuun.
Selittäminen ja oikeuttaminen on eri asioita ja, jos nämä menee sekaisin, ongelma ei ole adhd:ssa tai päihteissä, vaan ajattelussa.

Ajattelun ongelma on sekin, että moni yliyleistää näitä ilmiöitä ja niihin liittyviä ihmisiä. Vaikka jotkut päihderiippuvaiset ja/tai adhd-diagnosoidut eivät ota vastuuta ja käyttävät vaikka diagnoosia väärin oikeuttaakseen omia tekojaan, se ei tarkoita, että kaikki heistä tekee niin. Eikä se, että osa näin tekee, tee diagnooseista keksittyjä eikä kumoa tutkimusnäyttöä. Yliyleistäminen ja olkiukkoilu sekä tapa, millä jotkut suhtautuvat narkomaaneihin ja adhd-diagnosoituihin, vaikeuttaa keskustelua ja ylläpitää stigmoja. Kyllähän te nyt nämä asiat oikeasti tiedätte. Vai?

Tutkimusnäyttö on varsin selkeä: ADHD lisää päihderiippuvuuden riskiä. Se, että joku yrittää oikeuttaa tekonsa diagnooseilla tai käyttää päihteitä itselääkintään, ei poista sitä tosiasiaa, että hoitamaton adhd on riskitekijä. Vaikka vastuu omista teoista kuuluu aina yksilölle, niin yhteiskunnan vastuulla on tunnistaa ja hoitaa ne tekijät, mitkä lisää riskiä päihteiden käyttöön ja rikoksiin. Ja riskitekijöiden tunnistaminen ja hoitaminen vähentää niitä tekoja. Jos tätä ei huomioida, kyse ei ole realismista, vaan tarpeesta yksinkertaistaa monimutkainen ilmiö. Ajattelun ongelma sekin.

Palatakseni vielä tohon somelinkkiin, niin en nähnyt videota, missä ko. henkilö syyttää adhd:ta, yhteiskuntaa tm. Ilmeisesti sairaudentunnoton peukun käyttäjä häiriökäyttäymisineen kyseessä, ei mitään uutta. Mikä siis linkin lähettämisen varsinainen pointti oli?

Ps. Jos joku ei tajua, niin RL11/6:n kuvaus adhd:sta ei pidä paikkaansa. Luulen hänen itsensä tämän varsin hyvin kyllä tietävän, niin enpä siihen sen enempää kantaa ota.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vastaa Viestiin