Tampere: Aviomies murhasi vaimonsa 9.2.2024 - Elinkautistuomio!

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Utelias78
Alokas

Re: Tampere: Aviomies murhasi vaimonsa 9.2.2024 - Elinkautistuomio!

Viesti Kirjoittaja Utelias78 »

Mahtoiko Yvonne asua nuorena Nummelassa?
Itse sielä kotoisin ja kovin palaset loksahteli tänään näiden nimien kanssa. Kyse siis ylä-asteikäisenä/myöhemmin. Jos sama nainen, seurusteli kaverini kanssa pidempään ja oikein mukava ja hyväsydäminen ihminen. Harmi, jos sama nainen kyseessä.

Voimia omaisille 🕯️
dj_pirtu
Alokas

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Utelias78 kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 3:56 pm Mahtoiko Yvonne asua nuorena Nummelassa?
Kyllä vain. Itse näin häntä ekan kerran ysärin lopussa ja enemmän sitten 2005. Ihana ihminen kertakaikkiaan.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011546223.html
Tamperelainen Yvonne Ojala oli tapaillut miestä muutaman vuoden ajan. Miehen käytös oli muuttunut väkivaltaiseksi.
Kesäkuussa 2023 mies raiskasi Ojalan. Hän oli mustasukkainen. Seuraavien päivien aikana mies raiskasi naisen kaksi kertaa uudelleen ja pahoinpiteli tämän.
Ojala ilmoitti teoista poliisille 4. heinäkuuta. Heinäkuun aikana mies pahoinpiteli ja raiskasi tämän uudelleen. Jälleen Ojala ilmoitti poliisille. Marraskuun lopussa mies uhkasi puukottaa Ojalan. Ojala teki uuden rikosilmoituksen.
Kuulustelussa Ojala kertoi, että häntä pelottaa ja ahdistaa, ja että miehellä oli vakavia mielenterveysongelmia. Poliisi arvioi kuulustelun yhteydessä, oliko suojelutoimille tarvetta. Kuulustelija pani raksin ruutuun ”ei tarvetta perusteelliselle arviolle”.
Miehellä oli jo pitkä rikosrekisteri. Toukokuussa hänet oli tuomittu ehdolliseen vankeuteen huumerikoksesta ja ratti­juopumuksesta. Hän oli vapaalla koeajalla, kun Ojala teki rikos­ilmoituksensa.
Uskottavistakaan tappouhkauksista ei ole Suomessa tapana vangita esitutkinnan ajaksi, ei edes sellaisista, joita on edeltänyt seksuaalinen ja fyysinen väkivalta.
Tälläkään kertaa poliisi ei vaatinut miestä vangittavaksi. Vuoden lopulla poliisi siis epäili miestä neljästä raiskauksesta, kahdesta pahoinpitelystä sekä laittomasta uhkauksesta.
Mies sai edelleen olla vapaalla jalalla. Tapauksen asiakirjojen perusteella vaikuttaa siltä, että viranomaiset eivät tehneet juuri mitään Ojalan suojelemiseksi.
9. helmikuuta 2024 mies meni Ojalan asuntoon ja murhasi tämä puukolla. Ojala oli 43-vuotias. Turun hovioikeus tuomitsi miehen tammikuussa 2026 elinkautiseen vankeuteen.
Yvonne Ojalan ainoa lapsi Bat Havia antoi HS:lle kuvan äidistään ja toivoi, että äidistä käytetään tässä jutussa hänen tyttönimeään.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Utelias78
Alokas

Viesti Kirjoittaja Utelias78 »

dj_pirtu kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 9:57 pm
Utelias78 kirjoitti: Su Tammi 25, 2026 3:56 pm Mahtoiko Yvonne asua nuorena Nummelassa?
Kyllä vain. Itse näin häntä ekan kerran ysärin lopussa ja enemmän sitten 2005. Ihana ihminen kertakaikkiaan.
Harmi tällainen päätös Yvonnen elämälle. Tosiaan hänellä lapsi meidän yhteisen kaverin kanssa, sitä kautta tunsin nuorena.
Hiljaiseksi vetää.
Hemma39
Alokas

Viesti Kirjoittaja Hemma39 »

Kun aloin Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena etsiä entistä tukihenkilö Yvonne Ojala Facebook Googlen kautta tuli Helsingin Sanomat lehti uutiset jossa oli Yvonnen kuva ja 100 %varma että se on ollut minun tukihenkilö 2004 - 2006.

Ja ei Yvonne käyttänyt huumeita sillä tuli epilepsia muistaakseni 2005 ja tai 2006 ja muutti Nummelan papulintieltä Tampereelle muistaakseni sen tyttö Mirah aloitti 1 luokan Tampereella.

Ja no mitä itse tiedän no on tuo Yvonne Ojala käyttänyt Nummelassa asuvaa kehitysvamma miestä Jean Peltonen nimellä oleva seksi mielessä hyväksi.

Mutta minut kehitysvamma naisena Yvonne auttoi, että sain ex avomies Jani kananen muuttaa pois minun kodista joka uhkasi vähän väliä lyödä ja kun Yvonnelle kerroin 2004 - 2005, että menin kotiin ja ex Jani Kananen suihkutti kissan päälle tulikuumaa vettä silloin Yvonne sano minun täytyy saada se muuttamaan pois minun kodista eli minä tai kissa kuolen.

Ja no vaikka toi Yvonne Ojala on käyttänyt seksuaalisesti hyväksi Vihdissä Nummelassa asuvaa kehitysvammaista miestä toi Yvonnen teko on ollut mitätön siihen, että joku murhaa enemmänkin mitä luin Helsingin Sanomat 25.1 mitä Yvonne on Tampereella kokenut 2024 se tekijä toivottavasti tuon Yvonnen Tyttö tai joku muu tai täällä Vihdissä tekee kansalais aloite jutun jos joku murhaa toisen ihmisen tai tappaa toisen oli murhaaja alkoholia, huumeita käyttävä tai ihmiset joilla älyllinen kehitysvamma niillä joilla on ole murhaajana Lievä älyllinen kehitysvamma niillä täytyy olla elin kautisen pituus tai suljettu kehitysvamma tai mielenterveyden hoitoon 50 vuoden vankila tai suljettu hoito.

Olkoon sitten vaikka seuraava murhan tekijä minun veli jolla on tullut meta amfetamiini i
Ongelmat.

Mutta te jotka ette ole nähnyt kasvotusten Yvonne Ojalaa älkää kirjoitatko tänne Yvonnesta jos ette ole itse nähnyt Yvonne Ojalaa koskaan kasvotusten.

Sillä teillä ei ole varaa kirjoittaa Yvonnesta jos ette ole nähnyt sitä Nummelassa asuessa 2004 - 2006.

Ja joo Yvonnen kohdalla tuli epilepsia 2005 - 2006 kesällä se menetti ajokortin ja ei päässyt töihin kun oli vaikea epilepsia.

Ja epilepsia lääke on lisäksi kolmio lääke, että se tekee joillakin väsymystä.

Ja entä sitten jos Yvonne olisi esimerkiksi joskus polttanut tupakkaa tai jotain jos mies on alkoholisti tai käyttää huumeita ei alkoholisti ja huume ihmisten lähellä voi olla esimerkiksi kaksi veljeä niillä on huume ongelma ne on alkanut käyttää alkoholia ja huumeita kun minun äitini seurassa ei voi olla selvin päin.

Ja en usko, että Yvonne Ojala on tupakkaa vanhempaa ottanut sillä perusteella se on ollut omalle tytölle yksinhuoltaja äiti 2000 luvusta asti Yvonne Ojala oli ihminen joka auttoi muita esimerkiksi ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma, mielenterveys ongelmia.

Ja kyllä enemmänkin tuo tekijä on ollut narsisti tai psykopaatti kuten minun ex avomies hullu kuin heinäseiväs joka on osannut ottaa hyväksi käyttö Uhrin Yvonnesta ja todennäköisesti se sitten Tampereen asunto on ollut Yvonnen nimissä kokonaan sillä mitä näin Yvonne ei taatusti ole hyväksynyt miehen nimeä vuokra asunto sopimukseen jos Yvonne olisi halunnut jonkun toisen ihmisen nimen sen lisäksi vuokra asunto sopimukseen se olisi todennäköisesti sen tytön isän nimi mutta mitä olen Yvonne Ojalan myös Nummelassa tuntenut älkää pekuloiko täällä onko Tampereen asunto ollut kenen nimellä.

Sillä Yvonnen tyttö Mirah ei saa koskaan omaa äitiä takaisin ja lisäksi pahimmillaan tuo Yvonnen tytölle voi tulla mielenterveys ja päihde ongelmia tuon kokemus jutun suhteen.

T. Nainen Nummelassa
Hemma39
Alokas

Kyllä kyseinen Yvonne Ojala on asunut Nummelassa on ollut minun tukihenkilö 2004 - 2006.

Ja Yvonne Ojala auttoi ihmisiä joilla on mielenterveys ongelmia ja päihde ongelmia. Sain Yvonnen tukihenkilöksi yhden asumisen tukitoiminnan projektin kautta 2004 - 2006

Ja no sen mitä tiedän Yvonne Ojala on käyttänyt seksuaalisesti hyväksi Nummelassa asuvaa Jean Peltonen jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma 2020 - 2022.

Mutta minut Yvonne Ojala auttoi saamaan 2005 avomieheni muuttaa pois minun tuki asunnosta, koska minun avomies Jani Kananen uhkasi lyödä vähän väliä minua ja koska kerroin Yvonnelle avomieheni suihkutti kissan päälle tulikuumaa.

Silloin Yvonne sanoi minun täytyy ajatella omaa itseä ja kissaa.

Ja Yvonne asui Nummelassa papulintie 8.

Ja Yvonnella puhkesi vaikea Epilepsia joskus 2005-2006.

Ja Yvonne menetti epilepsian takia ajokortin ja pääty muuttaa Tampereelle, koska sen tytön isä asui Tampereella.

Ja te jotka ette ole koskaan nähnyt tuota uhria kasvotusten niin turhaan te täällä pohditte kenen nimissä on ollut se asunto jossa Yvonne Ojala murhattu.

Ja olen 80 %varma, että se asunto Tampereella on kyllä ollut Yvonnen nimissä.

Ja tiedoksi epilepsia lääke on kolmio 🔽 lääke ja se tekee väsymystä ja lisäksi vielä epilepsia kohtauksia jos saa se myös tekee väsymyksen.

Ja lisäksi epilepsia kohtauksen aikana ihmiset puree kieltä ja ja niillä voi olla hampaiden narskuttelua.

T. Nainen Nummelasta
Hemma39
Alokas

Kyllä Yvonne Ojala on asunut täällä Nummelassa on ollut minun tukihenkilö 2004 - 2006.

Ja Yvonnella tuli epilepsia 2005-2006 ja menetti ajokortin epilepsian takia.

Ja lisäksi epilepsia lääke on kolmio 🔽 lääke ja tuo tekee väsymystä.

Ja jos ihminen saa epilepsia kohtauksia se tekee myös väsymystä ja lisäksi epilepsia kohtaus tekee ihmiset voivat purra jolloin hampaat kärsii.

Ja itsellä on kehitysvamma ihmisenä veli joka on alkanut käyttää meta amfetamiinia ja tuskin tuon myös murhaajan läheiset ja Yvonnen läheiset ihmiset haluavat, että muut pohtii somessa tätä murhaa joka on tapahtunut 9.2.2024.

Ja itse voin kertoa kun kehitysvamma puolella kerroin ohjaajalla isä on tehnyt aviorikoksen. Ja minä olen uhannut tappaa kehitysvamma ihmisenä äidin ja kolme veljeä on nähny alle 15 vuoden iässä minun raivokohtauksen jolloin olen ottanut leikkuu veitsen ja uhannut tappaa äidin kun en osaa älyllisen kehitysvamma ihmisenä huomaa onko oma äiti juonut alkoholia.

Ja, kun kerroin kehitysvamma puolella ohjaajalle, että veli on alkanu käyttää meta amfetamiini huumeita kehitysvamma puolella ohjaajat sanoo on todettu niissä perheissä jossa on kehitysvamma tai autismi Diagnoosi lapsi niissä perheissä tulee eniten päihde ongelmia ja mielenterveys ongelmia vanhemmille ja sisaruksille

Ja jos kehitysvammainen on jäänyt heikkolahjaisuus tasolle niiden kohdalla vammaissosiaali puolella ei myönnä apua jos ei ole 24h ohjaus tarve.

Eli te ette myös voi tietää millainen lapsuuteen liittyvä tausta on tuon murhaajan kohdalla.

Entä jos toi murhaaja on perheestä jos joku jolla on ollut selvittämättä älyllinen kehitysvamma tai autismi ja se on nähny, että joku sisko tai veli on ottanut raivokohtauksen aikana leikkuu veitsen ja vanhemmat ovat sanoneet, että ei saa kertoa siskon tai veljen raivokohtauksesta joka on yleinen ongelma kehitysvamma ja Autismi ihmisten perheessä vanhemmat kieltää sisaruksia puhumasta tai tuolla murhaajalla on isä tai äiti ollut alkoholisti joka on ollut se joka on käyttänyt väkivaltaa.
Vastaa Viestiin